Spring naar bijdragen

zondag 27 juli 2008


Houtje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 241
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Pippi, ik heb niets tegen je! En bij een gevallen vrouw, maak ik me een volstrekt andere voorstelling.
Je bent toch niet letterlijk gevallen wel?

Maar waarom, moet jou zelfbeeld voortdurend worden opgepoetst. Jij drinkt een wijntje, daar hebben we vrede mee! Waarom steeds die bevestiging? Nu krijgt Pippi weer wat weinig aandacht! En mocht de aandacht te kort schieten, waarom leg jij de link met dat wijntje. Drink je wijntje en geniet er van.
Dus rustige slokjes en proeven wat je drinkt.

Jij bent zo gauw ontdaan, en alles Safi kritiek heeft, is er meteen dat verongelijkt voelen. Pippi krijgt weinig aandacht en ja hoor, daar komen de roosjes!! Pippi, je hoort er echt bij meid, niets mis met een wijntje, trek het je niet aan Pippi!!!

Ik zou zeggen Pippi, inderdaad, doe wat je het beste vindt. Je kan beheerst drinken, dat is toch goed.
Verlies alleen niet uit het oog, waarom je eens op het Forum kwam!

Water zegt, geen schoppen uitdelen! Doen we niet! Water zegt geen aai over de bol! Doen we ook niet.
Dus wat zit je dwars Pippi! Vertel.

Wat zou er nu mis met je zijn! Je lust een wijntje, niets mis mee toch!!

Pippi, sterk in het leven staan. Wil zeggen, je eigen koers varen.De beslissing nemen, die jij juist acht.
Dan hoeft je ego niets steeds opnieuw gestreeld te worden.

Best Pippi, ik hoop dat je dit niet als een van mijn "losse flodders" ziet. dan ben ik erg ontdaan!

Doe wat je goed dunkt en zit het toch niet lekker. Gooi het er uit!

Groet en geen zorgjes. Je hoort er bij Pippi!! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog nooit zo'n drukke pyamadag gehad.
Heb al 17 dozen klaar staan in de woonkamer om op de verhuis lift te plaatsen
Ben nu bijna met de woonkamer/eetkamer en keuken klaar
Dan de slaapkamer en de wasruimte nog en de dozen van het atelier naar beneden brengen.
Moet lukken voor vrijdag.

Oh en de badkamer moet ook nog.

Klus nog maar ff door denk ik.

:devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie wil drinken moet dat lekker doen. Als die mensen het bij een paar borrels kunnen houden; prima toch. Ik begin er niet aan(geef echter geen garanties voor de toekomst). Ik vind 1 pilsje voor mezelf niets toevoegen, en ik ben bang dat het mn trek mega zal aanwakkeren. En waarom zou ik dat doen?
Ik sta nu 22 maanden droog en heb zo'n beetje alles al nuchter meegemaakt. Drank voegt niets toe, heb ik gemerkt. Ik heb vanaf mn 18e gedronken en eigenlijk nooit normaal, ik wilde altijd meer en kon nooit maat houden. De keren dat ik wel maat hield was ik me hier zo ontzettend van bewust dat ik dit ook geen normaal gedrag vind van mezelf.

Voordat ik stopte, en toen ik net gestopt was, kon ik me een leven zonder drank NIET voorstellen. Zo'n beetje alles was om de drank heen gebouwd. Nu begin ik te merken dat het goed te doen is, een leven zonder. En tuurlijk zou ik soms best een pilsje lusten, maar ja, de afgelopen 24 jaar kon ik het niet bij 1 of 2 houden. Waarom zou het nu anders zijn? En een pilsje lusten of TREK hebben zijn verschillende dingen.

Ik merk dat ik meer en meer mezelf word. Ik vind niet alles leuk wat ik ontdek, ben nogal egocentrisch, kan dingen moeilijk uit handen geven, alles het liefst op mijn manier en so on. Dat neemt niet weg dat het rotgevoel wat ik de laatste jaren had bij al dat gezuip weg is. Ik rij niet meer in m'n auto en denk; ach, als die vrachtwagen een slinger maakt en mij meeneemt is het ook wel goed.
Ik ben niet elke dag blij maar ik kan de positieve dingen zien en dat was ik eigenlijk al jaren kwijt. Ik heb het idee dat ik meer en meer mezelf word en dat vind ik best fijn. Ik dacht ook dat stoppen met drinken het eindstation was. Is niet zo, ik groei, ik leer, met vallen en opstaan. Maar met drank zal ik dat proces weer stopzetten of op z'n minst ernstig vertragen. Dus, waarom zou ik een pilsje gaan drinken met het risico dat ik binnen no time weer elke dag zit te zuipen?

Ik begin er niet aan. Wie het wel kan heeft mn zegen(ha, alsof je die nodig zou hebben) en geniet ervan; Ik ben niet(meer) jaloers op mensen die zo nu en dan een borrel kunnen nemen. Ik kan het niet en het is niet het einde van de wereld. Voor mij geldt nog steeds dat stoppen met drinken het mooiste kado is wat ik mezelf gegeven heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ BamBam,
neem je nuchtere ik maar lekker mee.

@ Soothe,
zo hard zit ik ook weer niet te zuchten hoor. He ismeer voor mezelf dat ik neerschrijf wat me nog te doen staat.

De enigste zucht is dat ik pas ook mijn baan kwijt ben en tussendoor ook wil solliciteren.
Moet voor het geld maar mijn hoofd staat er nu echt niet naar. Zucht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal toch nog wel even duren Bam Bam. Dus in de winter!! Een mooe flat, een mooie omgeving, maar ik wil een nieuwe start maken.Waar ik een onbekend figuur ben. Iedereen kent mij. Ik wil een frisse start en ik woon hier bijna 25 jaar!

Bam Bam, fijne vacantie, daar waar je bent!! ;)



Voutjes! Een beetje vreemd hoofd, denk van de warmte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

THNX Soothe en Charlie,
Ja het is warm, maar nog maar een paar daagjes bikkelen en dan ben ik over.
Kan ik daar weer opnieuw gaan genieten.

Het is helaas anders gelopen dan gedacht maar ben van het nare gevoel af.

Ach aktie maakt actief en energiek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoihoi!

Mieke, ik ben vorig jaar rond deze tijd verhuisd, en ik weet nog wel dat die laatste week voor de verhuizing om vlòòg gewoon. Heerlijk opnieuw beginnen op een andere plek, als je eenmaal over bent wil je niet meer terug. Ook al ga je naar je "oude" huis terug, het is toch weer een nieuw hoofdstuk.
Ik vind je een dappere doorzetter! Succes!

Pip, niet zo miepen hoor, ik vind je toch wel nen loiverd maar ook dat moet je loskoppelen van de drank. :D
Je gaat toch goed? Ik heb er geen moeite mee als jij af en toe drinkt, jij wel?

BB, ik rij een heel eind mee op jouw gedachtentreintje, 't is bijna eng, zo herkenbaar...
Een heel fijne vakantie toegewenst!

Mijn vakantie is morgenvroeg om nul-zes-honderd afgelopen. Nou, da's maar goed ook, want ik ben bekaf, ik kan wel wat rust gebruiken. Voor de baas loop ik toch nooit zo hard als voor mezelf... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou water,
Ik ben verhuisd om opnieuw te beginnen in een nieuwe stad met baan en nieuwe omgeving.

Ik ga noodgedwongen terug omdat ik mijn huis waar ik weer naar terug ga niet verkocht krijg en de huur hier niet meer kan opbrengen.

Het huis waar ik naar terug ga blijft te koop staan omdat ik MOET verkopen.

Het is dus maar de vraag hoe lang ik daar kan blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan hier zo je kleine ditjes en datjes vertellen, dus doe ik het ook maar een keer.
Geen schuttingen getimmerd, Pfffffff-
Geen huis leeg trekken, ook Pfffff

Ik heb een mooie fiets voor Anna gekocht, bij mij in de buurt. Bij wat men noemt een "mannetje"
Tweede hands, maar wel een Batavus. Anna heeft hem zelf betaald hoor. :)
Ik had alleen m'n eigen fiets. Nu zijn we dus vandaag heerlijk gaan fietsen.

Langs het Noord- Holland kanaal. Bij het ij, met de pont over, naar het centrum, richting vondelpark.
Daar aan de rand van het vondelpark, zit ma in een tehuis. Tijdje gebabbeld, Amsterdam door gefietst, ijsje gegeten, en weer naar huis. Een fijne drankloze dag!!!

We genieten weer!
Groet!:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei Mieke, dan had ik dus niet alle informatie meegekregen.
Lastige situatie... een kennis van mij heeft dat ook meegemaakt, ook drie keer in twee jaar tijd verhuisd. Die was er ook niet echt blij mee.
Heb trouwens zelf vorig jaar ook genoegen moeten nemen met minder dan de vraagprijs voor mijn huis.
Dacht ook een tijdje dat het allemaal onoplosbaar was maar alles kwam uiteindelijk toch nog goed.
Gaat voor jou ook lukken, ik duim net zo lang tot je een koper hebt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...