Spring naar bijdragen

vrijdag 18-07-2008


Wannes

Aanbevolen berichten

Ik wens je succes met het binnenhalen van het hooi,
hopelijk droog want hier regent het pijpenstelen!
Hou jij het maar mooi droog Wannes, je gaat zo goed!
Je eerste keer nuchter.....:D

Enne die haan (ik snap nu pas wat je bedoelde..shame on me)
doe maar gewoon in een ruime portie boter met beetje water, wel goed kruiden vooraf (poosje in laten trekken die kruiden!!) Dan is tie zeker zo lekker als volgens je oude recept!

En nu duik ik echt onder...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 165
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

goeden morgen ,
vandaag snipperdag maar veel in huis te doen .
om 13 uur mag ik in vilvoorde zijn ivm loopbaanbegeleiding
zo nu een spreuk
we kunnen het beste anderen helpen als we zelf de weg naar gemoedrust gevonden hebben
wens jullie allemaal een fijne dag en ik ............ik laat de eerste staan :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Good meurning....

Bleuhhhh ik heb dus weer een nacht plafond en muur staren achter de rug...
Na ja...t zal vanzelf wel weer beter gaan (hoop ik )
Blacky wat een lieverds die poezebeesten van je!
(ik heb er zelf ook 2, een zwarte kater van reeds 18 jaar en een rode kater van nu 12 jaar)
Heb een fijne dag vandaag...niet alleen Blacky natuurlijk maar iedereen!

Ik doe vandaag toch een heldhaftige poging geen dutje tussendoor te doen...hoe moe ik nu na 4 nachten niet of nauwelijks slapen ook ben.
Anders gaat mijn dag/nachtritme helmaal naar zijn grootje...
Maar pffff ik zie er wel tegenop tegen de dag die nog maar net begonnen is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha...goedemorgen Blacky, tis je toch gelukt! :) Krijg de katten al van jullie, hoef ze alleen maar uit te printen :D Virtuele katten, nu nog een miauw liedje opzoeken...:moon: :moon:

Ben vroeg uit de veren, mijn blaas heeft me wakker gemaakt. Maar mag blij zijn dat ik zo goed kan slapen....ik heb trouwens nu al een tijdje minder last van vermoeidheid, eigenlijk nadat ik een week of drie terug griepachtige verschijnselen had en een piek in de vermoeidheid. Hum....zou ik het zwaarste stuk van ontgifting achter de rug hebben? Zou mooi zijn...:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, Joann jij komt met een ander verhaal dan ik...sorry, zou voor je willen dat het anders is. Mij heeft overigens een half uurtje platgaan vroeg in de middag wel geholpen...langer onder zeil overdag niet. Tsja, het blijft aftasten en het is persoonlijk. Ben overigens wel in beweging gebleven ook al was ik moe. Sta je al lang droog?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga nog maar even voor dat uurtje dan...
nu slapen de kids nog!
Ik kruip op de bank, merk ik het snel genoeg als ze wakker worden!
Slaap ik niet, dan rust ik toch (dat hou ik me nu al nachtenlang voor...
het helpt me echter niet...)

Laterss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joan, Har en Blacky, goedemorgen.

Ja Har het valt me op dat je minder over moeheid klaagt, een tijdje geleden zat je daar toch wel erg mee. Men zegt dat het in totaal een jaar duurt voordat al het gif uit al je cellen zijn. Dus ik denk wel dat je het ergste heb gehad.

Joan: lastig dat niet slapen. Ik durf nog niet zonder slaappillen, nou ja niet durven, maar zonder slaap kan ik niks. Toch maar een slaapje overdag doen, anders raak je overmoe.

Blacky: je klinkt goed! sterkte vandaag met je loopbaanbegeleiding.

Ik ga eerst nog even lezen en kom dan nog terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep, heb net effe je post gelezen van vannacht. Veel herkenning. Anders denken=anders doen....helemaal waar. Je zou het ook om kunnen draaien anders doen=anders denken want de dingen aanpakken zorgt er vanzelf voor dat je minder gaat piekeren en die opgeblazen denkpatronen doorbreekt. Hoe dan ook, we bedoelen hetzelfde :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

joann , hopelijk kan je nog een beetje slapen .
har goeden morgen , ja is uiteindelijk gelukt , ik denk dat het soms niet lukt omdat de rechterknop van de muis het niet wil doen .
mp 3 speler lukt ook niet , nu ja luister wel zo naar de miuziek en instaleer het als ik rustiger ben .
morgen an weer een nieuwe dag en zo spaar je de nuchterheids pareltjes aan je snoer :present:
zo 8 uur ik ga in de strijk vliegen , nadien poetsen , kattenbakken verversen en noem maar op
hoe ochtendstond heeft goud in de mond ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan geen filmpjes meer normaal afspelen hier. Har misschien weet jij waar het aan ligt.
Ik open dus dat liedje van Blacky en dan even muziek, weer laden, dus stilte en weer muziek.
Jammer want ik wil altijd alles graag zien en horen. Foto's geen probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja mijn man was zeer begripvol, nu weet ik dat het toch te veel voor hem was. Gister werd hij om niks razend en vandaag zit hij als een zombie aan tafel. Kijkt voor zich uit en zijn gezicht straalt een en al depressie uit. Ik kan dan het beste niks zeggen, niks vragen en uit zijn buurt blijven. Dit duurt meestal drie dagen. Gister verweet ik mezelf dat ik teveel zeurde etc., maar nu weet ik weer dat dit niks met mij te maken heeft. Dit zijn dus de periodes waar ik normaal helemaal 'kapot' van ben. Ik ga me er doorheen slaan door te weten dat het niet aan mij ligt. Het was te voorspellen. Hij is een week weg geweest en heeft zich waarschijnlijk helemaal gegeven. Alles met iedereen meedoen en de klap komt als je thuis bent.

Maar.... ik drink vandaag niet. Geen haar op m'n hoofd die daar aan denkt. Er is ook geen drank in huis en de 'drankmeneer' kan zo weer vertrekken, DAT heb ik in ieder geval wel voor elkaar gekregen.
En niet tever vooruit denken, vandaag telt.

Juffie: ik hoop dat je mee doet vandaag, het is zo de moeite waard.

Soothe: ja ik vind het ook prettiger als de dag s'morgens geopend wordt hier met iets om over na te denken, nu val ik van de avond in de ochtend en ochtendpraat en avondpraat is nu eenmaal anders, wat overigens ook goed is. Je kan niet 24 uur zo vreselijk serieus zijn, lachen is net zo belangrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Môgguh...

Wat veel om bij te lezen zo op de "vroege" morgen... ik ben er ook voor om een dagdraad 's ochtends te openen hoor, anders geraak ik enigszins confuus. (maar het maakt ook eigenlijk niets uit... ;) )

Weer een nieuwe dag, en ik ben zo blij dat ik niet meer tegen de dagen op zie. Ik laat het maar gewoon op me af komen tegenwoordig, ik zie het wel. Dat was ooit wel heel anders.
En over vermoeidheid: ik heb pas sinds een maand of drie, vier dat ik weer wat meer energie heb en zelf dingen aanpak, gewoon omdat ik er zelf zin in heb, en niet omdat het moet.

Gisteren een beetje te fanatiek de haag er uit lopen rammen, dat betaal ik nu met een overbelastte elleboog en schouder.
OK, dagje rust dan maar, toch maar eens aan de administratie beginnen want het is budweer en een Aviertje optillen, dat lukt nog wel.

Mijlpaalbehalers, gefeliciteerd! :present: Iedere dag dat je niet drinkt is pure winst hoor, niet vergeten!
Dus: volhouden! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry dat ik zo tegen jullie aanzeur, maar de gedachten wervelen door mijn brein.
Man is richting bed vertrokken, pfff.... pakt de beklemming hier beneden tenminste even weg.
De afgelopen jaren ben ik OOk in mijn studie weggevlucht. Hele weekeinden, dagen zat ik te studeren, als de kinderen me niet nodig hadden of er niet waren, maar voor de rest van de tijd was ik bezig.
Ik heb dit volgehouden omdat ik voor mezelf moet kunnen zorgen.
De komende jaren ga ik niet scheiden, de gevolgen zullen in deze toestand enorm zijn voor meer mensen en dat wil ik niet. Dus wil ik iets gaan doen wat leuk is.
Dank forum, want ik blijf hangen in een piekercirkel en ik wil vooruit. Plezier hebben in mijn leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps, ik dacht al ik heb me verslapen, zoveel berichtjes.;)

Goedemorgen overigens,

Heb een onrustig nachtje gehad, rare dromen en steeds weer wakker worden.
Sinds een week schrijf ik elke avond een klein stukje, maar dan voor mezelf.
Ik schrijf dan wat mij die dag heeft bezig gehouden en wat ik anders, zou kunnen doen
als mij iets raakt of bezig houd.

Soms is dat bijna niets en soms veel.
Gister was het aardig wat, niet echt veel bijzonders maar voor mij was er een kleine
gebeurtenis op het werk waardoor ik van mijn stuk werd gebracht.
Mij hoofd ging weer van, "oh jee, ben ik wel aardig geweest?"
Nu lees ik het terug en zie ik dat het gewoon bij mijn werk hoort, in mijn functie
moeten er soms dingen gezegd worden, die dingen hebben niets met aardig zijn te maken
maar met leiding geven.
Dus, uit mijn hoofd zetten en niet over blijven piekeren, het heeft namelijk niets met mijn persoon
te maken, maar met het werk wat ik doe.
Hiervan geleerd, als ik iemand iets vraag, iemand sputtert tegen, laat ik dat bij mijn werk en
ga dat niet meer op mij persoonlijk betrekken.
Natuurlijk weet ik dat het de toon is die de muziek maakt, maar ik kan het nu redelijk buiten mezelf plaatsen.
Zo nu even een peukje en een senseo,
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen forumgenoten,

Een nieuwe dag, met nieuwe kansen, dus ga er voor! Gisteren had ik een zeer productieve dag!
Er is niets mis met het forum, maar soms is het moeilijk stoppen. Een tot verslaving neigende natuur?
Gisteren liet ik de PC heel de dag uit, en zie, heel het huis doorgewerkt. Ga ik vandaag weer doen.
Uit dat ding!!

Groet. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga zo dadelijk een vriendin van M. helpen met haar laptop weer op snelheid te krijgen.
Ik heb de laatste jaren een enorme aversie gekregen om met electronica om te gaan.
Het installeren van vooral dure (lees ingewikkelde) audio/video apparatuur is een tijdje mijn werk geweest. Vooral Home Cinema sets, waarvan het instellen altijd weer anders moest gebeuren (de heren ontwerpers dachten ieder voor zich het wiel uit te moeten vinden :huh: ) en de vaak onleesbare gebruiksaanwijzingen, hebben me nogal wat hoofdbrekens bezorgd. Toen er daarbij ook nog veel werkdruk kwam en ik het werk van 2 moest gaan doen, sloegen de stoppen door. Kreeg een burn-out. Daarna kwam de drank weer om de hoek kijken.
Trouwens, de fabrikanten zien inmiddels wel in dat het standaardiseren van instelmenu's en het vereenvoudigen daarvan, zeker nut zal hebben. Bijna iedereen loopt er tegenaan, ook vakmensen. Philips bijvoorbeeld wil daar een voortrekkersrol in vervullen.

Goed, dit even terzijde. Wat ik wil zeggen is dat ik vooral door mijn werk gestressed ben geraakt en daardoor een tijdlang een enorme hekel aan het instellen van apparatuur heb gekregen.
Zie het daarom nu als oefening om dat niet meer uit de weg te gaan en vooral kalm te blijven. Merkte met de aanschaf van nieuwe apparatuur dat ik daar weer tegenop liep; het mijn verstand blokkeerde en de frustraties me weer naar de keel grepen al voordat ik er aan begonnen was. Nam er gewoon niet de tijd voor en ging er ontzettend chaotisch mee om. Nou, dat moet ik dus vooral niet doen....stap voor stap! Voel je 'm al?
Juist, wil het omkeren en er een uitdaging van maken om r u s t i g te blijven. Dat gedrag van mij namelijk is gaan doordringen in alles wat ik doe. Ramen wassen en tegelijk de afwas doen om maar even een voorbeeld te noemen...kortom meerdere dingen tegelijk en dat op een manier of de duvel achter me aanzit. Oud gedrag dus.
Ik heb wel geleerd hoe het ook anders kan, met houtbewerking bijv. met je veel geduld hebben. Nu wil ik dat geduld weer eens door laten dringen in alles wat ik doe...ho! pas op de plaats...rustig aan, je billen niet bij elkaar knijpen en rustig blijven ademen :D
Forummen is voor mij ook een uitdaging trouwens. De postings vliegen je hier ooit om de oren en ik heb daardoor de neiging om veel maar half te lezen en daardoor in mijn replies nogal eens de plank mis te slaan....same old, same old.
Er valt dus aardig wat bij te sturen aan mijn onmatigheid....gelukkig maar. Ga daarvoor iig mijn best doen door te focussen op waar ik mee bezig ben.

Haha, als het niet lukt met die laptop, staat Vista op (ken Vista niet en Vista mij niet) ga ik Dummies raadplegen...dat heb ik me al voorgenomen. Zo dom wil ik dus best zijn ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har, dat chaotische heb ik ook. Een soort gevoel op voorhand, dat het mis kan gaan! Dan ga ik jakkeren en jagen! Alsof de duvel achter me aanzit. De garantie om het pas echt fout te doen!! Ik sta al op scherp, voor ik begonnen ben!

Had ik niet zo erg toen ik dronk! Tenminste, dat dacht ik! Een soort angst om controle te verliezen. Een soort control freak. Als de dood om het overzicht te verliezen.
Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...