Spring naar bijdragen

Maandag 15 september


An

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 102
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

hallohallo,

ik zit nog steeds te wachten op mn scriptie die ik moet terug krijgen van mijn professor. ik heb er al achter aan gemaild, maar nog steeds niets gehoord. vervelend.
Ondertussen ga ik iedere keer te laat naar bed en kom ik te laat uit mn bed. het kan omdat ik nu even 'vrij' heb, maar het is zo zonde want het is hier weer een mooie dag weer en dan kan ik gaan fietsen of iets anders doen. en maar gapen..... van het weekend ben ik enorm verwend door mijn moeder: nieuwe kleren gekregen. lief van haar he? dus ik leid even een lekker niets aan de hand leventje. maar dat ken ik ook wel anders.

wat an zegt, dat depressief opstaan..... vreselijk. mijn advies is, blijf naar de zon kijken, omdat je weet dat de zon mooi is, dan komt later het gevoel erbij. aan de ene kant moet je in actie blijven, aan de andere kant moet je niet veel hooi op je vork nemen.
en inderdaad, je wordt meer met jezelf geconfronteerd als je niet drinkt, want dat dronk je eerder altijd weg. maar, dat is tenminste mijn ervaring, als je nu emotioneel bent of je hebt ht moeilijk met jezelf, dan komt de gremlin meteen op je schouder zitten. als je gestopt bent met drinken heb je meteen twee problemen in plaats van 1. die gremlin zou je kunnen beschouwen als een signaal dat het niet goed met je gaat. lastig an. ik wens je veel sterkte. :rose:

hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik ben er ook en de koffie ook.
Moet naar de psychiater zo meteen (elke week nu).

Kom van school, dochter naar haps-kamp gebracht, nog een keer:

http://www.hapsproject.nl/index.php?id=5

voor een idee, drie dagen in de pre-historie.

Was bij de huisarts voor wekelijkse "drugs-deal" sorry Tactus dat is een geintje zeg maar bespreking over morfine-levels, tja het is een "deal" dus afsrpaak over morfine en tja "drugs" is medicijnen.

Houdt me zelf overeind cynische humor.

Het gaat niet goed met mijn benen/voeten, worden steeds dikker en pijnlijker.

Vanmiddag worden ze helemaal ingezwachteld :(

Affijn daarna zien jullie me wel weer een keer als ik in bed lig g.z.d heb ik een laptopje.

Duimen jullie voor me? En ook dat dochter geen heimwee krijgt?

Ik duim voor jullie allemaal vandaag.

XXX

Houtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal..
Dit weekend weer gedronken (ik ben sowieso niet helemaal gestopt) en uit eten, wijntjes op het strand etc.
geen bachustoestanden, maar toch teveel.
Mis nu ook erg het fitte gevoel van vorige week en ondanks dat ik het geen kater wil noemen, gewoon een beetje bleeeh..
trek in zoet, zout, koffie..
Dus voor diegenen die hun weekend droog hebben doorgebracht: goed gedaan en geloof me, je hebt niks gemist..
even een eyeopener voor mezelf dit..

woman schreef volgens mij eens: wat is erger, een trekmoment uiztitten of een kater uitzitten?
helemaal waar!
fijne dag, liefs Lian

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry An, ik heb te weinig over/van je gelezen om iets zinnings tegen je te kunnen zeggen.
Je drinkt niet, dus dat kan het niet zijn.
Betrek het niet in het negatieve, ik wil NIET mopperen.
Dan ga je het juist doen.
Er is toch wel iets dat je vrolijk stemt?
misschien een lekkere wandeling maken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens, ik zat gisteren dus op dat terras in dat paviljoen aan het strand, helemaal heerlijk in de zon.
En er zat een vrij grote groep naast ons, iedereen aan de wijn, behalve 1 dame.
Die nam steeds spa en koffie etc.
Bedacht ineens, misschien is het wel een 'bekende' van het forum!
Zou toch zomaar kunnen..
Ik heb dat ook weleens alsik de kids naar school breng en al die keurige moeders zie.
Dan denk ik, er moet er vast ook wel een zijn die teveel drinkt, kan niet anders..
maar ja, het is niet echt een gesprek van alledag.
ik ben sinds vanochtend even aan de refusal.
wil het een week of 2 doen en dan kijken hoe het zonder gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lianne: hoe langer je helemaal niks drinkt hoe makkelijker het gaat. Mijn ervaring is dat wanneer je gewoon helemaal niks wilt blijven drinken je je leven anders moet inrichten.
Dat wordt toch vaak vergeten. Het is veel meer als niet drinken.

Wandelen is niet mijn grootste hobby dus dat ga ik maar niet doen.
Heb me wel aangekleed en gefatsoeneerd en ga wat doen.
De hormonen nemen ook weer een loopje met me.
Nee, ik ga niet drinken, heb er trouwens helemaal geen zin in, alleen de smaak al, bah.

Tegenwoordig hebben ik lekkerder dingen om mezelf te verwennen qua smaak.
Op nummer een staat ijs.
dan: chips
nummer 3: een zoet toetje.

Ah, m'n hersens draaien weer een beetje. Soms lijkt het alsof de boel niet doorstroomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Sammy sinds ik de morfine gebruik dus...... vooral de langwerkende morfine heb ik veel last hoewel het volgens de boekjes niet zo is......kreeg ik bij Tramadol ook een serotoninestapeling komt ook zeer zelden voor.
Huisarts is blij met meedenkende patiënt.

Ze worden nu ingezwachteld op proef een week. Voeten en benen. Hoera :(.

We zien wel weer, laters !!!!!!!

(heb de slippers van zoon, mt. 43 mee dat zwachtelen is nogal dik dus).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier gaat het weer beter. :rose:

Gisteren mijn vriendin op bezoek gehad en we zijn lekker vegetarisch gaan eten, hebben dan nog een taartje gegeten in mijn tuintje en zijn vervolgens de stad in getrokken. Het was heerlijk weer en er was veel volk. Lekker! Mijn humeur klaarde meteen op en ik was blij dat ik haar niet afgebeld had. Dat zou ik vroeger wel gedaan hebben, want dan wilde ik natuurlijk liever zuipen... :devil:

Ik was er voor mezelf al uit dat ik maar eens prioriteiten moest stellen. Mijn nuchterheid komt eerst, want daarmee staat of valt alles. De afwerking van mijn huis stel ik voorlopig maar even uit. Ik voel dat ik nu niet in de rommel moet gaan zitten. Ik probeer nog in een ander soort werk- en leefritme te komen, en dat zou er wel eens te veel aan kunnen zijn. Dus eerst maar een nieuwe routine zoeken voor ik die routine weer helemaal door elkaar ga gooien! Heb ik iets om op terug te vallen als het drukker wordt met werk en zo.

Ben vanochtend ook bij de huisarts gegaan en heb gevraagd om bloed te prikken omdat ik me zo moe voel. Ik ben een tikje hypochondrisch aangelegd en dus ben ik er niet helemaal gerust in. Ik heb ergens ook zo het gevoel dat ik ooit wel eens zal moeten boeten voor de manier waarop ik geleefd heb, maar dat probeer ik dan maar uit mijn hoofd te zetten. Probeer te denken aan sommige ouwe rockers die heel wild geleefd hebben en toch ook al 60 zijn. :D En hoop dan maar dat ik ook gezegend ben met zo'n stevig gestel. :) Na ja, morgen de uitslag, dus ik zie wel.

Ben momenteel aan het werk, en dat gaat nuchter toch een heel stuk beter dan dronken, hoor. Al dacht ik vroeger dat ik dronken meer inspiratie had, hahaha. :wacko: Nietes dus! :light:

Ik vind lezen tegenwoordig ook weer fijn! Dat heb ik jaren niet gedaan. En na het stoppen had ik zelfs moeite om de krant te lezen. Maar dat begint dus steeds beter te gaan allemaal. Ben in de roman "De Franse tuinman" bezig. Lekker luchtig, romantisch en ook wel een tikje spannend.

Zo, ik ben weer uitgetetterd. Nog een paar uurtjes werken...

Groetjes,
Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje: ik lees elke dag je verhalen over die morfine en je dikke voeten e.d.: ik heb er gewoon geen woorden voor. Wat ontzettend moeilijk zeg.
Wat ik wel nog wilde zeggen is (en dat schreef ik al eerder) verwen jezelf nu gewoon met wat nieuwe kleding. Al is het tijdelijk, je zal je beter voelen. Ik was van de week bij Takko, ken je die winkel, daar hebben ze hele vlotte leuke kleding hangen in een maatje groter, elastieken e.d.
Ik heb dat altijd wel gedaan. Maatje meer, dan hop, toch wat nieuwe kleding kopen.
Hoeft niet duur te zijn en een leuk sjaaltje erbij doet wonderen.

Ik ben heel even actief geweest, wat geklust, moest van mezelf.
Langzaam verdwijnt mijn 'kater', maar het zit er nog.
Het voelt bijna als de 'drankkater', echt idioot.

Wat ben ik blij dat ik niet meer drink zeg.

Hanneke: je geduld wordt wel op de proef gesteld zeg. Je komt ons toch wel vertellen wat voor cijfer je hebt he? en heb je al besloten om door te gaan met de studie of ga je toch muziek doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Ik ben nog steeds moe van gisteren. Vanochtend kwam ik niet op gang. Toch was ik een kwartier eerder opgestaan, omdat ik nog voor de katjes moest zorgen. Een paar minuten te laat kwam ik op mijn werk. Ik was nog bezig me uit mijn jas te pellen toen mijn mobiel afging. Om 10 uur bedacht ik dat ik helemaal vergeten was het antwoordapparaat uit te schakelen en een bakkie koffie te zetten. De verwarming had ik wel gelijk opgezegd. ;) Lekker gewerkt en aan het eind van de ochtend kwam mijn collega, ook moe, want gisteren pas laat aangekomen met het vliegtuig. Toen ik ze zag, besefte ik dat ik wat kantoorartikelen vergeten was te kopen. Heb ik op weg naar huis gedaan en meteen ook maar de blokjes ingedoken om theelepeltjes en een goed mes voor broodjes te kopen. Daar hadden ze pakken printerpapier in de aanbieding voor € 2,99. Gelijk 3 pakken gekocht voor thuis. Oeps, dat weegt toch door, ook al is het maar een klein stukje lopen.
Thuisgekomen eerst gegeten en koffie gedronken, katten geaaid en compu aangezet.
Zometeen ga ik eerst een uurtje liggen, dan stofzuigen, dan mijn rugzak repareren (als ik nog lust heb) en koken. Vanavond is het weer koor: joepie! Dat betekent 2 x 3/4 uur lichamelijk en geestelijk geconcentreerd zijn op muziek en tekst. Andere gedachten krijgen zo geen kans en onderuitzakken kun je niet als je zingt.

Je kunt je zorgen, problemen, pijnen, emoties enz. niet verdrinken. Het zijn nl. stuk voor stuk uitstekende zwemmers die zich bij voorkeur in alcohol vermenigvuldigen en groeien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Pippi en alle anderen,

Ik heb de eerste evelope ontvangen!!! Dank jullie wel:heart: Deze week geen kopzorgen, wat een fijn gevoel is dat.

Bij het CWI geweest vandaag, ze zouden mij vandaag terugbellen maar krijg mijn mobiel niet aan!!!!!
Lichterlijk in paniek dus fiets maar even naar de winkel zodat ze mij dat uit kunnen leggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!

Niet aan't tukken hier... Maar plafond schoonmaken. Eerst maar boven en dan morgen of overmorgen de vloer. Gordijnen zijn weer wit. Ik neem zelfs de wanden af met een soppie :D
Nu heb ik hetzelfde als An, mijn gordijnen zijn ook al jaren te lang.... Ze hangen aan lussen, dus schuiven ook heel moeilijk open en dicht. Nu heb ik al járen ergens van die ringen liggen.. Dus dacht ik die er maar aan te naaien en de lussen eraf te knippen. Nou zit er aan die ringen nog weer een klein ringetje, dus daar kun je van die haken doorsteken. Maar goed dan moet er volgens mij eerst gordijnband ofzo op de gordijnen genaaid... Misschien ga ik toch voor de oude naaimachine van m'n moeder. Doe ik het zelf. Maar ik weet hoe frustrerend dat is, want je zit met onder, en bovendraad? En één van de twee knapt altijd... :D Nou ja, het houd me van de straat!

Vanavond naar mijn vriendin die ik al maanden ontloop... En altijd zo gezellig mee kon kleppen... onder het genot van.. Maar goed!

Verder heb ik vanochtend een heel slecht bericht naar een vriend gemaild, dus daar ben ik nogal nerveus door....

Geen schema's hier. Ik doe maar waar ik op dat moment zin in heb. het huis is ook nog half afgeverfd... lalalala....

Succes vanavond pip, en duidelijke afspraken maken en wat lekkers in huis...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Marjo, nog een vraag, je hoeft natuurlijk niet te antwoorden.
Waarom mail je een (heel) slecht bericht naar een vriend? Zou bellen dan niet beter zijn?
Wel confronterend maar wellicht minder erg dan de hele dag nerveus zijn wanneerr hij/zij antwoord en hoe.
Ik heb ook weleens telefoontjes waar ik tegenop zie. Maar hup ademhalen en bellen.
En het valt altijd mee..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier Houtje met HOUTEN POOTJES

Houten Pootjes

de verpleegkundige heeft ze ingezwachteld, mèn ik kan amper lopen maar ik houd zóveel vocht vast en dat zakt allemaal naar beneden, ook al lig ik b.w.v.s.

Nu strak ingezwachteld met watten en 2x windsels, ik kon/kan wel janken. Maar jullie zien wel hoe dik ze zijn. Toen naar de schoenenwinkel gesloft op té kleine slippers waar ik een allerschattigs meisje strof heel lief :) :) :) die echt het sneu vond en deze sloffen voor me vond maat 44,5 waarop ik "vooruit kan" méér is het ook niet. Ja, en fietsen dat kan ik ook. Ik hoop dat ik zonder deze elegante Assepoester muiltjes kan autorijden want ik moet deze week een paar keer nog naar het ziekenhuis voor een brace, voor de neuroloog en nog iets. En naar de psychiater en naar de huisarts, die me allemaal in de gaten willen houden, dat dan weer wél. En ze zijn ook allemaal reuze lief voor me. Net als jullie. Jullie zullen het gemekker wel zat zijn, maar dat ik mijn verhaal kwijt mag, haalt de angel eruit en maakt dat ik er een grapje over kan maken en het volhoud.

Het probleem met huishoudelijke hulp via de WMO is dat je een eigen bijdrage moet betalen van 13 euro per uur, en aangezien mijn eigen h.h. maar 9,50 vraagt en normaal 2 uur komt in de 2 weken maar nu 2 x per week komt de schat neem ik het maar gewoon zoals het komt. Ik ben al lang blij dat ik hulp héb. Want ik kan geen bed verschonen zo, laat staan stofzuigen.

Mocht er een operatie komen voor mijn linkerpols dan vraag ik een PGB aan want dan zit ik met twéé weigerachtige pootjes en een arm in een mitella en dan heb ik zoveel uren per week nodig dat ik boven mijn eigen bijdrage uitga. Jaaaaaaaaa mensen ik ben één van die profiteurs ja :D.

Ach ja, ieder denkt zijn eigen dingen maar ervan :huh:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien,

Misschien bij de drogist van die luizencapes kopen en over je doeken knopen en aan de onderkant met een elastiekje vastmaken / of van die grote container-vuilniszakken met ducktape om de standaard van de ezel heen?
Ik zou het wel dramatisch vinden als al je geploeter om zelfstandig te kunnen worden door een wilde hond naar de Filistijnen wordt geholpen!?!?! :o. Ik leef ook met jou mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...