Spring naar bijdragen

Maandag 25 augustus Het leven gaat door


Houtje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 282
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Je hebt snurken en snurken.
Het snurken van mijn vader is ontzettend slaapverwekkend door de continuïteit, t.t.z. echt een houtblok dat doorgezaagd wordt.
Dat van mijn man is om de 10-15 minuten een hoop kabaal. Dat komt doordat hij een gat in zijn verhemelte heeft. Weinig aan te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har, wat grappig toch dat het hier op het forum van best gekwetst kan gaan naar dikke pret!
En ja, die dikke pret kan ík me dan weer aantrekken!:D
Het bewijst wel weer dat we hier een fragiel, maar toch wel hecht cluje vormen!

Hé Water, hoe bevalt het, ziek thuis te zitten? Volgens mij is dit de eerste keer in je leven!
Arbeidsethos enzo, hè?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har,
quote
Lieve Corinne, ik vind je een schat van een mens maar volgens mij denk je teveel.
unquote
Wow, lieve, schat! Dat mag je meer zeggen.
En ja, ik denk veel. Dat is niet erg.
Maar ik vul de gedachten en gevoelens van anderen t.o.v. mij in en dat is idd niet goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
water

Prima hoor Har.


De wereld draait om de zon en alles gaat z'n gangetje dus wat wil ik nog meer?


Blij dat je je weer wat beter voelt.

Niet alleen om de zon hoor...chips, ga ik weer :$ Alsof ik vandaag het heelal moet ontsluieren.
Wil jullie toch vertellen dat er meer is behalve deze planeet. Heb het er gisteren even met Houtje over gehad wat mij zoal bezig houd. Laatst heeft een astonaut die op de maan heeft gelopen verklaard dat er wel degelijk aliëns onze planeet bezoeken. Is groot nieuws geweest in de amerikaanse en engelse media....hier alleen maar een klein artikeltje in de Telegraaf. Je zou haast zeggen dat alleen roddelbladen het echte nieuws aandurven.
Dit is iig van verstrekkende betekenis en voor mij een bevestiging dat we niet alleen zijn en ons een nieuwe toekomst wacht. Vergelijk het met Startrek en de confederation of planets, we worden bezocht en begeleid om een sprong in de evolutie te maken. Roswell is wel degelijk gebeurt en steeds meer hooggeplaatste militairen/ wetenschappers durven met hun kennis naar buiten te komen, tot op ministerniveau aan toe.
Regeringen kunnen er haast niet meer onderuit te verklaren wat ze weten en als je de berichtgeving op internet volgt kun je daar wel eens wat te enthousiast van worden wat mij dus ondermeer weer aan de drank gebracht heeft.
Want, ik zei de gek voel me gefrustreerd omdat zo weinig mensen hier van weten terwijl dit juist de voorpagina's zou moeten vullen. Dat heeft me dus terug in een isolement geplaatst omdat dit voor mij een grote waarheid is (waar ik al 20 jaar terug over gelezen heb) die ik niet durfde uitspreken. M. heb ik hier wel wat over verteld maar ze wenst terecht in het NU te verblijven.

Aaargggg....maar ik moet het kwijt! Het beheerst me en in feite zou dit iedereen als een prachtige boodschap in de oren mogen klinken. WE ZIJN NIET ALLEEN en deze boze wereld is een farce waarin geld en macht hun geloofwaardigheid als noodzakelijk kwaad verliezen.
Volgens de bijbel is de duivel in deze tijd aan de macht en daar valt veel voor te zeggen, zo ook in andere geloven die spreken over een eindtijd waarna de hemel op aarde komt.
Als je geïnteresseerd bent over hoe ik daar zo op kom google dan maar. Stel de vraag die jij wilt stellen, Yep, google is een fantastisch instrument :)

Make up your own mind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
CPAS

Har,


quote


Lieve Corinne, ik vind je een schat van een mens maar volgens mij denk je teveel.


unquote


Wow,
lieve, schat
! Dat mag je meer zeggen.


En ja, ik denk veel. Dat is niet erg.


Maar ik vul de gedachten en gevoelens van anderen t.o.v. mij in en dat is idd niet goed.

Wat me opvalt is jouw afstandelijke praat als je over jezelf wilt vertellen. Je gebruikt de ander om bij jouw gevoelens uit te komen. ( Je snapt vast dat ik nu ook over mijn rol hier op het forum spreek). Probeer een teacher te zijn terwijl ik juist van mijn eigen gedrag moet leren. Doen wel meerderen hier met elkaar. Laten we eerlijk wezen....echt eerlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wingchung,
Welkom hier.
Sommigen zijn hier droog en wel komen schrijven om droog te blijven.
Anderen streven een beperkt drinken na. Het zgn. 'sociaal drinken'.
Zelf ben ik hier gekomen toen ik nog dronk. Ik wou ook steeds maar minderen, wat voor geen meter lukte. Minder dan een fles wijn ging maar niet. Kijk maar zo tussen 9 maart (toen kwam ik en dronk nog) en 11 april 2007 (mijn stopdag).
De meesten rest niets anders dan stoppen en gestopt blijven. Soms heel moeilijk, dan weer een periode dat het makkelijk gaat.
Dus breek in, schrijf wat je bezighoudt, stel je vragen, geen commentaar op wat wij schrijven.
Gewoon: meedoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wingchun, ik kan me voorstellen dat je dat zo voelt. Maar ik weet zeker dat als je hier als nieuweling een vraag stelt, of gewoon iets met ons wilt delen, je altijd respons krijgt!

marieke, wat een verschrikkelijk nieuws voor je. Je hebt zoveel geprobeerd aan hulp voor je zoon te zoeken. En steeds wijst hij deze weer af. Ik weet niet welk advies ik je zou kunnen geven. Ik weet alleen dat je pas hulp accepteert als je er zelf aan toe bent. Sterkte meid! Misschien helpt het om hier je hart te luchten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Wingchun,
als je de postings goed doorleest zal je ontdekkenn, dat er vandaag/gisteren twee mensen waren die gestruikeld zijn. Plus nog een paar andere (ik, sprak de gek!) die het momenteel heel moeilijk hebben met de drank.
Natuurlijk lijkt dit hier voor jou nu een ondoordringbaar blok, maar zo is het niet!
Je ziet ook hoe snel je reactie krijgt!
Dus als het eenzaam voelt voor je: we zijn er allemaal voor je, en we hebben ditzelfde moment ook allemaal moeten doorstaan!
liefs, en sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,
ik kan je ook niet tot steun zijn...Wel weet ik zeker dat een ieder van ons een periode heeft gehad, waarbij onze ouders gedacht moeten hebben: dit komt nooit meer goed!
En uiteindelijk is dat toch bij ons allemaal wel gelukt!

:huh::wacko::o Oeps, ik bedoel eigenlijk dat we wel allemaal goede mensen zijn geworden, alleen is het een beetje jammer dat we allemaal een klein probleempje hebben!

Maar dan als troost: ik heb ook vreselijk veel zorgen om mijn zoon gehad, nog steeds een beetje trouwens (hij is 26), maar ik zie wel dat het met hem wel goed komt.
Het is jammer dat wij, als moeders, vaak meer lijden dan onze lieve oogappels!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Wingchun, cold turkey stoppen met drank kan vervelende complicaties geven, maar ik heb nog nooit van iemand gehoord dat die er aan overleed of er andere ernstige dingen aan overhield.
In het begin kan je last krijgen van trillen, angsten, zweten en nog wat vervelende verschijnselen, zoals slapeloosheid en enge dromen.
Na een tijdje stoppen kun je je eigen rauwe gevoelens tegenkomen, en dat is niet altijd gemakkelijk, en soms een trigger om maar weer aan de drank te gaan.
Je kunt deze eerste verschijnselen ondervangen met kalmeringsmiddelen, die je arts je wel zal voorschrijven, als je dat wil. Ze helpen je zeker de eerste dagen door. Daar is niets mis mee, maar als je de ervaringen leest van alle stoppenden/geminderden hier, komt het neer op een andere manier van denken en anders met je leven leren omgaan. Een heel goede tekst vind ik staan aan het begin van deze dagdraad, die Houtje heeft geplaatst. "De wet van de aantrekkingskracht". (Als ik het zo uit mijn hoofd even kwoot.)
Echt een aanrader om even door te lezen als je van plan bent om te stoppen met drinken.
Veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har,
quote
Wat me opvalt is jouw afstandelijke praat als je over jezelf wilt vertellen. Je gebruikt de ander om bij jouw gevoelens uit te komen. ( Je snapt vast dat ik nu ook over mijn rol hier op het forum spreek). Probeer een teacher te zijn terwijl ik juist van mijn eigen gedrag moet leren. Doen wel meerderen hier met elkaar. Laten we eerlijk wezen....echt eerlijk.
unquote
Je slaat de spijker op zijn kop. Dit heb ik al meer gehoord. Ook dat ik bang ben voor mijn gevoelens.
Daarom kan ik er wel op een afstandelijke manier over schrijven, maar niet over spreken.
Ik heb een zo stevige muur om me heen gebouwd in die 48 jaar, dat ik er zelf niet eens meer door kan.

Wingchun,
Jij weet dus helaas ook het nodige van terugvallen in de verslaving.
Ik kan je mijn ervaring met medicatie geven.
Ik heb eerst bij de Bouman Campral (trekremmer) gekregen en een Libriumkuur (nooit never nooit meer wil ik dat, ik was 14 dagen compleet van de wereld). Met mijn zwakke darmen had ik ontzettend veel last van de bijwerking diarree. Het remde ook nauwelijks mijn trek en ik dronk er doorheen. Daarna kreeg ik Revia (ook een trekremmer, het stofje is Naltrexon). Dit hielp wel enigzins tegen de trek. Ik kon eindelijk minder drinken. Ik ben helemaal met die behandeling gestopt, omdat ik er niet mee opschoot en de verslavingsarts die ik had, bezorgde me steeds zoveel irritatie dat ik na een gesprek bij hem gelijk naar de slijter toog.
Ik heb toen een tijdje op eigen houtje verder gemodderd en heb vrijwel droog gestaan gedurende 2 maanden. Ben helemaal teruggevallen en het werd echt erg. Uiteindelijk vond ik deze website en de internetbehandeling en het forum. Ben gestopt en heb een afspraak gemaakt met mijn huisarts (een vriendin meegenomen). Refusal gevraagd en gekregen. Refusal is net als Antabus een aversiemiddel. De werkzame stof is Disulfiram. Als je hierbij drinkt, word je echt ziek en het is ook gevaarlijk. Ik kreeg ook Librium om in te nemen bij hevige ontwenningsverschijnselen of paniekaanvallen. Ik ben echt heel goed begeleid door mijn huisarts en de internetbehandelaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...