Edflobe Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 Inderdaad druppeltje, misschien is er niets aan de hand, maar als het eerste glas er 's morgens al in is gegaan en ze deze dag al opgegeven heeft..... Jammer voor vandaag, maar voor morgen: nieuwe dag, nieuwe kansen.Op de een of andere wonderlijke manier zit ik hier helemaal gelukkig te wezen. Bijna eng. Er staat nog een fles rosé in de koelkast, had ik gekocht voor mijn vriendin gisteren, maar die was solidair (heel lief) en dronk gewoon fris mee. Weet nog niet wat ik doe: nu leegkiepen of gewoon laten staan en zodra er een gremlin opduikt naar de koelkast lopen en 'm dan leeggooien. Denk toch dat ik het laatste probeer. Als ik dat kan heb ik mezelf bewezen toch meer kracht te hebben dan als ik 'm nu al wegdoe en er dus geen verleiding in de buurt is.Laatste dagen veel goede dingen meegemaakt. Goed nieuws en het feit dat ik nu al aan mijn 6e dag bezig ben, geeft mij veel kracht. Heb ook al veel nagedacht. Contacten met vriendje lopen nu ook weer wat soepeler, drank heeft grote invloed gehad, hebben we al veel over gepraat. We hebben afgesproken rustig aan te doen. Zou even niet smsen en bellen, maar vannacht kreeg ik smsje van 'm hoe het was geweest met vriendin. Toen nog even langs geweest. Was goed, zoals het hoort. Maar ik houd in mijn achterhoofd: rustig aan, houden aan de afspraak. Alleen een stukje afstand kan ons weer dichter bij elkaar brengen.Zo, ga nu eens even naar tuincentrum, even leuk potje met plantje kopen. Mijn buitentafel is een beetje kaal, even beetje opleuken. Log later nog wel eens in en zie dan wel wat er allemaal gebeurd is.Mensen, ik bespeur de laatste dagen wat negatieve ontwikkelingen. Heel jammer, maar ik hoop dat iedereen de schouders er weer onder kan zetten en de weg naar de positieve ontwikkeling weer kan hervinden. Succes en sterkte!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 Marjan/EdflobeRisky met die fles maar ik wil je toch even met je 5 dagen feliciteren! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 FLOORTJE waarom val je? Is de kuil te groot geworden na je vakantie of is er een pijn waardoor je het liefste in die kuil blijft zitten? Natuurlijk drink je als eenmaal in die kuil zit, anders komen de muren op je af, maar weet je? Je HOEFT helemaal niet in die kuil te zitten.....want elk moment aan jou de KEUS: -kom je eruit, pak dan onze handen, je bent niet alleenof -blijf je erin, geniet dan volop van elke slok, maak een feestje van je kuil! (want wat zou anders de point zijn om erin te blijven zitten?)Ik zou het wel weten als ik jou was, niks mis hoor met zo'n kuilfeestje, maar oeffff wat is er in de rest van de wereld letterlijk en figuurlijk zo ontzettend veel meer dan dat, dus als je het zand en de schop ergens ziet, gooi em dan lekker dicht die kuil, en daag jezelf uit door er boven op te gaan dansen, dan kunnen we je ook beter zien en dat zijn pas échte feestjes quote: Originally posted by: AnDan sta je ineens nuchter in het leven en ik had het gevoel van: 'ik sta hier met lege handen, ik stond erbij en keek ernaar'. Het leven te leven is vaak zwaar. Leren leven, daar komt het op neer. Leren te genieten, leren met de vergankelijkheid van alles om te gaan, het onvolmaakte onder ogen zien. Accepteren en vervolgens loslaten. Hemel, ik heb bewondering voor mensen die dit allemaal kunnen. Weten dat hoe goed je je best ook doet, het leven toch zijn eigen weg zoekt. En ik heb bewondering voor jou An, want jij DOET het gewoon en je mag dus ook best een beetje boel bewondering voor jezelf hebben En Endflobe, welkom op dag 6, hou dat gevoel vast Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 Goeie middag,Ik val hier binnen in het berichtje van Edflobe,Je hebt een giga-gremlin op je schouder zit.Doe die fles weg, maakt niet uit hoe. Geef 'm aan de buren, de glasbak of het gootsteenputje.Terg jezelf niet.Veel plezier in het tuincentrum.Floortje,Je bent niet verloren. Niemand is verloren. Voor mij zijn alcoholische dranken taboe, gewoon omdat ik er niet mee om kan gaan.Gooi weg, wat je nog hebt en kruip maar lekker even in bed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 Ben het er niet mee eens dat stoppen niet meer kan. Ga wat eten (eten helpt mij bijna altijd) douchen lekker fris, gooi die troep weg en STOP.En mocht je dit lezen Floortje, wees wijs en vergeet niet dat je van de week "niet goed reageerde" op de drank, dus houd daar rekening mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 Nee Edflobe zo gaat het hier, het zijn altijd golfbewegingen. Soms gaat het hartsikke goed en dan opeens is het mis en waarom weet eigenlijk niemand. Emoties? Afkicken?Toch weer vergrijpen? Maar als je hier wat langer bent zul je merken dat het zo gaat. Voor alsnog veel plezier, ben blij dat het wat beter gaat met je vriend en koop een lief zonnebloemetje voor jezelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 Ik denk dat Floortje beter wel kan inloggen, maar niet mééschrijven ze heeft geen goede schrijfdronk zal ik maar zeggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 Haha Houtje, kan je dan wel een goede leesdronk hebben? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 Houtje, stoppen kan wel maar is vreselijk moeilijk na die eerste. Kan het ook niet goed viinden maar wel begrijpen want je moet nu heel erg sterk zijn het gootsteenputje te vinden terwijl hij juist pas lekker begint te worden.Misschien zeg ik het vandaag weer verkeerd door niet iemand achter zijn/haar broek te zitten maar als je er doorheen zit kan een stukje begrip ook belangrijk zijn. Je valt niet voor niets terug. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 Druppel, stoppen na de eerste, tweede of derde kan wel maar vraagt veel wilskracht. Vroeger in therapie had ik iemand die zijn bed nooit uit kon komen, ik wil wel maar ik kan het niet zei hij altijd en ging dan allemaal oorzaken zoeken waarom hij het niet kon. Dan werd ik altijd wat pissig. Hij kon het wel maar wilde niet zei ik dan. Je hebt toch 2 benen gekregen en 2 armen? Het enige wat jij moet doen om je bed uit te komen is je benen over de bedrand te zwaaien en je armen om je overeind te duwen.Dat is hetzelfde bij Floor, ze kan het wel, want ze heeft 2 armen en 2 benen en die doen het.. ze kan lopen naar de wasbak, ze kan de fles in haar handen nemen en leeggooien., maar vandaag wil ze dat niet. Dan ben ik het wel eens met Kaia, maak er dan een inderdaad een feest van, een afscheidsdag van de drank en geniet van elke druppel zonder schuldgevoel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 Kaia slim gelezen maar ik denk dat Houtje bedoelt dat als je hier onder invloed schrijft dat de ene dat beter kan als de ander. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 Tapas maar niet iedereen heeft zo'n sterk karakter en soms heeft je iets pijn gedaan waardoor je zwakker bent en het niet kan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 Aan de andere kant is ook waar wat Corinne zegt: er zit een MegaGremlin op Floortjes schouder, en die wordt groter met elke slok.....met alle liefde en al onze virtuele krachten meppen we em voor haar weg als ze dat wil, maar als ze vandaag liever wil Gl'en (Gremlinlellebellen) ipv ons gemep, dan hoop ik maar voor haar dat het een lekker ding is die Gremlin ( kan je nagaan wat drank met je perceptie doet, over illusies gesproken.....) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 Stoppen met hervallen kun je leren.Maak bewust een keuze voor wel of niet drinken.Dat heet verantwoordelijkheid nemen.Anderen of een gebeurtenis niet de schuld in de schoenen schuiven van je drinkgedrag.En zo zelf achteraf niet met een schuldgevoel te hoeven rondlopen.Schuldgevoelens belemmeren je de draad weer op te pakken.Ik maakte van de herval één groot feest, na een week was ik uitgewoond en meer dood dan levend stopte ik weer met drinken.Eén glaasje was niet genoeg.Na één of twee glaasjes per dag speelde ik met de gedachte dat ik kon omgaan met drank.Een gevaarlijke gedachte een illusie.Gelijdelijk aan werden de periodes tussen niet en wel drinken groter.Op het laatst schrok ik zo van de uitwerking van alcohol op mijn lichaam en geest dat ik na enkele slokken de rest van de inhoud door de gootsteen kieperde.Totdat ik definitief stopte met drinken.De eerste keer in ruim 40jaar dat ik verantwoordelijkheid nam voor mijn eigen doen en laten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 Sjips het wordt hier erg donker dus ga met doggy sleuren en ijsingredienten halen Vandaag frambozenijs en morgen mangoijs en dan ook nog gevulde courgette maken voor vanavond in de oven Kwebbels julie houden me van mijn werk af. Moet nog stofzuigen ook en iemand de schuld geven:):) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 Druppeltje we zijn het niet zo vaak eens, maar deze keer kan ik je woorden onderschrijven. Als je de eerste hebt genomen in zo'n humeur is het hek van de dam. Dan kan de hele wereld tegen je zeggen dat je moet stoppen. No way José, dan ga je verder tot het eind.(Daarom ging ik hier thuis ook niet verder met drinken na de vakantie, dat zou heel erg verkeerd gaan.)Maar Floor, ik hoop dat je morgen weer met goede moed begint met niet drinken, en er voor gaat. Meid je verdient het zo en je was zo goed bezig!En toch zit het berichtje van Anjo me nog een beetje dwars. Anjo, Tactus heeft je berichtje inmiddels aangepast, gelukkig. Je hebt een paar zaken wat door elkaar gehaald, bijvoorbeeld dat ik weinig afkickverschijnselen had vlak na het stoppen met drinken vorig jaar juli, terwijl "ik lag te sterven aan kanker". Dus dat het allemaal wel gelogen zou zijn. De hodgkin werd pas in november vastgesteld, dus maanden na het stoppen met drinken. Ik heb ook nooit gezegd dat ik lag te sterven, maar dat ik goede hoop had, omdat hodgkin op zich een "onschuldige" vorm van kanker is en er veel aan gedaan kan worden.Heus, ik dank God elke dag op mijn blote knietjes dat ik er doorheen ben gezwijnd en ik vind het verschrikkelijk voor je dat je vrienden aan kanker hebt verloren. En verder, laten we elkaar ondersteunen, dat is een heel grote kracht van het forum waar ik zelf heel veel aan heb gehad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 Ik log nog heel even in. Als ik begin, dan stop ik niet meer. Vriend is boos.Morgen doe ik met jullie mee. Ook voor mezelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Edflobe Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 Ja, Corinne, het zou een gigagremlin kunnen worden, is het nog niet. Zet de fles wel in het schuurtje, zonde van de ruimte in mijn toch al zeer kleine koelkast. Zoals ik al zei, als de gremlin echt de kop op steekt, wordt het dop eraf en weg ermee. En misschien doe ik dat straks alsnog uit voorzorg. Ik voel me simpelweg te optimistisch en zonnig om dat gevoel te laten veranderen, om zelfs maar die eerste te willen nemen.Tapas heeft helemaal gelijk, maar inderdaad: het kost heel veel kracht. Ik wens ook iedereen (inclusief mezelf) die kracht toe!Kirky, ik wel zelfs niet één keer in herhaling vallen. Drank in huis kan inderdaad een enorm gevaar zijn, besef ik zelf ook, maar ik wil eens zien wat ik kan, hoeveel kracht ik kan hebben. Ook daar kan ik dan weer lering uit trekken. En ik heb mezelf beloofd geen slok te nemen, dus als de verleiding te groot wordt dit weekend: hup, dop eraf en weg ermee. Heb dit ook mijn vriendje en vriendin beloofd. En ik wil trouw zijn aan mezelf, dat is voor mij het belangrijkste!!! Ik hervind mijzelf al een een beetje, word daar soms emotioneel van, maar op de goede manier. Ik kijk in de spiegel en zie ineens al vaag dat mooie mens weer staan. Barstjes worden al wat minder scherp, ik zie weer wat twinkels in mijn eigen ogen, geen holle blik meer. Waarom zou ik dat willen vernietigen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 Ha Vie, goed om te horen dat de medicatie heeft aangeslagen. Ben je nu hodginvrij? of is het zo dat de groei tot stoppen is gebracht?Je klinkt in ieder geval een stuk rustiger dan een tijd geleden! fijn om te lezen!Ik weet trouwens best dat ik het nogal zwart wit stel, dat willen en kunnen, maar dat is ook gewoon mijn gevoel van onmacht en omdat ik zo graag zou willen dat het Floortje gelukt was om er voor vandaag een punt achter te zetten... loslaten dus!! Ik dan! Je kan nou eenmaal niks afdwingen. Ik heb zelf ook echt mijn periodes gehad dat iedereen tegen me kon zeggen dat ik beter kon stoppen maar ik dat mooi niet deed, want dat maakte ik zelf wel uit, alleen die ene keer dat iemand het tegen me zei en ik er wel mee stopte hielp het me wel. Je weet maar nooit of dit nou net die ene keer had kunnen zijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 Goedemorgen (...)Floortje, knap dat je hier weer komt. Ik hoop dat je de rest ook weer oppakt, je weet hoe het is. Beter. Kom op meid, gooi weg, en kies voor een beter leven! Vergeef jezelf, je bent het meer dan waard! Kirky, dat zijn goede gedachten! Gefeliciteerd met 6 weken, al een hele poos. Hou vol! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 Kaia,Die mega-gremlin zit op Edflobes schouder. Ze laat een fles rosé in de koelkast staan om eens te laten zien hoe sterk ze is.Ik ben al een zogenaamde oudgediende, maar ik ga toch echt geen fles in het zicht zetten.Ik sta machteloos t.o. drank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 Die fles had ik een maand geleden nog in de koelkast. En het was bijna niet goed afgelopen. Ik zou zeggen, weg ermee, wat wil je nou bewijzen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Edflobe Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 Nee Corinne, ik wil niet laten zien hoe sterk ik ben; ik wil zelf zien of ik zo sterk kan zijn. Ik zie de valkuil en het is heel goed mogelijk dat de fles vandaag nog uit het schuurtje (waar hij nu staat), hup zo de gootsteen ingaat. Er zal vandaag geen druppel drank ingaan! Ik ben overtuigd van mezelf en hou jullie op de hoogte.Net in tuincentrum leuke pot en lief plantje gekocht, tuintafel fleurt er weer helemaal van op. En een mooi beeldje, die symboliseert wat ik uiteindelijk ook nog hoop te bereiken met mijn vriend: versmelting van twee wezens tot één hart.De plicht roept weer om te doen wat ik doen wilde vandaag, tot later:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 Jammer mijn afspraak gaat niet door.Vriendin ligt in scheiding en vandaag is haar man voor het eerst in zijn nieuwe huisje bezig.Al haar schuldgevoelens voor de scheiding en hem in zijn eentje in ZIJN huisje in bezig te laten gaan, hebben zich omgezet in migraine, misselijkheid en rugpijn.Wat zo verschrikkelijk jammer is dat haar rugzakje vol is met :-al maandenlang rekening houden met het hele gezin-alles proberen te verzachten wat de scheiding veroorzaakt-het boetekleed aanhebben-de beste ex-vrouw worden die een man zich kan wensen-bijna nooit boos worden-schuldgevoelens -en nog meer schuldgevoelensEn wat zo moeilijk is is dat ze met haar man en twee zonen, niemand in huis heeft, die af en toe ook eens met haar gevoelens rekening houd.Mannen zijn wat dat betreft toch wel erg egoistisch.Sorry mannen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 quote: Originally posted by: EdflobeJa, Corinne, het zou een gigagremlin kunnen worden, is het nog niet. Zet de fles wel in het schuurtje, zonde van de ruimte in mijn toch al zeer kleine koelkast. Zoals ik al zei, als de gremlin echt de kop op steekt, wordt het dop eraf en weg ermee. En misschien doe ik dat straks alsnog uit voorzorg. Ik voel me simpelweg te optimistisch en zonnig om dat gevoel te laten veranderen, om zelfs maar die eerste te willen nemen. Tapas heeft helemaal gelijk, maar inderdaad: het kost heel veel kracht. Ik wens ook iedereen (inclusief mezelf) die kracht toe! Kirky, ik wel zelfs niet één keer in herhaling vallen. Drank in huis kan inderdaad een enorm gevaar zijn, besef ik zelf ook, maar ik wil eens zien wat ik kan, hoeveel kracht ik kan hebben. Ook daar kan ik dan weer lering uit trekken. En ik heb mezelf beloofd geen slok te nemen, dus als de verleiding te groot wordt dit weekend: hup, dop eraf en weg ermee. Heb dit ook mijn vriendje en vriendin beloofd. En ik wil trouw zijn aan mezelf, dat is voor mij het belangrijkste!!! Ik hervind mijzelf al een een beetje, word daar soms emotioneel van, maar op de goede manier. Ik kijk in de spiegel en zie ineens al vaag dat mooie mens weer staan. Barstjes worden al wat minder scherp, ik zie weer wat twinkels in mijn eigen ogen, geen holle blik meer. Waarom zou ik dat willen vernietigen? Edflobe,Je kunt je sterkte tonen door reeds nu die fles leeg te gieten.Of hou je van Russische roulette?Wat jij nu doet, leidde bij mij steevast tot een leeg gegoten fles in mijn keelgat. Dat zou mogelijk zelfs nu nog het geval zijn. Ik wens je veel KMW in deze. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden