An Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Pippi: ik lees net nog je reactie. Ja dat is een goed idee! We moeten n.l. eens aan tafel en een goed gesprek hebben. Dank je.
safidepafi Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 An sorry ik was even met de hond aan de wandel. Moet ook gebeuren.Fijn dat je man een colaatje wilde drinken en er geen stennis van maakte.Dat is toch een pluspunt, hij had ook boos het huis uit kunnen lopen.Maar waarom, geeft jouw dat het gevoel, dat jij daardoor de vicieuze cirkel blijft herhalen.Hij is toch degene, die steeds maar weer alcohol in huis haalt en niet jij??En als ik helemaal met mijn hoofd in mezelf en mijn eigen sorres zit, dan heb ik ook geen zin aan mijn man.Dat lijkt me een normale reaktie.OK bij jullie kan er meer aan de hand zijn maar wou je even laten weten, dat het bij een ander ook zo gaat.Ik moet wel lekker in mijn vel zitten als ik zin heb....ik ben geen 'laten we ruzie maken want dan is de sex zo goed' type.Ze moeten dat maar respecteren.Houtje gewoon ademhalen en jezelf blijven.Niemand kan aan je alimentatie komen.En je man ziet dat t-shirt toch ook als ze bij hem logeren en dan vertellen de kinderen toch ook wel eens dat ze biefstuk eten. Nou dan niets aan de hand.Niet doen alsof biefstuk eten iets te maken heeft met rijkdom.Op een uitkering kun je ook biefstuk eten hoor, zo'n luxe is dat nu ook weer niet.Dus gewoon doen wat jullie met zijn allen leuk vinden.En dat van die kerstkaarten en geen kontakt.Zolang je ze zelf daar niet op hebt aangesproken weet je niet waarom dat zo is.Er zijn zat mensen die geen kaarten sturen en daar een gruwhekel aan hebben.of ze willen solidair zijn met hun broer...nou dat is toch ook hun recht.dat wil niet zeggen dat ze jouw daarom niet mogen.Houtje...mooi lief vrouwtje...je bent een beste dus laat je niet van de wijs brengen en doe gewoon met die kids wat jij leuk vind.
safidepafi Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 AdamGeniet van je bos en hei daagjes er tussen uitHier alvast wat :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: Mijn vriendin is terug van haar vakantie en heeft me weer uitgenodigd om naar het bos te komen.Ik denk dat ik samen met Safi een dagje ga wandelen in het prachtige drentse bos waar ze woont.En dan lekker lunchen in het bos.Het gaat bij mij ook altijd om eten hè..Corinne..van mij ook nog een fijne dag gewenst! Moet goed komen toch??wordt zo moe van die typefouten:wacko:ergens klopt er iets niet in mijn hoofd
safidepafi Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Maar ja dat wisten jullie natuurlijk allang:P;)
safidepafi Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Pippi voor de internetbehandeling moest ik al mijn voordelen van het drinken opschrijven en kijken wat het op langere termijn inhield. Dit was de opdracht:Vaak is het zo, dat het voordeel van drinken snel optreedt, maar dat ditzelfde voordeel na verloop van tijd toch een nadeel wordt.Je kunt je afvragen, bij vrijwel alle voordelen die je noemde, of dit op de lange duur ook nog voordelen zijn. Ga eens na of je vindt dat dit klopt.*Ik kan me beter ontspannenNee op lange termijn is dit zeker niet zo omdat ik alles om me heen verwaarloosd, huishouding, vriendschappen, familie, zakelijke dingen dit geeft dan veel onrust in mijn hoofd waardoor ik extra gespannen wordt. Ook afspraken niet nakomen met mezelf en anderen door de katers en het lamme gevoel in je lijf. Dus weer wil drinken, om niet aan dat gespannen gevoel te denken ,wat als ik er aan toegeef, weer een nieuw gespannen gevoel van schuld en zelfhaat geeft.*Ik ben minder somberNee ook hier is het op lange termijn niet waar. Ik wordt juist somber van de mensen waar ik mee drink, omdat ze ook al zo lang bezig zijn en ik de pijn in hun ogen kan zien. Maar de meesten willen niet meer aankaarten dan :ja ik drink wel eens te veel.Ik wordt somber van de gesprekken die er vaak langskomen:..."alles is "klooten", alle normaal funktionerende mensen zijn rotzakken, het leven is shit, rotmaatschappij etc etc.Ik wordt ook meestal somber wakker na een paar dagen bingedrinken, omdat ik eigenlijk niet zoveel had willen drinken en niet zo lang had door willen gaan.*Ik verveel me minderJa ik drink als ik me verveel, zodat de dag wat sneller gaat. Maar nu ik in 25 dagen alleen 2 glazen rode wijn heb gehad heb ik meer in het huishouden gedaan, mezelf beter verzorgt, en ook mijn man en hond, leuke kontakten opgebouwt op het forum.Dus me juist niet verveelt en veel minder Tv gekeken.*Ik voel minder emotionele pijnOp lange termijn raak ik altijd weer in een depressie/overspannenheid waar ik dan nog meer ga drinken. Hier heb ik vooral van de herfst tot het voorjaar meer last van.Vorige winter heb ik voor het eerst licht therapie gehad in het ziekenhuis en had 3 sessies over de hele periode van augustus tot en met maart. Steeds 1 week waar ik 5 ochtenden om 8 uur zo'n 45 minuten achter een lichtbak zat.Ik werd er erg energiek van en kon mijn sombere gedachten vaak al de tweede dag verbeterd voelen. En aan het eind van zo'n week was ik super positief.Maar vlak voor de kerst ben ik nog een keer gegaan, omdat ik verschrikkelijk depressief was en in maart nog een keer.Ik was erg blij dat het me zo goed hielp want dat wasnog maar de vraag..Maar over mijn emotionele pijn...het lijkt wel alsof mijn hoofd hier niet eerlijk op wil antwoorden.Ik weet nog dat ik ooit 2 flesjes 12% bier vrij snel achter elkaar opdronk en toen een geweldige huilbui had omdat niemand van me hield, terwijl ik zat te drinken met mijn "echte" vrienden. Dan kan je juist niet spreken van "minder"Ik heb echt moeite hier goed over na te denken.Maar ben er wel van overtuigt, dat drinken emotionele pijn versterkt bij langdurig gebruik, omdat het niets oplost aan de pijn die je hebt.*Het smaakt lekkerJa ik verheug me altijd op een biertje, wijntje, glas whiskey of wat voor alcoholische drank omdat ik het echt lekker vind.maar meestal houd dat lekker vinden wel op bij het 5-6 glas. Dus ook hier op de lange termijn niet echt lekker, geen reden dus om te "bingedrinken"En als ik heel eerlijk ben heb ik de laatste tijd geregeld bier of wijn gedronken terwijl ik het niet lekker vond, maar voor het effect ging.*Ik heb minder last van piekerenZodra ik ergens over pieker heb ik behoefte aan alcohol, zodat ik die pieker stroom stil kan leggen of beter gezegt hem niet meer serieus hoef te nemen. Maar ook hier op lange termijn is dit zeker niet zo, omdat ik alles om me heen verwaarloosd, huishouding, vriendschappen, familie, zakelijke dingen dit geeft dan veel onrust in mijn hoofd waardoor ik extra ga piekeren. Maar op het moment van het ontstaan van een pieker gevoel, helpt het me om te relaxen, net zoals wiet dat doet. Om de wereld en verplichtingen buiten te sluitenMaar ik los er op lange termijn geen problemen mee op. Wat een pieker gevoel beter weghaalt natuurlijk, is het probleem aankijken en oplossen.*Het verhoogt de feestvreugde.Ja de vibraties die in een ruimte ontstaan, nadat iedereen zijn eerste drankjes nuttigd verhoogt voor mijn gevoel feestvreugde. Ik wordt er meestal echt opgewonden van als ik de drank in huis ga halen. Men wordt wat luidruchtiger, er worden grappen verteld, mensen worden voor de gek gehouden, men spreekt opener over zijn gevoelens en dromen, er wordt meer gefantaseerd over toekomst dromen en wensen.Men haalt herinneringen op met veel emotionele lading en huilt als men daar behoefte aan heeft. Men praat over zaken waar men nuchter eerder schuchter over is.Maar later op de avond zie ik, nu ik vaker minder dronken ben, dat de feestvreugde verloederd in gebral en gezwets. En emotionele huilbuien, dronken luidruchtig gezang en mensen die op zoek gaan naar bier en bier of wijn gaan verstoppen voor zich zelf.Zielige aanblik van depressieve mensen is mijn eind blik.Maar ik ben ook wel bij vrienden op bezoek geweest die niet zoveel drinken en het gevoel heb gehad dat we allemaal "mooi" zaten te spelen en alleen succesvolle zaken bespraken i.p.v door te zakken met een fles whiskey en rauwe emoties op tafel te gooien over wat er schorst aan je leven, wat je wensen zijn, waar je nog op hoopt.Het is een beetje een dubbel gevoel.Maar op de lange termijn verheugt het echt niet de feestvreugde.Als ik nu op een feestje van oude drankmaatjes kom voel ik me een buitenstaander*Ik hoor er meer bijJa dat wordt nog een moeilijke om uit te leggen, want ik heb besloten en mijn man ook om geen nauw kontakt meer te zoeken met onze oude drankmaatjes, alhoewel ze zo'n beetje onze enige kennissen zijn.Als ze ons komen opzoeken , prima maar liever niet dronken, want dan zullen wij zeker nuchter willen blijven en ze toch binnen zo'n uur huiswaarts wensen.Komen ze nuchter met een paar biertjes dan wil ik nuchter blijven, maar mijn man ziet zich zelf dan wel een paar biertjes drinken. Maar niet meer dan 4-5.Ik zal naar bed gaan of op visite of naar de film als ik het er moeilijk mee heb.Als ik nu op een feestje van oude drankmaatjes kom voel ik me een buitenstaanderWant je hoort er alleen maar bij, als je aldoor meedrinkt, als je alcohol aansleept, als je rondjes geeft in de kroeg, als je uitgaat.En uiteindelijk hebben ze vaak nuchter helemaal niks te melden, dus waar hoor je dan meer bij?*Ik heb minder last van een vervelende gebeurtenisAls er iets vervelends gebeurt, ruzie, kritiek of een vervelend voorval in een winkel, dan wil ik dit vaak wegdrinken.Overdag doe ik dit niet meer, want mijn man zou het niet toestaan, ik heb het in het verleden dus wel gedaan en ook in mijn tijd op het woonwagenkamp wel stiekum.Maar ik kan dit vervelende gevoel dan meenemen naar zeg zo'n 5-6 uur en dan mag het wel.Ik kan me als ik dan drink, beter boos maken en niet de schuld bij mezelf zoeken wat ik veel te snel doe.En ik kan het voorval ook beter wegstopen.Heb ik er minder last van op lange termijn...ja want ik zoek heel gauw de schuld bij mezelf en ik ben harder naar anderen als ik drink en kom meer voor mezelf op.*Ik kan beter met mensen omgaanJa het maakt de remmen natuurlijk wel los, als ik bv niet drink weet ik echt niet wat ik op een feestje moet doen of zeggen. Of het moet al een feestje zijn waar de alcohol niet rijkelijk vloeit, dan heb ik er minder problemen mee. Maar in mijn nuchtere leventje kan ik heel goed met mensen omgaan, heb ik geen remmingen en spreek vreemden vaak zomaar aan.Mensen bespreken ook vaak heel erg gauw geheimen met me, omdat ik zo sympathiek overkom en ben.Dus ik kan enkel beter met mensen die veel drinken omgaan, omdat die luidruchtig worden en grappig willen zijn.Op langere termijn heb ik ook al veel misverstanden gehad, doordat ik dronken dingen zei die ik misschien op dat moment wel dacht, maar door de drank er een veel te heftige emotionele lading aan gaf. Ik ben niet erg tactvol van mezelf, omdat ik soms "te" eerlijk ben. Mijn hart op mijn tong heb en soms vergeet na te denken. Maar als ik dronken ben is dit veel erger.Dus ook hier is het beter om nucher te zijn, ook al voelt dat nog een beetje ongewennig.*Het geeft mij troostNatuurlijk geeft het mij geen troost op langere termijn, want ik verspil mijn leven.Elke dag dat de alcohol in mijn leven is, is een dag dat ik niet bewust met mijn leven bezig ben, geen keuzes maak, geen dingen oplos.Alle dromen die ik heb, zullen alleen werkelijkheid kunnen worden, als ik er ook daadwerkelijk aktie achter zet.En door de alcohol doe ik dat steeds niet. En de jaren verstrijken maar.Bovendien sta ik bij de Sociale Dienst nu bekent als iemand die een alcohol en drugsprobleem heeft en erg labiel is door al mijn depressieve periodes. Hierdoor willen ze me nu niet aan een opleiding Sociale Dienstverlening laten meedoen, omdat ze denken dat ik te labiel ben.Dat geeft mij dus ook geen troost.Ik zal geen alcohol meer drinken, zodat ik de troost kan halen uit dingen die ik wel kan bereiken..zoals mijn vrijwilligers werk en zo de Sociale Dienst langzamerhand er van te kunnen overtuigen dat het beter met me gaat.Dat zal me meer troost geven op langere termijn dan alcohol.*Ik maak me minder druk om dingenJa het leven kan wel even wachten als je aan de binge gaat, zorgen worden weggestopt, dingen die gedaan moeten worden maken niets meer uit, de toekomst mag de toekomst blijven, het gaat alleen over vandaag...het nu....Dat is een heerlijk gevoel zonder paranoia over... ik moet, ik wil, ik zou......Op langere termijn zijn al die dingen er natuurlijk de volgende dag nog steeds en met de kater erbij is het ...ik moet, ik wil, ik zou ...weer een reden om weer een stapje dichter bij depressief zijn te belanden omdat je je leven teveel verspilt met drinken.*Ik erger me minder aan dingenJa de dingen die ik niet heb...geld, een mooie baan, een groot huis ergens buiten, geregeld op vakantie naar verre landen, aanzien binnen de familie, die staan dan op een laag pitje. Het maakt niet meer uit, ik wou het sowieso niet eens..al die vrijheid, die ik heb door niks te hebben, bevalt me beter.Dit gevoel wordt versterkt als ik drink of blow....een tevredenheid met wat ik niet heb bereikt...dat je de dingen toch niet mee je doodskist kan innnemen...en dat ik tenminste echt van het leven geniet.Maar op langere termijn...blijven de dingen waar ik me aan ergerde nog steeds hetzelfde en ben ik er een stap verder vandaan, elke dag, dat ik me met alcohol verdoof.*Drinken maakt het gezelligerJa ik vind feestjes of bijeenkomsten, waar geen alcohol geschonken word moeizaam, om dat je dan een ruimte hebt vol met mensen, waar het grootste gedeelte. zich ook niet weten te gedragen zonder die alcohol. Ik voel die vibraties heel duidelijk bij mezelf en anderen. Mensen kunnen zelfs wat kattig zijn en kort af en elkaar wat aanstaren i.p.v. elkaar te benaderen.Zodra er dan toch alcohol geschonken wordt, is het opeens "feestvreugde" in de ruimte.Er wordt gelachen, men praat opener ook met vreemden en het is gezelliger.Op langere termijn...nee er is niets troostelozer dan de laatsten in de kroeg te zijn, met alle andere alcoholisten.Maar ook thuis bezoek ontvangen zonder alcohol, vind ik nu nog steeds een crime en na een uurtje of twee onmogelijk en na 3-4 uur echt niet meer gezellig.Dit is dus een moeilijk punt voor mij, die ik oplos door geen alcohol in huis te hebben , ook niet als ik visite krijg.*Anderen vinden mij leuker als ik drinkIn het begin van de avond wel, maar de laatste jaren al niet met mijn man, als we alleen samen dronken. Ik word dan vaak erg vervelend en ging oude koeien uit de sloot halen of het gewoon oneens zijn, vind mijn man. De eerste 3-4 gaan nog wel, maar dan wil ik praten over wat er mis in is ons leven en wat er mis is aan mij...wat niet een leuk onderwerp is als je "daar" juist aan wilt ontsnappen.Vroeger was ik erg grappig en adrem, maar omdat ik al zo lang aan het minderen ben, wordt ik best snel dronken en ben vrij snel veel dronkener, dan mijn drinkemaatjes, die nog steeds op hun dagelijkse drinkpatroon zitten*Het geeft mij voldoening na iets lastigsAls ik iets vervelends moet doen, zoals de hele dag het huis opruimen of naar de Sociale Dienst gaan of een rot gesprek hebben met een vriend of gewoon de Kwijtschelding moeten aanvragen, dan vond ik dat in het verleden een reden om alcohol te gaan halen.Ik doe dit nu al enige jaren niet meer, maar heb nog wel steeds de behoefte.Op langere termijn?Nee, daar ben ik al wel achter, dat het oplossen van iets lastigs al genoeg voldoening geeft en als je dat goede gevoel "verzuipt" , je de volgende dag niet meer zo goed weet, hoe GOED het voelde.Maar het geeft nog wel steeds troost..... een beloningsgevoel...alleen weet ik dat de kater dat niet doet...voldoening geven...maar weer schuldgevoelens brengt.Niet vergeten dat dit dus een jaar geleden was dat ik dit als antwoord gaf.Ondertussen zijn mijn inzichten al weer wat veranderd.
Anna Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Een heel fijne morgen allemaal!De mijne begon alweer goed. Ik had een overzicht van de laatste bij- en voornamelijk afschrijvingen van mijn rekening in de bus, en een vriendelijke brief van de ziektekostenverzekering, of ik in het kader van de 150 euro eigen risico maar even 80 euro wilde overmaken voor de laatste kaakfoto's van mijn zoon. Ja mensen, dan is je dag gelijk goed!Houtje, ik kan je zorgen om het bezoek van je neef goed begrijpen. Maar geloof me als ik je zeg dat jongens op die leeftijd het alléén zien als iemand iets aanheeft dat 'echt niet kan'. Een Gaastra shirt blijft volstrekt onopgemerkt, en neef zal thuis dus echt niet vertellen dat Hansje dat aan had.Ongeveer net zoiets geldt voor het eten. Als het smaakt zal er geen woord aan besteed worden, alleen als het vies is wordt dat gemeld. Tenzij de ouders natuurlijk expliciet vragen wat hij gegeten heeft, en dan zal het antwoord waarschijnlijk "patat en vlees" zijn. Niet druk maken meid!Kohtje, mooie vergelijking, met dat lichtknopje. Wij gingen vroeger vaker op vakantie in de flat van familie in Apeldoorn, die dan in dezelfde periode in ons huis in Limburg logeerde. In hun trappenhuis had je ook zulde lichtknopjes, waar je op iedere verdieping even op moest duwen. Deed je dat niet, dan zat je op een gegeven moment echt in het stikkedonker, en moest je op de tast het volgende lichtknopje zoeken. Ik vond het altijd een sport te proberen twee verdiepingen op te rennen voordat het licht uitging.Pippi, Charlie, An, Sneeuwwitje, Marieke, en alle anderen die er vandaag weer voor gaan, veel succes!
Har Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Mooi dat je tot dat inzicht over boosheid bent gekomen Tina. Tsja, écht wel herkenbaar. Heeft mij 3 lang lang weer terug aan het drinken gebracht en oké, al was ik dan zonder schuld slachtoffer van het systeem, de drank heeft dat eventjes fijn uitvergroot zodat ik helemaal bij de pakken neer ging zitten.Boosheid helpt alleen als je er een uitlaatklep voor kunt vinden. Je recht of gelijk haalt op een goede manier en je verlies durft te erkennen als het niet lukt.Boosheid wordt lelijk in combinatie met drank, dan komt daar al gauw zelfmedelijden en passief gedrag bij. Gottogot wat heb ik het op een z**pen gezet toen ik dec. j.l. bij mijn laatste werkgever ben opgestapt en dat nog wel terwijl ik in mijn gelijk stond en het goed heb afgehandeld....tsja, drank vervormt alles, zelfs het positieve want ik dacht door het verlies van die baan dat mijn wereld instortte Patronen blijven je achtervolgen zolang je niet in de gaten hebt dat je uit emotie reageert...eenmaal nuchter, is dat wel wat makkelijker aan te leren. High Houtje Sjezus meid, ben je van de drank af zit je aan de morfine en het helpt ook nog niet echt is het wel? Sterkte maar weer en doe vooral rustig aan!Wat je visite betreft, doe maar gewoon....meid, hoe haal je je in het hoofd dat zo'n kind van alles door gaat brieven? Er zal misschien best gekletst zijn daar in huis maar als ze hun kind bij je brengen dan moet je dat toch werkelijk los zien van de ouders. En laat ze lekker roddelen, so what?Maak het maar gewoon gezellig, dat is het meest belangrijke en volgens mij ook het enige wat telt...wat zal het zo'n joch bommen wat jij op tafel zet. Haha...maak maar een feestmaal, mogen die ouders blij zijn dat je hem zo verwend Uh Houtje, je kunt het in de ogen van een ander toch nooit goed doen, al helemaal niet als ze eropuit zijn je onderuit te halen. Pffff...heb er maar lekker lak aan!Adam, goed weer eens van je te horen! Fijne dagen Zo. Heb de ramen weer eens gelapt, van binnen wel te verstaan. Is nu zo'n maandje of 4 geleden toen ik daar een ceremonieel van heb gemaakt...wou letterlijk de waas voor mijn ogen kwijt zo vlak na mijn stop. Nou, is redelijk gelukt....kijk nu weer met andere ogen de wereld in.Ga zo eens naar buiten, eindelijk is het hier gestopt met regenen, een waterig zonnetje
Brudie Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Hallo allemaal,Ik had nooit verwacht dat dit forum iets voor mij zou zijn, het is veel sterker dan een sessie bij het CAD,ik ben dan ook echt van plan om hieraan deel te blijven nemen.Al vier dagen geen drup gedronken,iets wat mij onmogelijk leek.Thanks.Brudie
safidepafi Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Tina het is een bevrijdend gevoel als je achter de reden van je trigger komt.Vaak is boosheid een opeenhoping van een frustraties waar we ons niet bewust van zijn.En dan kan een kleine aanleiding al tot een hoop boosheid bewegen.Kunst is om realistisch te blijven denken, dus niet zwart-wit of alles zwart.Want dan wordt je een beetje ontoerekeningvatbaar en doe je dingen waar je later spijt van krijgt...drinken dus.Je verkeerd je dan namelijk, in een soort tijdelijke, gestoorde, psychotischachtige toestand waar je je eigenlijk niet helemaal bewust van bent.En dus onbewuste dingen doet.Het beste is om te relativeren.Ja mijn oude baan was leuker, maar dat wil niet zeggen, dat ik niet een nog leukere baan kan vinden.Ik weet dat dat moeilijk is in je eentje maar gelukkig heb je ons nu
safidepafi Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Pippi het blijft een kwestie van eerlijk zijn naar jezelf en daardoor jezelf de moeite waard vinden, om die drank niet te nemen vandaag.Vooral als je denkt dat er voordelen zijn, die eens opschrijven en kijken of je dat echt wel als voordeel ziet was voor mij een eye-opener.Heb jij trouwens de internetbehandeling gedaan?? Echt een aanrader, wat me nu lukt had ik niet zonder hun(en jullie:heart: ) kunnen doen.Brudie, blijf komen dan en schrijf je angsten, vreugdes en vragen van je af,Deel het ....dan is het bespreekbaar geworden.We weten allemaal waar je vandaan komt en waar je heen wilt.Van mij een en een bosje voor de vier droge dagen.Een aanrader is de 'Cirkel van van Dijk' die vind je bij Tips en adviezen(bovenin rechts)Dat was voor mij voor het eerst een duidelijke uitleg, van wat een verslaving nou werkelijk is.Zet hem op!
Houtje Geplaatst 16 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Dank jullie vreselijk veel.Ik heb die rot spoken een (afschuwelijke = ***** = lelijk woord) oplawaaiiiiiiiii gegeven en het huis uitgemieterd. Ze zagen er rot uit, een soort stiefzusje van de Gremlin, brrrrrr. Ik loop gewoon op mijn badslippers vanwege de dikke voeten, jammer dan. Met mijn parelkattinkje want ik ben mezelf graag.Neefje komt hier logeren voor de gezelligheid en ik moet het KOESTEREN dat die kinderen mekaar opzoeken en dat is MOOI OOK VOOR LATER zijn dat goeie herinneringen.Dank je wel Albertina .Enne had ik het hier niet opgeschreven, was ik toch niet zover bij de oplossing gekomen, het hoort misschien niet op een ADB forum, maar het heeft mooi geholpen .Ik ben gewoon verknocht aan jullie hihi.Dat wordt wat, volgende week ga ik 3 dagen wandelen, huuuuuuuuuuuhhhhhhhh drie dagen geen forum. Van zaterdag (in de loop van de morgen/middag) ga ik weg. Eéerst gaan nl. mijn kinderen met mijn Ex naar Frankrijk, dat wordt stressssss want hij moet ook allerlei kampeerspul van hier meenemen. Nou ja zo hebben we het indertijd besloten, ik heb een huis met een zolder, om de kampeerspullen hier neer te zetten en dat we ze allebei mogen gebruiken. En ze mogen één tas met kleren mee dus erg veel hoeft niet mee. Dan nog mijn eigen spul, en om 1300 uur of zo vertrek ik naar de Wieringermeer, jaja een vriendinnetje hier van het forum uit 2005 (schrijft niet meer, maar is mooi wel 3 jaar ADB). Goed hè van haar.Tina, nogmaals bedankt voor het doorgeven van de wijsheden.
safidepafi Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Wees wie je wil zijn Met al je plussen en je minnen Met je onrust en je pijn En met je liefde diep van binnen Met je zorgen,je vertrouwen Met je vreugde en je leed Met wat zich nog zal ontvouwen En... met wat je het liefste maar vergeet... Met je warmte,je bezieling En met je spontaniteit Met je pracht gevoel voor humor Met je stijl, je waardigheid... Wees wie je wilt zijn Dan wint jouw licht aan kracht en gloed Dan zal je stralen vanuit je kern Omdat je dan... jezelf ontmoet...
slofje Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 goedemiddag alweer allemaal,kreeg net een` inspiratiemailtje`:Bekende gevangenschapkan vertrouwder aanvoelen dan onbekende vrijheidDeze is zeker voor mij van toepassing geweest, zeker de laatste 13 jaar. Wat had ik een angst om uit die gevangenschap te komen, ik wist werkelijk niet wat vrijheid was! Zo eng!Ik zat gevangen in een huwelijk en daar bovenop gevangen door de alcohol, afschuwelijk, wat kan een mens zichzelf toch aandoen!Toch is het me aardig gelukt om mezelf die vrijheid ook te gunnen, dankzij het team van de kliniek waar ik ben geweest, zij hebben me gesteund op alle fronten en daardoor durfde ik eindelijk knopen door te hakken. Normaal duurt een opname drie maanden, maar ik kon zesenhalve maand blijven, doordat men bang was dat ik toch weer in mijn `oude leven` zou stappen.De moeilijkste beslissing in mijn leven is toch de opname in de kliniek geweest. Ik liet mijn kinderen achter, wetend dat ze er alleen voor stonden. Mijn zoon van toen tien jaar oud, belde me bijna elke avond op om te vertellen dat hij weer alleen thuis was, vader was zoals altijd weg, met andere, voor hem, erg belangrijke dingen bezig......Ik heb alle boeken gelezen die er bestaan over scheiden, zoals bijv. scheiden of blijven? Ik was zo onzeker en dacht dat echt alles aan mij lag, door het drinken waar ik me zo voor schaamde en schuldig voelde. De eerste tijd in de kliniek vertelde ik elke maandag hoe mijn weekend thuis was geweest, altijd heel verdrietig hoe het was geweest, maar ik bleef de hand boven het hoofd van mijn inmiddels ex houden, hij had het toch ook niet makkelijk enzo, bla bla blaNa bijna drie maanden hebben mijn groepsgenoten me eens flink aan de tand gevoeld: je bent hier nu bijna drie maanden en je hebt nog nooit op maandag kunnen vertellen dat je een fijn weekend hebt gehad, dat moet je toch eens aan het denken zetten, er klopt iets niet!Mijn persoonlijk begeleidster keerde het een keertje om: wat heb jij nodig om komende maandag te kunnen vertellen dat je een fijn weekend hebt gehad? Zo had ik het nog nooit bekeken, ik nam eindelijk het heft in eigen handen, wat me niet in dank werd afgenomen door mijn ex. Dit was het begin van mijn `bevrijding`. Niet alleen het niet meer drinken loste mijn problemen op, maar dus ook een andere attitude.Mijn kinderen kregen een andere moeder, stapje voor stapje.......
safidepafi Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Ga er maar even van tussen, wordt wat onmatig in mijn berichtjes.Houtje eerste genieten van het vooruitzicht van de vakantie en dan pas ons missen als je daadwerkelijk niet op het internet kunt om met ons te kleppen. Eerst de voorpret voluit benutten!
safidepafi Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Slofje:heart: en een virtuele (((((( HUG )))))
Houtje Geplaatst 16 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Goh Safi, dat gedicht is wél van toepassing zeg.Al jullie lieve woordjes doen me vreeee'slijk goed.Heeeeeeeeel erg bedankt.Pieps,Ik heb een niet zo makkelijk leven, dat weet je. Niet omdat ik iets tekort kom, maar met mijn depressies, maar toch kan ik zo blij worden van sommige dingen. Ik weet wél, ik word niet euforisch van het niet-drinken, en dat hoeft ook niet. Ik ben blij op mijn eigen manier, en voel me verantwoordelijker, eerlijker, echter, misschien ben ik van binnen gewoon een mens, met pijn en verdriet, met voordelen en nadelen, maar ik durf meer mezelf te zijn, omdat ik wéét (het klinkt krom) omdat ik mezelluf BEN en niet beneveld of onder invloed en dat vind ik STOER en EERLIJK.
Trees Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Vorige week donderdag (10 juli) was dag één, dus vandaag een week! We lopen bijna gelijk op, Pip, want wat we nu als moeizame dagen ervaren worden vanzelf wat minder stormachtige weken!Hier in het westen is het mooi weer, niet te warm!Is er geen leenhond in je buurt, Pip, zodat je een flinke wandeling kan maken? Misschien Haddock's honden? Die houden je wel even bezig denk ik!Nou, een extra en een voor je!Houtje, lekker biefstuk eten vanavond! In de roomboter...hmmm...Safi, dank je voor de opsomming! Heb ik natuurlijk ook gehad op de internettraining, maar ja, zakt zo snel weer naar de diepte!Pip, heb jij trouwens de internetbegeleiding gedaan? Die doet best wel veel positiefs voor je!Geweldig hè, die Amy Winehouse! Pas 23 is ze, en wat een leven heeft ze al gehad! Zal wel vroeg sterven als ze zo doorgaat, en dan in het rijtje Elvis, Jim Morrison, Bob Marley komen. Wordt ze toch nog onsterfbaar!*link weggehaald, slechte kwaliteit. Ga nog even kijken of ik een betere kan vinden!
Trees Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Brudie, goed van je hoor! Wat zal je je sterk voelen!En gewoon gezellig meepraten hier, het helpt écht!
safidepafi Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Mooi Trees, lekker dikkertje trouwens is vast een gezellige man.Pippi deze is voor jouwGet up, stand up: stand up for your rights!Get up, stand up: stand up for your rights!Get up, stand up: stand up for your rights!Get up, stand up: dont give up the fight!Preacherman, dont tell me,Heaven is under the earth.I know you dont knowWhat life is really worth.Its not all that glitters is gold;Half the story has never been told:So now you see the light, eh!Stand up for your rights. come on!Get up, stand up: stand up for your rights!Get up, stand up: dont give up the fight!Get up, stand up: stand up for your rights!Get up, stand up: dont give up the fight!Most people think,Great God will come from the skies,Take away everythingAnd make everybody feel high.But if you know what life is worth,You will look for yours on earth:And now you see the light,You stand up for your rights. jah!Get up, stand up! (jah, jah!)Stand up for your rights! (oh-hoo!)Get up, stand up! (get up, stand up!)Dont give up the fight! (life is your right!)Get up, stand up! (so we cant give up the fight!)Stand up for your rights! (lord, lord!)Get up, stand up! (keep on struggling on!)Dont give up the fight! (yeah!)We sick an tired of-a your ism-skism game -Dyin n goin to heaven in-a jesus name, lord.We know when we understand:Almighty God is a living man.You can fool some people sometimes,But you cant fool all the people all the time.So now we see the light (what you gonna do? ),We gonna stand up for our rights! (yeah, yeah, yeah!)So you better:Get up, stand up! (in the morning! git it up!)Stand up for your rights! (stand up for our rights!)Get up, stand up!Dont give up the fight! (dont give it up, dont give it up!)Get up, stand up! (get up, stand up!)Stand up for your rights! (get up, stand up!)Get up, stand up! ( ... )Dont give up the fight! (get up, stand up!)Get up, stand up! ( ... )Stand up for your rights!Get up, stand up!Dont give up the fight! /fadeout/http://nl.youtube.com/watch?v=5zTxUxFjLB0
Brudie Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Daar ben ik weer,Het is geweldig hoe jullie elkaar steunen, hoop dat ik nu bij hoor.Komende vrijdag moet soll. gesprek (2e keer), ik hoop dat het wat word, dan heb mijn dag in ieder gevalingevuld, daarbij komt ook nog dat ik er te voet heen kan, dus geen kans om drank te halen.Mijn vrouw heb ik mijn bankpassen gegeven en de rekeningen dusdanig geblokkeerd dat zij alleen aan geld kan komen. Het is wel vervelend maar het moet.Regards,Brudie.
safidepafi Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Wat moet dat moet Brudie...goed dat je daar niet in ontkenning over bent.Ik wens je veel succes vrijdag...een ding is zeker, je zult niet uit je mond stinken naar alcohol:D;)En wie hier schijft, die blijft en natuurlijk hoor je er bij.
safidepafi Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Hup an het werk Pippi..is die keuken al af of was het de slaapkamer???En ga je je woonkamer niet verfen??? Flauw hèNee geniet jij maar lekker van die bloemschik cursus...super lachen trouwens.Hij woont hier in Groningen trouwens.
safidepafi Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 zo en nu ben ik echt weg...later!!!!Nog even gezellig met mijn lieverd een booterhammetje eten.
Brudie Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Oh nee Safi,Daar kijk ik wel voor uit, dit is een kans die ik niet wil en mag verprusten, elke morgen lekker te voet naar het werk, door het veld en langs het water.Tja dit bevalt me wel, kan alleen niet zo vaak op laptop, met een zoon van 15 is dat wat moeilijk, maar vanaf morgen gaat hij een paar uur per dag in een supermarkt werken, dus dan rammel ik er wel weer op los.Tot morgen.
An Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Brudie: precies wat je zegt. Ook ik heb dit nooit eerder meegemaakt. Ik sta nu een week droog en de ondersteuning hier is geweldig. Precies op maat Tina: ja boosheid speelde bij mij OOk mee toen ik weer begon.Zo, heb ik een kei goed gesprek gehad met mijn man!! Zijn reactie was boven verwachting, zelfs verstandig. Heb hem weer heel duidelijk gemaakt hoe het nu precies met mij zit met die zooi. Ik begon over weet ik veel allemaal, maar hij dacht beter op korte termijn. We hebben nu dus duidelijke afspraken voor de vakantie!!!! Hij gaat mij ondersteunen door deze vakantie geen drank in huis te halen en niet in het bijzijn van mij te drinken. Daarna maken we nieuwe afspraken omdat het leven dan weer ingewikkelder wordt. Wel kan ik tegen bepaalde mensen die hier komen zeggen dat ik gestopt ben en daarom geen drank heb. Ook als we komende week op reis gaan zal hij niet drinken. Weet je wat hij zei.... en de tranen schoten me in de ogen.....'Wat denk je wie voor mij belangrijker is???? .... of jij, ja JIJ natuurlijk, dus we gaan ervoor'. Die week rust heeft me zo goed gedaan, daardoor was ik denk ik ook veel duidelijker.Dus Pippi: de voordelen zijn mega groot. Ik heb deze week ook elke dag wel chips gegeten. Niet vreten, maar gewoon gezellig af en toe een schaaltje chips en ik ben echt niet dikker geworden hoor, eerder afgevallen. Je gaat goed Pip, je klinkt alweer optimistisch. Moet je je eens indenken als straks je kinderen weer thuis komen!!! Je hebt overal zin in en het zal feest zijn!Dit wilde ik jullie toch echt wel meteen vertellen!!! Na alle ondersteuning. Ik ben nu al bijna een jaar hier en wat een engelengeduld heb ik hier ontdekt! Geweldig gewoon.Lekker vandaag geen JWW.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden