Spring naar bijdragen

Zondag 10 augustustus


albertina

Aanbevolen berichten

Tsja, heb ook geen centen maar wel de vrijheid om mijn ding te doen. Geen betaald werk, maar ik werk wel voor mijn uitkering d.m.v. vrijwilligerswerk. Voel me daarom niet schuldig en weet inmiddels goed rond te komen van € 50,- in de week.
Mijn god, wat heb ik me druk gemaakt om centen. Vooral toen ik een tijdlang in moest teren op eigen vermogen...liever gezegd, het vermogen van mijn vader wat ik geerfd had. Kreeg niet de WW uitkering die mij toekwam na ontslag en faillisement van het bedrijf. Vervloekte het Uwv en daarmee verspeelde ik mijn nuchterheid. Ging in wrok en verwijt zitten...onrecht was mij toegedaan. Zeker, maar ga er dan nuchter mee om anders raak je nog verder van huis. Heb dat boek dichtgedaan op het moment dat ik stopte met drinken...was me niet gelukt om nuchter te blijven als ik dat niet had gekund.

Ik heb mijn gezondheid nog, klinkt misschien erg clichéachtig maar door drank help je jezelf de vernieling in, dus ik mag blij zijn dat ik nog in redelijke gezondheid verkeer. Duh....door drank doe ik mezelf aan, wat geen ander aan kwalijke invloed op mij kan evenaren. Een partner niet, een instantie niet...of wat dan ook.
Als je goed in het leven komt te staan komen die centen vanzelf weer op je pad, je hebt het werkelijk zelf in de hand. Ben 1,5 jaar lang ook nog eens 20% gekort op mijn bijstandsuitkering(!) omdat ik had moeten weten dat ik in de bijstand terecht zou komen en te snel had ingeteerd op eigen vermogen. Belachelijk want ik had recht op de maximale termijn WW...dat ik die niet heb gekregen was absoluut niet mijn schuld. Enfin...alles bij elkaar heeft me dat 10 duizenden euros gekost...hahaa....bijna net zoveel als dat drinken mij gekost heeft (....)
Laat ik het dus maar gerechtigheid noemen en doorgaan met mijn leven ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 127
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kom nog even langs .............. jullie hebben veel geschreven. Heb het helaas niet gelezen :huh:

Er is bij ons kermis in de stad. We gaan daar zo met z'n drieen heen. Ik zit zelf lekker in mijn vel en ook mijn wallen beginnen weer echt te verdwijnen :D betekent dat ik weer de goede kant op ga.

Hoe laat ik me meld weet ik niet, misschien gaan we vanavond nog wel een (simpel) hapje eten in de stad. Ik heb nu al met vriend afgesproken dat ik dan niet drinken ga. Ik drink of Rivella of Sinas. Maakt me sterk om een bondgenoot te hebben. En niet drinken op plekken waar ik anders wel dronk maken juist de goede ervaringen en de leuke herinneringen die ik nu heb.

Ik wens iedereen een droge en zonnige dag toe en Houtje: leuk dat je zoveel plezier hebt op je vakantie. Je hebt het verdiend! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Stien :) Ik vond het best gezellig hoor in de trein ;)
Trouwens jullie vrouwen, dat gedoe over niet meer aan de man kunnen komen moet maar eens afgelopen zijn. Tover jullie maar eens om in de mooie mensen die jullie zijn...je weet het hé? Op elk potje past een dekseltje...uuh, nou moet je "potje" niet zo letterlijk nemen natuurlijk :D
Kijk maar eens naar die programma's waarin zgn. lelijke eendjes worden omgetoverd in mooie vrouwen dus aan de juiste kleding en het goede kapsel valt vast wat werk te verzetten...en je bent zo mooi van buiten als je je van binnen voelt. Zullen die kerels toch ook wel kunnen zien..;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har, cliché achtig of niet. We hebben gespeeld met onze gezondheid en die is niet betaalbaar.
Het is fijn als je centen hebt om jezelf van de noodzakelijk voedsel te voorzien, het is fijn
als je iets comfort kan veroorloven.
Maar er is veel afgunst om veel materialisme en is een kunst om daar doorheen te zien.

Het is fijn om hier te lezen dat vele mensen op tijd de ogen open gaan.
En vooral kijken naar de toekomst, wat kunnen we in het hier en nu.......
Werken aan je zelf, dat hoeft niet duur te zijn en is al een behoorlijke dagtaak als je het mij vraagt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank, mensen, voor de lieve reacties die jullie me gegeven hebben! Tactus vond het kennelijk iets minder mooi, want die heeft k@t veranderd in ***...Die hebben er dan ook méér dan een dagtaask aan om alles door te lezen, pfoe hé! Gek idee, dat die ons onderdehand óók zo goed kennen, terwijl je niets van hun weet....In ieder gevan gegroet, Tactus!

Ik heb vannacht tot 3 uur aan mijn computer zitten klooien. Ik kreeg het níet voor elkaar een foto als bureaublad te krijgen...had ik hem eindelijk (weer)...start ik vanmorgen op....bingo, zwart!
Ik ben in ieder geval zo ver dat ik er nú wel een foto op heb, en dan moet ik mijn computer maar niet meer uitzetten!:D:huh::wacko:

Maar voor nu laat ik er mijn dag niet meer door verpesten.
Vanavond misschien weer!
Fijne middag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Caro drup is er weer ppppppppppppffffffffffff Een vriend te logeren gehad dus ook nog niet bijgelezezen. Was heel gezellig maar meer gedronken als mijn doel was (hooguit 2 of 3 en dat ging al maanden goed) dus zit al mopper de mopper op mezelf en me te schamen de rommel op te ruimen en een pan verse groentensoep te maken:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
stien

Maar er is veel afgunst om veel materialisme en is een kunst om daar doorheen te zien.


Juist Stien! Daarom kan ik al tevreden zijn als ik nieuwe wasknijpers kan kopen....werkelijk waar! Oh..en met een vrijkaartje waar best aan is te komen, voor arme sloebers zoals ik :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ow Har, die programma's vind ik zo erg, eerst zie je een lelijke verslonste vrouw met gele tanden en hangborsten, geen make-up en afzichtelijke kleding. Daarna moeten ze afvallen, worden hun borsten op maat gemaakt, het overtollige wordt afgezogen, neuzen rechtgezet, kunstnamaak witte tanden in de mond, ogen gelaserd, haar ingeplant of extensions, en dan worden ze als een del aangekleed en zijn ze opeens totaal gelukkig! Het leven heeft opeens weer zin, zelfvertrouwen blaakt... en ik vind ze zo lelijk na al die operaties, net barbiepoppen.

Het klinkt nu net of de alleenstaanden onder ons zich niet juist kleden en kappen Har... hihi.. mannenlogica? Inderdaad gaat het uiteindelijk toch om het innerlijk en zou het fijn zijn om iemand tegen te komen die niet alleen maar oppervlakkig is en op het mooie plaatje af gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi...prachtstukje Carolien. He, waarom moet ik bij dit onderwerp altijd weer aan Marijke denken.. Ze bevestigd alleen maar het "ideale" schoonheidsbeeld wat door mannen in het verleden(?) aan vrouwen is opgelegd. Ocharm, blijkt behoorlijk relatief te zijn wat ze met haarzelf doet..volgens mij hebben de meeste mannen een hekel aan Marijke's gekunsteldheid en dito aan andere vrouwen die de boel oppimpen.
Goh, waarom mag een man wel ouder worden en een vrouw niet? Is me een compleet raadsel :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas: die programma's , make overs, zijn verschrikkelijk, ben ik helemaal met je eens. Het is gewoon ziekelijk. Als vrouw/mens wordt je gewoon belachelijk gemaakt. Het leven wordt naar mijn idee belachelijk gemaakt. Alsof er eeuwige uiterlijke schoonheid moet zijn, alsof het daarom gaat.

Ik vind het wel belangrijk dat we ons zelf goed verzorgen, schoon zijn en een beetje versieren met de mooie dingen van de wereld, ok. Een grote neus of bolle kont vind ik vaak gewoon harstikke mooi.

Trees: mij is het helemaal ontgaan wat je gister heb geschreven. Waar staat dat dan?
Ik moet wel zo gaan zie ik. Vanavond ben ik er weer.

Allemaal droog houden he?

Druppeltje: foei, foei.... nu opruimen die zooi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erg leuk Carolien, dat lied, brede smile op mijn gezicht.
Trouwens ik hou ook niet van die barbiepoppen. Gewoon een beetje op jezelf letten kan geen kwaad, je hoeft nou ook weer geen ma flodder te worden.
Maar is het jullie wel eens opgevallen dat de mannen met de vetste bierbuiken vaak de grootste mond hebben over "lekkere wijven" (excusez le mot) en het meeste kritiek op vrouwen die er niet als fotomodellen bij lopen. Hihi, waarom zouden dat trouwens fotomoDELLEN heten? Nee, serieus, ik vind het loffelijk als iemand er voor zorgt om er goed uit te blijven zien. Dat probeer ik zelf ook, en ik zou ook geen man willen die niets aan zichzelf doet.
Toch is het me een keer overkomen dat ik door een uiterlijke verandering werkelijk gelukkiger en zelfverzekerder ben geworden. Ik heb namelijk van die jampot-ogen, hoe zeg ik het, als ik een bril zou moeten dragen zou dat met jampotglazen zijn. En die had ik ook als kind. Toen ik op mijn zestiende contactlenzen kreeg was dat een heel positieve verandering voor me.
Maar dat verplichte jong blijven is een beetje ziekelijk aan het worden in de media.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
tapas

Het klinkt nu net of de alleenstaanden onder ons zich niet juist kleden en kappen Har... hihi.. mannenlogica? Inderdaad gaat het uiteindelijk toch om het innerlijk en zou het fijn zijn om iemand tegen te komen die niet alleen maar oppervlakkig is en op het mooie plaatje af gaat.

Tuurlijk! Die opmerking over dat soort programma's was alleen maar schertsend bedoeld, alhoewel je niet moet vergeten dat de wens er goed uit te zien vooral belangrijk is voor je eigenwaarde...je hoeft je niet te transformeren tot een barbiepop om aan een "schoonheidsideaal" te voldoen! Ik hou persoonlijk van vrouwen die natuurlijk zijn m.a.w. zo weinig mogelijk opsmuk..kleding vind ik dan wel weer belangrijk, hoe een vrouw zich verzorgt ook, maar dat lijkt me in eerste instantie belangrijk voor de vrouw zelf ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yes Caro en ga nu mijn soepje afmaken, met doggy uit en daarna in de hoek staan hahahah. Sjips wat een stomme druppel hier op forum. Wat ben ik een stomme trut geweest maar de soep wordt lekker zucht.......Wat schaam ik me, wat ben ik boos op mezelf maar het was wel heel gezellig en nu is het amehoela kon dat niet gewoon met een bitter lemon? @!#$%^&*( Enfin wel wat geleerd want ik kan het laten staan maar moet een ander niet zien drinken want dat kan ik zelf veel beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha...fotomoDELLEN....zal trouwens zo'n vaart niet lopen volgens mij :D Mijn comp. crashte net, toen ik op de site van Marijke aan het kijken was...tssss, ik wist niet dat een computer zelfs van slag kon raken bij de aanblik van zoveel siliconen...Marijke kunnen ze trouwens na haar dood zo bij Madam Taussaud op de planken zetten, ze hoeft niet meer geprepareerd te worden :o
Zal eens effe kijken Trees of ik je kan helpen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har, persoonlijk denk ik dat fotomodel zijn een vak is als elk ander, als je er goed in bent, waarom dan niet. Ik drukte me wat badinerend uit. Zelf heb ik ooit mijn handen geleend aan een reclame voor IBM. En dan nog, zelfs al heb je foto-fahige handen, moet er gepoederd, geschaafd, gelakt en gepimpt worden voordat de foto naar de zin is.
Trees ik hoop dat je je foto weer terug krijgt, want blijkbaar is dat erg belangrijk voor je.

Hier wat innerlijke onrust. Niets onhanteerbaars, maar alarmfase twee, zeg maar, op een schaal van een tot tien. Dus beter voor mij om even mee te blijven lezen en af en toe wat schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees, dan leef ik met je mee. Als ik niet een goeie kennis had die IT'er is, zou ik me al vaker zeer vervelend hebben gevoeld, want ik snap werkelijk geen r**t van de gedragingen van computers, al lijkt het voor ingewijden allemaal nog zo simpel. Als je maar niet aan de JWW gaat, en veel succes.

En nu ga ik me wijden aan zomerse speklapjes voor het avondeten. De hele familie is naar de Efteling, gnagna, kunnen jullie het je voorstellen hoe het daar op een zondag in de zomervakantie moet zijn? Ik heb enig leedvermaak.
En hoewel ik eigenlijk geen vlees eet, doe ik vanavond mee met de lapjes, want daar heb ik nou eens een vreselijke trek in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien, Ik heb smakelijk zitten lachen om het mooie gedicht. Heb zelf 1 plastische ingreep ondergaan.
Kon mijn ogen niet meer mooi opmaken. Heb dus de oogleden laten liften.
Nog net voordat het uit het zorgpakket ging. Ik vind Marijke er walgelijk uitzien. Gewoon hier en daar een rimpeltje is toch niets mis mee?En iid , die make-over programma,s heb ik ook niks mee.
Heb een tijdje ingevallen op de poli plastische chirurgie. Ik kan me wel heel goed indenken ,dat er mensen zijn die een borstvergroting of verkleining laten doen.En ook wel een vetschot operatie na heel veel afvallen.Is trouwens een hele grote ingreep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk staat het schaamrood mij nu op de kaken dat ik mij zo heb laten gaan gisteren. Het was hele acute angst en kon er even niets mee.
Gelukkig zijn de kinderen alle twee weer thuis en dochter 2 heeft mij dringend doch vriendelijk verzocht zoonlief een heropvoedingscurcus te geven ;hoe gedraag ik mij op een vliegveld".
Ze heeft mij daarnet in geuren en kleuren verteld hoe het is geweest. De woorden je had gelijk, mam
of was je er maar bijgeweest., dan had je het in goede banen kunnen leiden.

Het zijn hele zware weken geweest en ik ben er verdrietiger van geweest dan ik had verwacht dat ik er niet bij kon zijn. En ik ben heel erg ongerust geweest over X. Hij ligt vandaag voor het eerst in 2 weken weer op de bank.

Hopelijk blijft het nu weer even een paar dagen rustiger. Morgen nog wel even het gesprek met de dokter of X niet beter even opgenomen kan worden.

Dank jullie voor je steun.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien,
Wil je ons eventjes niet beschuldigen als jij je spullen laat slingeren! :D

Hier ben ik. Vanochtend had ik mijn dochter nog even aan de lijn. Snikheet en zonnig daar in het zuiden van Frankrijk.
Woensdag vliegt ze deze kant op en vrijdag zien we elkaar weer op de verjaardag van de zwager van mijn man. We hebben al een hele waslijst opgekregen van dingetjes om mee te nemen voor haar.

Inmiddels zit mijn laatste was van het weekeinde in de wasdroger en ben ik bezig te lezen in het boek Leven in je leven. Dit i.h.k.v. mijn therapie. Het is bepaald geen pretlektuur.

Ik ga maar weer verder lezen.

En als er iemand een partner in het niet drinken wil, ik doe wel mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...