Spring naar bijdragen

Maandag 1 september


Sandman

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 146
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allemaal,

Carolien ik weet na het lezen ook niet zoveel te zeggen.
Vrolijk is het in elk geval allemaal niet.
Nou hoeft dat natuurlijk ook niet altijd, eerlijk gezegd word ik de laatste dagen
een beetje triest van het forum.
Nou ja het is niet anders.
Ik hoop dat iedereen het weer droog weet de houden vandaag.
Ik ga aan mijn dag beginnen.


@woord vergeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goedemorgen allemaal!

Caro, Albertina...????
Jammer, ik kwam juist even lezen om de dag op vrolijke wijze te beginnen
:D
En ik ga echt niet zelf zingen hoor....dat kan ik jullie niet aan doen :$

Voor iedereen een heel fijn begin van de week!
Anna....vast weer even wennen, werken na een paar weken vakantie!
Zo, en nu ga ik sjeezen...kids in de auto en richting school....rust :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi piepeloi,

eindelijk scriptie inleveren.... mag ook wel, ik heb goed keelpijn, de wallen onder mijn ogen reiken tot mijn kin, buikpijn, hoofdpijn. ( het is allemaal geen grapje, behalve van de wallen dan...:)
Maaarrrrrrrrrrr het is DE GROTE DAG VANDAAG!!!!!!!!! wat ben ik blij!!!! een vriendin kom me nog helpen vandaag met het laatste loodje. vanmiddag taart kopen en lekker uitdelen bij de AA. net zo spannend als champagne. (dat vond ik trouwens altijd vies...)

goede droge dag gewenst,

hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien dat kan ik me goed voorstellen.
Wat een bezit, wees er maar zuinig op.
Dat is eigenlijk het enige wat ik mis in mijn leven, kinderen.
Helaas kan ik geen kinderen krijgen, wel geprobeerd, jaren geleden een aantal IVF behandelingen gehad.

Ik zie het ook om me heen al mijn vriendinnen hebben kinderen, dan mis ik het weer extra,
als ik daar geweest ben, dan voelt het hier zo leeg in mijn huis.
Het is niet altijd hoor, het gemis, ik heb het redelijk een plek kunnen geven, soms komt het
gemis weer even om de hoek kijken, zoals nu.

En dan weet ik dat ik te horen krijg dat kinderen niet zaligmakend zijn, hihihihi.
Ach, zo hebben wij denk ik allemaal wel iets wat we anders zouden willen.
Je hebt gelukkig niet alles voor het kiezen in het leven.

Toen ik pas gescheiden was heb ik overwogen om in mijn eentje nog verder te gaan met IVF.
Dat vond ik toen een moeilijke beslissing, ja of nee.
Het is nee geworden, waarom?
Ik vond het egoistisch van mezelf, bij voorbaat al een kind zonder vader op de wereld te zetten

Hier lees ik regelmatig hoe lastig het vaak is er ongewild in je eentje voor te staan.
Wel heb ik respect voor de moeders hier, die het in hun uppie moeten doen.
Het sterkt mij aan de andere kant weer dat ik de goede beslissing heb genomen.

Tjee wat een zwaar onderwerp op de vroege morgen.
Het kwam zomaar in mijn hoofd op om het hier te delen.
Gewoon omdat ik soms wel een ietsie pietsie jaloers(is niet het juiste woord) ben op de moeders hier.
Ondanks het feit dat de kinderen ook echte kwelgeesten kunnen zijn.
Het lijkt mij een héél rijk bezit.
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, natuurlijk ervaar ik het niet als kwetsen, ben je mal.
Ik schrijf alleen over mijn gevoelens.
Het is niet fijn als mensen denken dat ze mij kwetsen als ze het over hun kinderen hebben.
Ik vind het fijn voor jou Carolien.
Het doet mij denken aan de tijd in de IVF, al mijn vriendinnen raakten zwanger, behalve ik.
En weet je wat ik het ergste vond?
Het werd mij als laatste verteld als iemand zwanger was, het was zo zielig voor mij.
Daar werd ik dan veel verdrietiger van, ik kan héél goed de zon in het water zien schijnen bij
een ander.
Dus, Carolien en anderen, voel je nooit bezwaard als je over je kinderen schrijft.
Ik vind het juist leuk.
Een mens kan niet alles hebben in zijn leven, zo is het nu eenmaal.
Zo dit is het laatste wat ik er nu over kwijt wil, ik ga douchen en lekker weer mijn pyama aantrekken
Ik wil er een lui dagje van maken, heb ik wel verdiend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen deze morgen,

Corinne, ik wil nog reageren op een posting van je van gisteren.
Nog niet zo lang geleden schreef je op het forum dat oa door sommige postings van mij jij tot de conclusie was gekomen dat niet meer drinken de beste optie is voor een alcoholist. En dat heb je gedaan. Je bent gegroeid en hard aan het werk om je verslaving aan te pakken. Respect. Gister schrijf je dat als het aan de hardliners van het forum zou hebben gelegen, en je rekent mij daaronder, je nu in een korsakovkliniek oid zou hebben gezeten. Ik vind die uitspraak nogal wat. Volgens mij blijft ieder mens verantwoordelijk voor zijn of haar eigen leven.

Het gaat niet om de discussie 0 of 1. Het gaat erom hoe eerlijk ik ben ten opzichte van mezelf en wat ik daarvan kan leren zodat ik dezelfde fouten hopelijk niet weer maak.
Ik heb veel respect voor mensen die hun ' uitglijders' op het forum zetten en toch de schouders er weer onder zetten. Dat vraagt moed en daar heb ik veel bewondering voor. Ik weet niet hoe rot ik me zou voelen als ik gedronken zou hebben, en het lijkt me afschuwelijk om dat dan te gaan vertellen. En toch doet een oa. Marieke dat. Ze wist dat het niet goed af zou lopen maar moest deze weg toch weer bewandelen. En vervolgens zoekt ze toch weer steun. Gelukkig maar en als ik haar kan helpen zal ik dat niet nalaten.
Jij hebt 1x gedronken en bent nu ook weer bezig verder te gaan. Dat is alleen maar goed toch? Ik ben niet tegen lieve ondersteuning, die geef ik ook. En ik ben soms ook van de harde uitspraken omdat ik denk dat dat soms ook nodig is. Als al de mensen van wie ik houd mij alleen maar hard hadden aangepakt of me uit hun leven zouden hebben gezet omdat ik zolang nodig had om niet meer te drinken had ik nu waarschijnlijk niemand meer.

Het gaat erom of je eerlijk durft te zijn.

Ik heb gister ook de posting van Joann gelezen. Joann, ik vind het mooi om te zien hoe jij bent gegroeid. Ook daar was moed voor nodig. Moed om op te biechten dat je vooral jezelf in de maling had genomen. En ik ben blij voor je dat je de weg naar herstel aan het bewandelen bent.

Corinne, ik weet niet waarom jij je zo afzet. Want daar lijkt het op. Als ik kritisch ben over of iemand droog staat of niet spring jij daarvoor in de bres. Op bijna elke posting van Ziza heb je commentaar op. Dat mag.
Wat ik ook geleerd heb op dit forum is mezelf afvragen waar mijn verzet voor staat. Als ik me erger of me boos maak dan zegt dit iets over mij. En daar probeer ik van te leren.

Ik herken mezelf ook in Tapas haar stukje waarin ze schrijft dat ze gister te lang is gebleven. Daar leert ze van en waarschijnlijk zal ze het de volgende x anders doen. En misschien loopt ze nog een paar x op tegen dezelfde dingen maar dat geeft niet want zo leren we. Ik maak die fouten ook en herken dat.

Dus of jij nou je datum aanpast of niet is niet echt relevant. Waar het omgaat is wel degelijk de reis waar Houtje over schreef. Maar je staat geen jaar droog als je tussendoor gedronken hebt. Dat wil niet zeggen dat al die tijd verspilde tijd is geweest, integendeel. Daar gaat het mij om.
Oa. Gem en ook Houtje eren de datum waarop ze begonnen zijn hun verslaving aan te pakken. En dat is volgens mij goed en is fijn. Ze willen niet langer zo doorgaan en werken daar, ieder op hun eigen manier, hard aan. Net zoals wij allemaal. En dat is waar het om gaat. Ik heb veel geleerd en leer nog steeds van sommige postings en dat is voor mij goed. Net zoals iedereen hier.

Ik wens iedereen een fijne dag.

Alleen vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Gisterenavond nog even bijgelezen en het stemt niet echt vrolijk. De stelling eens een alcoholist altijd een alcoholist wordt op navrante wijze duidelijk.
Je gaat je afvragen, ben ik de volgende, als de een na de ander onderuit gaat!
Laat ik me maar vasthouden aan degene, die altijd een ware voorbeeldfunctie voor me hebben gehad!

Er zijn er gelukkig, die zichzelf geen sprookjes verkopen.

Het is ronduit triest ook Gem voor de drank te zien bezwijken. Jammer!!!

Aan allen die er serieus voor gaan en het vaak veel moeite kost, wil ik zeggen, laat je niet op het verkeerde been zetten.

EEN ALCOHOLIST KAN NIET DRINKEN. NOOIT NEVER !!!!!!!!

Een droge dag wenst Soothe jullie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Soothe,

Alweer een beetje gewend aan het alleen zijn?
Ik snap je opmerking wel..."zal ik de volgende zijn"
Toch voelt het voor mij anders, juist door het lezen dat mensen glijden/terugvallen..
of hoe je het noemen wil, ze zijn in ieder geval gaan drinken..
Het sterkt me steeds meer in mijn gevoel..."maar ik niet meer"
Ik heb genoeg gedronken voor de rest van mijn leven, en daar wil ik niet meer naar terug!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi beste Joann. Het staat me nog voor de geest, hoe wij in een grijs verleden op msn zaten.
Toen waren we er beide beroerder aan toe. Ik vind dat je het heel goed doet. :heart:

Ik had je eerder willen vetellen, hoe goed je gaat! Je bent een nachtvlinder. Als ik naar bed ga kom jij aanschuiven.

En van het oneffenheidje met Anna weet ik! Gelukkig is zij niet het type om ergens lang in te hangen.
Ze beschikt gelukkig over een aardige dosis common sense!!

We blijven er voor gaan Joann. We hebben te diep gezeten.

Groet van Soothe. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pippi, wil je het woord bang vervangen voor realistisch. Ik heb teveel gezien. Ik heb er zeer veel zien sneuvelen. En de harde waarheid is, dat zeer weinigen het voor altijd trekken. Daarom doet het me goed en geeft het me steun, dat Joann zich uit "Satans" greep heeft verlost.

Joann spuugde er niet in. Wat zij heeft gemorst, willen wij niet drinken!!

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,

als er IEMAND sterke steun en drive heeft, ben jij in combi met Anna het wel. Hou je daar aan vast man.
En die vriend van je, die zo ziek was en is overleden, dat MOET toch wel helpen dat je zo niet wil worden?
En ik streef met je mee, ik ben ook van de 0 hoor, tja, ik ben ook maar een mens maar je moet de posting van BB niet zo opvatten als dat ik elke dag in de Super sta te vechten met de rosé. Oooooooooo nee. Ik heb heel soms van die inzinkingen, in de 34 maanden dat ik bezig ben zijn het er misschien 5 geweest. Een redelijk strak pad dacht ik zo.
En van Gem schrik ik ook, ja.

Maar ik denk héél eerlijk (en misschien mag ik dat niet zeggen) dat je na je vakantie met Anna je gewoon niet zo lekker, zelfverzekerd en vol vertrouwen in je jonge-god velletje zit en ook dáár over twijfelt.

Ik zit trouwens ook nog ergens mee, maar dat ik weer iets persoonlijks, en ik heb een aantal postings van gisteren toch ook wel gevoeld als commentaar op mijn gewoonte om mijn lief en leed met jullie te delen, dat helpt voor mij zo fantastisch, en nu twijfel ik of ik lastig, emotioneel, affijn verkeerd bezig ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje je gaat klasse. Dat staat buiten kijf. Je loopt wel een driedubbele watervergiftiging op, maar ach!;)
Oké, het flesje Rosé. Ook ik heb weleens trek Houtje, niets menselijks is mij vreemd.

Ik weet niet waar de mare vandaan komt, dat twijfel mij bekruipt. Een helder inzicht doet mij vaststellen, dat wij een moeilijke weg hebben te gaan. En dat wist ik al vanaf dag één.
Houtje, we gaan "gewoon" door! En jij gaat goed-perfect. Nou ja, de datum hè.:)

Houtje :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha houtje, tja dat "gewone ritme" hier gaan de kids al weer 2 weken naar school,
en eigenlijk zit het er nog niet echt in hoor...kost wat meer tijd tegenwoordig!

Goh, boeken kaften...vond ik altijd een heerlijk karweitje!

Soothe, ik morste weinig hoor...:D
Maar ja, we weten alletwee waar we vandaan komen, en dat was inderdaad niet zo mooi!
Het is beter nu...al zit er heus bij mij ook wel eens een dag tussen dat ik denk..getverderrie!
Gelukkig duren die dagen ook niet langer dan 24 uur, ze gaan net als de "joepie" dagen gewoon weer voorbij!

Het niet roken is me niet helemaal gelukt, uiteindelijk heb ik een pakje gehaald.
Maar na 2 sigaretten realiseerde ik me dat ik het echt niet meer wilde.
Nu mag ik van mezelf wel roken, maar probeer het steeds uit te stellen.
Wat geresulteerd heeft in zaterdag en zondag 1 sigaret, tja linke soep I KNOW!!!
Maar voor mezelf voelt het nu wel wat lekkerder, die ene moet ik dan ook kunnen laten!
Het heeft een hele tijd geduurd voor ik definitief kon stoppen met drinken, en uiteindelijk zal me dat met het stoppen met roken ook lukken....is het vandaag niet dan misschien morgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...