Gem Geplaatst 29 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2008 Anjo,geweldig gedaan! Sterkte en ik hoop dat je wat kan slapen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 29 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2008 Nou Gem, voor zover je een ander ooit kan snappen - ja zelf vind ik dat altijd een beetje aanmatigend om te zeggen dat je iemand snapt, want wat er in iemands hoofd echt omgaat is heel erg privé en daar heb ik heilig respect voor - maar okee, ik snap het. Behoudens ongeveer vier eenheden alcohol, ben ik sinds 12 juli vorig jaar gestopt.Eerst de vreugde van soooo, dat kan ik zomaar. Dan de twijfel: ja wat is het nou eigenlijk. Ik zit zelf nu ook een beetje in die fase van: ja, leuk, maar hoe nu verder? Ik kan niet blijven trouwen, honden aanschaffen, op vakantie gaan, sporten, in therapie gaan bij Annazorg. Het zal toch echt uit mezelf moeten komen. En dat is de knoop nog. Terug naar drank is helemaal geen optie. Vies, bah, akelig, rottigheid alom. Maar wat dan?Het is nog een oningevuld gebied. Wat natuurlijk ook weer een uitdaging kan zijn, maar het ziet er - gevisualiseerd - uit als een steppe, nogal kaal en onherbergzaam. Misschien helpt het om het anders te visualiseren: vol bloeiende bomen, bloemen, prachtige uitzichten en een bruisende kust. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 29 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2008 Anjo ik druste even door je bericht heen. Veel sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 29 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2008 Vie,Ja, die eeuwige laatste beloofde ik mezelf ook. Uiteindelijk had ik die idd op. He, he. Het heeft lang geduurd voor ik zelf echt geloofde dat ik nu eindelijk een einde had kunnen maken aan dat moeten drinken, dat moeten zorgen dat de voorraad voldoende was. Een fles extra kopen voor het geval man ook een glaasje zou drinken. Deed ie niet of wel, die fles ging er wel bij mij in. Dat is gelukkig voorbij.Gem,Ik snap wat je bedoelt. Er is nog altijd een soort van leegte. Ik denk dat daarom het stoppen met drinken (en andere verslavingen) vergeleken wordt met rouwverwerking.Anjo,Niks sorry, ik was het die het over een nieuw leven had. Ik vind het trouwens heel sterk van je dat je ons nog even op de hoogte komt houden. En ik weet wel dat je van Jan afblijft. Die heb je niet meer nodig. Ik ben ook blij dat de uitvaart zo perfect is gelopen en dat je daar met een gerust hart op terug kunt kijken. En ik nodig je uit om vooral je verdriet, je lege gevoel hier te komen delen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 29 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2008 Lieve Anjo,Ik ben erg laat, maar ik hoop dat het je goed is gegaan vandaag.liefs, Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 29 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2008 Blij dat er toch herkenning is. Ik schaam me bijna tegenover de bijna en net stoppers, maar het forum is er ook voor iemand die wat langer gestopt is. Toch?"Leegte" Corinne dat is goed omschreven, de lege steppe van Vie ook. Beide omschrijven mijn gevoel enigszins.Ik zal vast wel een invulling vinden... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 29 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2008 Ferry,Gem, Vie,We komen er wel. Zowel jullie als ik liggen op de goeie koers. De invulling van mijn leegte komt nog wel. Momenteel heb ik het nogal druk met mijn depressie.Die is ws. aan de bron van mijn alcoholverslaving. En als die depressie over is (liever gisteren dan vandaag), dan heb ik mss al een invulling gegeven.Je hoeft je echt niet te schamen voor dat gevoel van leegte/gemis aan iets ondefinieerbaars.We zitten hier niet om onze zweetvoeten en ook niet om het stoppen en gestopt blijven mooier voor te doen dan het is. Het leven zit nu eenmaal vol met voetangels en klemmen. We leren nu om deze te omzeilen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 29 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2008 Ik lees hier iets over leegte, het is een gevoel wat ik het eerste jaar na het stoppen ook heb ervaren. Maar nu in het derde jaar (pff wat klinkt dat hé) merk ik steeds vaker dat die leegte zich eigenlijk automatisch opvuld. En dat de drank steeds verder op de achtergrond verdwijnt. En dat ik toch best de laatste 2 maanden best wat spanningen te verwerken heb gehad. Verleden maand mijn zwager begraven en afglopen week een oom van mijn vrouw. Wat problemen en confrontaties met mijn autodealer, maar toch zonder de drank aan te raken. En echt mensen, dan voel je, je gelukkig en voldaan.En Anjo, laat Jan maar buiten staan, jammer dat het nog niet vriest, dan was je er zo vanaf. (lol)Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 29 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2008 gemmeke fijn je terug te mogen lezen anjo je doet mij zo qn mijn mq denken , ik bedoel in posu\itieve zin , mijn ma heeft ook hqaar drinken gelaten na de dood van mijn vader in 2003 , ze is in totaal 22 maanden nuchter geweest dus eigenlijk tot aan haar dood ik ben nu bericht van 10 uur aan het lezen wat mijn eigen betreft ppff coño dag geweest , sleutels qf gqn geven van het oude huis en ja het deed pijn , het afscheid nemen van bijna 15 jaar mooie en ook minder mooie momenten , afscheid genomen van laiky en poempy samen hebben we bulleke de schildpad uit gegraven want ik zou ze mee nemen naar mijn andere huis , bweukes mijn ex heeft dat dier met de blote hand vast gepakt en stinken niet normaal ik ben over mijn rooie gegaan en ben uit eindelijk vertrokken zonder schildpad maar met een enorme zin in drank , in de plaats van drank te kopen iemand gebeld ze noemen het rouwen ja ook al was er al lang niets meer binnen de relatie ........... ik ben het rouwen beu , 2003 mijn pa , 2005 mijn ma 2006 mijn hond tosca 2007 luckas mijn schattebol en tussen door ook enkele goede mensen uit spanje verloren , nou ja ik heb niet gedronken en zal niet drinken ook niet meer vandaag en nu ga ik verder lezen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 29 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2008 Ferry,'k Moet gewoon nog wat geduld oefenen. Voor zinvolle dingen kan ik geduld opbrengen, dus dat gaat wel lukken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 29 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2008 stien voor mij ook niet een en ook geen twee , ik ben daar allemaal al door gegaan en het werkt niet voor mij , mijn remmen zijn kapot en ze blijven kapot Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 29 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2008 Ferry,Ik vergeet er nog bij te zetten dat ik ondertussen natuurlijk niet bij de pakken neer blijf zitten.Blacky,Nee, drinken doe je niet, want dat zou het rouwen helemaal in de weg staan. En deze situatie is doorbijten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 29 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2008 Ik lees weer wat vaker mee en dan is het ook wel weer zo leuk om af en toe een berichtje te plaatsen.Hoort er blijkbaar allemaal bij voor mij, afscheid nemen en weer terugkomen. Een update: 5,5 maanden drooggestaan. Daarna een keer 3 glazen gedronken en gezien de heftige lichamelijke reacties weer terug naar 0.Toch weer af en toe gaan drinken. 1 tot 2 glazen per keer, 1 tot 2 keer per week.En maakt het me blij. Nee. Ik drink perfect matig, blijf keurig onder de richtlijnen.Maar ik denk nooit 's ochtends: laat ik vanavond eens gaan drinken. Het overvalt me. De drang is op die momenten te groot. Het is spelen met vuur. Hoelang blijft het goedgaan. En ben ik blij als het goed blijft gaan. Nee, want ik sta liever droog. Dan voel ik me lekkerder en sterker.Ik heb in mijn relatie een grote teleurstelling te verwerken gehad de afgelopen tijd. Dat zal er ongetwijfeld mee te maken hebben. Ik vind ook dat ik me er best redelijk goed doorheensla.Als hij een rotzak was geweest was ik nu bij hem weggegaan. Maar dat is hij niet. Ik wil met hem verder en hij met mij. Alleen, dat laat je blijkbaar niet met een vingerknip achter je, hoe graag ik het ook zou willen. Af en toe wordt het me te veel en dat deel ik ook met hem. Ik kan niet anders.Tel daar bij op grote werkdruk (wie niet).Maar zo is er altijd wel wat. Ik weet dat ik het aankan en dat ik er doorheen kom. Ik ga me niet schuldig voelen, ik wil vooruit. Schuldgevoel houdt de verslaving alleen maar in stand.Dus: kop d'r veur en de nul weer vasthouden. Elk moment gaat weer voorbij. Het is het niet waard. Ik vind mezelf meer waard.Fijne avond!Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 29 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2008 Goed zo, Kate, en dat dag per dag aan jezelf beloven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 29 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2008 Ja, Corinne, gewoon weer simpel dag voor dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 29 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2008 Door het rouwen moeten we allemaal heen. Het is niet leuk, vreet energie, de angst dat het nooit meer overgaat, het doet pijn!!Maar het grote voordeel van rouwen is, als we het goed doen, dat we daardoor dingen kunnen loslaten en weer ruimte scheppen voor 'nieuwe' dingen.Het ergste rouwen heb ik al gehad voor ik ging stoppen met drinken, dat is mijn voordeel denk ik, het was het laatste restje wat nog opgeruimd moest worden.Stien, voor mij betekenen lichamelijke klachten dat ik op de verkeerde weg zit, een lichamelijke vorm van depressie ofzo, een signaal dat ik mijn grenzen niet respecteer. Voor ik de voor mij goeie behandeling vond had ik niet erfelijke reuma, reumatoïde artritis, heb ik anderhalf jaar mee lopen worstelen. Na mijn therapie was ik reuma-vrij en het is nooit meer teruggekomen. Nu zijn mijn graadmeters mijn darmen (spastische darm), maag (misselijk) mijn nek en onderrug (verkrampte spieren).Op dit moment balanceer ik nogal op het randje, eigenlijk heb ik het te druk en onderneem ik te veel maar ik word er ook enthousiast van.. dus probeer steeds mezelf een beetje terug te fluiten!Ik bedenk net dat ik voor de expositie toch nog 2 dingen moet doen, ten eerste stickers maken voor achterop de foto's en een expositie-reactie-boek maken, hoe noem je zoiets, een boek waarin mensen reacties kunnen geven op de foto's. Verder moet mijn website nog aangepast.Vanmiddag was de eerste bijeenkomst van het geheime groene roos genootschap, oftewel de groep die zich in wil zetten voor meer buurtgroen. Binnen de mum van tijd stond alle drank op tafel, voor mijn neus, wijn, bier, cider..... maar het liet me eigenlijk wel koud, heb een heel pak vruchtendrank weggewerkt zonder problemen. Ik wil niet drinken, dus het gevoel dat het niet meer mag is eigenlijk wel weg!Ook wat betreft de opening van de expositie, natuurlijk zal daar ook drank bij geschonken worden (dus diegene die willen komen zijn gewaarschuwd) maar ik voel absoluut niet de behoefte om daaraan mee te doen. Het zou me alleen maar in de weg staan.spannende en intensieve tijden dus! maar ik red het en mede doordat ik niet drink gaat het ook goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 29 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2008 Ik ga je verlaten Corinne, filmpje kijken.Ik heb gelezen dat jij ook heel wat moet doorstaan, je slaat je er goed doorheen, klasse! Vanavond weer lekker nuchter ons bedje in, dat vind ik ook altijd zo'n fijn moment. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 29 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2008 Kate: ja een heel moment van de dag, nuchter dat bed in en weten dat je de volgende ochtend normaal kan opstaan. Ach ja en zo hobbelen we verder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 29 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2008 Trees: ik heb je nog niet gezien vandaag, gaat het met je?????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 29 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2008 Pippi: mijn complimenten hoe jij je hebt opgepakt uit deze zware situatie! Echt heel sterk van je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 29 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2008 Pippi: waarom zijn ze allemaal zo pislink op je. Laat dit niet bij jou binnen komen. Dan zijn ze maar pisling, stelletje uilskuikens zijn het %$#@% Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 29 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2008 Lieve sterke mensen, ik duik mijn bed in. Zat een beetje te piekeren over het aantal calorien ik vandaag naar binnen heb gewerkt, maar denkt daar dan achter aan. Hoeveel zit er in al die alcohol, daar dacht ik nooit over na. Dat hopte er gewoon in. Nou ja, met vol buikje, nuchter het bed in.Ik heb zin in morgen het zou mooi weer worden, misschien kan ik voor mijn werk nog een uurtje de tuin in duiken . Krijg er zowaar plezier in nu ik zie hoe vrolijk de boel weer aan het worden is.Ik heb weer 'doorkijkjes', heb niet zo'n grote tuin hoor, maar evengoed veel werk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 29 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2008 Ik krijg de indruk dat die ex een hele grote mond heeft en een heel klein hartje.Waarom zou hij jouw goedkeuring moeten hebben. Waarom zou jij blij moeten zijn voor hem????Hij heeft jou dus ook nog lang niet losgelaten. En als ik het zo lees, is dat nieuwe vriendinnetje ook van korte duur. Ben niet helderziend hoor of zo, maar dat gevoel krijg ik er gewoon bij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 29 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2008 Soda en Cato: van harte welkom. Duik gewoon in onze verhalen. Binnen een dag ben je helemaal bij hoor. Kom gewoon schrijven, waar je zoal mee bezig bent en wat jullie vragen zijn.Helaas ga ik dit morgen pas lezen want ik ben nu weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 29 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2008 Kate,Dag per dag werkt toch heel erg goed.Geniet van je filmpje.Tapas,Ik kom speciaal om uitdrukkelijk sapjes te drinken. De trainer van de loopgroep heb ik gisteren al gemeld dat hij donderdag niet op me hoeft te rekenen.Corpora sana in mens sano gaat nog steeds op. Het omgekeerde geldt m.i. ook. Een gezonde geest zorgt ook voor een gezond lichaam. En geen extremen, waar ik nog wel eens toe neig.Pippi,Die ex-man en ex-vriend van je hebben een oedipuscomplex. Ze zoeken een moeder voor zichzelf waarmee ze ook (excusez le mot) hun sexuele driften kwijtkunnen. De nuchtere Pippi leent zich daartoe niet en komt voor haar echte, enige kinderen op. Dus laat ze idd maar in hun sop gaarkoken.An,Onvoorstelbaar hoeveel caloriën in alcohol zitten. En het zijn allemaal onbruikbare caloriën, ze worden nl. niet in energie omgezet. Het enige wat ze doen is aandikken tot een 'zwangere buik' en een bolle kop. Over het overige wat alcohol met een mens doet, hoef ik je niet te vertellen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden