Sandman Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 Goedemorgen vanuit t zonnige zuiden,Ik heb lekker uitgeslapen, vitamine b genomen op aanraden, en ik voel me belabberd. Vervelende bijwerkingen zal t zijn.Maar goed, even bijgelezen.Ik ben ook iemand die niet zo veel schrijft, of ik moet echt iets te melden hebben. Vindt t wel knap van de diverse forumledendat ze op alles reageren, jongens / meiden, hoe krijgen jullie t voor elkaar.Natuurlijk is t fijn om op alles wat je krijgt n reactie te krijgen, maar voel je niet tekort gedaan als dit niet gebeurt.Immers, je verhaal van je af schrijven kan ook n opluchting zijn, voor mij tenminste.Iedereen weer n hele fijne dag gewenst, hoe t alcoholvrij en geniet van de mooie dingen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erica Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 als er iemand is die wil msn'n met mij (sta ik open voor) stuur dan een pers.bericht Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erica Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 @EdflobeIdd heel herkenbaar: Mijn vriend houdt zoveel van me dat ik heel vaak misbruik heb gemaakt van zijn gevoelens.Ik weet gewoon dat hij zo van me houd (ik ook van hem hoor) dat ie me niet de deur zal wijzen.En eigenlijk houdt dit mijn verslaving instant denk ik. Diep in me weet ik dat hij me niet wegstuurd en dus.......... Heb een paar weken geleden coke gebruikt en mijn schoonzoon is erachter gekomen en was heel boos op me en mijn vriend kreeg het ook te horen en was ook zeer boos (woedend) maar op een of andere manier vergeven ze mij.Misschien niet goed dat ze me keer op keer vergeven maar ik weet dat als ze me wegsturen ik helemaal de verkeerde kant op gaMijn ouders hebben mij op mijn 20e ook de deur gewezen en heb toen op straat gezworvenen uiteindelijk omdat ik zwanger bleek te zijn de stap genomen om af te kicken (met succes) Toen mijn kind een jaar of 10 was ben ik weer begonnen met af en toe iets te gebruiken (geen drank) en ben uiteindelijk iets van 15 jaar clean geweest.Waarom ben ik weer erin getrapt??????????????Mijn geloof is dat het in de genen zitIn de hersenen!!!!!!Ik bedoel: heb al iets van 8 opnames gehad en nu nog niet echt genezen!Ik wil wel maar......................groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 Moggel allemaal,Geen doen om sinds gisterenmiddag alles bij te lezen maar zag wel dat onze An weer terug is jippie.Broertje is net naar huis gegaan en ik wist niet dat ik nog zoveel tranen over had. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
juffie Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 Carolien: Heb net je tekeningen van de meeting bekeken! Krijg ik een beeld van de sfeer toen. Mooi!!!Tapas: Leuke hond, vooral dat bijna met zijn neus op het bordje, doet me denken aan mijn hond!Edflobe: Verstandig, hoe jij de komende tijd gepland hebt, met je vriend. Ondanks dat je hem nu zo mist, toch besluiten voor een tijdje afstand!!! Had ik eerder ook moeten doen!Hanneke: Het zijn wel de laatste loodjes, ondanks de warmte nu, succes!!!Charlie: Leuk filmpje: Hoe waar! Mijn spreuk komt daaruit voort......Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd............Een dag niet gedronken, is een dag echt geleefd.Har: Lijkt mij alleen maar een goed teken, dat je nu zo lekker gaat en minder tijd hier doorbrengt.Erica: Dank voor je eerlijke posting. Enne..........Er is hier altijd iemand, ook om half 9 's morgens. Beter voor de ziel én het lichaam!!!! Eigen ervaring, hoor.Hoop dat ik niemand vergeten ben, maar weet nu ook dat me dat niet kwalijk wordt genomen.Fijne dag allemaal!!!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 Juffie: ik sloot af en dacht ... oeps Juffie, echt waar, haha. Hoe Kan ik jou vergeten. Was ik niet, want ik kreeg in sms ook jouw naam door. Nee dat is niet raar, dat gemis. Ik herken het helemaal.Druppeltje: HOIErica: 'slik, slok', ja..... die tijd heb ik ook gehad. Om 11.00 uur aan de drank. Ik krijg er braakneigingen van. Erica, ik gun je een beter leven. Je bent goed hier, bijt je erin vast, schrijf en lees zoveel je kunt.De opstart mag ook vanmiddag zijn, heeft niemand problemen mee.Ik zal nadenken over je oproepje of iemand wil sms'en. Je verhaal is heel heftig en ik ben bang dat ik niet sterk genoeg voor je ben. Je zou een krachtig begeleider moeten hebben, die komt er ook wel, omdat je erom vraagt. Goed van je.Het is een verslaving Erica... VER SLA VING. De enige manier om verder te leven is helemaal stoppen. Helemaal.Sandman: welkom op het forum. Misschien dat ik vanmiddag tijd heb om te reageren bij 'wie is wie', ik zit nu tussen wasmanden en nog meer vakantietroep. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 Hoi An, ben erg blij dat het zo goed is gegaan en ook dat je weer hier bent Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
juffie Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 Albertina, Druppeltje, Wannes, Kaia, Water, Slofje, Anjo, en alle anderen die ik (nog) niet ken: Niet genoemd, is niet vergeten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 Heeeeeeeee An, ik zit ook tussen de wasmanden blèh met dit weer !!!!!!!Goed dat ie zo goed met je is gegaan.Soothe, ik heb snel mijn lange japon aangedaan, hóóg bezoek vereist een zekere outfit. Heb als een gek verse sitroenen gehaald voor de Icethea en mijn kristallen glazen gepouleerd .rustig aan hè met dat zuigen. Pippi, hang in there !!!!!!!Har, een lady? Verklaar je nader! Voor jou nog een sensejooke :senseoo;Albertina, blij dat je weer bij de mensen bent, ik heb je gemist (een beetje). Binnenkort neem ik een ticket naar Brussel o.i.d. en kom ik je bewonderen . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 Erdflobe ook als zich negatieve situaties ontwikkelen in je nieuwe situatie kun je die als positief beschouwen omdat je er niet bij drinkt.Erica goed dat je er bent.Ik lees over je tweestrijd.Wel of niet?Lees en schrijf met ons mee.Je wordt er alleen maar wijzer van.Wees eerlijk t.o jezelf. Ook je omgeving zal dat op den duur waarderen.Stop dus met dat gesjoemel.An ik wist niet dat je grootste gremlin mee was op vakantie.Om die te weerstaan is kracht nodig.Blijkbaar kom je steeds dichter bij jezelf.Het Zelf is de kern waar alles om draaid.Mijn exgenoot maakte na 23jaar een einde aan ons huwelijk.Zelf durfde ik dat niet, bang voor het onbekende.Terwijl ik zo graag vrij wilde zijn, ongebonden net als vroeger.Een andere vrijheid dan die ik nu ervaar.Ik was alles tegelijk, kwaad woedend jaloers verdrietig, haat en wrok laaiden opmijn hart was gebroken.Ik verdronk de pijn en wilde haar laten vermoorden van de laatste centen die ik nog over had.Ze heeft geluk gehad, mijn dorst was groter.Ik ben gestopt met drinken en ruim zes jaar alleen gebleven.Mijn leven op zijn kop maar ben achteraf tot de conclusie gekomen dat het beeindigen van mijn huwelijk het beste is geweest wat mij kon overkomen.Het is bijna mijn dood geworden maar de hang naar het leven heeft overwonnen.De jaren alléén hebben me goed gedaan en eenmaall op eigen benen, volwassen geworden, kon ik ook een relatie aan.Lieve mensen ik laat de boel de boel en ga van het mooie weer genieten.Allemaal een fijen dag vandaag.Laat die eerste staan en alles komt op den duur goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 Juffie je kent me wel want je hebt me vaak genoeg gelezen en ik op je gereageerd:) Maar ik heb hier vele namen die allen gerelateert zijn aan druppeltje zoals drup, druppie drupje etc. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 Adam,fijn altijd even wat van je te horen man !!!! Hoe is het met je restverschijnselen van de OK?Ik ben ff naar boven, was erin, was eruit (andersom dan hè), ophangen, in de droger (zou dat ding het wel doen met deze hitte). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 Rudy, ik had al gehoopt op een reactie. Ik denk ook wel eens dat HIJ het ook harstikke zat is met mij, maar dat hij niet durft te gaan. Ik durf ook niet. Ja hij was mee en het was een gruwel. Dank je voor je woorden. Je raakt me in de kern. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 Blacky misschien is het de herinnering aan de vele ruzies die je hebt meegemaakt.Ruzies maakten mij verdrietig, angstig.Nadien dacht ik dat mensen die ruzieden hetzelfde verdriet ervaarden als ik.Omdat ruzieende mensen zo'n impact op mij hadden nam ik mij voor nooit later kwaad te worden of ruzie te maken.Als je ruzie maakte of opstandig was hoorde je er niet meer bij.De afspraken die ik maakte met mezelf hebben me later de das om gedaan.Om hulp vragen heb ik uit teleurstelling in mensen nooit meer gedaan.Iedere keuze die ik maakte verwijderde me steeds verder van mensen om me heen.Ik voelde me eenzaam en alleen tussen duizend mensen.Tot zover Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 Houtje je hebt geluk, de vakantiewas kan mooi buiten aan de lijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 Adam: fijn je weer hier te zien. Joh, koel helder water is zalig, ik wist niet dat dit zo lekker kon zijn.Mijn vakantie oord was een groot zuipfestijn. De sterke drank stond in vijf liter flessen op de stoepen voor de winkels. Ik vond het afzichtelijk vies, smerig uitzien. Ja als je erop gaat letten dan kom je het overal tegen, maar ook fris helder water, dat stond er ook in grote jerrycans. Trouwens:Ik heb het besluit genomen dat ik vandaag dus niet drink. Wie doet er mee? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 Lief van je An, dat je hulp aanbiedt. Dat voelt warm.Ik weet niet precies wat je bedoelt met "heel anders", maar anderen zien dat meestal eerder of anders dan je het zelf ziet. Ik voel me goed, drink niet, de momenten dat de behoefte er is zijn gemakkelijk te ondervangen. Op dit moment, dan.Fijn dat jij zo'n goede vakantie hebt gehad.Ik wil ook aan niemand propageren dat een glas best weer kan. De een wel, de ander niet. We blijven allemaal individuën toch, met onze eigen vorm van verslaving. Een paar maanden geleden zou ik het ondenkbaar hebben gevonden dat ik ooit weer wat zou drinken. En nu toch van de vakantie welgeteld vier glazen wijn en drie glazen pastis gedronken. In een week tijd. De behoefte om het op een zuipen te zetten was er niet. Dat kwam ook omdat er constant mensen om me heen waren.Ik blijf alert, zeker als die zuipdrang weer op komt zetten. En voorlopig zeg ik: nou misschien met de kerst of de jaarwisseling weer, maar nu niet.Voor mij gelden de criteria: Heb je er echt zin in? Doe het niet.Is er een "excuus", zoals grote vreugde of verdriet? Doe het niet.Vind je dat het vandaag wel "mag" omdat het feest is of een andere hoogtijdag? Doe het niet.Voor mij geeft het ontspanning om er zo over te denken en mezelf niet langer iets te "verbieden". Weet ook niet hoe ik het beter of anders kan uitleggen. En dit geldt dus voor mij, en hoeft niet voor een ander te gelden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 An, ik HEB geen lijnen buiten, want dat voel ik me verplicht daar alles op te hangen en mijn wasmasjien staat op zolder, ik kan dat niet sjouwen, twee trappen af als het nat is en dan weer twee trappen op als het droog is. Het is wel nog een wens van me, een droogmolen buiten, maar ja, iemand moet dat dan weer komen doen en ik durf dat heel eerlijk niet aan mijn vrienden te vragen.Ik heb op zolder lijnen en daar droogt het ook als een gek. En ik weet zeker dat ik de helft van de tijd stress zou hebben of het niet gaat regenen, niet gestolen wordt, enz. enz. ik ken mezelf, dus ik laat het maar even nog zo. Misschien als ik verder ben in mijn persoonlijke ontwikkeling.......haha.Vie, ik vind stress e.d. ook geen goede aanleiding om te drinken. En 4 wijn en 3 pastis lijkt me keurig in een week. Maar ik zou het niet kunnen.De irritatie die dat hier oproept bij sommigen snap ik ook wel. We zouden zo graag allemaal een béétje kunnen drinken hè. Maar ja, de remblokjes zijn kapot. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 Heej Adam, lief dat je telkens weer iets van je laat horen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 Houtje: ja mijn remblokken zijn ook kapot. Telkens weer voor mezelf helder hebben dat een paar glazen als resultaat heeft ...... Rudy schreef over waslijnen. Ik heb ook geen waslijnen. Ben dolgelukkig met mijn droger. Ik krijg ook stress van binnen en naar buiten met die was.Vie: het gaat dus wel goed met je en je drinkt niet. Als je het bij af en toe kan laten dan mag je jezelf feliciteren want het zijn er maar weinig onder ons, denk ik, die dat kunnen.Gaat het goed met je gezondheid?Ik ga nu wel uitloggen en lees je reactie later, want ik ga gewoon met mijn boek in de tuin zitten en laat de boel de boel. Ik vind dat ik dat wel heb verdient, lekker niksen nu! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
juffie Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 quote: Originally posted by: druppeltjeJuffie je kent me wel want je hebt me vaak genoeg gelezen en ik op je gereageerd:) Maar ik heb hier vele namen die allen gerelateert zijn aan druppeltje zoals drup, druppie drupje etc. Tuurlijk ken ik je druppeltje. Misschien verkeerd neergezet. Degenen die ik (nog) niet ken, heb ik niet genoemd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Edflobe Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 Hanneke, succes met je scriptie. Zul je zien dat je straks beloond wordt voor het ploeteren met dit warme weer, was het dat alles waard.Soothe: gestofzuigd of stof gezogen? Ik weet nu werkelijk nooit wat nu het goede is. Gebruik zelf het laatste. En doe het liever niet, maar ja, je moet wel eens wat.An, zoeken naar vrede en rust bij God of een andere hogere macht is niet echt mijn ding, maar er zijn inderdaad veel mensen die er kracht en moed uit putten. Ik denk dat het daar uiteindelijk om gaat. En dan is het mooi en goed.Erica, jammer dat het vandaag al weer mis gegaan is. Denk dat je het kopen van drank bedoelt, dus als de fles nog niet los is: openmaken en langzaam de inhoud door de afvoer weg laten lopen. Heb ik van de week ook gedaan met de restanten van het pak dat ik nog in huis had. Wel twee liter vloeide weg en elke druppel die door de afvoer ging, maakte dat ik een sterker gevoel kreeg!En dat je dus misbruikt maakt van de gevoelens van je vriend is gewoon een feit. Deed ik ook. Mijn vriend verdedigde en verdedigt mij altijd. Hij vergeeft mij ook altijd. Maar ook daaraan zal een keer een écht einde komen, als de grenzen voor de zoveelste keer overschreden zijn. Ik weet niet of het nu voor mij te laat is, ik hoop het van ganser harte niet, maar als dat wel zo is, heb ik het aan mijzelf te wijten. Ik had voor mijzelf duidelijk de grenzen moeten aangeven en ipv daarvan ging ik hangen in zielig doen en zelfbeklag, mezelf troosten met die rotdrank.Als het voor mijn relatie te laat is, zal ik daarmee moeten leven. Maar het neemt niet weg, dat ik er zelf voor moet zorgen dat ik in de toekomst niet in herhalingen val. Misschien is het wel het beste dat hetgeen je het meest lief hebt jou een spiegel voorhoudt, eentje met allerlei krassen en beschadigingen. Jij moet er dan voor zorgen dat die spiegel weer opgepoetst wordt.Dat je er weer intrapt zit in je hersenen, zeg je. Zoek in je hersenen dat stukje dat sterker is en zegt dat ook jij het kunt, laat je eigen ik sterker zijn!Druppeltje: fijn dat je broer is geweest, hoop dat het goed en fijn is geweest. En tranen, raken die ooit op?Juffie: hoezo had jij dat eerder moeten doen?Rudy, ik zal dat zeker onthouden en er ook zo tegen aankijken.An, hoeveel pijn, ellende etc. het ook allemaal zal geven, Rudy heeft gelijk.En ja, ik doe met je mee! Maar thee mag toch wel?Vie, zoals jij het stelt: fantatische als dat kan. Maar je moet het wel kunnen. Mijn doel is om ook zover te komen, maar als dat niet lukt, dan maar helemaal niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Edflobe Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 Drank bedoel ik dus, dat dan helemaal maar niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 Edflobe,Als ik jouw naam lees denk ik aan een lief, klein springering typje, ik maak van jouw naam onbewust altijd "aardvlooi" schandalig hè. Ik zeg het maar eerlijk. Ik heb nogal een levendige fantasie, en ik bedoel het echt niet verkeerd, maar meer lieflijk. Snappie? Want ik ga niet uit zitten broeden hoe die gassies van jou heten. Je kan trouwens altijd nog aan de moderator vragen om je naam te veranderen hoor. Maar je doet het hartstikke goed, je gaat goed, en merk je al dat het resultaat heeft als je hier post en het van je afschrijft? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 Houtje ik kan ook niet een béétje drinken, tenminste niet onder mijn dagelijkse omstandigheden. De sfeer daar bij mijn tante was zo totaal anders. Echt, 's morgens vroeg schelpen zoeken op het strand, de geiten melken (ja echt waar) even naar het stadje voor vers brood, in de tuin werken. En ja, daar drinkt iedereen een glas wijn of pastis 's avonds. Het was daar gewoon anders. Daarom ben ik er thuis ook weer meteen me gestopt, dat zou hier niet goed gaan.Het enige dat er gebeurd is, is dat ik de angst vioor de drank ben kwijtgeraakt, of hoe zeg je dat, de greep die het op me had.Overigens kreeg ik een lieve pb, waarom mijn berichtje van gisteren nogal rot was overgekomen. Ik schreef dat ik geen hulp meer zou geven aan de "zwakkeren". Onhandig uitgedrukt. Bedoelde dat sommige mensen je uitzuigen en over je grenzen heen willen trekken, maar uiteindelijk niets voor zichzelf doen. Waardoor je teleurgesteld en uitgeput achterblijft. Als iemand niets voor zichzelf wil doen, houdt het op en heeft het geen enkele zin. En denk dan vooral aan jezelf en doe er verder niets meer voor, hoe moeilijk het ook is...loslaten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden