Spring naar bijdragen

17-09-08 ....moggu


soda

Aanbevolen berichten

Goeie moggu allemaal,

Ik hik er al een tijdje tegenaan dat nieuwkomers uitgenodigd worden om in "ditjes en datjes"te komen praten.Ik zie ook dat dat zelden gebeurd.Jullie zijn zeker aardig en ondersteunend als ik alles lees.
Toch stap ik er niet makkelijk in.Het is ook veel ons kent ons en gaat over veel intieme kennis waar je als buitenstaander niet makkelijk op in kan haken.Eem soort gesloten gemeenschap,die zegt kom maar binnen.Begrijpen jullie dat dilemma voor nieuwkomers en wat zou een verbetering kunnen zijn of ben ik te schuchter.

soda,die erbij wil horen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 96
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Beste Soda,

Eerst en vooral: hartelijk welkom.

Ik had ook het idee dat ik inbrak in gesprekken. Al snel kwam ik erachter dat dat niet zo is. Inmiddels zit ik hier ook anderhalf jaar te schrijven en te lezen om droog te blijven. Ik ben altijd ontzettend verlegen geweest en ben dat nog. Face to face kom ik niet uit de verf als het gaat om praten over serieuze zaken. Of ik raak de draad kwijt of ik luister zo ingespannen en ben zo hard bezig om mijn antwoorden te formuleren, dat ik als mosterd na de maaltijd reageer. Daarom ben ik zo blij met het forum. Ik kan rustig mijn gedachten formuleren.
Zonder dit forum was het stoppen en gestopt blijven mij niet gelukt.

Schrijf en lees gewoon mee. Het eigene komt vanzelf. Pik eruit wat je kunt gebruiken en laat het overige liggen. Schrijf wat je hart je ingeeft. Het leven van alledag is van invloed geweest op ons drankgebruik. Onze ervaringen over hoe te leven zonder drank of met veel minder delen we graag met je. Vertel wat je bezighoudt, vraag naar hoe anderen met moeilijke situaties omgingen/omgaan.

En nu ga ik naar bed.
Slaap lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

good morning ,
en toch begrijp ik de nieuwelingen en niet enkel de nieuwelingen hebben dit gedacht maar ook sommige oud gedienden .
het is gewoon moeilijk om tussen het vaste clubje te komen
voorbeeld ik ben hier al lang maar de reacties op mijn posting zijn maar laag , herlees het draadje van gisteren maar eens en van andere dagen
nou ja ik persoonlijk lig er niet echt van wakker maar het kan een mens wel een triest en eenzaam gevoel geven
met deze groet ik jullie en wens jullie een fijne vrolijke nuchtere dag toe .................. die ik eender wat ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen!

Ach Blacky, loiverd, waren ze je een beetje vergeten, kom hier dan krijg je een dikke {{{{knuffel}}}} van me (zo beter, meiske? ;) )
Ik lees je altijd wel hoor en ik wordt altijd wel vrolijk van je, als je dat maar onthoudt! :heart:

Soda, volgens mij heeft iederèèn datzelfde gevoel wel gehad toen ze hier net kwamen schrijven.
Gewoon meedoen, en volhouden, dan komt het vanzelf goed.
Maar gaat het ook wel goed met niet drinken bij jou?

Wens voor iedereen een fijne dag, maak er wat moois van, en bewaak je grenzen he!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,
Over nieuwkomers (Soda, welkom), dat kan ik goed begrijpen, dat je denkt dat het een dorpje is waar iedereen elkaar al kent. Ik schrijf en lees hier nu dik een jaar mee, de laatste tijd maar mondjesmaat. Ook ik heb wel eens het idee dat ik geen voeling meer heb met de mensen die hier schrijven. Of soms heb ik gewoon niet zoveel met de onderwerpen die hier langskomen. Wel weet ik dat ik zeker de eerste maanden van het stoppen met drinken, veel aan dit forum heb gehad. Als je echt een onderwerp voor jezelf belangrijk vindt, kun je dat expliciet vertellen, en er is altijd wel iemand die het herkent.
Met mij gaat het verder goed. Het blijft allemaal een leerproces, dat tijdens de drankjaren stil is komen te liggen. In nuchtere toestand ontwikkelt zich dit allemaal in sneltreinvaart, dat is wel spannend maar ook soms vermoeiend en beangstigend.
Ik weet nu dat ik niet meer wil drinken. Het is eigenlijk net zoiets - voor mij dan - als dat ik bepaalde voedingsstoffen niet verdraag omdat ik er uitslag van krijg. Van drank krijg ik geestelijke uitslag, bij wijze van spreken. Het gevoel dat ik de roes wil, wordt gaandeweg minder. Dat is echt waar, voor wie er nog tobt met het idee dat je eigenlijk niet echt helemaal wil stoppen. Het gemis, het rouwproces van "nooit meer roes" vervaagt. Andere dingen worden belangrijk, nuchtere dingen. En die zijn helemaal niet saai, maar juist spannend.
Dus ik zou zeggen, wie er af en toe nog aan de drank zou willen: hou maar vol met niet drinken, want je leven verandert zonder meer op een goede manier.
Verder, iedereen een prettige dag toegewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Soda, kom gewoon met ons meeschrijven! Ik begrijp je angst om in te breken, dat had ik zelf ook. Het is al moeilijk genoeg om te erkennen dat je een probleem hebt, en je daarna aan te melden bij een forum met mensen die ook allemaal een probleem hebben.... Ik wens je veel succes bij het alcohol de baas worden, en hoop je veel te lezen! Gewoon doen!

Pip, ik zit ermee. We hebben de boel voor elkaar omgedraaid, ben ik bang. Toen ik las sponsor, dacht ik juist in AA-termen. Maar ik meende ook dat je nog contact met je ex zou hebben. Deze twee heb ik aan elkaar gekoppeld, en ik vond het fijn dat ik dacht te lezen dat je een goed gesprek had gehad over je alcoholprobleem en daarbij de opvoeding voor jullie kinderen, die jij alleen op je neemt.... Ik heb geen moment aan geldelijke bijdragen gedacht toen ik het schreef. Dat besefte ik pas later, dat je het zo zou kunnen interpreteren.. En dus ook deed! Het spijt me. Ik ben me ervan bewust dat ik soms teveel voor anderen denk. hoop dat je lekker hebt geslapen en het los kunt laten. Zoals het over kwam, was geenzins de bedoeling!

Allen, heb een fijne dag vandaag!

Houtje, veel succes en sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Caro: sterkte met je logeetje.

Blacky: ik leef enorm met je mee.

Soda: ik vond het in het begin doodeng om hier te komen schrijven, maar ik ben er maar gewoon tussen gesprongen. Dacht ook dat het een vast kluppie was, maar dat valt wel mee. Het is een komen en gaan hier.

Corinne: GOGO !

Water: ja grenzen bewaken , daar zeg je me wat. Ik voel me hier af en toe een cipier... van mezelf.

Vie: geweldig dat het goed gaat.

Adam: geef mij maar een dubbele senseo.

Marjo: ik vind het altijd fijn als iemand meedenkt.

Pippi: :present:

Ik ben alweer aardig opgeknapt, maar ga het nog even rustig aan doen. Vanaf vanavond een heel druk programma en dan een paar dagen lang. Dus slim van mezelf dat ik toegegeven heb aan mijn algemene malaise :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, ja even lekker rustig aan!
Dat doe ik vanochtend ook... en verdikkie, zónder k-gevoel!
Was van plan mezelf wat minder op te jagen... Ik doe best wel genoeg! :)

Zeg, Adam. Dat was me wat gisteren!
Zei je nou laatst dat je werk ging zoeken? Ben wel benieuwd!

Pip :present: terug! Ik hoop dat je mooie bloemen hebt gevonden!

Ik heb gisteren een nieuwe dekbedovertrek gekocht voor kleine Klaas, bij de hema voor 11 euro!
Tevens een paar leuke doosjes, voor in z'n blauwe kastje... Dat betekent veel voor mij (en hem).
Het gaat hier best wel goed...!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Soda ik lees net je posting, kan me aan de ene kant wel voorstellen dat je het lastig vind hoor.
AAn de andere kant, ik neem dan mezelf maar even, vond het ook doodeng de 1e weken.
Ben toch gewoon blijven schrijven, ik heb nooit het gevoel gehad er niet bij
te horen(raar eigenlijk, erbij horen) maar goed ik bedoel te zeggen dat je hier toch gewoon van je af kan schrijven.
Ik heb net ook gekeken bij de mensen die zich de afgelopen tijd hebben aangemeld en voorgesteld, dat zijn er best veel.
Weinigen lees je hier terug, ik kan me bijna niet voorstellen dat dit alleen zou komen omdat er een
"hecht clubje"is.
Ik kan het natuurlijk mis hebben.
Maar goed , schrijf gewoon mee of van je af, pik uit het draadje op waar je wat aan hebt.
:present:

Zo ik heb erg belabberd geslapen, ik moet toch weer eens aan het werk en daar word ik wat nerveus van.
Pffff, ik zou nog wel weken en weken thuis willen blijven.
Helaas is de realiteit anders, er moet weer gewerkt worden.
Ik neem me voor om zaterdag weer te gaan beginnen, straks maar even bellen,
dan is dat tenminste gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo: ja zonder rot gevoelens. Eigenlijk te gek hoor. Loop me hier in het zweet te werken en me schuldig te voelen en ja, ik doe ook genoeg. Zo ik zet dat NU opzij.

Carolien: wel een mooie hond hoor. En tja, die willen graag bewegen he.

Nieuwe tweede hands fiets voor mijn Pietje Bell. De lieve schat, de honnepon, ... grrrrr.....
125 euro, alsof het niks is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertina: ik denk dat het goed is dat je een beslissing hebt genomen. Lastig hoor.
Balanceren wat goed en niet goed is voor jezelf, je werk etc. Ik loop er ook mee te googelen deze dagen.
Gaan ze zitten te bellen. En ik heb helemaal geen zin om te zeggen wat er met me is.
Ik ben een harde werker en doe alles wat ik moet doen, dat gezanik altijd.
Maar het zit meer in mijn hoofd dan bij iemand anders. Ze zaniken eigenlijk niet, maar dat maak ik er van. Zoiets. Nou ja, zoals ik schrijf zo denk ik momenteel, chaos.

Vandaag gaan we gewoon rustig aan doen en we drinken geen JWW.
En dat moet maar voldoende zijn vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, dat heb ik ook niet verteld, wat er met mij is.
Ik heb gezegd dat ik griep heb,:angry:als ik vertel wat de ware reden is
dat ik niet werk, dan word ik niet serieus genomen.
Je kunt gewoon niet vertellen dat het niets lichamelijks is, helaas.
Ik zie er tegenop twee weken achterstand, een opdracht ivm mijn werk die ik voor de 30e af dien te hebben.
En ga zo maar door.
Ik wou dat ik rijk was en niet zo knap.
:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha Albertina: nou lieve knappe meid, dan maar werken. Maar goed, griep is een prima verklaring.
Mensen zijn ook blij als je goed uitziekt anders steek je de boel ook maar aan.
Kan je ook mooi zeggen!!! Misschien is het ook wel weer lekker om weer te beginnen.
Ik merk dat het onregelmatig werken mij niet goed doet. Dan zus en dan zo.
Maarja, het is niet anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allen.

Bedankt voor de reacties.Ik lees dat het wel herkend wordt en daar ging het me om.Vie en blacky
kwamen het dichtst in de buurt van waar ik op doelde.

Winchun,ik had gisteren je prive bericht niet gezien.Was het eerste dat ik kreeg .Ken het forum nog niet goed genoeg dus alsnog bedankt voor je welkomswoord

Water je vroeg hoe ik ervoor stond.Ik ben nog aan het 'spelen'met de alcohol en nog niet zover als de meeste hier.Mijn internetbehandeling is pas van start gegaan.Voor details verwijs ik je naar de rubriek
'Wie is wie",waar ik door de schat Kaia opgevangen ben.Dat gaf me veel steun

Soda,die wel een beetje gerustgesteld is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De fiets is trouwen 150 euro. Als hij probeert deze fiets ook in no time te mollen krijgt dan, nou ja dan ... weet ik nog niet. Ik heb gister als straf een 'speeltje' afgepakt en moet tig keer de auto wassen.
Wie niet wil luisteren moet maar voelen, hij maakt er zowiezo een zooitje van. Grenzen bewaken ja. Constant uitproberen hoever hij kan gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herkenbaar, ik voel me ook best schuldig dat ik vandaag niet ga werken, dus daar moet ik nog wat mee doen. Anders heb ik de komende dagen nog niet echt vrij voor mijn gevoel maar ben ik aan het spijbelen. Het kan soms zo ingewikkeld zijn he. Ik heb boven alvast wat opgeruimd, kleren in de kast gedaan of in de was, wasmachine draait. Eerst in huis orde op zaken stellen

Blacky, wanneer ga je naar Spanje? ga je alleen of gaat er iemand met je mee? Soms reageer je wat meer op iemand soms wat minder, zo gaat dat nou eenmaal, denk niet dat daar slechte bedoelingen bij zitten.

Soda, vergeet niet dat iedereen hier nieuweling is geweest en met dezelfde gevoelens geworsteld heeft, Dat is het proces wat bij een forum hoort. Zo gaat het in het echte leven ook als je in een 'nieuwe' omgeving komt. Geef het tijd.

Tina, Lucky gaat vanzelf ook wat rustiger worden als hij door heeft dat hij nu voorlopig bij jou zit. Hij is ook een nieuweling die zijn plek nog moet vinden ;) en jouw routines moet leren kennen. Als je maar duidelijk tegen hem bent zal hij het wel snel oppikken. Het is ook niet niks hoor, opeens met zo'n stuiterbal opgescheept zitten.

Ik wens iedereen een fijne, droge dag toe vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

***Soda, welkom! :)

Even over het veel of weinig reageren. Nu ervaart ons aller Blacky een zeker onbehagen. Hoi lieve Blacky, niets aan de hand vrouwtje. :heart:

Ook buiten dit forum draait het leven door. Degene die wat langer gestopt zijn reageren vaak iets minder en daar is niets mis mee. Ook ik zit niet heel de dag aan het beeldscherm gekluisterd, dus er ontgaat me wel eens iets!
Ook ik word soms overgeslagen. Het schrijven op zich heeft echter ook een therapeutische werking!!

Soms heerst er een beetje een sfeer van: I scratch your back, you scratch mine.

Moet er werkelijk op alles gereageerd worden? Hele dagbestedingen passeren hier de revue! Is het een obligaat iets op ieder wissewasje te reageren?

Je zou waarlijk nog een schuldgevoel krijgen, dus dan maar wat minder schrijven.
Bovendien heb ik ook zo m'n problemathiek en wordt al de kommer en kwel soms iets te veel.

Vrij zijn van alcohol, is in mijn geval er wat minder mee bezig zijn. Dus leuke dingen doen, voor zover dat haalbaar is.

Allen het beste!!! Reageer of reageer niet, alles is goed. En een menselijk trekje is alles te willen weten, dus geen reactie, toch gelezen. Lucky me!!! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hierbij reageer ik dan nog even op het beste peerd van stal...
Soothe, ouwe Amsterdammer, fijn ff wat van je te horen!
Je gaat góed!!!!! :)
We bannen de drank uit ons leven en krijgen het échte leven ervoor terug!
Daar mag ik graag over schrijven, al knaagt het soms dat ik hier ook teveel hang...
Alles op z'n tijd. Rustig aan!
Beetje meebuigen zal'k maar zeggen...
Doeii!!

Tina, dat lijkt me wel heel erg moeilijk dat je met een griepje thuis zit, terwijl het vele malen erger is. Je dat niet kan zeggen, dus ook niet de juiste reacties kan krijgen. Succes!

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...