blacky Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 jozias van harte met je drie maanden :present:tapas huisje voor mij alleen , maar het loopt geen vaart , we meppen mekaar nog niet blauw , heb juist weer zitten zoeken maar moeilijk te vinden ........of zou ik teveel willen ;-((sinds 2001 gaat het niet zo goed en ik ben een klein beetje moe gestreden , als je mij verstaat .hoi cal zo verder zoeken
jozias Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Bedankt Blacky!Is er misschien eimand bekend met Hypoglykemie, ik heb daar erg veel last van!Het is mij bekend nadat ik de avond ervoor veel gedronken had maar nu 3 maanden later steekt het als nooit tevoren de kop op!!liefs
water Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Even forumtijd...Fran, dankjewel, ik heb (zoals meestal) veel aan je berichtje!Drup, sterkte, en laat de mensen maar kletsen joh, jij weet toch wel beter... Blacky, ik heb 'm ook nog niet door, maar geluk gewenst met je zoektocht naar een huisje, in BE of in E?An, als ik me rot voel en een zeur en er niks naar m'n zin is dan denk ik maar "ach ik voel tenminste nog wat, dus ik ben een echt mens en geen robot die maar doordendert" en dan moet ik meestal toch wel een klein beetje lachen om mezelf. Jozias, mooi werk! Doe stille voort! :present:Ben zelf ook een beetje dipperig maar ik verdom het om er aan toe te geven. Vandaag weer allerlei klusjes gedaan, veel ging goed maar er zat ook veel tegen. Sta ik in de schuur de electrickery in elkaar te schroeven, graaft m'n hond even snel een kuil van een meter diep in de achtertuin... Heb ik een hoge haag omgehaald, bel ik de gemeente voor het ophalen van grof tuinafval, "nee we komen pas weer ïn september, 't is nu vakantie..." Belt de BV, "hond heeft de kabel doorgebeten, nou doet het hele Internet het niet meer" (duhuh), ook maar weer even gefixt... En zo nog wat dingen. Ach, gewoon doorploeteren... niet stil gaan zitten en in je uppie gaan simpen want dat wordt je alleen maar meer min van.Ik ga even wat lekkers in de straalkok gooien."
jozias Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Jullie zijn stil vanavond....Mijn nieuwsgierige dochter komt net binnen en heeft een heleboel te vertellen dus ik moet gaan, morgen kijk ik nog even of iemand iets over hypoglykemie (te lage bloedsuikerspiegel) kan vertellen, ik weet al veel natuurlijk maar zoek een ervaringsdeskundige, wellicht beter op een ander forum zoeken maar ik ben hier nou toch Fijne avond allemaal, maak er wat moois van!Liefs en sterkte voor allemaal!!!
charlie Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 An, je man zegt dat ie natuurlijk voor jou kiest, waarom ben je dan nog boos? Als je nog graag een poosje alleen wilt zijn, is dat toch ook te bespreken?Marieke, misschien denk je wel dat het leuker is, omdat je nu verliefd bent en alles door een roze bril ziet. Maar stel dat ook jij met je man kon praten en alles zou de wereld uitgepraat zijn, zou je er dan niet anders over denken??? Denk aan toen je je man leerde kennen, toen was je toch ook verliefd.........?Nu zie ik alles ook zwart in en zou ook best een lover willen tegenkomen omdat ik DENK dat alles dan goed komt, maar in mn hart wil ik gewoon mn eigen vent terug!Jozias, gefeliciteerd!! En mss heb je hier iets aan: http://www.bodypage.nl/hypoglykemie.htm
Quitert Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Hallo Druppeltje,Ik ben nog niet zolang aangemeld bij dit forum, maar ben wel al een tijd bezig om van het voor ons allen zo gemene goedje af te komen. Ik lees heel veel en vind het niet altijd makkelijk om me te mengen in discussies omdat ik niet per se contact hoef te hebben om mijn probleem op te lossen. Het lezen en praten met mijn begeleider bij de Bouman helpt mij voldoende, daarbij hou ik een soort van dagschrift bij waar ik elke avond voor het slapen mijn dag in beschrijf. Dit helpt mij goed!Als ik jou verhaal lees kan ik behoorlijk emotioneel worden. Dit soort dingen in het leven zijn voor heel veel mensen ontzettend pijnlijk en emotioneel en ik kan begrijpen dat je jezelf heel erg hebt willen verdoven voor de rest van je leven misschien wel. Als ik dit verhaal en andere verhalen lees is mijn verhaal peanuts! Ik ben niet gaan drinken omdat ik dierbaren ben verloren of omdat het in de familie zit. Ik heb gewoon 15 jaar lang gefeest en heb daar een vervelende verslaving aan over gehouden. Oke ik heb wel een hele goede vriend verloren door zelfmoord. Dit heeft ontzettend veel impakt op me gehad waardoor ik extra veel ben gaan drinken nadat het gebeurd was voor een lange tijd. Het was ook allemaal heel dichtbij lettelijk en figuurlijk. Hij was pas 23 en we waren een week daarvoor nog naar Engeland geweest, zijn en mijn favorite place to be. We deelden dezelfde muziek en dranksmaak en daar is Engeland (Londen) bij uitstek geschikt voor. Hij heeft de week daarna niet meer mogen meemaken helaas. Het is gebeurd voor m'n deur met ontzettend veel bombarie. Hij was al psychotisch, maar was uitbehandeld> Volgens mij ben je daarvoor nooit uitbehandeld maar goed. Hij heeft zichzelf met 2 Krissen in de zij gestoken en is toen van 3 hoog naar beneden gesprongen recht tegenover mijn huis. Nadat ik was meegeweest naar het ziekenhuis en hij was overleden ben ik op straat ingestort en heb iemand een taxi moeten laten bellen om me thuis te krijgen. Na opgevangen te zijn ben ik daarna direkt drank gaan halen en heb het op een zuipen gezet voor een hele lange tijd. Ik was daarvoor dus ook al veel aan het drinken maar dit heeft tijdelijk weer een extra zet gegeven om nog meer te drinken.Ik was toen rond de 25 en ben nu 34. Ik ben een laatbloeier, was er nooit vroeg bij met drank. Pas toen ik opmezelf ging wonen in de stad kwam de verleiding om de hoek. Overal cafe's en nachtwinkels met drank. Jaar lang behandeling gehad en op 25 juni terugval gehad. Ben nu bezig om heel hard te werken aan mezelf en zelfkennis op te doen. Het liegen tegen m'n vriendin heeft haar en mij zoveel pijn gedaan, dat wil ik nooit meer. Zij betekent voor mij zoveel! Ik wil een kind en oud met haar worden. We zijn nu tijdelijk (hoop ik) uit elkaar en spreken elkaar alleen via telefoon/mail. Voor dit moment is dat beter, dat besef ik ook hoe moeilijk ik en m'n vriendin het ook vinden om elkaar niet te zien.Ik heb veel respect voor het feit dat jij dit allemaal op papier durft te zetten en hoop echt dat je voor altijd nuchter blijft hoe moeilijk de momenten ook worden. Hou vol alsjeblieft! En laat die mensen maar denken die kennen je achtergrond helemaal niet of willen het niet begrijpenSterkteText
Otje Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Vanavond in mijn blender:bietjesmandarijntjesklein beetje wortelsmango uit blik + sapklein beetje vanillevlaiets meer yoghurtJammie !! smullen maar !!!
Quitert Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 quote: Originally posted by: tapasNee An, jij bent niet vervelend, ik denk dat het met de thuiskomst van je man te maken heeft. Eventjes heb je kunnen proeven aan je vrijheid en nu moet je weer inleveren, tenminste zo is het altijd gegaan. Hou jezelf niet voor de gek dat jij gezellig moet zijn omdat je man weer thuis is... als dat niet zo voelt dan is dat niet zo, dat zijn verwachtingen die je van jezelf hebt hoe het zou moeten gaan. Maar als je je gevoel volgt dan voelt dat dus niet zo, en je gevoel liegt niet. Lastig is het wel, het is dus tijd om eens goed je relatie onder de loep te nemen. Wat wil jij in je relatie en in hoeverre kan je man je daarin tegemoet komen. Wat verwacht hij en in hoeverre kan en wil jij hem daarin tegemoet komen. Keuzes maken, je eigen leven gaan leiden naast het leven samen. Geen dingen meer doen die je niet wilt maar toch doet omdat je denkt dat het zo hoort of omdat je denkt dat dat van je verwacht wordt. poeh, verwarrend he An!!
Quitert Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Hallo Tapas,Ik weet nog niet helemaal hoe de Quote optie werkt, maar ik wilde het laatste stukje van je quoten over doen wat er van je verwacht wordt. Ik heb hier zelf altijd moeite mee gehad en dat zal ik misschien ook wel weer krijgen. Altijt maar overal aanwezig moeten zijn en "erbij willen horen". Socializen en m'n lever kapot drinken om het maar extra gezellig te hebben! Onzin achteraf gezien natuurlijk, maar op die fase in m'n leven voor mij erg belangrijk. Ik ben van huis uit een introvert figuur en de feesten en het drinken heeft mij losgemaakt en dat wilde ik ook zelf, maar introverte mensen kunnen ook heel leuk en aardig zijn. Daar hoeft geen drank aan te pas te komen. Mijn liefde voor muziek is ook moeilijk te combineren met niet drinken dacht ik altijd het hoorde erbij. Nu sta ik daar wel anders tegenover denk ik je kan immers ook genieten zonder je biertje denk ik. Klink er misschien nog wat onzeker over, maar wat wil je als je niks anders gewend bent!Bedankt!
druppeltje Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Dank lieverds voor het medeleven en nee het was niet moeilijk het op te schrijven. Tenminste niet hier maar het was net of ik wakker werd uit een nare droom van zo drup dit is er gebeurd en wat ga je er mee doen? Je veranderd er niets meer aan en kan nu nog alleen maar 2 kanten op........Gelukkig staat mijn huis te koop zodat ik straks in een ander buurt terecht kom waar ze mijn verleden niet kennen. De herinneringen hier draag ik in mijn hart en kan ze niet achter laten en wil dat ook niet. Het zal pijn doen dit huis te verlaten waar we zo gelukkig waren maar als ik ooit de draad weer op wil pakken moet ik mezelf een nieuw leven gaan bezorgen en tot die tijd lukt het me niet om helemaal te stoppen met drinken. Toch ben ik erg trots dat ik gehalveerd ben (met de drank dan hahahah) maar heb nog een lange weg te gaan. Gelukkig heb ik jullie.
Houtje Geplaatst 16 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Goh Blacky, Dat is toch een grote stap ineens dat je ineens alleen wilt gaan wonen. Ik schrik er toch wel van. Eerst hadden jullie toch nog trouwplannen (althans, vaag een beetje voor augustus). Ik heb het gevoel dat jullie helemaal niet meer met elkaar praten, klopt dat misschien en je niet uitspreken wat er aan het veranderen is tussen jullie?Meidje toch.
charlie Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Drupje, heb je al een ander huis? Of wacht je eerst tot dit verkocht is?
blacky Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 water ik zit hier met een smile op mijn gezicht om jou bericht , als ik het goed begrijp had jij dus een super de super baaldag , niet dat ik lach om je balen maar wel om de geestige manier waarop je het schrijft wonen ik vermoed dat het belgie blijft , spanje trekt mij niet meer jozias ik kan jou niet helpen ivm dat hypo ......quitert man wat een naam , mijn vingers schieten in een knoop mag ik er quit van maken quit is als ik mij niet vergis opgeven dus de drank opgeven, bedankt voor je delen .druppeltje ik weet het niet ivm je verhuis , kan dit niet goed uitleggen op papier/internet maar men neemt de dingen mee in zijn/haar hart als je mij begrijpt ??houtje iedere dag kan er in een mensen leven iets veranderen , ik ben vorige week enorm gepakt ivm de opmerking van mijn vriendin dat ze het niet leuk vindt met die nuchtere blacky en vermits die nuchtere blacky nuchter wil blijven moet er iets aan gedaan worden het praten zegt mij spijtig genoeg niets meer momenteel ik heb ook een hart , ik heb ook gevoelens en ik draag een niet bepaald makkelijk verleden mee , maar moet ik om mijn vriendin te plezieren daarom terug aan de drank gaan ??en misschien is wat ik nu nuchter zie ook niet wat ik wens te zien tot straks
charlie Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Blacky, je zegt het zelf al, "ik heb ook een hart"...........Volg dat dan ook:sun:
visje Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Hoi hoi, er is al veel geschreven en heb geen puf om bij te lezen.Vanmorgen vriendin gebeld en uitgelegd dat ik liever voor mijn vakantie naar mijn Aa club ga, dan uit eten met haar, zij begreep het volkomen, geen punt. Het praten met mensen doet mij goed en geeft mij steun en kracht. Net ook ff iemand aan de lijn gehad van mijn clubje, dingen besproken waar ik tegenaan loop, oa tijd en energie in mijn relatie gaan stoppen, anders bloedt het dood heb ik het idee.Dus het bekende woordje aktie anders veranderd er niets.Vandaag met de kids gezwommen , geeft mij een goed gevoel dat ik wat met hen heb ondernomen.Al met al door niet te drinken verandert er wat in mijn hoofd.Ik ga nu kids naar bed brengen en zo ook tukken. Ik lees jullie morgen weer.
Ziza Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Als je net gestopt bent met drinken kun je beter eerst jezelf eens onder de loep nemen...Wat ik lees is dat een hoop mensen die hier schrijven zo de focus leggen op hun relaties...en dat is heel herkenbaar voor mij want ik deed niet anders toen ik nog dronk en gebruikte...ook de eerste maanden dat ik clean en nuchter was bleef mijn focus liggen op relaties...De vraag is dit wel de juiste relatie voor mij heeft werkelijk jarenlang door mijn hoofd gespeeld...het waanzinnige eraan is dat ik nul komma nul inspanning leverde om iets te veranderen aan mijn eigen houding t.o.v die relatie en een bijdrgae leverde die positief was en er op gericht was om een relatie te verdiepen...altijd was het haar schuld....altijd zei ik "je begrijpt MIJ niet" ... dit is wat IK wil... en als ik het kreeg ging ik weer naar het volgende op zoek want het kon mij slechts tijdelijk bekoren... en als IK niet mijn zin kreeg had ik weer een goede reden om te gaan drinken en gebruiken...dus het was NOOIT goed... het is ongelooflijke is ook dat we nog boos worden ook als onze partners onverschillig worden en hun eigen gang gaan...wie zit er nou te wachten op een stonede en dronken Ziza elke dag ? niemand...En is Ziza twee dagen clean dan heeft al weer de grootste mond en vertelt zijn partner wel even eerlijk dat de relatie niet goed zit omdat "Ziza het idee heeft in de maling genomen te worden , dat Ziza niet serieus genomen wordt , dat we altijd haar zin doen , dat Ziza ook een mens is , dat mijn partner niet zo moet overdrijven en dat ze MIJ moet begrijpen.... Ziza stond er nooit bij stil dat zij misschien wel eens enorm verdriet kon hebben over de situatie waarin ze was beland...Ziza stond er ook niet bij stil dat er twee kinderen waren die opgevoed moesten worden... en nee dat is niet alleen eventjes een luiertje verschonen of kids naar de zwemles brengen of ff voetballen...dat is veel meer... emotioneel beschikbaar zijn voor de kids en voor mijn partner kon ik niet... en dat is waar het om draait...Ik kan onmogelijk voor mijn kids en partner emotioneel beschikbaar zijn als ik drink en gebruik...Dat is een leerproces met als eerste vereiste geen drank of drugs...Na ongeveer 9 maanden nuchter was mijn obsessie met de vraag is dit de juiste relatie weg... verdwenen..nicht mehr im frage.... wat heb ik gedaan ?Ten eerste stoppen met kritiek geven op mijn partner of vertellen hoe zij moest leven...Mijn bijdrage in het huishouden en de kids vergroot (of ik nu wil of niet) dus behulpzaam zijn...Mijn relatie overdragen aan de zorg van een Macht groter dan ik.. het universum...God... het goede...Zelfonderzoek... wat doe en deed ik dat de relatie sloopt en saboteert... surprise surprise dat drank en drugs zeer grote invloed hadden...met de nodige moodswings , leugens over wel en niet drinken/gebruiken , onbetrouwbaar zijn (dus niet op komen dagen , afspraken niet nakomen) , ruzie maken over mijn gebruik (en ik verdedigde iets wat mij en onze relatie sloopte dus bij voorbaat ben ik dan gestoord) , alleen maar luisteren naar haar als het mij uitkwam etcetc...Ik kwam er ook achter doordat ik zoveel loog ik het vertrouwen kompleet had beschadigd...Ik kwam er ook achter dat ik ook bang was voor haar... bang om mijn echte ik te laten zien... Bang was om te vragen wat ik wilde maar altijd de spanning op te voeren door het niet te zeggen en dan ontplofte en zij begreep echt niet meer waar het over ging...Ik kwam er achter dat ik geen compassie voor haar had maar wrok... om de dingen die zij mij had aangedaan...let op.. echte dingen en ingebeelde zaken...Ik leefde niet... ik vocht tegen alles en iedereen...mijn leven was een groot gevecht...omwaardering , om aandacht , om de juiste vrienden en tegen drugs en alcohol...en ik was kapot...fysiek , mentaal en spiritueel... ik was alleen maar met MIJZELF bezig....Na zelf onderzoek heb ik dit alles en nog veel meer gedeeld met mijn sponser en hem werkelijk alles verteld.. en ik ben zo blij dat die man mij geholpen heeft alles in het perspectief te plaatsen... want ik was alleen maar met Ziza bezig...soms pijnlijk om dingen te realiseren maar in ider geval een opluchting...en dus kon ik gaan beginnen aan het TEGENOVERGESTELDE te doen van wat ik altijd al gedaan had... en langzaam maar zeker begon onze relatie te groeien... aan beide kanten...Later realiseerde ik mij dat de vraag "is dit de juiste relatie" voor mij eigenlijk grote onzin was.... het werkte voor mij als de grote afleider van het werkelijke probleem; namelijk Ziza himself...Een andere realisatie die mijn sponser mij vertelde in het begin was "Ziza welke relatie bedoel je eigenlijk ; je hebt geen relatie met jezelf dus je kunt onmogelijk een relatie met je partner hebben".... kaboem die kwam wel ff binnen toen... maar hij had helemaal gelijk...En nu na ruim twee jaar begin ik meer en meer compassie te voelen en te tonen naar haar toe...En van haar te houden zoals ik nog nooit beleefd heb...Maar ik moest door een enorme hoop bagger heen (in mijn eigen hoofd) om zover te komen...En ik ben pas net begonnen met clean zijn en emotioneel opgroeienIn zo een relatief korte tijd heb ik al een hoop geschenken mogen ontvangen...Een week geleden vertelde ik mijn sponser dat ik nog steeds moeite had met intimiteit... krijg ik als suggestie.."koop een gedichtenbundel over liefde en lees haar elke avond een gedicht voor" .... no way zei mijn hoofd maar ik ben het gaan doen... en na twee keer ben ik alle schroom verloren en vind het zelfs leuk om te doenook hahahaha... het is echt speciaal om het te doen en zij geniet er ook van...dus vanavond weer lezen...(Tegenovergestelde) Aktie is het magische woord om zaken te veranderen...Same old story ... mijn hoofd zegt "NIET DOEN DAT IS ENG" ..."JE KOMT TE DICHTBIJ" hahahaha.... allemaal onzin... thinking is my problem not my surroundings...Mijn verhaal
blacky Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 charlie thanks viske inderdaad tijd en energie maar ik heb alles op gebruikt , wat niet wil zeggen dat mijn energie niet terug kan komen , tijd en enrgie ga jij hebben he viske viva las vacaciones pipke mijn hart maakt een vreugde sprong , goed van jou , ik wou dat ik kon wat vele van jullie kunnen en dat is bvb lezen , schilderen en noem maar op , maar ik ben een stuiterballeke nog iets waar mijn vriendin niet tegen kan , of ben ik stuiterballeke door haar ??weten jullie wat ik lig er niet van wakker , het kom wel rech zoals de nederlanders zeggen
water Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Blacky, (en anderen,) hier is de relatie ook veranderd nadat ik gestopt was met drinken. Ik ben nu veel rustiger en rationeler en weet veel meer wat ik wil en hoe ik dat wil. Er valt allemaal best over te praten maar ik doe geen impulsieve dingen meer. Blijkbaar was ik "vroeger" makkelijker in de omgang... of makkelijker te manipuleren?Goed zo Pip, lekker bezig blijven! Ook al is het maar eventjes. Speel je morgen toch gewoon het tweede couplet... En die motor verkopen? Heb je het geld nodig? Zo ja, dan kun je wel zonder motor, zo nee, dan ga je er later geweldig spijt van krijgen als je 'm toch verkoopt. Neem dat maar aan van een ervaringsdeskundige...
blacky Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 het is mooi jou verhaal ziza:heart:iets meer als een jaar geleden heb ik iemand opgebeld omdat ik mijn relatie niet meer zag zitten , deze persoon een groot mens binnen AA gaf mij de raad op een studentenkot te gaan wonen , maar ik heb naar de raad van vele andere geluisterd die zeiden blacky blijf het komt wel in orde.er is 50 % kans dat een relatie slaagt of blijft bestaan als men stopt met drinken , heb ook nog bij de AA gelopen .maar ik ben super kontent voor jou ziza maar ik moet mijn weg nu eventjes zoeken ps ook ik schrijf mijn verhaal , delen is helen
juffie Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Hallo An,Ik ken je nog niet goed, maar ik vind het fijn dat je op mijn bericht reageerde.En wat jij schrijft over je huwelijk, daar zat ik jaren geleden ook.Toen kon ik de keus maken om niet te drinken(want mijn partner deed dat),maar ik ben toch gevlucht met 1 kind van 3 en zwanger van de tweede.Natuurlijk na eerst hulp te hebben gezocht om samen te praten.Dit bracht niks en uiteindelijk heb ik de stap genomen naar een crisis opvang centrum. Mijn beste besluit in mijn hele leven, maar daarna was niet alles gemakkelijk.Toch heb ik er nooit spijt van gehad, omdat ik voor het eerst in mijn leven voor mezelf (en voor mijn kinderen )koos.Ik wens je veel sterkte.Probeer je gevoel te volgen, dat doen we toch al te weinig.
anjo Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Lieve Druppeltje,Ik heb niet terug gelezen dus ik weet eigenlijk van niets. Maar ik ben er al langere tijd van overtuigt dat je een hele sterke vrouw bent maar wel een verdrietige. Dat mag, toch? Volgens mij heb je er alle reden toe. Ik ben zelf ook geen zonnestraaltje op het moment en soms drink ik ook en voel mij daar volstrekt niet schuldig over. Liever zou ik willen dat het allemaal anders was maar het is zoals het is. Kijk, het liefst zou ik helemaal droog staan en vaak lukt mij dat ook. Ik heb gemerkt dat slaapgebrek bij mij een ontzettende trigger is. Een verslaving is genoeg maar ik heb een druk koppie en zonder inslaper lukt het mij vaak niet om in slaap te komen. Voordeel is dat ik ontzettend goed op de hoogte ben van het laatste nieuws, kan je niet slapen dan kijk je heel veel tv. Nadeel is dat ik gewoon een beetje gek bezig ben, ik zou X wel 3 keer per nacht willen controleren en zoonlief moet om 5 uur op. Vaak heeft hij daar toch vaak zijn moeder nog bij nodig. Ik herken dat zooo en 5 uur smorgens is een ongoddelijk tijdstip.Ik wil graag dat het even goed met hem gaat dus maak ik hem met liefde wakker.Maar na pakweg 5 nachten zonder slaap heb ik het gehad en als ik geen inslapers meer heb dan heb ik de neiging om maar een groot glas vodka naar binnen te gieten om maar in slaap te komen. Niet dat ik het lekker vind, ik vind het zelfs vies maar ja slaap is net ietjes belangrijker na een tijdje. Het is een beetje het ei en de kip. Voor mensen die mij kennen in relatie tot Jan, die liefde is over. Ik vind hem stinken en vies dus je zou denken probleem over.............. In ieder geval, Ik doe mij best maar ga ik de fout in dan mag ik even heel boos op mijzelf zijn en dan ga ik weer over tot de orde van de dag nl. de dag nuchter en goed te besteden.Fran, Sneeuwwitje, Goed dat jullie er weer zijn.Ziza, zo ken ik je niet. Je weet mij te vinden, he? Blinden en kreupelen gaan soms best goed samen.Houtje, wat maak jij je druk. Laat die hele schoonfamilie nu eens door het ijs zakken inclusief ex. Hij weet wat jij te besteden hebt dus als je een keer biefstuk eet dan weet hij heus wel dat je dat geen 30/31 keer per maand doet. Het komt uit de lengte of de breedte, nietwaar? En ik hoop dat je naar Emily gaat. Dat het goed met haar gaat.Lees hier boven en je weet een beetje hoe het met mij gaat. Met X gaat het niet goed. Dat was natuurlijk te verwachten, hij leeft al 5 maanden langer dan de verwachting maar het is eng en heel verdrietig. Ik weet niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan. Ik betrap mijzelf erop dat ik te veel voor hem doe en zo krijgt hij dus bijna geen beweging, zeg ik een keer nee dan voel ik mij schuldig. Maar hij weet het zelf ook en gisteren zei ik bot pak maar een boterham en hij zat er niet mee maar ik wel. Stom.Ik snap ook niet waarom ik niet krachtiger ben want ik ben best een pittige tante. Ik heb wel geregeld dat de verpleging nu vaker langskomt. Morgen zal ik even eerlijk met haar praten want anders denkt zij ook van zijn vrouw vind het wel goed en dat is dus niet zo. Er is extra thuiszorg aangevraagd omdat de kinderen dus nog steeds niet mee denken en ik dus 24 uur per dag aan het schoonmaken zou kunnen zijn.Dit terwijl er veel achterstallig onderhoud is dat volgens mijn meiden mijn schuld is. Deze hele situatie heeft mijn relatie met mijn meiden op een speerpunt gezet. Er is eigenlijk geen sprake meer van een relatie. Onvoorstelbaar, wij waren een drieeenheid voor jaren. Maar volgens hen heb ik nooit wat voor hen gedaan. Papa is heilig en ik heb al die jaren op een matrass met daar onder een erwt gelegen.De mensen die ons uit die tijd kennen zijn ontzet, zij snappen het niet. Hun kinderen hebben een heilig ontzag voor mij en dat komt uit dezelfde tijd. Zelf mijn schoonouders snappen het niet. Ik kan hen toch moeilijk vertellen dat hun zoon heel erg zieilg heeft lopen doen bij mijn kinderen. En dan nog, dochter een heeft poppedeintje en dat is een madammeke maar dochter een weet ook dat zij niets is in vergelijking met haar zus. Zij weet ook dat ik 17 was en niet 28 en dat haar vader 9 maanden van het jaar weg was. En als hij weer weg ging na de winter dan zaten wij weer 6 maanden zonder inkomsten en kon ik weer aan de slag. Ze nemen mij zoveel kwalijk en ik denk NU, wacht even ik ben pas gaan drinken nadat je broertje bijna stierf en je vader mij alleen liet met post-taumactic-stress-disorder waar hij van wist maar hij moest gaan werken. Eerste klus, naar Iraq in de eerste oorlog, ik heb 6 weken niets van hem gehoord. Al met al heeft hij mij dus ontzettend geholpen.IK denk dat dat nu eindelijk bij hem begint door te dringen. Hij stelt nu al die eisen voor dochter 2, 26, en ik hoef het zelf niet meer te zeggen. Bijbegeleiding bij de verslavingskliniek zegt het al. Zij kan het dus niet maar je vrouw moest drie maal meer doen dan dat. X is daar eigenlijk een beetje doof voor misschien uit zelfbescherming. Het ergste is dat ik nu begin te denken dat contanct met hen zou niet slim zijn uit mijn eigen zelfbescherming. Natuurlijk had ik weer kunnen gaan werken, al noemt mijn moeder lesgeven nog steeds geen werken, toen ik eenmaal wat rust genomen had en mijn schildklier zich wat hersteld had. Maar niet echt. Ik moet beschikbaar zijn in geval dat. De kinderen gaan nl. allemaal door met hun eigen leven. Niemand die er ooit aandenkt goh misschien wil mama wel even weg. In een opzicht zijn het nog kinderen.Charlotte heeft al verklaard dat zij niets met mij te maken wil hebben als hij er niet meer is. Als jullie eens wisten wat zij allemaal heeft uitgespookt. Ze heeft de politie erbij gehaald toen ik had gedronken, ik moest toen een nacht de cel in. Ik zit tot over mijn nek in schuld door haar maar dat vind ze normaal.Ik ben nu tot de conclusie gekomen dat ik mijn dochters liever niet meer wil zien.IK ben het beu de witch te zijn.Ooit, eens moet de waarheid bij hen doordringen maar ik kan niet meer elke keer tot de grond afgebrand worden. Ze moesten dankbaar zijn dat ik mijn leven heb opgegeven om er voor hem te zijn. In hun ogen gebruikt gebruik ik hem alleen maar. Dat laat ik nog genees toe, ik moest de beslissing maken, ik heb bij hem gelegen toen rlke ademhaling de laatste kon zijn. WAren zij daar.Mijn schoonfamilie die zoveel onzin over mij te verklaren heeft en waar komt dat vandaan. IK ben deenige die hen rustig krijgt. Mijn schconzus krijgt van mijn a punch on the nouse. Wat weet zij nu wel niet. Deze hele family inclusief mijn dochters laat hun vader zwemmen, Ik moet het doen. IK haat ze Als je denkt dat je het beter kan doe het daan. Maar dat doet niemand. Ik ben deze helemaal familie beu.WEn ik ben ook mijn dochters beu. Kan je je het je voorstelllen als je op de leeftijd van 17 het al in je eentje moest doen want hij was er nooit, Toen ik van dochter 1 zetten hij mij af in ht ziekenhuis, ik moet nu ga werken. Geen hulp. je red het wel ik was 17.Ach ik schei er maar over uit.Fijn dat zoveel mensen terug zijn. je wilt toch altijd dat het mensen goed gaat.Liefs,Anjo
Ziza Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Hoi Anjo ,Blij om je te lezen... sta ik soms op je negeer lijst hahaha ???
juffie Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Hoi hoi,Dit is zo'n duidelijke tekst!Wie houd ik voor de gek?Mezelf natuurlijk!!!!!Dat laat jij heel duidelijk zien, op deze manier, dankjewel!
charlie Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Meid Anjo, wat maak jij veel mee zeg!! En ik kan je alleen maar sterkte wensen, maar wel uit de grond van mn hart gemeend!
juffie Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Op de een of andere manier werkt dit niet!!! Weet niet hoe ik deel kan nemen aan het forum.Heb vanalles getypt, maar zie het nergens terug!Graag reacties!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden