Spring naar bijdragen

vrijdag 5 september

blacky

Aanbevolen berichten

Lieve Albertina,

Goed dat je naar de HA gaat. Paniekaanvallen in die mate zou niemand hoeven te doorstaan. Bij mij gingen ze vroeger de hele tijd door, echt een nachtmerrie. Tot dat ik bemerkte dat met Jan op bezoek die krengen wat verminderdde. Begin van een andere nachtmerrie.
Ik had gisteren bij het schrijven een beginnetje van een en hebt gemerkt dat schrijven en toen maar bidden hielp.
Ik denk dat er nu een paar van hun stoel vallen. Het is een kromme redenering maar als ik graag wil denken dat X op een betere plaats is dan zou het vreemd zijn als ik juist het bestaan van de veilige plaats zou ontkennen.
Gek dat nu ik probeer of de AA niet wat voor mij is en in het begin echt met die HM in mijn hoofd aan het
vechten was, ik nu ineens op mijn gevoelens bots.
Echter de meetings daar verzet ik mij nog hevig tegen nog een restantje van een jaar geleden.

Albertina, doe aub niet wat ik heb gedaan, telefoon er af, gordijnen dicht, deur op slot. mijn zoon begon mij al de kluizenaar te noemen. Ik denk dat het schaamte was en het opgeven van het gevecht, niet zo zeer tegen de drank als wel de hoop op een leven dat mij beter zou bevallen. Ik deed helemaal niets meer. nu was ik op dat moment ook flink ziek maar dat verklaart niet waarom ik daar voor koos.
Het enge is dat het mij ook ging bevallen. Ik vond het wel prettig.

Ik hoop dat je iets krijgt dat helpt en al zet je alles op een laag pitje dwing jezelf wel tot bepaalde dingen.
Het leven is er toch echt om geleefd te worden.

Liefs
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 113
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zo net terug van de dokter.
Verhoging van de AD en nog een ander medicijn tegen de paniek.
Verwijsbrief voor een psychoog:wacko:.
Bij haar ben ik een paar jaar eerder ook geweest, hoef ik tenminste niet
weer van voor af aan te beginnen.
Ik heb vreselijk gehuild daar, nou en ik huil niet snel.
Alles is beter dan drank.
Ik voel mezelf wel een beetje zwak extra medicijnen te moeten nemen.
Maar ik heb even geen andere keuze nu.
Wat ik wel zal moeten acepteren is dat depressie bij mij hoort.
Niet makkelijk, het is het meest afschuwelijke gevoel dat ik ken.
Aceptatie is een groot goed, net als aanvaarden dat ik niet kan drinken.
Zo voor nu even genoeg, ben moe in mijn hoofd.
Bedankt voor het luisterend oog
:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ziza,

Veel plezier in Glasgow!!!

Houtje, lijkt mij niet zo'n goed plan om te gaan breien. Dat gebeurd voornamelijk door bewegingen van de schouders en nek en volgens mij hebben die bij jou nu even rust nodig.
Gaat het inmiddels al wat beter? Komen al die mensen nog? Ik vind het harstikke knap van je maar zou er zelf de bibbers van krijgen.

Pippi, breien is van oorsprong een mannelijke bezigheid voornamelijk van vissers en zeelui. Ja vond het ook vreemd toen ik dat hoorde maar het schijnt zo te zijn. Je klinkt al een stuk beter.
Ik hoop dat je vandaag en goede dag mag hebben.

Oke, ik ga wat doen.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina, wat rot om te lezen dat je je zo beroerd voelt, najaarsdepressie?
Wel fijn dat je weer van je laat horen.
Soms is alleen zijn nodig om de alledaagse drukte een plek te geven en even rust te vinden maar het is ook wel eens lastig om het evenwicht te vinden en niet door te slaan naar het een of het ander. Ben benieuwd of de huisarts je verder heeft kunnen helpen.

Ik ben bekaf, maar dat hoort er ook bij, pijn in mijn hoofd, nek, schouders, rug... de stress die er uit mag komen vandaag. Beetje leeg gevoel maar ook dat mag er zijn.
Ik ga zo de bloemen ophalen bij mijn zus... dat wordt de hele fietsbak volgeladen denk ik! en verder tuttel en rommel ik maar wat aan vandaag.

Bambam gefeliciteerd met je 2 jaar!! heb je vanavond een feestje bij de AA? gaaf hoor. Geniet ervan, samen met Fran.

Pip, je doet het goed, ik denk echt dat je nu pas toe bent aan het toelaten van alle gevoelens die met je scheiding te maken hebben (gehad). Laat ze gewoon maar komen en zorg ondertussen goed voor jezelf, rust, reinheid en regelmaat ;). Je hebt ondertussen de bodem van de put gevoeld dus kun je nu alleen maar weer omhoog!!

wauw Houtje, die afwasmachine was echt aan vervanging toe zeg! wat zal alles schoon worden in je huis. Mooi wat je schreef over dat drijfzand...erg herkenbaar ook!

okeej ik ga in actie komen, of niet? of wel? naja, ik zie wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank, Anjo,

Ja ik moet er zeker voor waken niet te veel iin mezelf te blijven.
Ik zal en ik wil hier uitkomen, ik weet dat het mogelijk is.
En na elke strijd gestreden wordt de kracht in jezelf groter.
Dat bied mij houvast, er komen altijd betere tijden, hoe naar de situatie op dit moment
ook is.
Daar vertrouw ik op en ik zal mijn stinkende best doen hier weer uit te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tekst van de scheurkalender die ze hier in huis hebben hangen.

Hoe verkwikkend, het gehinnik
van een lastpaard dat van zijn vracht
wordt verlost.

(Zen-gezegde)

Nou, zo voel ik me ook vaak. Hiiiiihiiiiiiihinnik:D Haha.

Maar zo is het wel. Elke x een stukje ballast eraf.

Tapas, niet echt een feestje bij de AA. Toch voelik me wel blij en dankbaar, zo gaaf.
Hier doen ze dat als je 1 jaar droog staat en bij 5 jaar. Wel wat extra aandacht natuurlijk en ik krijg mn 2 jaar penning. Yihaaaaaa.
Ga vanavond vertellen hoe het was, hoe het was toen ik stopte en hoe het nu is. Dat doen we normaal gesproken ook als we een stap bespreken maar nu vertel ik iets langer. Is iets wat ze hier in de groepen niet doen. Maar iemand die net uit de kliniek kwam stelde dit aan me voor; waarom ga je dat niet doen als je twee jaar droog staat. En ja, es ff over nagedacht en dat ga ik dus doen. Daarna is het de bedoeling dat anderen sharen over zichzelf enzovoort. Ben beetje nerveus maar het komt wel goed. Heb 1 en ander op papier gezet. Is nog niet echt een samenhangend verhaal, ben weer es wat laat begonnen he!? Maar goed, het zal wel loslopen. Mn bekkie zit op het goeie plekkie;)B)

Take it easy Tapasje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Adam: je hebt precies de kern. Heeft ook te maken met 'het niet vragen, waarom?' En heeft alles te maken met 'accepteren'. En dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb wel interesse in dat boek en ik ga het opzoeken. Ik hou enorm van eenvoud, haast tot het sobere toe. Dat is iets anders als saaiheid.
Eenvoudig leven kan heel mooi zijn en spannend. Netzoals een huis of een mens.

Albertina: sterkte joh. Als de medicijnen goed aanslaan zal het ook beter met je gaan. Gelukkig bestaan er medicijnen en ja spijtig dat het niet anders kan.
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier Jozef,

Ben weer uit de olie, kater, kater
wat een bult leeswerk alweer. Het is echt werken op dit forum,
om de boel bij te houden, niet zomaar even binnendroppen en je bent met een
paar minuutjes klaar.
Ga zo sapjes halen. Ik herken alles, van paniek tot depressie en noem het maar op.
Alleen Har snap ik helaas, helaas niet. Ik wens je heel veel sterkte.

groet Jozef.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag!

BamBam, jouw dag!!! Van harte gefeliciteerd met deze enorme prestatie. Wat kan een mens weer groeien zonder alcohol! Sterk! :heart::musicnote::heart:

Albertina, wat goed dat je hier kwam en naar de huisarts bent gegaan! Sterkte meid. Ik herken waar je doorheen gaat.. Kop op, het komt goed! :present:

Houtje, ja dat drijfzandverhaal. Goed omschreven en wederom ook herkenbaar!

Vanochtend met klaas naar het ziekenhuis geweest, moest een kluitje uit zijn been gesneden. Daarna cadeautjes gehaald, vanmiddag een dubbele verjaardag tijdens etentje. Klaas zit nu in een project van hem waarbij kinderen uit een asielzoekercentrum muziek maken met kinderen die hier wonen op een basisschool... Terug thuis, ging de telefoon dat de schoenen van zoon binnen zijn. Heb geen auto, dus zal ze op de fiets moeten halen. maar ik ben weer moe, dus eerst een dutje op de bank!

Bedankt Stien! Sta ik ook al zomaar :D 10 mnd droog!

Breien, ja! Vind er nooit een klap aan, nou ja wel rustgevend... En probeer het voor iedere winter weer mijn kk bij te brengen... Breiwerkjes die door de kamer vliegen, herken ik ook, gnigni ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandman,

Ik begrijp ook niet veel van de postings van Har.
Wel vind ik het diep triest te lezen dat iemand zo wanhopig kan zijn.
Of hij heeft gedronken weet hij alleen zelf.
En de opmerking "zuipen dat je nek kraakt" vind ik wat plat uitgedrukt om het zo maar
even te noemen.
Maar ja ieder vogeltje zing zoals het gebekt is,
het zal goed bedoeld zijn hoor.
Ik wens Har toe dat hij hulp gaat zoeken.
We weten allemaal, of laat ik voor mezelf spreken, wat een ellende de drank kan veroorzaken.
Zelf zou ik nu niets liever willen dan een borrel nemen.
Ik doe het niet, daar zou ik teveel mee verliezen.
Dat het een harde strijd is, daar ben ik nu wel achter.
Kan mezelf nog steeds niet uitstaan dat ik het wel weer sociaal dacht te kunnen, drinken dan.
Nou niets is minder waar, en na elke terugval is het weer keihard knokken om overeind te blijven
Dus val Har niet te hard, ik weet ook niet zo goed wat ik er over moet zeggen, doe het dan ook maar niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog niet helemaal bijgelezen.

Har, ik snap je frustratie. Naar mijn idee vertelde je over de moeite die je hebt om met anderen te delen en dat je stappen hebt ondernomen om van de drank af te blijven. Goede voeding en meditatie lijkt me niets mis mee. Als je verder kunt zonder pillen en dat met een deskundige hebt overlegd, hoop ik echt dat dat gaat lukken. Sterkte en zet 'm op! En blijf schrijven hoor. Mooie foto trouwens.

Tapas, fijn dat het zo goed ging gisteren. Ben nu ook nieuwsgierig naar je werk.

He Tina, je bent er weer. Goed zo.

Moet nu even voor de was zorgen.

O ja, Bammetje 2 jaar!!!!!!!!!!!!!!!!!
Super mens. Respect. :musicnote::musicnote:

later,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag.

Bammetje, meid, van harte gefeliciteerd met je 2e verjaardag. Maak er ook vandaag maar weer een mooie dag van. En de groeten aan je lief.

Tapas, geweldig zoals je die expositie helemaal hebt voorbereidt. En dan gisteren eindelijk de opening. Leuk ook dat er een paar mensen van dit forum waren. Alsnog van harte met dit behaalde resultaat.

Har, ik wens jou heel veel sterkte de komende tijd. Pfffff, ik weet wel ongeveer wat je doormaakt, nu en ik ben gewoon heel dankbaar dat ik nu niet in jouw schoenen sta. Kom op, Har... je ziet aan mij dat het kan verkeren. Jij schreef zo'n driekwart jaar geleden dingen aan mij die ik nu voor jou alleen maar gedacht heb. Ik hoefde dat dit keer niet aan jou te schrijven omdat er al genoeg aan je geschreven is. En ik weet ook dat al die boodschappen niet doorkomen zoals de schrijver ze bedoelt, maar zoals jij ze wenst te zien op dit moment. Waarom ben je in hemelsnaam gestopt met naar de AA gaan? Op het moment dat je dat besloot had je JUIST moeten gaan en het bespreekbaar maken. Had je eigenlijk een sponsor? Tjonge, Har.. wat jou nu gebeurt is voor mij een duidelijke waarschuwing en tevens bevestiging dat ik me nooit en te nimmer te goed moet gaan voelen voor de zelfhulpgroepen. In de tekst "Hoe het werkt", waarin de 12 stappen tijdens elke NA meeting worden voorgelezen, staat o.a. het volgende:
Er is één ding dat ons herstel meer dan wat dan ook zal ondermijnen: een onverschillige of intolerante houding ten opzichte van spirituele uitgangspunten. Drie onmisbare uitgangspunten zijn eerlijkheid, openheid van geest en bereidwilligheid. Hiermee zijn wij goed op weg.
En ook: ...aangezien de therapeutische waarde van een verslaafde die een andere helpt zonder weerga is.

Nou Har, hoe dan ook, ik wens je veel geluk en wijsheid. Maar zoek die wijsheid niet buiten jezelf. Je weet alle antwoorden al, je moet ze alleen toelaten. Sterkte, man.
De al eerder vandaag genoemde Dalaï Lama zei ook: Als je ergens een probleem van maakt, los het dan op. Als je iets niet op kunt lossen, maak er dan geen probleem van.

Iedereen een mooie dag gewenst,

groetjes, Koh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
albertina

Sandman,

En de opmerking "zuipen dat je nek kraakt" vind ik wat plat uitgedrukt om het zo maar

even te noemen.

Dus val Har niet te hard, ik weet ook niet zo goed wat ik er over moet zeggen, doe het dan ook maar niet.

Klopt Albertina,

Ik was erg ongenuanceerd maar ik werd boos.
Probeer m te helpen en hij gaaaaat maar door.
Natuurlijk val ik hem niet te hard, hij blijft n medestrijder, maar hij moest even wakker geschud.

Goed van je dat je t even aanhaalt, ik wilde hem niet kwetsen alleen wakker schudden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Kohtje, zo is het.
De enige die een verslaving kan begrijpen is de herstellende verslaafde.
Mooi geschreven, ik ben erg blij voor dat het zo goed met je gaat.
Je bent voor mij een voorbeeld, echt is hoop ook weer zo door het leven te gaan.
Het is nu afzien, maar dat hoort erbij, een troost, naar mate ik langer niet drink,
wordt het beter.
Gelukkig ken ik die ervaring al.
Maar wat ik af en toe zo vreselijk vind is de boel te willen dempen.
Het lost niets op, integendeel.
Ik ga zo maar eens proberen een boek te lezen, een beetje afleiding en rust in het koppie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Tina. Ja, ik sta daar ook helemaal achter. Twee jaar terug heb ik in een kliniek met een heleboel therapeuten een behandeling gehad. Ik leerde daar de oorzaken kennen die mij ertoe gebracht hebben te gaan drinken. En ik leerde met die oorzaken te dealen. Ik heb een heleboel mensen vergeven die mij in het verleden zo gemaakt hebben als ik ben. Maar vergeten kon ik het niet. Toen ik al een hele tijd droog stond en m'n leven weer aardig op de rails was kwamen stiekempjes aan al die oude wrokgevoelens weer boven drijven en ik wist niet hoe daar mee om te gaan. Met als gevolg dat ik weer afzakte naar oud gedrag, waartoe ook het vluchten in drank behoorde.

Toen ik me begin dit jaar uit pure wanhoop stortte in het 12 stappen gebeuren (het had al zovelen geholpen, en niet voor eventjes maar voor jaren en jaren... dus waarom zou het mij niet kunnen helpen?) kwam ik eindelijk tot de essentie van mijn problemen. Ik moest niet anderen vergeven voor wat ze mij hadden aangedaan, ik moest mezelf vergeven voor wat ik me had laten aandoen. Ik heb geleerd (en leer nog elke dag) dat ik elk probleem dat ik op me af zie komen in eerste instantie moet zien als een defect in mijn karaktereigenschappen. En door volkomen open en eerlijk naar en/of in mezelf te kijken zie ik dan meestal dat wat me in een ander tegenstaat, iets is wat ik in mezelf verafschuw. Als ik daaraan werk (het gebed van Kalmte, Moed en Wijsheid is me daarbij een enorme steun) en mezelf weet te corrigeren, dan lost het probleem zich vaak op. Hierbij krijg ik vaak hulp van groepsgenoten tijdens meetings of van mijn sponsor. En vaak komt dat naar mezelf kijken hard aan, maar aan mijn defecten werken geeft me ontzettend veel voldoening en opluchting.

Nou ja, niet denken dat ik het stappenprogramma aan het promoten ben. Ik zeg alleen maar hoe het voor mij werkt. En het werkt voor mij zolang ik er aan werk!

Sterkte Tina, en ik hoop dat je een goed boek te pakken hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor, dat denk ik helemaal niet.
Erg fijn dat het voor jou zo goed werkt.
Zelf ben ik ook een trouwe bezoekster en stappen werkster geweest.
Ik kan mezelf er niet toe zetten om weer naar de AA tegaan.
Waarom weet ik niet, iets roept weerstand op.
Nou moet ik er wel bijzeggen dat het mij op een gegeven moment niet meer aansprak.
En nee dat is niet het moment geweest dat ik weer ben gaan drinken.
Dat was pas veel later.
Ik heb het drie jaar zonder AA gedaan.
Ik ben aan het wikken en wegen ik weet het nog niet.
Als ik jou lees denk ik, ik ga weer naar de AA.
En dan wil ik weer niet.
OOk heb ik daar echt wel minder leuke dingen meegemaakt hoor, mensen
die alles beter wisten en iemand die terugviel compleet uitkafferden.
Dus Kohtje ik denk er over na, bedankt voor je schrijven.
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Kate

Har, ik snap je frustratie. Goede voeding en meditatie lijkt me niets mis mee.

Hier sluit ik me bij aan. Har ik begrijp dat je juist niet langer wil theoriseren, maar je leven in de praktijk wil LEVEN. Ik vrees dat je gisteren een beetje slachtoffer was van je eigen epistels (en dat waren er nog al niet wat door de tijd heen!), en dat men daarom dacht dat je weer aan het epistelen was, terwijl je juist duidelijk probeerde te maken dat je je nu zo goed realiseert dat dat je uiteindelijk nergens brengt. Ik hoop dat je je niet weg laat jagen door een misverstand, verras ons en jezelf maar verder, want alles wat van ver komt kan wel eens heel mooi worden! :present:

Nichtje ik word helemaal blij van gisterzonderdag :) :) :)

Tina ik weet zo goed wat je bedoelt en ben zo blij dat je het hier deelt, meid we komen overal wel weer uit en we gaan NIET drinken he?! :heart:

BamBam eindelijk mag het *SMMMMMAAAAKKKKKKK* fantastisch wat een verheugend feit, jij flikt het em toch maar en dat al 2 jaar, :musicnote::musicnote: (schramele verpakkingen in schril kontrast met al het moois wat jij tot nu toe al uit jezelf hebt weten te halen!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!

Ik lees net de stukjes van Kohtje en Albertina met veel herkenning en respect.
Koh, ik ben blij dat je van die mooie dingen kunt schrijven, dingen waar ik veel aan heb. Bedankt dus!
Albertina, erg rot, de situatie waarin je zit. Ik voel met je mee! Alleen wil ik ook graag zeggen, en wellicht dat je dit zelf momenteel even anders ziet, dat er veel kracht van je schrijven uit gaat. Je herkent je eigen valkuilen, en dat is mooi om te zien. Daarmee help je jezelf het meest. lekker een boek lezen, en kom maar hier als het even wat minder gaat! Op mij kom je wel rustig over!

Tapas, gaaf joh! Dat het zo'n mooi dag was gisteren!

Gewledig om Soothe en Adam te lezen. wat een duo!!! ;)

Har, heel veel sterkte! :present: Ik hoop dat je er uit komt en je kop weer tot rust! Komt goed, weet ik zeker! Keep it simpel voorlopig...

Pip :heart: gaat goed! Misschien was het nodig allemaal om nu écht verder door te gaan! Hoofd kan wel weer van de lijn gehaald.... ;)

Ik heb net weer geslapen als een os. Probeer me daarover niet schuldig te voelen. Ik zal het wel even nodig hebben. Probeer er niet teveel een probleem van te maken. Rijden we straks nog wel een stukje om door de stad om de schoennen te halen. Dan maar wat later op de koffie....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Kaia, ik ben blij dat ik het hier op kan schrijven.
Het leven lacht mij niet toe op dit moment.
Ik word het af en toe allemaal zo zat.
Maar misschien moet ik eerst diepe dalen zien voor ik me weer wat beter voel.
Soms ben ik bang dat ik het niet ga redden, het niet drinken.
Ben ongeduldig, wil gewoon dat het sneller beter gaat.
Dus ik drink niet echt niet dat beloof ik mezelf, al vind ik het vreselijk moeilijk.
Maar aan de andere kant zijn er hier zovelen die het ook kunnen.
Dus daar houd ik me maar aan vast.

Hoe gaat het nu met jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bloos, bloos, bloos. Lieve mensen, wat een mooie woorden.

Ik ben er blij mee. Ik ga mn liefie halen en vanavond nog es uit de doeken doen hoe erg het was en hoe blij ik ben. Eigenlijk simpel toch. Das maar 1 minuut, ooooooohhhhhh, das echt te weinig. Zucht.... Hihi, het komt allemaal goed, vermits ik de eerste laat staan(Rudy)

See u leeter, ik ben weg.

Voor iedereen een :sun: en een :present:

Heb een fijn weekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe ik de hogere macht zie: (scrollen kan!)

Ik zie het als een hogere kracht. Een heilige blik.
Ik heb me een aantal jaren geleden bezig gehouden met het verleden omdat ik ziek was. En dat was goed, en dat was nodig. Ook de therapie.
Ik heb me een tijdje in de 12 stappen verdiept en dat was ook goed.

Toen ontdekte ik een cursus in wonderen. Kun je ook een hele tijd mee vooruit (Ziza, 1 zin per dag haha)
Wat mij nu duidelijk geworden is is dit: er zijn 2 soorten manieren van kijken. Een egoblik, de blik van afgescheiden zijn en oneindige cirkeltjes van denken over verleden en toekomst, aanval en verdediging, met als ondergrond schuldgevoel.
En je hebt de heilige blik, de blik van eenheid, van liefde, van het nu, van de onderliggende energie die leven is. Wij zijn allemaal kleine vruchtjes van die ene levensboom, en we zijn allemaal precies even goed.
Je kunt kiezen tussen deze twee. Je kunt je er voor openstellen en er in de loop van de tijd geoefender in en gevoeliger voor worden. Eckhart Tolle kan het ook zo mooi verwoorden.
Gewoon je voetstappen voelen als je loopt, het leven in je lichaam voelen, het eten op je tong proeven. Het wonder dat er andere mensen zijn die net als jij zijn.
Liefde voor het leven.

Lukt me ook lang niet altijd hoor haha. Maar als ik me sh*t voel accepteer ik dat en neem waar. Het helpt (mij). Hoe sneller ik het accepteer, hoe sneller het over gaat. Toen het laatst sh*t ging, dacht ik: ik hoef alleen maar waar te nemen. Ik mag me zo voelen. Het is alleen maar het egodenken wat ik zie, bij anderen en bij mezelf. Drankgedachten maken daar ook deel van uit. Ik hoef er niet in mee te gaan, ik kan ook kiezen voor wijsheid en vertrouwen hebben. O ja, daar heb je dat drankego weer. Niet boeiend gaap. Hoef ik niet op door te denken. Kennen we al.
Of zoiets.

groetjes Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...