Spring naar bijdragen

dinsdag 12 augustus


Houtje

Aanbevolen berichten

Als het zo goed met je gaat Brudie (proficiat met je 4,5 week) waarom dan elke keer weer zo'n negatieve houding t.o.v. het forum? Besef dat velen hier daar juist hun kracht aan ontlenen en we blijven allemaal mensen niet waar? Moet trouwens de eerste nog tegenkomen die perfect met zijn alcoholprobleem kan omgaan, ook al sta ik droog zal toch altijd om mijn tellen moeten passen...ben er nooit klaar mee.
Voor een ieder ligt die grens anders. Wat is jouw doel wat drank betreft?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 274
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
An

Daarmee gun ik hem zijn pleziertje, maar tegelijkertijd verwacht ik van hem dat hij mij een drankloos huis gunt. Ik doe wat voor hem en hij doet wat voor mij. Dan snapt hij het maar niet en dan vindt hij het maar niet leuk, het is niet anders. Ik vind het ook niet leuk en daarmee... Har.... denk ik een soort balans gevonden te hebben.


Ik vind het knap van je An, dat je tot een afweging van geven en nemen kunt komen. Je man hoeft zich niet naar jou te schikken als het wederzijds respect maar aanwezig is :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Have a nice day Soothe :)

Het woord afsplitsen zegt mij eigenlijk al genoeg Carolien....als het vanuit ongenoegen met dit forum gebeurt is het naar mijn bescheiden mening geen lang leven beschoren, als het vanuit een andere visie gebeurt of iets nieuws qua opzet wens ik de dames en heer daarbij veel succes :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi! Ben d'r weer even..

Nee joh, Klaas drinkt nog wel. Alleen niet meer als we gewoon met z'n tweeën zijn. Om mij tegemoet te komen, en omdat hij het zelf ook wel prettig vindt en inmiddels onverantwoord om elke dag te móeten drinken! Voor deze vergaderingen haalt hij zelf een half kratje bier in huis, en wat over is zet hij meestal achterhuis. Laat het dus niet in de koelkast staan, in het zicht.
Ik weet ook niet precies wat het gisteravond was. We (en ik ) hebben het de laatste tijd niet meer zoveel over drank. De andere gewoonte sluipt er (gelukkig) al in. Dit was na een lange tijd weer voor het eerst, en misschien viel het hem tegen dat het nog niet zou kunnen... (hij heeft het wel weggezet).
Het is moeilijk om met een alcoholist te leven denk ik. Maar soms ook wel met een niet-drinkende alcoholist. Het blijft geven en nemen, en soms valt het niet zoals je graag zou willen dat men reageert.
Kijk, ik wil niet op alle slakken zout leggen, maar soms heeft één van ons er meer moeite mee dan anders. En daar moeten we ook (opnieuw) mee leren omgaan.
Het helpt wel om te delen, en over jullie reacties na te denken. Gister was gewoon voor mij teveel. Moe, pms en negatief over mezelf en mijn leven...
Maar ik heb de draad weer opgepakt, mijn frustraties aan hem uitgelegd (ja, je moet wel blijven praten idd).
Soms gaat het gewoon zo gewoon goed, dat ik vergeet dat deze momenten er ook achteraan kunnen komen. Altijd onvoorbereid. Het zij zo. Elk nadeel heb z'n voordeel. Door mijn naïviteit kan ik vaak ook onbevangen genieten van de mooie dingen. En ook dat gaat me steeds beter af.
Voorheen bleef ik dagen hangen in negatieve gevoelens, herkende ze niet meer, en zoop ze weg. Er is wat dat betreft een grote vooruitgang gaande. Ben in staat te herkennen en om te draaien. Maar niet altijd van een leien dakje. Maar dat hoeft ook niet. We blijven mensen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik heb mijn dag ook weer een goeie schwung gegeven. Werd vanmorgen toch wat onrustig wakker, en maar wachten tot de hormonen hun werk gaan doen, hangen op de bank, rotweer... dus mezelf in de kladden gegrepen en de lurven samengeraapt, hardloopschoenen aan en gaan. Hond mee in de regen!

Eindelijk weer eens lekker gelopen!! Mijn kuiten gaan langzaamaan steeds minder strak staan en ik kon nu gewoon een end achter elkaar blijven hollen, heerlijk de verkoelende regen op mijn gezicht, midden op de route een bramenplukpauze (in de gietende regen) en nu zit ik uit te puffen en met een glas bramen-verse ananas-kiwi zelfgemaakte vruchtendrank tevreden te wezen.

Trees, wat jammer joh! maar ga jezelf alsjeblieft niet als mislukt zien want dat is nou net de voedingsbodem en het mechanisme van de drankcircel. " ik kan het toch niet, het is toch al mislukt, laat maar, het wordt toch niks meer" die gedachten zijn duidelijk niet helpend en halen je alleen maar naar beneden.

Je kan het namelijk wel, hebt al 30-1 dag op jnaar dag 31 en zie het als een stoeptegel waar je nu over gestruikeld bent. Iedereen hier heeft wel eens een terugval gehad. De mijne heeft me er aan helpen herinneren dat drinken gewoon niet leuk is en niet goed voor mij en dat ik meer waard ben dan mezelf de grond in te trappen. Jij ook Trees!! Iedereen hier! Het rare is dat we een ander nooit zo volledig kunnen haten als onszelf en dat blijft een kromme manier van denken

Jammer dat ik je buurvrouw niet ben ;)

Tjonge wat is dat drankje lekker, ik ga nog een 4e glaasje inschenken!!

een schijf verse ananas
een kiwi
bramen (wel versgeplukt ;) )
spa rood
suikervrije limonadesiroop (vandaag limoen)

blenden en opdrinken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is herfstig hard aan het waaien hier...

Heb net mijn cv bijgewerkt en ben adressen van mogelijke opdrachtgevers aan het zoeken. Spannend eigenlijk wel! Nu ik er echt mee bezig ben, begin ik voor mezelf ook een beter beeld te krijgen van wat ik (denk ik dan) graag zou doen. Actie, altijd maar weer actie! En als ik dan eenmaal bezig ben, valt het allemaal best mee. Of er ook resultaat uit voortkomt, weet ik niet, maar ik bekijk het alvast positief. :)

Ik had al twee mailtjes verstuurd, maar kreeg twee keer een automatisch gegenereerd bericht als antwoord. "Met vakantie tot..." Mijn HM gunt me blijkbaar nog wat rust... :D (Is niet l*llig bedoeld trouwens, want ik geloof wel in een soort HM.)

Als ik positief gestemd ben, zoals nu, zie ik de mogelijkheden die voor me openliggen nu ik niet meer drink. En geloof ik ook in mijn eigen mogelijkheden. En in de mogelijkheid om mijn leven een andere wending te geven. Niet alles tegelijk, maar één stapje tegelijk. Toen ik nog zoop, zag ik die mogelijkheden nauwelijks. Ik zag vooral het negatieve. En soms, in de roes van de dronkenschap, zag ik alles ook wel erg rooskleurig in. Maar dat duurde meestal niet lang...

Ik heb onlangs nog zo'n negatieve bui gehad, waarin ik alleen datgene zag wat me niet zinde, en niet de positieve dingen, die er duidelijk ook waren en zijn. Ik vond het toen moeilijk om mezelf daar weer uit te sleuren, maar slaagde er toch in, en daar ben ik achteraf bekeken erg blij om. Ik denk dat het voor mij iets is waar ik moet voor uitkijken, dat naar beneden gesleurd worden als ik negatief begin te denken... En dat het op dat moment ook belangrijk is om niet het gezelschap van gelijkgestemde zielen op te zoeken die me bevestigen in mijn negativiteit, maar het te gaan zoeken bij mensen die neutraal of positief tegen mijn "probleem" aankijken en ook de andere kant ervan kunnen belichten. Een keer je hart luchten en klagen kan best opluchten, maar is ook een beetje gevaarlijk heb ik gemerkt. 't Is een tweesnijdend zwaard. Het lucht inderdaad op, maar als je achteraf toch een andere, positieve draai aan de dingen geeft, vind ik het toch ook een beetje raar of zo om die gelijkgestemden dan weer onder ogen te komen. Ik krijg dan een beetje het gevoel dat ik me moet verantwoorden voor mijn ommezwaai, voor het feit dat ik toch een andere beslissing genomen heb, de dingen op een andere manier ben gaan bekijken, en daar ook blij mee ben...

Ik heb morgen een afspraak met mijn psy, en daarom zit ik daar een beetje over te mijmeren terwijl ik dit bericht schrijf. Ik zag zondag ook mijn "beste vriendin", zoals dat heet in meisjestermen :), en toen had ik dat gevoel ook. Het is iets waar ik mijn weg nog in moet zoeken, geloof ik. Nou ja, iedereen heeft het recht om van gedacht te veranderen, houd ik mezelf dan maar voor. ;) Ook dat is volwassen worden, terugkomen op een reeds half genomen beslissing omdat je merkt dat het toch niet de juiste beslissing was.

Groetjes,
Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt érrug lekker Tapas! Trouwens dat hardlopen ook. Ik blijf maar uitstellen... idd ook in afwachting van... :huh: Zit te twijfelen, zal ik ook? Duik toch maar even in bed denk ik... Zelfs mijn ogen branden van vermoeidheid.

Fran, waardevol mens! dat heb je mooi verwoord, zo kan ik dat ook wel voelen. Hoort bij het ontnuchteren, gevoelens weer leren hanteren.en op besluiten en negatieve buien terug kunnen komen. Als ik het bij jou zie, alleen maar sterk!

Misschien Carolien, is het verschil dat ik mijn Klaas jarenlang heb meegesleurd in mijn negatieve drank gedrag. En we nu soms beide even niet het geduld hebben om het nieuwe ook tijd te gunnen. Zo zie je, hoe verhelderend het kan zijn eens van gedachten te wisselen... (voor mij althans)

Adam, je klinkt altijd zo lekker vastberaden en niet uit het veld te slaan. Daar heb ik respect voor!

Mijn gedachten waren ook even bij Trees en Pip. Hoop dat het weer een beetje gaat met beide!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In dat geval wil ik wel achter de trein aanlopen.... :D

Mooi dat het beter gaat, twijfelaar...
Nieuwe eetkamer stoelen uitzoeken? Hier staat een oud bijeen geraapt zootje. Laatst twee nieuwe! gekocht in de aanbieding. Totaal verschillend, één groen van leer en de ander knalrood van stof. Vonden het eigenlijk wel mooi, niet alles gelijk.... Nu de rest ooit nog eens!
Ken je de hoezen niet verven en de uiteenvallende stoelen met een schroefje hier en een latje daar repareren? 't is maar een idee..
Natuurlijk ook wel cool om alles nieuw te kopen. Moet je wel weten wat je wilt ....

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...