Spring naar bijdragen

17-09-08 ....moggu

soda

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 96
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Even een grapje!!! :D

Ik zet niet tot drinken aan hoor!!
Een gedicht van Driek van Wissen. Een stadsgenoot van de heer Rawie, dus Groninger.

Wat een humor daar Water. :)

Liefdesverklaring

Sinds wij elkaar ooit tegenkwamen
houd jij het onbaatzuchtig vol
mijn tijd hier op de wereldbol
aanzienlijk te veraangenamen.

Wij zijn al vele jaren samen,
maar nog steeds is jou niets te dol;
wij gaan voortdurend aan de rol
zonder ons ergens voor te schamen.

Goed, zulk een leven eist zijn tol,
dat moet ik zonder meer beamen,
en kilo's paracetamol,

Toch maak ik graag voor jou reclame:
geen wulpse vrouw of sjieke dame
haalt het bij jou, mijn alcohol.

(1943 Driek van wissen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben toch wel blij dat ik ook een soort Fi heb, thuis slaapt het alleen maar en buiten sjokt het voort als een oude kerel tot er eten of wild in het spel komt, dan is het opeens een jonge god.. tina, ehm caro natuurlijk.. hahaha. Ik zou het trouwens een hele prestatie van je vinden als jij een jonge stuiterende labradormix tot een luisterend rustig hondje zou kunnen omtoveren... Dan ligt er nog een prachtige carrière voor je in het verschiet als hondenfluisteraar!! Oja, dat is wel zo, leg aan Lucky uit waarom hij bij jullie is, klinkt erg zweverig maar ik heb het idee dat het wel werkt, dingen uitleggen. Mijn kat is wel rustiger geworden. en als het niet werkt dan kan het ook geen kwaad.

Ik heb laatst bij de dierenwinkel een hondenzeem gekocht voor na het zwemmen of in mijn geval, na een fikse regenbui, je krijgt je hond er droger mee dan met een handdoek.

tot zover de dierentips van Tapas! ;)

Mijn Tapas heeft zijn kleine ochtendronde gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier komt even een enorme klaagzang.
Ik kan het niet opbrengen om iets maar dan ook iets te doen.
Met veel moeite een was in de machine.
Het moet toch niet gekker worden.
Ik raakte er net van in paniek.
Over twee weken ga ik op vakantie,
kan me nu al druk maken dat ik mijn koffer moet inpakken.
Er staan planten op mijn balkon die dood zijn,
zit er al een week naar te kijken maar doe er niets mee.
Opruimen ho maar.
Hoe krijg ik mezelf in hemelsnaam weerbij elkaar geraapt?
Het zal in de loop van de dag wel wat beter worden, dat vreselijke gevoel.
Ik wil dat gevoel ook niet hebben, maar het is er.
Natuurlijk moet ik het er laten zijn, dat gevoel.
Maar ik word er zo vreselijk moe van.
Pfffffffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hee albertina..
waarom zeg je niet tegen jezelf: oke, van 1 tot 2 ga ik aan de slag, voluit.
en daarna neem ik een uur pauze, desnoods een soap kijken of thee met wat lekkers erbij?
Maak een lijstje van wat er gedaan moet worden en streep het door als je het gedaan hebt?
voelt goed hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip, dat weet ik.
Ik kan het eenvoudig niet opbrengen.
Op zich vind ik het niet erg om weer te gaan werken hoor.
Ik zie alleen zo vreselijk tegen de tijden op.
Al valt het volgende week wel mee, dan heb ik late diensten.
Ik kan gewoon niet uitstaan dat alles mij zoveel moeite kost.
Wel ga ik een lijst maken van wat ik moet doen,
dat lijkt me wel wat.
Ook heb ik besloten dat ik op zoek ga naar een hulp in de HH.
Decandent ten opzichte van mijn één persoons huishouden,
maar ik kan en wil er momenteel geen energie in steken.
Zo dat was wel weer genoeg geklaag voor vandaag.
Ben net toch even naar buiten geweest, een tijdschrift gekocht
om een beetje in te bladeren.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Heb net het draadje van gisteren terug gelezen. gezellig en leerzaam draadje.

Soda, iedereen heeft dat gevoel in het begin. Iedereen hoort erbij en soms is het gewoon niet te doen om op iedereen te reageren. Zie Blacky. Ik lees Blacky graag en ik hoop dat ze ook niet stopt met schrijven want zij hoort nu gewoon bij mijn dagopening. Toch reageer ik niet elke dag op haar.
Fijn he, Blacky praat ik over je alsof je er niet bent. Mag voor deze keer wel, he?
Ik heb het in feite ook tegen jou.

Fran, ik ben helemaal verbaasd. Was er van overtuigd dat je een typisch kattemens was. BB, laat het mens roken. Een verslaving tegelijkertijd. Ik zit met hetzelfde, Max gaat over 2 maanden verhuizen en ik merk dat onze wandelingen mij echt helpt. Ik zou heel graag een hond willen. Maar ik weet niet wat er in de toekomst gaat gebeuren qua werk. In het verleden moest ik om 5.30 op om de trein te halen en dan heb ik echt geen tijd om met een hond te gaan lopen. Vreger thuis was dat geen probeem daar hoefde alleen de deur maar open maar ik woon allang niet meer op een boerderij. Een hond dan ook nog de hele dag alleen laten vind ik gewoon zielig. Maar jij werkt van huis dus dat probleem heb je niet maar je hebt gelijk honden zijn duur in aanschaf maar ook in onderhoud.

Even terugkomend op de dagdraad van gisteren. Ik ga ook voor de nul lijn. Het is gewoon het gemakkelijkst voor jezelf. Trouwens ik gebruik nu Refusal dus hoef er op het moment helemaal niet over te denken. Ik wil en ik durf niet. Ik wil er zijn voor mijn kinderen en als ze alleen al alcohol zien is dat vertrouwen weg. Ik koop liever eten en ik weet niet waar ik emotioneel terecht kom als ik nu met Jan op de bank ga zitten.
Ik heb nu overzicht en helderheid nodig en dat is het eerste wat je verliest als je drinkt.

Vandaag wederom tot mijn nek in de papierenhandel. Gisteren was mijn hoofdpijn weg nadat ik met Max had gelopen maar toen ik weer acter de computer kroop had ik er gelijk weer last van. Ik heb toen echt even mijn grenzen gesteld. Mijn gemoedsrust en nuchterheid staan op de eerste plaats. Ondanks dat vannacht heel akelig gedroomd en constant wakker geworden
Het word zo langzamerhand een onoverzichtelijk kluwen omdat er elke dag wel weer wat op de mat valt.
Plus omdat ik en X alle twee laks zijn/waren in het bijhouden van administratie en er overal in huis wat ligt is het constant zoeken en dan weer afgeleid worden. Vooral dat zoeken irriteerd mij ontzettend.
Het zal deels mijn eigen schuld zijn maar eigenlijk vind ik het schandalig dat doordat ons land zo geleid word door regeltjes en in hokjes stoppen dat ik hiertoe gedwongen wordt. Aan de andere kant is dit natuurlijk ook een stukje rouwverwerking zegt mijn vriendin. Ik wil haar best wel geloven.
De irritatie is zo groot dat ik gisteren dus alles over prinsjesdag heb weg gezapt. Vandaag wil ik het best allemaal doen maar wel wat er mij voor handen komt dus eerst nu alles in mappen en uitgezocht want dit is geen werken. En ik wil vanavond slapen.

Ik ga eerst het avondeten maken, we eten nasi want gisteren was ik zo op dat we boterhammen hebben gegeten. Dan is dat gebeurd want dochterlief en ik genieten van het samen eten aan tafel.

Iedereen een fijne dag!

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, overgeslagen Jij????? Dacht het niet:huh:

Albertina,

meis, ik voel mij net zo. Ik moet van mijzelf 3 klussen per dag doen.
En ik vind het totaal niet decadent dat je een hulp in de huishouding gaat zoeken. Jij verdient je centjes en jij kiest ervoor om het zo te besteden. Als jij je eraan stoort vind ik dat juist heel verstandig.
Ik kom er steeds meer achter hoe belangrijk het is dat je jezelf prettig voelt in je eigen huis.

Zet hem op! Je doet het goed.
Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!

Vanochtend samen met Daniël lohues het laatste restje plafond schoongemaakt... Heerlijk!
Net met dochter naar de stad gereden naar de tandarts voor haar beugel. Over een maand krijgt ze onder en boven een blokjes...

Ben nu eigenlijk verschrikkelijk moe, en denk eraan om ook een uurtje te gaan liggen. Heb ik straks weer wat energie voor het stofzuigen en het eten koken..

Iedereen die hier ook moeite heeft de dag door te komen, veel sterkte, en luister naar je gevoel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina, ik wilde het niet schrijven maar het is wel zo, je bent zelf de enige die jou tot actie kan krijgen.
Ik rommel hier vandaag ook wat af. helaas wordt de chaos eerst altijd groter ;) was hangt buiten, afwas en keuken zien er weer redelijk uit, boven is de klere-zooi weer in de kast verdwenen en nu ga ik even tv hangen. Het huis oogt nog als een bende maar ik weet dat het weer overzichtelijker gaat worden

Kan je niet bij de arbo-arts langsgaan en aangeven dat je die vroege diensten nu niet trekt? of in overleg met je werk?
gewoon 9 tot 5 heeft ook zo zijn voordelen. en niet iedereen is even geschikt voor onregelmatige diensten.
Ik vind het vervelend voor je dat je je zo rot voelt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms een klein beetje Anjo. :heart: Gaat zo voort vrouwtje. :present:

***Albertina, jij zei tegen mij iedere dag iets en dat probeer ik, nu jij! Dat lijstje is een goed hulpmiddel.
Echt alles opschrijven en dan ergens een streep door halen! Klaar is klaar.

Ik sta bijna tien maanden droog en nog zijn er dagen, dat ik total loss van moeheid ben, dan komt er niets uit handen. Soms moet je je dwingen. Teveel achterstallig onderhoud maakt ook down, met alles wat er bij hoort! Als er iets uit handen komt, een klein dingetje, voel je je een stuk beter!!!
Ik ben nog te moe geweest om naar de box te gaan voor m'n fiets. Ik klapte zo terug in de bank. Maar na een eind fietsen kwam ik beter terug. Iets met endorfinen!!

En waarom MOET je met vacantie. Als je zo moe bent waarom zulke toestanden? Lekker in je huisje schuffelen, en laat de boeren maar dorsen. Zoiets!!

Mocht er iets van een depressie onder liggen, probeer een pilletje!

Sterke van een ook moe en nog niet in balans persoon!! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, mijn entrée verliep ook niet gladjes. Ik moest me erin stoeien! Kostte mij en Ferry beide een ban.
Maar let bygones be bygones. Ik denk dat een ieder hier met enige schuchterheid het podium betreedt.

Nu moet ik er echt tegen aan.

Oh ja, beetje schilderen, heb ik ook gedaan! Knal je emoties op het linnen! ;)

Dag!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hehe, over actie gesproken, net met mijn werk gebeld omdat ik me de hele dag al schuldig voel omdat ik me naar mijn gevoel niet netjes heb vrij gemeld en niet durf te bellen omdat ze vast allemaal boos op me zijn. Dat staat mijn innerlijke rust dus enorm in de weg... dus net gebeld en er is niks aan de hand, ik had het wel duidelijk genoeg aangegeven voor hun en ik moest me vooral geen zorgen maken... owwwwwww.... hoe gek kan een mens zich ook denken he! Zit hier nu een potje te janken en ook trots te wezen omdat ik toch ben gaan bellen in plaats van me nog meer naar beneden te laten trekken door mijn eigen gevoel.

Wat kan het leven soms toch ontzettend ingewikkeld lijken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik vorig jaar op het forum verscheen, was het een levendig gedoe, waar het vrij gemakkelijk tussenkomen was. Ben toen ook hartelijk welkom geheten. Ik kan me nu wel voorstellen dat een nieuw iemand het wat lastig vindt om mee te gaan schrijven. Mijn indruk is dat het forum ietwat is ingeslapen en het soms meer een forum is van de vaste gasten. Niets ten nadele! Maar de sjeu is er wat af. En ik merk ook aan mezelf dat ik minder animo heb om nieuwe mensen welkom te heten. Dat komt ook omdat er veel mensen gekomen en weer verdwenen zijn. Dan vraag je je soms af, waar je je energie eigenlijk in steekt. Dat is niet eerlijk tegenover de nieuwkomers, die elk op zich een warm welkom verdienen. Maar ik zeg wel: nieuwkomers, je eigen inbreng is heel belangrijk om antwoorden te krijgen. Zoals al vaker is gezegd, wij zijn geen therapeuten, slechts mensen die hun ervaringen willen delen en die ook graag van anderen willen lezen.

Tina, als je uit je slaapje bent: ik heb een paar maanden na het stoppen met drinken ook zo'n blakke tijd gehad. Echt nergens zin in. Zat gewoon een beetje te verzuren achter de pc en verder voerde ik geen klap uit. Bij mij is dat vanzelf weer over gegaan, maar ik weet wel hoe vervelend dat voelt. Alsof je met jezelf nergens meer heen kan. Ik hoop dat jij ook weer hoop aan de horizon zal zien gloren. Je bent het waard! Die energie zit wel ergens in je, maar je hebt het nu even niet bij de hand. Geef jezelf de tijd zou ik zeggen. Als het echt een bende wordt in je huis en op je balkon, ga je er echt wel weer tegenaan.
Jezelf dingen kwalijk nemen en van alles moeten, kost alleen maar energie. Veel sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal en in het bijzonder hallo Soda. Welkom op het forum, ik hoop dat je lang hier het genot mee mag maken van "niet drinken" want voor mij is het echt een kadootje geweest, een verandering in mijn leven.

Ja, de nieuwelingen moeten zelf de deur open doen en naar binnen stappen wij kunnen ze niet naar binnen sleuren en blijven koesteren en knuffelen. . Als ik door de lijst loop met 611 "gebruikers"dan heb ik zeker de helft of iets meer dan dat wel eens welkom geheten hier. Géén reden om het niet meer te doen, welkom heten, maar wel een reden omje te realiseren, daar wil ik jou ook op wijzen, dat de enige voor wie je hier schrijft, jezelf bent.

Ik schrijf hier niet voor een ander. Nee, doordat ik hier schrijf, en ik ben ook zo iemand van : nu een senseo en dalijk in de auto en blablabbla wat velen totaal niet boeiend zullen vinden, nou die hoeven dan ook niet te reageren. Maar soms krijg ik opeens diepere inzichten, of vraag ik me wat af, en dan is het heerlijk om je (moeilijke soms) emoties te kunnen delen, de angel is er dan uit, de angel is voor mij de aanleiding om vroeger te gaan drinken wat ik nu niet meer doe.

Er komen van tijd tot tijd altijd weer dezelfde, even interessante discussies terug, kun je minderen naar 1-2 glaasjes per dag, heb je genoeg aan het forum, wat voor therapie heb je nodig, hoe voel je je met en zonder alcohol, dus die molen draait en stap maar op !!!

Laatst was er een zeer verdrietige "juffie" (waar is ze eigenlijk gebleven?) die zei dat ze zo verdrietig was dat nooit iemand op haar reageerde of naar haar werk vroeg. Ik was toen wellicht wat snibbig en zei ook tegen haar, dat de meesten hier vrij veel vertellen over hun privé-gedoetje en dan kun je makkelijker aan zo iemand vragen hoe is dit of dat? Daarop reageerde ze vrij uitgebreid en ontstond een hele uitwisseling, kortom, het ligt niet alleen aan "ons". En dat de oudgedienden een gesloten clubje vormen, echt niet. Wat is oudgediend trouwens? één jaar, 6 maanden, twee jaren? Wie zal het zeggen.

Waar ik niet van houd, is van mensen die zelf geen moeite doen, amper schrijven en dan komne jammeren dat ze zich buitengesloten (blijven) voelen. Je moet het leuk maken voor je zelf. Ja en overal zijn clubjes en groepjes maar ga naar een willekeurige vereniging, maakt niet uit wat voor, en daar zijn ook groepjes, een soort vriendenclubjes enz. dat is overal zo. Daar moet je niet verdrietig van worden, maar accepteren en zoeken met wie jij het beste door de bocht kan geraken. Kost tijd en moeite ja, maar niets in het leven gaat van zelf.

Einde "preek".

*aanvulling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het kader van het verhaal van mijn dag (scrollen maar) heb ik vannacht beter geslapen met mijn gezwachtelde pootjes, Anna, je steuntje in de rug heeft goed geholpen.

Ik was alleen te laat wakker om Zoon uit te wuiven om half 8, maar zijn brood lag klaar in de koelkast, mazzeltje voor hem. Ik ging lekker slapen met het huis aan kant, de keuken schoon, heerlijk. Had een rustige avond gehad met een kaarsje, een knappe man (dr. Gegory House) en lekker eten. Jammie !!!!!! Toch probeer ik op te letten en bij vroeg eten (half 5 ivm trainen der kids) gewoon extra brood te nemen met dun smeerkaas, is er eigenlijk smeerkaas 2+ of zo? Met echt een bare-minimum aan vet? En rookvlees, wel erg duur, maar we vinden het allemaal erg lekker en je hebt niet veel nodig en het blijft ook goed op je broodje.

Om 9 uur naar het ziekenhuis, van het parkeerterrrein naar binnen gesloft op mijn maat 44 sloffen wegens gezwachtelde benen (deze info voor de nieuweren onder ons) hahaha :D zal ik alles oplepelen wat ik heb dan komen ze nooit meer terug. Was op tijd bij de ergotherapie, erg lief meisje die een spalk voor mijn linkerarm heeft gemaakt, echt handwerk zeg.

zal even een print monteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip, bedankt voor je reactie, ik voelde me ook even niet zo gehoord.. je hebt dat opgepikt! kon ik wel even gebruiken!
Ben benieuwd naar je mooie spalk Houtje, hoe gaat het nu verder met de neuroloog en je nek?

Ik ga de deur uit, met de hond naar het bos, hoop dat het zonnetje nog even lekker blijft schijnen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zooooooooooo,

pootjes in de zwachtels, hand in de spalk (de gehele nacht + minimaal 2 uur overdag).

houten armpje :D

Gelukkig kan ik nog een beetje redelijk met één hand typen, en ik zal 's avonds een uurtje doelloos voor de tv moeten neerstrijken met zwachtels :D en spalk :D kan met de R. hand nog de AB bedienen toch?

Dochter heb ik aansluitend aan het ziekenhuis kunnen ophalen uit het pre-historische kamp. Nou, Zoon was 2 jaar geleden véél viezer, en het schaap was alleen moe en had honger en verder had ze het NIET koud gehad s nachts dat was mijn enige zorg, en redelijk goed naar haar zin. Maar veel verhaal kwam er niet uit hoor, ze is bekaf. Natuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk wil ze zometeen wél gaan voetballen om kwart voor zes, je bent fanatiek of niet hè. En aangezien het traditie is dat we daarna naar de snackbar gaan maar ik graag het wat gezonder houd, gaan we naar de Mac zodat ik de mega-salade kan eten.

Toen belde een kennisje in paniek met een tekstverwerkingsklusje, of ik ruwe notulen netjes kon maken, dus ipv strijkgeld heb ik vanmiddag tiepgeld verdient (makkelijker werk, minder moe en méér geld ook nog)..... zou ik wel vaker willen doen zo'n klusje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,

Ik bewonder je houding altijd zo, vind je zo knap en stoer en sorry dat ik je ingebakken signaal niet heb opgepikt toen ik thuiskwam dat een tikkie ondersteuning fijn zou zijn. Ik zit af en toe ook met oren in de soep en dan zie je niet meer dat er ballen om je heen drijven (ehem, ik bedoel daar mee, mensen die ook wat vermicelli = aandacht willen).

Jij komt altijd zo krachtig over, dat je uit het forum haalt wat je nodig hebt en de rest laat voor wat het is, ik heb nou eenmaal erg veel respect voor je, voor je levenshouding, alles wat je geleerd hebt in je therapie en wat je elke dag nog leert hier vang !!!!!!!!!! :present::present::present::present::present::present:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Vanochtend begonnen met boodschappen voor het werk. Gewerkt en de broodjes voor de lunch klaargemaakt. Naar huis gegaan en onderweg blijven hangen om (ja, dat moet ook af en toe) onderbroeken en hemdjes te kopen. Loop vervolgens een lieve bekende tegen het lijf en we zijn samen een terrasje gaan doen. Daarna nog gekeken naar een mooie, deftige jas, mooie bloes en souspull, maar niets gevonden van mijn gading. Nou, ja, wel een hele mooie jas gezien, maar niet voor mijn portemonnee. Eindelijk thuisgekomen ben ik gelijk aan de slag gegaan op hh gebied. Een kwartier geleden was ik klaar. Ik heb al bedacht wat het avondmaal wordt en ga dadelijk wel even languit op bed. Van actie word ik zo moe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha, Anjo! Ik ben wel degelijk een echt kattenmens. Vind honden eerlijk gezegd vies ruiken. (Sorry, hondenliefhebbers!) Was een toekomstfantasietje, maar misschien wordt het ooit wel echt... :) En dan lijkt zo'n bulldogje me wel iets. Leuk beestje. Bij de beschrijving stond dat 'ie prima geschikt is voor oudere mensen, hihi. Dus vast ook wel voor iemand als ik. En het zou me eigenlijk ook wel goed doen om meer buiten te komen, en daar is zo'n hondje wel goed voor.

Ik zeur trouwens zelf al jaren dat ik wil stoppen met roken, hoor. Ik begin behoorlijk te piepen soms, en heb een vervelende rokershoest, en dat baart me zorgen. Bovendien kost het me klauwen vol geld. Ik heb zo'n hondje echt op een paar maanden bij elkaar gespaard, hoor!

Deze ochtend naar de tandarts geweest. Dacht dat ik een gaatje had. Bleek verkleurd tandsteen te zijn, dus ik opgelucht. Maar die opluchting duurde niet lang. Pfff. Heb een ander piepklein gaatje en een tand die preventief behandeld moet worden. Na het bekijken van de foto's bleek ik ook een groter gat te hebben, maar dan onzichtbaar van de buitenkant. Ik moet volgende week dus terug. En de week daarop weer. :( Na ja, het zal wel meevallen. Maar ik heb zo'n ontzettende hekel aan dat geboor!

Mijn bloeduitslag was trouwens goed. Alles oké, ook de levertest. Moet gewoon genoeg rusten. Reinheid, rust en regelmaat! :D

Blacky: :heart: Ik lees jou altijd, maar reageer niet altijd. Beetje te druk met mezelf vaak...

Zo, ik moet nog een paar uurtjes werken. Ben de hele dag weg geweest en mijn opdracht moet af.

Groetjes,
Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...