joann Geplaatst 1 september 2008 Rapport Share Geplaatst 1 september 2008 Har, ik kan me je schaamte heel goed voorstellen!Maar ik zie geen enkele reden om je de grond in te praten!Een schop onder je k*nt heb je echter wel verdiend!Dus als je zo goed wil zijn...even bukken en hoppa Grijp jezelf bij elkaar, zoek hulp als dat nodig is, en gooi alle drank het huis uit! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 1 september 2008 Rapport Share Geplaatst 1 september 2008 Ik wilde nog ff reageren op het woord "krampachtig" van Safi. Nee, ik ben niet krampachtig bezig met niet drinken. Dat is intussen al normaal geworden, dat niet drinken. De laatste keer dat ik echt trek had, is alweer 5 of 6 weken geleden. Toen waren het Gentse Feesten en vond ik het jammer dat ik ook het "leuke drinken" achterwege moest laten. Maar hoe erg was dat nou, achteraf bekeken? Mijn leven is veel en veel leuker dan vroeger, dus dat ik niet meer uit de bol kan gaan met de nodige pinten op, is niet zo'n groot gemis. Ik ga ervan uit dat het de volgende keer helemaal anders zal aanvoelen, omdat ik het al een keer meegemaakt heb. Het lijkt me normaal dat je in situaties waarin je normaal gedronken zou hebben, toch weer ff last hebt van trek. Nu en dan heb ik nog zo'n raar gevoel in mijn mond, iets dat samentrekt of zo, als ik bier zie. Maar trek kun je dat niet meer noemen. Ik denk dat mijn hersenen op dat moment signalen doorsturen of zo, maar dat is ook meteen weer over. Niks krampachtigs aan, dus...Houtje, neem me dit nou niet kwalijk, maar het zou je goed doen als je niet zo vaak de berichten die hier geschreven worden op jezelf zou betrekken. Schrijf nou gewoon wat je wilt schrijven en ga er maar van uit dat mensen wel met je meeleven, maar er ook niet nachtenlang van wakker liggen. Hou je meteen een hoop energie over die je aan positieve dingen kunt besteden.Rudy: 6 jaar!!! Fantastisch! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 1 september 2008 Rapport Share Geplaatst 1 september 2008 Rudy zes jaar? Het zal wel, als Fran het zegt. Een geheime agenda!?RUDY, Je bent een kei. Op naar zeven jaar. Zeven vette-zeven magere jaren.Ach, laat Rudy maar schuiven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 1 september 2008 Rapport Share Geplaatst 1 september 2008 Herkenbaar Fran! Ik merk dat nu ik langer niet drink de trek afneemt, al hoewel het soms ineens nog wel even de kop opsteekt.Uiteindelijk heb ik geleerd dat trekmomenten vanzelf voorbij gaan...en hoe langer ik droog sta hoe minder momenten van trek er zijn, en ze worden ook korter!Misschien is dat inderdaad omdat ik steeds meer dingen al eens zonder alcohol heb gedaan/doorstaan.We konden in het verleden vaak niet door 1 deur....maar de nuchtere Fran vindt ik aardig!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 1 september 2008 Rapport Share Geplaatst 1 september 2008 Wat zijn er gisteren prachtige dingen geschreven, tussen de regels valt mij altijd weer op dat je het jezelf uiteindelijk het gemakkelijkst maakt als je niets meer drinkt (een paar uitzonderingen daargelaten), want wie zijn er het meest gelukkig met zichzelf, niet degenen die terugvallen en blijven worstelen, toch?!Ondertussen speel ik al een aardig deuntje piano Want sjongejonge, drank stelt echt niks voor. Ik was vrijdag op een feestje en heb staan lellebellen op een manier dat ik er de volgende dag nog last van had. Same old, same old. En een kater natuurlijk van alle indrukken en het nachtwerk. Ik heb wild gedanst en gezoend. 2 x. M'n 06 gegeven aan iemand waarmee ik nu eigenlijk helemaal niet meer bellen wil. Opzwepende muziek onder de sterren liet mijn grenzen weer eens onbewaakt. Nu is dat niet zo erg als je vrijgezel bent en wel veilig alleen in je eigen bedje belandt, maar toch. Drank maakt van mij niet die figuur, die figuur BEN ik. Met de juiste sfeer en omstandigheden! Ik hoef niet meer te drinken, waarvoor zou ik? Het enige werkelijke verschil dat ik merk is dat ik eerder moe ben. Het valt mij regelmatig op hoeveel teveel credits ik de drank voor alles heb gegeven, maar het is niet de drank die het em doet, het zit in onsZELF.Eerst was ik heel teleurgesteld in mezelf (jee ik ben een volwassen vrouw, waar zit m'n ervaring en m'n verstand???) en ook de schrik zat er goed in (jee hoe eng is drank voor mij geweest als ik van mezelf al zo 'vrij' ben?!) , maar nu draai ik em om die pannenkoek en zie het als: werk aan de winkel dus voor mij, ik sta veel te ver open voor alles en iedereen en moet dus m'n grenzen helder krijgen. Dat geldt voor m'n werk, maar ook privé. Eb en vloed. Soms denk je er tijden niet aan, soms komt de gedachte aan 1tje proberen. Maar ik ben zo blij dat ik dat laatste tot nu toe niet gedaan heb want het is de gedachte niet waard. Het niet-drinken is mij alles waard. So no boose 2day, yeha! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 1 september 2008 Rapport Share Geplaatst 1 september 2008 Inderdaad, Kaia, Yiiiiihaaaaaaaaaaa!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 1 september 2008 Rapport Share Geplaatst 1 september 2008 Yippyyayeeeeee yippyyayohooooo (met de nadruk op ho dan hè ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 1 september 2008 Rapport Share Geplaatst 1 september 2008 Mijn schoonvader zei altijd : alles waar TE voorstaat is niet goed,behalve TEvredenheid!De lieve man had daarmee denk ik wel gelijk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 1 september 2008 Rapport Share Geplaatst 1 september 2008 Hallooooooo!!!!!Zo daar ben ik weer !!!In mn nieuwe huis.En wat ben ik blij JOEHOEHOEHOETot later doegdoegx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 1 september 2008 Rapport Share Geplaatst 1 september 2008 Woman, een villa? Zie het als het een soort opnieuw beginnen. Maak het een beetje leuk, dat geeft een rustig gevoel.En...niet te uitbundig gaan vieren.Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 1 september 2008 Rapport Share Geplaatst 1 september 2008 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 1 september 2008 Rapport Share Geplaatst 1 september 2008 Lieve Allemaal,Ik ben vandaag even een lafaard. Ik las bij de eerste berichtjes dat er iets is gebeurd dat niet leuk is en heb ik uit angst maar gewoon doorgescrolled. Ik lees het vanavond wel. Vandaag en gisteravond niet zo fijn maar dat is natuurlijk normaal.Ga gewoon door, lachen en huilen liggen dicht naast elkaar. Het zij zo.In ieder geval sta nog steeds kurkdroog, stomme uitdrukking want waar zit nu een kurk in?Har, je bent er weer bij. Fijn, jong!En zag ik dat Rudy 6 jaar nuchter is? Mijn hemel, wat goed. Respect!Tot vanavond, ik moet naar de shrink en vraag mij af of ik mijn koffertje mee moet nemen.Ben totaal mijzelf niet, ik ben gewend dat iets rot is ik er nog even een schepje bovenop doe. Dit is zo'n vreemde gewaarwording. Ben oprecht heel erg verbaasd en ook een beetje angstig dat ik alsnog er een puinhoop van ga maken. Dag per dag maar.Iedereen een fijne dag!Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 1 september 2008 Rapport Share Geplaatst 1 september 2008 Volgens mij wordt Kaia verkeerd gelezen. In mijn beleving beschrijft ze juist hoe 'los' ze ook kan gaan zónder drank.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 1 september 2008 Rapport Share Geplaatst 1 september 2008 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 1 september 2008 Rapport Share Geplaatst 1 september 2008 Lieve Rudy,gefeliciteerd met je zes jaar droog staan. Ik prijs mezelf gelukkig dat jij veel geschreven hebt hier Rudy, ik heb er zoveel aan gehad. Dank je wel dat jij je ervaringen, hoe jij een nuchtere alcoholist bent geworden, hier met ons hebt willen delen:sun:Ik wens je een fijne verjaardag.Doe stille voort. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 1 september 2008 Rapport Share Geplaatst 1 september 2008 Soothe, ik weet het niet. Ik lees het zo...Kaia is zelf dan de enige die het eventueel zou kunnen uitleggen. (evt. omdat ze dat wel moet willen dan...) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 1 september 2008 Rapport Share Geplaatst 1 september 2008 He lellebel, dank voor je verhaal. Das wel schokkend he, om te ontdekken dat je dat ook kunt nuchter:DDie vermoeidheid ken ik. Ik heb zo vaak mezelf opgepept met drank, kon ik er veel langer tegenaan. Ben je al weer aan het werk?Zo ben weer thuis en ook weer weg. Ga ff een saunaatje doen met vriendinnen. T'is me wat hoor, dat herstellen van een verslaving, pfffff.Soothe, vriend, er is nix aan de hand. Waarom zou jij de volgende zijn? Je laat die eerste toch gewoon staan? Punt. mischien moet je ff weer wennen aan het alleen zijn na de vakantie. Ik herken dat gevoel, ik voel me dan altijd beetje unheimisch. In de aktie schieten en niet blijven hangen. Succes kerel.Doeiiiiii Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 1 september 2008 Rapport Share Geplaatst 1 september 2008 Rudy 6 jaar al een enorme levenswijsheid opgebouwd door niet te drinken.Ik heb enorm respect voor je, dat je de kans hebt genomen je leven om te draaien!Je komt op mij over als een rustige en sympathieke man, van wie ik nog veel kan leren.Bedankt ook voor alle keren dat je hier kwam delen en mij persoonlijk meer dan eens een hart onder de riem kwam steken... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 1 september 2008 Rapport Share Geplaatst 1 september 2008 Soothe, de 2 kan ook staan voor t(w)o day. Dus gewoon vandaag. Jij wenst mij een goeie dag en dan sms ik bv terug U2. Snappie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 1 september 2008 Rapport Share Geplaatst 1 september 2008 He Frysk famke,hoe ist mei dei? Rustig oan he, tink erom! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 1 september 2008 Rapport Share Geplaatst 1 september 2008 Marjo, je hebt gelijk, ik las verkeerd. Ik schrok al. NO BOOSE TODAY! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 1 september 2008 Rapport Share Geplaatst 1 september 2008 Vandaag een laat- maar- waaien- dag. Zit nog in pyama. Geeft nix. Zolang ik het zelf maar niet erg vind!Ben nog steeds op de goede weg, al is het soms verwarrend! Zou vanochtend naar de huisarts... verslapen En dan ga ik janken, zo'n dag. Maar rustig aan ja!Heb je een abbonement op de sauna? Heerlijk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 1 september 2008 Rapport Share Geplaatst 1 september 2008 Zo lees ik het ook Marjo, dat ze merkt dat de dingen die ze deed op feestjes niet met drank te maken hebben maar met haarzelf. Maf is dat, maar zo leer je jezelf dus wel beter kennen!alleen maar goed ook want dan weet je waar je mee aan de slag kan gaan Ik had wel een heftig dagje, wat irritaties op het werk maar die zijn inmiddels ook weer uitgesproken op een opbouwende manier. Het bekende patroon, over mijn grenzen gaan en eenmaal er overheen niet meer kunnen stoppen, onmatigheid dus.. blurp... Irritaties naar elkaar uitgesproken en met elkaar afgesproken dat ze me daarmee helpen ipv alleen maar boos te worden. haha, daarmee moet îk dus aan de slag, bij mij komt altijd alles tegelijk, hollen of stilstaan, en dat hollen kan ik niet zo gedoseerd als ik het zou willen. Affijn, dat werd ook wel duidelijk uit mijn berichten van de afgelopen week... hyperdepiep.Als beloning ben ik naar de nieuwe marqt geweest in haarlem, biologische produkten, en heb ik nu een heerlijke biologische smoothie voor mezelf gemaakt, met hollandse smaakvolle aardbeien, bramen, en ander fruit en druiven van eigen balcon (jammer voor de benedenbuuf hihi). Ze hadden ook biologische wijn maar daar ben ik wijselijk langsgelopen Har, ik hoop dat je vandaag weer op de been komt, ik juich pas als de dag voorbij is als je het niet erg vind en wens je veel kracht, moed en wijsheid toe! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 1 september 2008 Rapport Share Geplaatst 1 september 2008 Bammetje, ik ken de turbotaal, maar las er een beetje overheen. Eind goed al goed.Ik schrok me rot. Mijn stopmaatje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden