Spring naar bijdragen

Maandag 25 augustus Het leven gaat door


Houtje

Aanbevolen berichten

Wing, ik zou je met klem de internetbegeleiding aan willen raden. Velen van ons hebben die gevolgd, en eigenlijk heeft iedereen er veel inzicht door gekregen!
Als je je aanmeldt, krijg je te horen/lezen dat het vol zit, maar blijf je gewoon een paar keer per dag aanmelden, ineens glip je erdoor heen. Of schrijf (dat heb ik gedaan) een email aan Tactus, (dat is de behandelaar, en ook de host van deze site!), wellicht helpt dat.
Je krijgt er heel veel inzicht in je eigen drankpatroon! En vergis je niet, iedereen die je hier leest, heeft op hetzelfde punt gesttan als waar jij nu staat.

Niemand van ons wist hoe we nu verder moest gaan! De gedachte aan niet meer drinken jaagde ons zoveel paniek aan, en was voor ons ook niet te geloven!
En toch is het ons gelukt!
Oké, soms glidt er wel eens iemand uit, maar zoalng als je je blijft herpakken, komt dat ook weer goed!

Sterkte, :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 282
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wannes,
Wakkere ex-landgenoot als je die voorraad ergens door wilt gieten, dan niet door je keelgat.
Gebruik dan de wc of gootsteen.


Nu moet ik even aan een mop denken. Hoe ging die ook alweer? Even denken en dan kom ik terug.

Maar, Wannes, JE WILT NIET DRINKEN, WANT JE WIL ER ZIJN VOOR JE GROTE VIERVOETIGE VRIENDEN.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
CPAS

Har,


quote


Wat me opvalt is jouw afstandelijke praat als je over jezelf wilt vertellen. Je gebruikt de ander om bij jouw gevoelens uit te komen. ( Je snapt vast dat ik nu ook over mijn rol hier op het forum spreek). Probeer een teacher te zijn terwijl ik juist van mijn eigen gedrag moet leren. Doen wel meerderen hier met elkaar. Laten we eerlijk wezen....echt eerlijk.


unquote


Je slaat de spijker op zijn kop. Dit heb ik al meer gehoord. Ook dat ik bang ben voor mijn gevoelens.


Daarom kan ik er wel op een afstandelijke manier over schrijven, maar niet over spreken.


Ik heb een zo stevige muur om me heen gebouwd in die 48 jaar, dat ik er zelf niet eens meer door kan.


Heb nog steeds niet gebeld met M. de enige persoon waar ik mijn falen mee kan delen. Verdorie, me kwetsbaar opstellen is de enige methode waardoor die muur kan vallen. Ik durf het niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wingchun,
De eerste keer dat je stopte, was dat ineens? En heb je toen heel erg extreem last van paniek gehad of andere ernstige ontwenningsverschijnselen? Zo niet, dan is de kans klein dat je die nu wel krijgt. Wel is het handig om een passend kalmerend middel te hebben. Ik had Librium, anderen hier hebben ... pam gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal even tot in detail komen,

ik kom thuis van mijn paardjes, ik wordt verondersteld elke dag het eten te maken , deze keer was ik te laat thuis, de enige reactie die ik kreeg was " je bent weer gaan zuipen" waar deze stelling absoluut niet waar is, wat mijn woorden ook mogen zijn, ik praat tegen een muur, ik kan best begrijpen wat zij met mij in het verleden heeft meegemaakt maar mijn inzet de laatste tijd is een vooruitgang???? dacht ik toch, ik leef tegenwoordig nuchter en daar ben ik fier op maar één schouderklopje zou mij een plezier doen, en de drank staat nog waar het mag staan, op een plek voor vrienden, ik zal K niet vergeten want zij was een oprechte steun voor me ,is zij trouwens nog, maar vergeef me vrienden ik zit ergens waar ik het licht en de wereld niet meer kan zien, EERST STERFT DE DROOM,

no greetz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
wingchun

natuurlijk is medicatie niet DE oplossing ( ik geloof maar half dat dit over mij gaat ), maar het schijnt dat ineens weer stoppen risico'smet zich meebrengt, waaronder een eventueel delirium. Daar heb ik dus geen trek in.


Angst is een slechte raadgever, vertrouw op je kracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
wingchun

Beste trees,




Ik ben al gestart met behandeling. Bij de Brijderstichting. Het is nu gewoon erop of eronder.



Wingchun,
Bedoel je te zeggen dat als het niet meteen lukt, dat je het dan maar helemaal opgeeft?
Nee, dat ga je niet doen. Zolang je bezig bent om effectief te werken aan minderen of stoppen, ben je op de goeie weg.
Bij mij lukte het ook niet van de eerste keer. Ik ben 2 jaar bezig geweest voordat mijn knopje omging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees, worstjes, worstjes, welke worstjes? Soms voel ik me een niet-drinkende alcoholist die potverdrie ook nog eens geen vlees eet. Maar gelukkig wel vis en kip.

Wingchun, ik dronk voor ik stopte, anderhalve liter wijn per dag, en dat was dan nog een "normale" dagelijkse dosis, het kon ook meer zijn. Ben er patsboem mee gestopt. De lichamelijke verschijnselen vielen heel erg mee. Voor mij alleen een dag trillen, en drie dagen veel zweten. En wat moeite met slapen. Maar dat is voor iedereen anders. Dus ik spreek alleen voor mezelf. Het was moeilijker om mijn leven anders in te richten zonder drank.
Het is een heel goede stap dat je naar een verslavingsarts gaat, petje af. Zij of hij zal je zeker in je volgende stappen kunnen raden.
Ben het met Trees eens dat de internettherapie van Tactus je veel inzicht in je drankgebruik kan geven. Dat helpt echt! Nogmaals veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wannes,
Hier komt die mop waar ik aan moest denken.

De Jef komt zijn stamkroeg binnen en vraagt een bak bier.
Hij betaalt, tilt die bak op en gaat naar de WC.
Als hij terugkomt, zijn alle flessen leeg.
De Frans, één van zijn vaste kroegmaten, die vraagt hem waarom hij niet meer aan de toog of aan een tafeltje zijn bier drinkt, maar op de WC.
Antwoordt de Jef: 'Ik ben het beu om altijd maar tussenpersoon te spelen, daarom dus giet ik die flessen gelijk leeg in de pisbak. Dan ben ik er met één WC-bezoek vanaf.'

Ik hoop dat ik ze een beetje goed verteld heb, want ik ben geen gevatte moppentapper.



* aanpassing: even streepjes op de e gezet (bij gebrek aan een i om puntjes op te zetten :D)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
CPAS

Wannes,


Hier komt die mop waar ik aan moest denken.




De Jef komt zijn stamkroeg binnen en vraagt een bak bier.


Hij betaalt, tilt die bak op en gaat naar de WC.


Als hij terugkomt, zijn alle flessen leeg.


De Frans, één van zijn vaste kroegmaten, die vraagt hem waarom hij niet meer aan de toog of aan een tafeltje zijn bier drinkt, maar op de WC.


Antwoordt de Jef: 'Ik ben het beu om altijd maar tussenpersoon te spelen, daarom dus giet ik die flessen gelijk leeg in de pisbak. Dan ben ik er met één WC-bezoek vanaf.'




Ik hoop dat ik ze een beetje goed verteld heb, want ik ben geen gevatte moppentapper.








* aanpassing: even streepjes op de e gezet (bij gebrek aan een i om puntjes op te zetten
:D
)



Is goed hoor !!!
ben nog netjes in de lijn aan het lopen

Greetz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wannes,
Doe als ik: vraag om die schouderklopjes.
Man, ook ik heb zo dikwijls beterschap beloofd en toch blijven drinken, omdat ik niet kon zonder.
Bekijk het eens van de andere kant. Hoe lang zou jij het met een zuipende partner uithouden?
En mensen die niet en nooit verslaafd zijn, snappen niet veel van hoe een verslaving inwerkt op een mens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo forummates,

Ik ben gisteren naar de AA geweest.
Was goed, veel herkenning.
Toch ben ik bang.
Ik hoor van zoveel mensen dat ze het werken niet volhouden wanneer ze gestopt zijn: BB, Kaja (nu) en nog meer.
Ik werk nog altijd door, met drank. Ik kan me niet veroorloven om me ziek te melden (jaarcontract...).
Ik wil stoppen, maar kan dat wanneer ik toch echt door moet werken?
Of slaat de depressie dan keihard toe??
Ben ik namelijk bang voor, ervaring uit het verleden.
Zie hier toch weinig mensen die gestopt zijn en toch met een full time baan.

tips en adviezen?
Lana

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal, ik heb net een terugval van 10 dagen gehad,vreselijk! Elke dag probeerde ik de knop terug te draaien,maar elke dag liep dat weer mis. Mede dankzij Tactus,het geduld dat ze met me hadden en dat ze het positief bleven benaderen,is die knop nu weer om. Ik heb vanaf vanmorgen vroeg alleen maar"water"tegen mezelf gezegd,leuk,dat past een beetje bij dat verhaal dat vandaag op de site stond.

Ik las pas in een thriller van Kathy Reichs ( Bot voor bot) het volgende :
De strijd die in mijn binnenste werd gevoerd maakte me zo moe. Ik had urenlang de strijd aangebonden met een oude geliefde van wie ik nooit echt los zou kunnen komen.De hele nacht had ik de verleiding in de ogen gekeken : de kastanjebruine gloed van whisky met ijs, het amberkleurige bier dat uit flessen in kelen werd gegoten. Ik had mijn liefje geroken en zijn licht in de ogen om me heen gezien.Ik was er eens gek op geweest. Nee,verd##me ik was er nog steeds gek op. Maar de betovering zou een vernietigend effect hebben. Als ik even ging flirten,zou de affaire me overmeesteren en verteren. Dus was ik er vandaan gelopen,met twaalf langzame passen.En ik was erbij uit de buurt gebleven. Omdat we geliefden waren geweest,zouden we nooit vrienden kunnen worden. Vanavond waren we bijna in elkaars armen geworpen.

Ik vond het wel mooi beschreven.

Ik ga nu proberen alles weer een beetje bij te lezen.
Sterkte allen, ik ga er weer voor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...