Spring naar bijdragen

Maandag 25 augustus Het leven gaat door


Houtje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 282
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik kom net langszij rollen want.........
heb Har nog een privé consult gegeven tot 2 uur. Zo'n goed gesprek gehad dat IK ERVAN BAAL dat hij aan de pils is gegaan.

(zie svp mijn latere nuancering, dit is verkeerd woordgebruik maar voor de duidelijkheid van de discus laat ik het staan).

Het klopt niet, maar ik voel me dan mislukt.

Har, het was een goed gesprek, jij en ik snappen mekaar wel een stuk beter(der) hoop ik.

Nou ja ik zou vandaag de dokters gaan bellen Maar eerst KOFFIE (en mijn eigen muziekje ja lekker meebrullen).......

En een lachpil van Caro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe en Kaia, 2 kanjers. Gefeliciteerd met negen maanden droog!:present::moon: Gefeliciteerd met het :musicnote: wat jullie jezelf gegeven hebben. Keep up the good work.
Kaia, een verslaving aanpakken is hard werken, heel erg hard werken en dan kun je soms je gewone werk er niet bij hebben. Tenminste, zo heb ik dat wel ervaren. Vlgs mn psych ben ik als gevolg van het stoppen met drinken in een diepe depressie geschoten. En dat is ook zo. Het is niet alleen het stoppen met drinken mar hoe leef ik in godsnaam zonder drank. Hoe bied ik het leven het hoofd zonder mn verdoving, ik had werkelijk geen idee. Daar zit voor mij ook oa. de kracht van de AA en de gesprekken met mn sponsor. Ik heb niet vaak meer trek, wil niet vaak meer drinken maar heb hulp nodig om anders te leven. Hulp nodig om dingen anders aan te pakken. En dat is niet gemakkelijk. Ik heb 24 jaar gedronken en ben stil blijven staan. Natuurlijk heb ik in al die jaren ook wel dingen geleerd maar ik heb het gevoel dat ik nu pas bezig ben met het echte werk.

Eerlijk zijn, nederig zijn, niet alleen maar aan mezelf denken enzovoort. Niet in mn slachtofferrol schieten, in het hier en nu leven, me niet meer zorgen maken over de dag van morgen of de dag daarna. Dus, ja hard werken, het komt niet vanzelf.

En het is waar wat Anjo schreef, ik werd zat van de nadelen die het drinken me bracht. Ik zou best nog wel een pilsje lusten, een lekker cognacie na een heerlijk maal, maar ja, ik stop niet meer dus niet beginnen. En wat ik jaren heb gehad is weg; ik vind het niet meer zielig dat ik niet kan drinken. Ik accepteer dat het zo is en heb dar vrede mee.

Anjo meid, ook jij bent een kanjer. Ik wens je kracht voor de komende dagen/tijd en wens je toe dat je de verdoving niet teveel op gaat zoeken. Take care:heart:

Oke, nu de latste loodjes met mn papieren, gadver wat heb ik daar nu een hekel aan. En maar uitstellen, brrrrr, ik ben erg zeg.

Marjo, go with the flow, hou es op met vechten. Ook al gaat klaas een kasteel bouwen, ga jij er maar lekker naar zitten kijken, lees een boek, ga met de hond lopen, kruip in je bed, whatever. Maar ga je NIET schuldig zitten voelen. Word het daar beter van??? Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer es te achterhalen waarom je ervan baalt Houtje. Geef jij alleen hulp als mensen je advies opvolgen? Of voel jij je gekwetst dat het JOU niet gelukt is een ander van drinken af te houden? Als ik wil drinken, drink ik. Punt uit. Hoeveel liefdevolle woorden er ook gezegd worden. Dat heb ik de afgelopen 24 jaar toch ook gedaan? En als al mijn vriendinnen van me baalden als we weer es een goed gesprek hadden gehad en ik toch weer de fout in ging; tja, en ze hadden me bijvoorbeeld aan de kant gezet, nou, dan had ik nu waarschijnlijk niemand meer.

Het is een kunst te geven zonder iets terug te verwachten. Ik snap je heus wel een beetje maar het is ook egoistisch wat je schrijft. Je hebt het toch goed gedaan? En nee, ik heb niet de intentie je aan te vallen of wat ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,
Je bent niet mislukt en dat weet je donders goed!

En nu ik toch even ingelogd ben, geef ik maar even een verslagje van mijn gesprek met de uwv-arts.
Een vrouw deze keer en dat wordt de vaste arts, die vorige was een vervanger.
Die vervangende arts had alles super sumier opgeschreven. Het hele verhaal nog maar opnieuw verteld plus de nieuwe ontwikkelingen. Ik voelde me niet goed in mijn vel zitten en dat was kennelijk te zien, ze maakte er een opmerking over. Bah, dat terwijl ik helemaal gedouchet, haren gewassen, schone kleren aanhad. Mijn verstoorde ziel is zichtbaar aan de buitenkant.
Over drie maanden ongeveer weer een afspraak en tussendoor telefonische contacten over de voortgang.
Ik heb het ook gehad over mijn positie t.o.v. uwv. Dat schijnt ziektewet te zijn en er zou nog verder gedeeltelijk betaald worden. Kan wel een tijdje duren voor dat verwerkt is en opgang komt. Nou, ja, dat is dan weer positief nieuws.

Zo dan zijn jullie weer ge-updated en heb ik mijn pauzetje gehad.

Anjo,
{{{{}}}}

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je; ik heb dat ook vaak, nu ik ff langer nadenk. Ik geef graag advies en vindt het dan maar raar dat anderen dat niet opvolgen:angry: haha.

Ik probeer daar nu erg op te letten als ik met mensen in gesprek ben. Ik probeer geen advies te geven, te luisteren en als het past in het gesprek vertel ik mijn ervaring en hoe het voor mij was. Maar ik zou er ook van balen als iemand ging drinken. nadat ik er lang mee had gesproken. Maar ik heb geen invloed op anderen. Misschie is dat wel de les voor mij. De ander laten, wel steun bieden als het gevraagd wordt en nodig is maar het daar ook laten....moeilijk hoor.

En soms ff tot tien tellen alvorens te reageren. Maar ja, de psych zegt dat ik daar nix aan kan doen wegens mn ADHD:D hahahahahahahaha lol.



Ok, eerlijk zijn; zo zei ze dat natuurlijk niet he:)

Kaia, gefeliciteerd met Burn Out. Die van mij is al een jaartje oud maar misschien kunnen ze es samen spelen. Met de rest van het forum krijgen we wel een speeltuin vol. Take is easy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee laat ik het anders uitleggen.

Niet om er drama van te scheppen NEE NEE NEE maar ik mag mijn gevoel óók analyseren dames.

Ik héél lang met Har gesproken, heb gelusiterd vooral en afgesloten met voel je je nu beter en gaat het nu beter en dat gevoel gecontroleerd, het was mijn gevoel dat het een stuk beter ging en dat Har iemand had gesproken en dat zei hij ook dat hij blij was iemand te spreken die hem goed begreep.

Dus ik neem aan dat Har dan een peukie rookt en gaat slapen. We hebben nog zitten lachen dat ik de enige zowat ben van het forum die niet rookt onderdehand (wie nog meer niet?).

Dan voel ik me niet misLUKT maar dan is mijn gevoel dat ik dacht hij er bovenop was blijkbaar niet correct en dat vind ik jammer.

Okee?

En ja, ik heb nogal de neiging om als iets niet lukt me dat persoonlijk aan te trekken. Dat is mijn fout. Maar mag je dat iets liefdevoller genoteerd worden worden dan dat ik slachtoffertje speel.
Ipv me een slachtofferrol in de schoenen te schuiven kun je ook UITVRAGEN aan me, hoe het dan zit en wat ik dan bedoel wellicht.

p.s. Daarmaa ben ik in mijn persoonlijke ontwikkeling weer geholpen en ik wil graag verder komen en groeien (mijn géést dan) laat die rest maar zitten.

p.s. heb nog een keer terug zitten lezen het woord "consult" was door mij totaal verkeerd gekozen. We hebben gewoon een evenwichting, tweezijdig, goed gesprek gehad. Waar ik óók weer veel van geleerd heb. Daar zit hem de crux in, in de verkeerde woordkeuze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, ik hou er niet van als iemand tegen mij zegt dat ik me opstel als slachtoffer. Ik zeg dan, bijna altijd, heel verontwaardigd dat het niet zo is! Het zet me echter aan het denken. Ik probeer te zien waar ik dat doe, wat ik wil bereiken en hoe ik het kan veranderen.

Wat stoort je zo aan dat woord als iemand tegen jou zegt dat je in de slachtofferrol kruipt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bambam,

Mijn moeder was het prototype slachtoffer waar ik van gruwde als kind en als volwassene ook nog. Dus daar reageer ik stekelig op. Zij kon zó full-time als Lotus-slachtoffer in dienst. Werd het liefst overal (kip- en kerngezond) hangend tussen twee mensen kreunend van de pijn liefst op haar eigen verjaardag naar een stoel geleid. Vreselijk. Ze zeggen van de doden niets van goeds, maar dit was niet goed. Zelfs haar gedrag in het ziekenhuis was nog vreselijk. Alleen, toen speelde ze voor de ene keer in haar leven geen rol maar toch, bij de eerste morfine injecties had ik nog mijn vraagtekens gegroeid in 45 jaar, of die lullige injectie echt zo zeer deed. En dat deed mij zeer, dat ik dat dacht.

Nog maals, eerlijker dan ik mijn reaktie was, kan ik niet zijn. Ik hoop dat je dat ziet en leest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ben ik weer. Nuchter compleet met kater. Vandaag drink ik niet.
Wat ik geschreven heb had ik beter nuchter kunnen schrijven, in die zin voegt drank niets toe.
Ga mezelf niet de grond in praten maar wel bekijken waarom ik wilde drinken. Heb het er wel met Houtje over gehad wat mijn trigger is geweest maar blijkbaar was dat niet genoeg. Sorry dat ik jullie teleurgesteld heb, met name jou Houtje. Heb niet toegegeven dat de drank gewoon te sterk was maar heb me mee laten voeren door mijn gedachtes en de veronderstelling dat drank daarin iets toevoegt.
Pfff...dom. Voel me nu kl&te, ben in de val getrapt en daar helpt wollig taalgebruik absoluut niet bij als pleister op de wond.
Ik leef teveel in mijn eigen wereldje en dat maakt me zwak t.o.v. drank. Hoop dat ik mijn lesje weer geleerd heb, wil verdorie nuchter door het leven. Het was beter geweest als ik had geschreven waarom ik juist niet wil drinken. Vraag me af wat het waard is geweest. Voordelen van drank? Laat me niet lachen, er zijn voor mij geen voordelen alleen maar weer het gevecht wat ik nu opnieuw moet voeren. Verspilling van energie, bah....ik baal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet met mijn voetjes weer terug op aarde komen Houtje, heb me de laatste tijd te veel verdiept in zaken die weinig of niets met de realiteit te maken hebben. Heb jullie postings nodig om mijn aandacht op te richten. Drank was gisteren voor mij als een trip, dat is wat drank met mij doet. Heb nog nooit drugs gebruikt maar het effekt wat alcohol op mij heeft lijkt er verdacht veel op volgens mij. Moet oppassen dat mijn gedachten niet met me aan de haal gaan. Bek op het stuur, hard werken en voorlopig het verstand op nul!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb trouwens gisteren 8 blikjes gedronken. Na 2 stond ik al op mijn kop, dit maar even voor de duidelijkheid.
Ga toch mijn oude handtekening weer terugzetten, wil die 7 maanden niet zomaar weggooien! Wil het als een flinke terugval zien, niets meer niets minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag mensen,

Mag ik de medestrijders bedanken voor de felicitaties! Zelf was ik het vergeten, wat een goed teken is.
Alcohol is niet meer bij voortduring in het koppie. Het leven gaat door en zonder drank lukt dat ook.

Heeft Soothe dan nergens last van? Gaat hij volstrekt probleemloos de tiende maand in? Nee, dat gaat hij niet!!
Stoppen is een ding, maar de confrontatie met jezelf is van een andere orde!
Waarom zou ik hier de big shot uithangen? Ik ben meer gespannen, dan toen de drank in het spel was.
Ik moet veel situaties anders benaderen. De grote verdoving is weg, en uitgaan-feestjes, maken mij meer gespannen. Gisteren met Anna op een feestje. Iedereen netjes in een kringetje (toch al niet zo mijn ding) aan de witte wijn en de rosé. Dan loop ik af en toe weg en rook een peuk. Niet omdat de drank trekt, maar omdat ik me ongemakkelijk voel. Ook bang voor vragen, over mijn leven. Het hoe en wat. Ik heb weinig zin om en plein publiek uitleg te geven, Dus maakt een zekere onrust zich meester.
Maar ik heb het overleefd, dus gaan we "gewoon"weer door!

KAIA, je bent super. Even elkaars rug krabben.:P Ook ik voel me een beetje opgebrand Kaia, maar de factor tijd, zal naar ik hoop in ons voordeel werken!! Kaia, blijf mijn partner in deze, en laten we de nieuwgeborenen een goeie toekomst geven!

Rob (?) , van harte gefeliciteerd!

Mensen, werk eraan!! Makkelijk nee!! Mogelijk ja!

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har, ik heb het moeilijk. Moet deze week naar de kaakchirurg, en dat terwijl ik voor mijn 'gewone' gebitsonderhoud bij een speciale angstkliniek zit....
Gelukkig gaat mijn eigen tandarts mee naar de kaakchirurg, zet zelf de verdoving, en blijft bij de behandeling....Maar ik zal deze week wel duizend doden sterven...

en ik schreef het al aan An:

"en drinken helpt niet, weet je,
maar soms een beetje!"....

Maar ik doe miijn best, ga zo eerst even Vivit halen, ter vervanging;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...