Spring naar bijdragen

donderdag 17 juli 2008


blacky

Aanbevolen berichten

Hoi An,
Twee zielen, 1 gedachte! Heb ik dus ook al gedaan!

Ik zit een beetje te twijfelen. Zal ik actie ondernemen en naar de stad gaan of er een rustig dagje van maken?
Als ik Tapas haar raad lees, moet ik nu dus weggaan! Bleh! :devil:
Nog even uitstellen, tenslotte is de middag nog lang!

Pip,
gefeliciteerd met je 3 dagen droog! :present::present::present:

Charlie,
je hebt je nog niet gemeld, maar ik hoop dat jij ook vanmorgen je Refusal hebt genomen en er weer een droog dagje achteraan plakt! Je bent een kanjer! :present:

An,
jij gaat ook goed! :present:

Jozias,
Gefeliciteerd met je 3 maanden gisteren! :musicnote::sun::musicnote::sun::musicnote::sun:

Tina,
fijn dat het ook goed gaat met jou! Zo goed om te horen!!

Houtje,
hoe is het vandaag met jou??

Mensen ik lees regelmatig mee en leef mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 320
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@ Brudie,
gecondoleerd en sterkte.

@ Allen,
dank voor jullie lieve berichten. Spontaan kwamen de tranen en dat is denk ik ff nodig.
Het is bijna 2 jaar geleden dat mijn kleinzoon is overleden. Ik praat er eigenlijk nooit over.
Ik had me laten opnemen in een kliniek voor diagnostiek en alcohol problematiek. Mij dochter was zwanger en mijn motivatie was groot. Voor mezelf en ook voor het oma gaan worden. Ik zou oppas oma gaan worden en de toekomst zag er goed uit.

De opname op zich verliep niet zo goed. Ik kreeg librium en achteraf mocht ik dat ivm ADHD niet hebben want ik werd er hyperdepiep van. Dit had tot gevolg dat ik een verkeerde diagnose kreeg en geen vervolg behandeling daar.
Dit was een hele teleurstelling want ik had meer nodig dan de 2 weekse diagnostiek.

Dat ik toen in een manie zat wist ik toen niet en ik zou ze hopperdepop weleens laten zien wie ik was en dat ik het alleen wel kon redden.

30 augustus kwam ik thuis. Boos en teleurgesteld want wie waren ze wel niet om mij een narcist te noemen. Dit was de diagnose toen ik naar huis ging. Arme ik helemaal manisch door de librium bleek achteraf.

Maar goed ik zou oma worden in oktober dus spulletjes kopen met mijn dochter etc. Helemaal leuk en fijn mijn problemen aan de kant schuiven.

Op 2 september werd Conan geboren. Te vroeg. Maar het zag er goed uit. Hij is geboren na een naar huis gestuurde dochter met zwangerschaps vergiftiging.



En nu luister ik op de radio naar het crematie nummer van Anouk. You are a star in heaven.


Stop nu ff

Sorry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Merk-waar-dig.
Hier werd zoveel heisa gemaakt over, wie er eerlijk is en wie niet. Ben ik niet over de hekel gehaald begin dit jaar, omdat ik vertelde dat er een saunacabine in mijn tuin werd gebouwd? Naaaah, dat moest wel opschepperij zijn. En voor de rest zou ik ook wel niet bestaan.
*** had een behoorlijk scherpe tong en beschuldigde mij ervan, dat ik haar talloze valse pb's schreef. Wat niet waar is. Nu begrijp ik het, ***: jij was de hele tijd al flink aan de drank, dan heb je de dingen soms niet helemaal duidelijk.
Zelf heb ik me er niet al te druk over gemaakt, immers, ik weet wie ik ben en hoef daar geen verantwoording over af te leggen.
Wel schokte het mijn vertrouwen in het forum, waar ik eerder veel aan heb gehad. Het was de eerste keer dat ik echt op een forum meeschreef, en ik heb dat zonder voorbehoud gedaan, met het idee dat het vertrouwd was.
Spijt heb ik er niet van, want het heeft zijn nut gehad.
Ik vind, dat de mensen die maar blijven hangen in hun jank, maar eens een keertje zichzelf bij de kladden moeten grijpen. Je hebt bij je geboorte alles meegekregen wat je nodig hebt, maak er dan ook gebruik van.
Op dit forum ben ik bijna nooit iemand tegengekomen die me dom voorkwam, of die er niets aan kon doen. Wel veel mensen die eigenlijk niks aan hun situatie willen veranderen en liever zielig in hun situatie blijven zitten. Je zou bijna denken: jeetje, sommige mensen melden alleen maar dat ze hun bammetje gaan doen en hun peukie, gelukkig dat ze nog net niet melden dat ze naar de plee gaan!
Drink nou maar gewoon niet en doe iets aan je leven, of drink wel, en doe ook iets aan je leven, doe iets MET je leven.
Groetjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Halle kanjers,

Net terug van de fysio dus moet nog alles bij gaan lezen. Heb alleen maar ff gescrold maar daar heb je zo weinig aan want ik zag iets over Erna en Kirky en heb dus blijkbaar iets gemist want ik begrijp er helmaal niets van.

Brudie, gecondoleerd en wens jou en de familie veel sterkte.

Mieke een knuffel voor jou.

Voor Anjo eigenlijk ook.

Ach voor iedereen eigenlijk...........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeie middag,

jeeminee wat een lezerij!!! ben nog niet uitgelezen maar zie al wel dat er nog mensen zijn die nog steeds actief zijn hier. Houtje en Mieke en de rest....
Mijn dochter (net 18) is inmiddels getrouwd en ze hebben een zoontje (8 pond) gekregen op 3-06-08
heb al een aantal keren mogen oppassen en echt dat was fantastisch.

Moet wel ff vertellen dat ik ongeveer 2 weken geleden bij ons inhet "dorp" ben gaan zoeken naar drugs, en heb het gekregen (coke) en het toeval wil dat mijn dochter en schoonzoon het te weten zijn gekomen!!! (gelukkig maar) mijn dochter kent veel mensen (helaas) uit het millieu en die vertelde haar en hem dat ik op zoek was naar drugs. Het gevolg (logisch) was dat mijn schoonzoon te horen kreeg dat zijn schoonmoeder in het park was om drugs te scoren.

Hij heeft (terecht)m mij de huid volgescholden en mocht mijn kleinzoon NIET meer zien!!!
Maar hij zei : als jij het aan >>>>> verteld dan kunnen wee erover praten. Dus ik heb het gelijk aan mijn lievie verteld maar ook dat hij (schoonzoon) mij de huid vol had gescholden.
Ik heb 2 week geleden dus coke gebased (gerookt) en gelukkig zijn mijn kids (bekend) in het dorp...Wist ik niet dus dacht er niet bij na.
Maar om een lang verhaal kort te maken..... ik heb constant de behoefte om mezelf te verdoven.
En dat is al vanaf mijn 17e en ben nu 45

Je zou toch denken...jee die is al oud en wijs genoeg!!!Ik niet dus!:( maar ben wel bezig)

(heb ook medicatie (anti psychotica) maar die neem ik eigenlijk alleen in als ik wil slapen, dus niet elke dag terwijl dit medicijn mij moet helpen. (had een stukje gelezen over bopilair.... ) denk dat ik dit ook heb.
Maar ja je wilt zo graag een antwoord op je eigen, toch???????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
water

Tapas, dat vind ik nog steeds een hele goede tip: "...als het goed met je gaat moet je minder doen dan je zou willen doen, juist je rust nemen en een stapje terug doen, en in je downe periodes jezelf net wat meer laten doen." Houd ik mezelf ook vaak voor, en het werkt echt voor mij, de balans is beter en de toppen en de dalen niet meer zo extreem.




Voor alle rokers onder ons,
...
;)



Mooie zeg !!!! Die staat genoteerd !!
Ik ben echt opgevoed met vooral HARD WERKEN, kiezen op elkaar en niet zeuren.
Volgens mij was ik in mn jeugd al overspannen zoveel MOEST ik....
Zit nu ook met een burn out thuis, gek hé !! Twee jaar geleden een baan aangenomen waar ik 4 uur per dag voor moest reizen. Manager in de idieele branche, ik dacht dat red ik wel, kiezen op elkaar en doorgaan. Yep en toen kwam de hamer.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Marieke44
Goed dat je bij jezelf hebt herkend dat je overmoedig werd. Zulke moment heb ik ook maar uit ze dan anders.
Ik ben blij dat ik de moed heb gevonden om hier van me af te schrijven.
Begon me weer terug te trekken en wil hier weer uit.
Dat ik niet heb gedronken daar ben ik blij mee, maar oh wat ligt het gevaar nu om de hoek zeg.

Ben blij dat je jezelf weer hebt opgepakt Marieke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Woman,
Zo'n hamer komt wel aan nietwaar?
Ik ben in 2005 thuis komen te zitten met klachten en sinds kort weer part-time aan het werk.
Belastbaarheid is nog steeds niet terug en zit nu weer thuis.
Ben van plan maandag weer te gaan beginnen en stapje voor stapje weer het op te pakken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen/middag ook maar meteen,

Sommige mensen zullekn elkaar blijven irriteren. Leven & laten leven mensen. Er zijn 3 miljard mensen op de wereld, en 600 op dit forum daar zitten heus mensen tussen met wie je NIET goed door de deur kan. Laat ik zeggen, dat ik daar in het verleden zeer maar dan ook ZEER veel last van gehad heb hier op het forum. Ik kreeg steeds het advies: niet reageren, geen olie, maar ook geen hout(snippertje) op het vuur gooien. Ook niet richting vuur gooien, en zelfs niet aan denken (ik sliep er niet meer van). Uiteindelijk heeft me dat geholpen. Ik ben een hele tijd van het forum geweest omdat ik er teveel last van had. De realisatie dat het MIJN probleem is als ik ergens last van heb, heeft me geholpen het niet meer bij een ander te zoeken.

Als ik een woordenwisseling of verschil van mening heb met R. heb ik me voorgenomen nooit, maar dan ook nooit meer in mijn leven te ping-pongen. Ja maar ik heb dit gedaan voor jou, en jij doet nu dit, of ik heb 10 punten moeite voor jou gedaan, en jij hebt maar 9 punten gescoord.

Stop er mee het op een ander te betrekken.

Zoek jezelf op. Wees jezelf en betrek jezelf niet op de omgeving (goed lezen ja, het is andersom ja).

De reden dat ik hier zo graag ben is niet omdat ik anders de strijd tegen de alco niet aankan. Nee, ik heb in mijn leven vele triggers en die zijn niet veranderd sinds ik niet meer drink. Ze zijn er nog steeds. Maar hier kun je écht met alles terecht heb ik gisteren weer gemerkt. En dat haalt de angel uit de triggers.

Haal uit het forum wat jezelf kunt gebruiken en doe daar je voordeel mee.

YEAH.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens heb ik mezelf gisterenmiddag uit het huis gesleurd (zien jullie het vóór je??) en naar het Winkelcentrum gesleept (ik moet al dat vocht ook nog meesjouwen) en na wat rondgesjouwd te hebben heb ik een leuk shirtje en een soort omslag-shirtje (dat is nou zo in) gekocht van 89,95 voor 29,95.

Zaterdag heb ik een afspraak met een paar vriendinnen en dan heb ik wat leuks om aan te doen. Voel me gelijk een stuk leuker dan. Ik ben ook nogal van de leuke oogschaduwjtes en zo dus bij de Hema in de opruiming voor 1,-- (één euro) een leuke oogschaduw gescoord, ach ja, geef het kind een Fanta en ze is blij.

Nou moet ik alleen nog wat aan mijn dubbelzijdige olifanten-voetjes. Door de morfine (getver, daar raak ik echt NOOIT verslaafd aan, wat een rotzooi is dat zeg brrrrr) heb ik ontzettend veel vocht vast en daar mag helaas geen vochtafdrijvers bij behalve een stengel bleekselderij. Misschien een leuke bijpassende bruine slipper bij de Scapino of Van Haren? Ik ga straks nog maar even koekeloeren. Hoewel het hier ernstig donkergrijs aan het worden is buiten, ik vrees een vreeslijke bui hangt erin de lucht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga mezelf onder de douche hijsen. Zit nog steeds in pyama.
Tommie de kat nog steeds niet gezien. Hoop niet dat ie weer bij de drogist zit op het binnen plaatsje want dan kan ie niet meer thuis komen.
Drogist belde laatst ook al dat Tommie daar lag buiten en dat het personeel bang voor hem is. Ha ha ja echt doodeng die grote rode kater.

Nou lang last hebben ze niet meer want 1 aug ga ik verhuizen.
Gisteren is er weer een bezichtiging geweest voor mijn flat. Hoor morgen of er een bod komt.
Zou een bak zijn nu de flat verkopen, kan ik de hele boel weer terug draaien.

Ben er best nerveus onder het hele gedoe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

houtje ik zag het zo voor mij , ips je nekkenvel vast en sleur je eigen naar buiten .
houtje ivm dikke voeten bij mij hielp het altijd enorm om in zee te wandelen of een voetbadje met zeezout te nemen.
doet mij denken aan volgende in 1995 vertrrekken we naar spanje en openn een taverne , mijn vriendin was gewoon bus chauffeur te zijn en nu ineens staande werk dus dikke voeten gaat naar apotheek ze kon geen woord spaans , en komt terug met iets ........ iedere dag braaf gooit ze een pilleke in het water en zet daar haar voeten in op een dag vraag ik of het helpt ?? neen niet echt ......... ik bijsluiter gelezen en daar stond dat ze dat pilleke met water moest innemen ;)
deze morgen wezen werken en wee sinds lang geleden zag ik de brik wijn staan het komt mogelijk door een grgr gr gevoel , nu ja heb het niet gedaan
water ik moest lachen met je vergelijking ivm wijn en bespringen ;)ach ja houtje ivm houtsnippers zaterdag zat dit verwerkt in een optreden in het straat theater , dan klopten ze op de smeulende snippers , ben spud dankbaar om een deel van mijn schrik ivm brand weg te nemen thanks spud voor de steen :present:
ik ga een beetje liggen tot straks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
pippi

Twijfels...


Reden is dat ik tips heb gekregen hoe ik met Refusal kan omgaan en toch kan blijven drinken op gezette tijden, en een andere dat ik te streng ben voor mezelf zo zonder kinderen door te brengen.


En ja wat pikt iemand eruit die stiekem toch de drank erg mist uit alle steunende reakties? juist die ja.





Toch cool dat diegene die ze er stiekem uitpikt slim genoeg is om het openbaar te maken :present:

Want welke idioot geeft uitgerekend jou nu in deze periode zulke destructieve tips? Niet iemand die echt om jou geeft en het allerbeste met je voor heeft. Duh, doordrinken met Refusal, dat is wel het toppunt van verslaafd gedrag, alsof je tips krijgt hoe van het balkon te springen en maar 1 ipv 2 benen te breken, sorry hoor maar die persoon schat jou niet echt hoog in.

En dan zo werken op je gevoel omdat je je toch al 'zielig' voelt zo zonder de kids. Tuurlijk is dat emotioneel heftig en moet je niet overdrijven en ook lief voor jezelf zijn, maar dat kan op manieren waar je echt blij van wordt en de volgende dag ook nog blij mee bent, koop bv wat leuks/lekkers voor jezelf, pak een saunaatje whatever, en wat je nu al 3 dagen aan het doen bent, is uiteindelijk het allerliefste!

Ik vind je zo'n natuurlijk sprankelende vrouw en wat je nu doet verbaast mij eerlijkgezegd niets, het past zoveel beter bij je dan dat verslavende. En ja het is k*t en je moet erdoorheen. Maar laat je niet gek maken hoor door gremlins en andere duivelse stemmetjes. En als ze je even te veel worden, dan kom je hier okay zodat we ze weg kunnen meppen. Ik lust ze rauw! En jij straks ook! Gaan we een keer samen gremlins eten, zou voor mij de uitzondering zijn die de regel van mijn vegetarisme bevestigt :D

:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
erica


..... ik heb constant de behoefte om mezelf te verdoven.


En dat is al vanaf mijn 17e en ben nu 45




Hoi Erica, ik ben ook rond m'n 16e begonnen met verdoven en heb m'n beste vriendin aan de coke verloren. Coke is de grootste poison die er is, drank is een goede tweede!

Het omkeerpunt zit em erin dat je je zal moeten realiseren dat je pvd geen 17 meer bent! Een groot deel van het jezelf willen verdoven is al lang geen behoefte meer maar een gewoonte geworden. Het zal je verbazen hoe cool de kick van het puur natuur zijn is, maar als je het niet DOET zal je dat nooit ervaren (zie Blacky's topic van vandaag).

Voor ons 40ers geldt nu: Coke en drank zijn so passeeee, natural high is soooo okayyy ;)

Time 2 move on is NU gekomen, het is misschien hard maar je bent zelfs geen oudere jongere meer, inmiddels moet je toch weten dat je niet vanzelf volwassen en verstandig wordt door op een dag ergens op een knopje te drukken, het is een aktief proces wat heel veel inzet kost maar des te meer oplevert, en het is heel goed te doen als je maar ergens begint met die eerste te laten staan...

Je HOEFT jezelf niet meer steeds te verdoven, er zijn nu nieuwe rondes met nieuwe kansen maar zolang jij blijft stilstaan blijft je steken in het oude wat al lang niet meer bestaat. En ja dan verdoof je jezelf maar weer om niet in die nieuwe realiteit te hoeven passen. Maar het leven is zoveel mooier als je ontdekt hoe je er wél in past, ga hulp zoeken en er gaat een wereld voor je open. Als mens, als (schoon)moeder, als oma.....

Sterkte en liefs,
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...