Spring naar bijdragen

13 augustus


anjo

Aanbevolen berichten

Fran, je gaat goed!

Werken aan jezelf is een groot goed.
Ik besef dat ik jaren lang blindelings in het "niets" heb geleefd, nog
steeds verslind ik boeken. Soms maar half uitgelezen, soms ben ik
met drie tot vier tegelijk bezig. Tja, zijn niet bepaald romannetjes.
Ik geef het vaak ook de tijd even te bezinken, dus vaak elke dag
een klein stukje lezen deed voor mij meer.

Wat lees ik vandaag :D

Koffie past prima in een gezonde levensstijl.
Vele honderden onderzoeken zijn verricht naar het effect van koffie op de gezondheid.
Hieruit blijkt dat koffie prima past in een bewust en verantwoord voedingspatroon.

In het kort!
* Koffie, een goede dorstlesser
* Koffie, verrassende hoeveelheid antioxidanten
* Koffie, een echte opkikker

Afgelopen 20 jaar zijn de onderzoeksmethoden naar de gezondheidseffecten van koffie
sterk verbeterd. Uit deze onderzoeken blijkt vaak dat koffie geen effect of juist een
positief gezondheidseffect heft.

Er is geen relatie tussen koffiedrinken en het risico op hart- en vaatziekten.
Een lager risico op diabetes type 2.
Dat koffie de altertheid kan verbeteren was al bekend. Nieuw is dat koffie mogelijk
bijdraagt aan het afremmen van de achteruitgang in het denkvermogen (cognitieve functies)
bij het ouder worden.

Ahum, mogelijk hé, ik neem nog een bakkie! :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 134
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dank je Fran voor je uitleg, duidelijk :)

Jammer dat "de grote verdoving" nog niet in de bieb ligt, "de verslaving voorbij" zal ik straks eens opzoeken. Kan jullie trouwens "Vrij van verslaving" van Deepak Chopra aanraden, een positieve spirituele benadering van het probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap ook niet wat zijn winst is om de boel te blokkeren.
Ik heb heel mijn leven een slechte neusademhaling. De slijmvliezen zijn al een keer weggeknipt en weggebrand.
Toen wilde ze m'n neusbeen afveilen. De passage is te nauw!!! Ik dacht, nog even niet.

Maar als je met drinken stopt word je meer gewaar. Kan best in de buis van eustachius zitten. Ik heb nooit genoeg lucht.

Wat is zijn voordeel. Ik heb de tennitusvereniging gebeld, die zeggen dat hij me hoort door te verwijzen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb weer even tijd om wat te schrijven :huh: geniet daar wel van!

Ben maandag weer met werken begonnen. Ben erg moe geweest afgelopen dagen, maar dat hoort erbij om weer in het drukke ritme te stappen. Wel was mr. Gremlin na mijn werk steeds aanwezig, maar als flow van het vouwfietsteam en met hele bergen ijs (:D!) heb ik me afgelopen dagen staande gehouden. Straks, als het werken - in combinatie met niet drinken - weer normaal wordt zal de spanning wel afnemen.

An, petje af voor jou. Hoe jij het volhoud tussen al die drinkers :present:. Het is nu kermis in de stad en afgelopen zaterdag kwam vriend als een balletje thuis. Die avond toen ik wist dat hij in de kroeg stond was ik best jalours, toen hij als een balletje thuiskwam moest ik lachen en was ik blij dat ik de volgende ochtend ook niet hoefde te ruilen ........

Vanavond ga ik ook uit, maar dan met mijn moeder. Ik heb een leuke, jonge, vlotte moeder en op woensdag is het vrouwenavond. Andere jaren gingen we ook samen. Ze weet van mijn probleem en we hebben afgesproken vanavond niet te drinken. Gaan we samen onderzoeken hoe de avond verloopt zonder alcohol. Inmiddels heb ik ook al ontdekt (notabene van verjaardag van familie) dat je kunt genieten van mensen die teveel op hebben, juist als je zelf nuchter bent ..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rot voor je Soothe....ik had dat trouwens ook dat 1 van mijn neusgaten te nauw was. Altijd verkouden en ademgebrek tot ik een dreun op mijn neus kreeg tijdens een stapavondje, sprong tussen 2 vechtenden in :$ met mijn zatte harsens. Stom natuurlijk, maar door die gebroken neus is de boel wel rechtgezet. Gebeurde trouwens in Antwerpen, in de cel beland en de dag daarop 1/2 dag rondgelopen daar voordat ik mijn auto terugvond. Duidelijk niet de manier...:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"De grote verdoving" net besteld. De omschrijving sprak me op dit moment meer aan dan "Vrij van verslaving", oftewel, keuzes maken. volgende maand weer een boek!

Ga me nu eerst maar eens douchen, warm aankleden en de hond uitlaten!
Weet je wat me te gek lijkt? Een houtkachel met een schapenvel ervoor..... Daarbij natuurlijk een Hot-Choclat met marshmallows... Mmmmm!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Floor: Heel knap dat je de draad weer hebt opgepakt. Dat is altijd heel erg moeilijk. Je zelf weer motiveren. Was je jaloers dat je niet mee kon naar het cafee omdat je vriend wel kon drinken? Misschien kom je straks zover dat je wel mee kan en dan ook kan genieten zonder drank. Maarja, ik vind er gewoon niks meer aan in het cafe, want de meesten komen er toch om te drinken.
Jij dus ook zo'n ijseter. Ik heb gisteravond een liter ijs met choco saus zitten eten. Het rare is dat ik normaal GEEN ijs eet. Nou ja, weer zo'n rare kronkel.
Veel plezier met je moeder vanavond, geniet er van!

Har, haha, wel een triest verhaal eigenlijk, maar zoals jij het schrijft moest ik er wel om lachen hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Ik kom net mijn bed uit:wacko:veel te lang geslapen.
Ook hier geen vrolijkheid, integendeel.
Ben super deprie, geen idee waarom.
Wel een trigger moment trouwens, dus oppassen geblazen.
Straks moet ik gaan werken en ik zou nog wel uren door kunnen slapen.
Maar ik ga aktie ondernemen en de badkamer schoonmaken.
Blijven hangen heeft geen zin........
Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, één van ons moet thuisblijven vanwege dochter. Ze is wel bijna 13, maar ik laat haar nog niet een hele avond lang alleen. Vroeger zorgde ik dan voor voldoende wijn in huis. Hij drinken in de kroeg, ik thuis. Toch heb ik nu niet de neiging gehad om - voordat die avond begon - wijn te hamsteren. Tegen elven 's-avonds begon ik die jaloezie pas te voelen. Ben tegen enen naar bed gegaan en tegen vijfen 's-ochtends kwam vriend pas thuis. Zachtjes-aan-doen lukte hem toen niet meer. Hij drinkt normaliter nooit.
sinds ik niet meer thuis drink heeft hij zelfs direct zijn wekelijkse Breezer opgegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kunnen we niet een soort van bibliotheek beginnen? Iedereen is geinteresseerd in dezelfde titels.

We kunnen elkaar boeken toezenden. De porti kan de ontvanger betalen. Op het forum zouden we een lijst kunnen bijhouden van wie het boek orgineel is en waar het zich bevind.

Hoe moeilijk zou dat zijn?

Misschien zou zelfs Tactus een rol kunnen spelen in het bewaren van de boeken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook de grote verdoving gelezen, om héél eerlijk te zijn heb ik flink wat passages
over geslagen, ik ben niet echt onder de indruk van het boek.
Er wordt zo uitgebreid beschreven dat ik er wat moedeloos van werd.
Als iemand geiinteresseerd is in het boek kan hij/zij het van mij krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Floor, boekhandels, uitgeverijen, schrijvers verdienen goud geld door ons.
Een goed idee zo'n ruilhandeltje, op het boekendraadje is te zien wie
welk boek mogelijk in zijn bezit heeft.

Caro, pb.

Mensen, ben van de leg. Tja sinds ik gestopt ben met alco ben ik snel uit
mijn evenwicht te brengen. Ik maak er maar het beste van, hoewel, zucht...

In elk geval laat ik de eerste staan anders is het met mijn nuchterheid
gedaan!

Fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...