Spring naar bijdragen

zaterdag 20 september

albertina

Aanbevolen berichten

Lieve Blacky,

Ik begrijp dat je gisteren overstuur bent geraakt, door emoties overmand en je zelfcontrole kwijt? Wat een nare en heftige ervaring meisje, laat je niet gek maken nu erdoor, hee je hebt veel doorgemaakt en nobody's perfect, gewoon de draad met jezelf weer oppakken rustig aan vandaag en GEEN drank hoor je me?! Dit keer ga je het anders doen jongedame belgisch oogappeltje van ons!!! Vergeef jezelf het gebeuren en ik ben blij dat het eigenlijk toch nog heel goed afgelopen is: jij bent veilig thuis bij ying en yang!

Let it go en een hele grote knuffel van mij :heart: Kaia.

PS is er ook een gironummer voor de save den blacky aktie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 142
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

houtje ik prober maar mjn hoofd is wazzu-ig
ik was gisteren richting een kennis aan het rijden en vermits men niet mag bellen in de wagen is
sms ik dat zien ze niet ) op zeker ogenlijk was het te zwaar en hebi mij aan de kant gezet want smssen tranen en rijden gaan niet samen komen ongelukkn van $
een politie combi zag mij en dat ik huilde toen hun bemoeide werd ik inderdaad agressieg , ze hebben mij naar een dok van wacht gedaan waar het antoord was gelflipt maar nog vrij normaal en neen geen alcogol in mijn bloed twee spuitjes verder moecht ik weg , waren de hetren zo beleeft mij naar huis te brengen en mijn auto
als men pillen moet nemen van een dokter is dat oin mijn ogen geen schuiver maken he ; maar ik heb schik van de drank duivel die daar op volgt omdat ik dit al mee gemaakt heb mijn hersens zijn nu niet van mij he maar van een vuile vieze pil
wete,n jullie dat mijn handen een eigen levene kleben zie zweven bovn mij toetsenbord hi hi hi hi best grappig en ik zie dri ying :-))
hier kan niemand n-binnen inlmijn burcht :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,

Mijn IBood USB-stick met 8 GB is binnen, bedankt voor de tip !!! Als jij er niet over begonnen was, had ik het niet gezien, het is echt een mooi dingetje en echt voor een mooie prijs. Dus mede dank zij jou ben ik nu trotse bezitter van mijn éérste IBood artikel.

Ik ga vast nadenken over iets moois voor mijn 6000e posting. Daar kom ik vandaag wel aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,

Ik vind de reactie van jou met daarin je gevoel dat je beschrijft toch echt niet overdreven. Het is toch iets wat je raakt, en een eigenschap van jezelf die misschien er wel is, maar die uit het verband wordt getrokken en uitvergroot, kan ook "uitvergroot" bij jou emotioneel binnen komen. Daarom moet je met dit soort grapjes altijd heel voorzichtig zijn, zeker in de digitale wereld, want je zit niet in een gesprek en kunt niet door het beeldscherm heen zien of voelen hoe het bij de ander (de ontvanger) binnenkomt.

* iets aangepast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké Blacky, ik begrijp het nu wat beter.
Het is geen ideetje nu je toch die medicijnen binnen hebt gekregen (mag dat trouwens tegen je wil of had je ermee ingestemd?) maar gewoon naar je bedje te gaan en lekker een paar uurtjes te gaan slapen? En dan morgen wat soep maken of zo, jullie hebben toch bakkers die open zijn op zondag, haal je daar een paar lekkere broodjes, je hebt vast nog wel iets van beleg in huis, dan kom je de zondag wel door.
En kan je niet iemand bellen, een vriendin, of iemand die je kent van de AA, die gewoon even bij je langskomt vandaag of morgen om even met je kijken hoe het met je gaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeg Blacky, heb je nu ook nog een boete gehad voor stilstaan en huilen en smsen in de auto? Lief van die agenten dat ze jou met auto naar huis hebben gebracht. Die spuiten waren misschien een minder goed idee omdat dat je nogal uit balans haalt. Ga nou effe niet klussen in huis enzo he, gewoon op de bank gaan liggen voor de tv, of in bed met de katten want die handen van jou hebben het deze week wel erg zwaar te verduren gehad! Hou je taai!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky de blackster.. We waren weer tegenlijk aan schijven. ;)

Kan er niks aan doen, maar jij bent mijn maatje. En iedereen die jou pijn doet doet mij ook pijn...
En jij weet hoe ik dan kan zijn ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Blacky, begrijp het nog steeds niet helemaal. Ben je zo uit je bol gegaan, kwaad geworden, dat ze je sedatie hebben gegeven? Dan is uit je tenen gekomen, verwacht ik. Wel alle aggressie eruit maar persoonlijk zou ik dat niet bij een politieman gedaan hebben;) Op de bank en rusten, dit was genoeg opwinding voor het hele weekeinde zou ik denken.

Vie, doe toch gewoon mee.

Adam, ik houd het kort. Vreemde dag, wel wat gedaan, zo meteen op de koffie bij de broeder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve mensen,

Vannacht heb ik weer goed geslapen! Zou het? Zou het echt de goeie kant op gaan? Laat ik er maar niet wakker van liggen ;) .
Vanochtend gelijk met de was begonnen. Ben nog even peuken wezen kopen, bah! Een wandelingtje gemaakt, een spelletje Kolonisten van Catan met dochter gespeeld. Verder wat aangerommeld. Stukken uit Leven in je Leven gelezen. Veel herkenning en dat doet soms wel echt pijn. Toch al met al een heel rustige dag gehad. Een middagdutje heb ik niet nodig gehad (bedenk ik me nu).
Straks ga ik hier lezen en ws. ook schrijven.
Het was hier prachtig en zelfs warm weer met die stralende zon.
Ik ben nog altijd heel blij dat het me gelukt is te stoppen met drinken. Wat voor tegenslag ook op me afkomt, het feit dat ik heb kunnen stoppen met drinken is een gebeurtenis waar ik mij aan kan optrekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst Vie, als je nu zonodig sneren uit wil delen besef dan ook tegelijkertijd dat je daar niemand mee dient...echter, zowel jezelf als de ander tekort doet. Ik snap niet waarom je dat doet en blijft doen trouwens.
Een herstellende alkie richt immers de aandacht op zichzelf, liever gezegd de eigen tekortkomingen. Anders kun je herstel wel vergeten. Hard maar waar.

An, ik krijg steeds meer respect voor je. Je benoemt iig het probleem zonder weg te duiken in zelfbeklag, kan ik nog wat van leren. Heb weer ervaren immers wat drank met mij doet; in no-time ben ik weer de kwetsbare/onmachtige Har tegenover de rest van de wereld. Dat mechanisme is zo verleidelijk om in te verzuipen, letterlijk.
Hoop voor je dat een oplossing volgt. Veel sterkte :present:

Houtje, heb de ellende van je pijn (deels) gelezen en bewonder je veerkracht. Maar meid, wat kom jij je grenzen tegen, akelig gewoon. Ik wens je dus die brace toe en verder alle hulp die je kunt krijgen.

Adam, mien jong :P Gooi het gif er maar uit, maar laat de drank staan! Duidelijk dat je iets doet met jouw leven op dit moment; maar waarom ben je zo bitter naar de ander? Jammer, man!
Je kunt vast meer aan jezelf hebben, hou dat dan maar vast, toch? :D

Spud, als ik effe mag...jeweetwel, die nabije buurman die niet spoort ;) Dank voor wat je schrijft, je bent eerlijk en dat kan volgens mij niemand je afnemen.

Wat mij betreft, vandaag mijn zus meegeholpen met overhuizen. Wéér een goede daad verricht, tsjongejonge, nu nog tevreden met mezelf wezen...valt niet mee, als die dip maar niet wil verdwijnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geer: fijn dat je er weer bent. Tja, het valt allemaal niet mee. Misschien een troost maar ik was ook zo bezig en op een dag gaat het toch wel beter hoor.

Har: ik hoop dat je het gaat redden, want je kan het, dat heb je al eerder laten zien.

Ik heb mezelf even onder de wol gewerkt. Marjo zei ook al zoiets 'resetten' . Ik weet wel niet wat jij hebt gedaan, maar het voelt wel beter nu. Wel een rare dag zo.

Corinne: nou dan hoop ik dat je vannacht weer goed slaapt. Dezelfde rituelen volgen die je gister deed, schijnt te helpen. Ik weet het ook niet hoor.

We maken er wat van vanavond. Mooi niet gedronken vandaag en dat voelt weer goed. Gaat nu ook niet meer gebeuren. Gewoon met de dag blijven leven, kan ik nu goed accepteren. Het gaat niet van zelf, het is niet simpel, maar het gaat wel beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo ik ben terug in het land der levenden , heb een diepe slaap gedaan en het heeft mij goed gedaan , ergens gehoopt dat mijn lieve maat spud over gekomen was , maar was maar een droom en jullie weten dromen zijn bedrog , al had ik mogelijk heel veel aan haar steun gehad :present:
wat is er gebeurt een hoop gezeik op mijn werk , vermengt met naar een hond gaan kijken en smsje hierover , ik kan geen andere hond nemen ter vervanging van laiky ; maar de gcachen aan laiky hebben mij wel over de rooie gehaalt , vele van jullie weten dat laiky mijn soulmate was
ruzie met de politie heb ik niet gehad , ik was mij auto al tervoren aan het trappen geven , de spuiten zijn niet tegen mijn zin geweest want ik weet dat als ik daar geestelijk ben dit het beste voor mij is , en in mijn wagen reed een politieagent ik zat in de combi , had tenslotte niet echt iets mis puiterd tenzij heel triestig te zijn , en wat is daar four mee ??
zal er ook vandaag niet lang uit zijn ben wel blij dat ik niet gedronken heb ondanks de feit dat mijn brein geen eigen bestaan meer had (en al de rest )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geer: elke dag worden we toch sterker. Als we maar niet afhaken en ons compleet laten gaan. Bij de les blijven. Mij helpt om in moeilijke tijden te denken 'doe alles wat je wilt, maar ga niet drinken'. Daar aan toegeven is belangrijk. Want als ik ga drinken doe ik alles wat ik niet mag en wil.
Die keuze is dan snel gemaakt.
Na gister is het besef zo groot dat wanneer ik aan de drank was ik niet voor het gezin had kunnen zorgen. Nu waren ze ondanks de vervelende dingen die gebeurde ook opgelucht. Een moeder die het heft in handen neemt, voor ze zorgt, gerust kan stellen. Etc. Ook mijn werk en vrijwilligerswerk zou ik niet kunnen doen als ik zou drinken. Dus ga maar afstrepen. Er blijft gewoon niks over als je drinkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky: ha je bent er weer. Het lijkt wel of er wat in de lucht heeft gehangen deze dagen.
Je bent weer helder. Ja ik heb ook geslapen : ik was echt raar in mijn hoofd, helemaal fout.
Fijn we hebben niet gedronken. Ja, ik hoopte ook dat er iemand langs zou komen die me zou steunen, maar dat is voor mij ook een droom. Dat gebeurd eigenlijk nooit. Maar ach Blacky we zijn er weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Adam: ja haha, nu snap ik het, je bent te veel met neurocampus bezig. Een bepaalde hersenhelft is zeker overgeactiveerd en dan krijg je dit soort dingen :P
Joh, ik had pest zin vanmiddag en vond het allemaal niet leuk. Maar je vat het goed op, zegt genoeg over jou. Je gaat goed Adam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky,
Je krijgt momenteel wel erg veel voor je kiezen. Ik ben wel blij voor je dat je niet van die agressieve agenten bent tegengekomen. Sterkte. Van mij :present: :present: :rose::heart: gewoon omdat ik jou een kei vind en zo stevig staat in je niet drinken.

Mensen,
Ik heb nog altijd niet alles gelezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mee eens Geer ik zeide toch: het schilderij wat Adam maakt heeft maar een héél dun randje dat je goed moet zoeken.
De mensen die erdoor gekwetst zijn, hebben op het terrein dat Adam langs neus en lippen noemde, hun eigen blauwe plekken opgelopen in de loop der tijden en als iemand daar dan (voor de grap) iets over zegt, doet dan pijn.
Ik WIST dat het een grap was en toch ging ik twijfelen, zie mijn reaktie. Op zich zette het mij wel op een goeie manier aan het denken, dat heb ik ook geschreven, omdat je niet weet of het nou echt is of niet, ga je twee keer je zelf afvragen of jij je nou vergist of dat het echt is. Net zoals zo'n trompe d'oeil heet het ik weet niet of ik het goed gespeld heb. Bv. 2 x kijken in Lyon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geer, wat voor duizeligheid. Alleen als je beweegt of ook in stille stand? En heb je ook hoofdpijn?
We moeten ons realiseren dat ons lichaam aan het ontgiften is. Ook als je b.v. streng gaat afvallen kan je duizelig worden, hoofdpijn krijgen. Soms kan dit lang duren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geer,

Van de mensen die dénken dat ze een hersentumor hebben heeft haast nooit iemand het. Een hersentumor komt meestal als je het het minst verwacht, je krijgt heel snel allerlei verschijnselen door de druk op de hersenen.
Het is volgens mij echter een veel voorkomende angst die met heel andere oorzaken van doen heeft. Maar ik ben geen dokter, en gelukkig ga je wél naar de dokter ermee.
Een vriendin (waarmee ik je niet wil vergelijken) heeft altijd angst voor kanker, haar broer is op jeugdige leeftijd eraan overleden, meestal blijkt uit de allereerste onderzoeken van de huisarts dan wel dat er niets aan de hand is. Ik vermoed dat je toch meer last hebt van angstaanvallen dan je denkt of weet. Maar pas als je helemaal nuchter bent, dan is het "let's face the music" tot die tijd kon je alles wegzuipen. Maar na bijna drie jaar durf ik het wel aan, mijn angst en verantwoordelijkheid in de ogen te kijken.

Blacky, meis, fijn dat je je beter voelt. Doe je nou alsjeblieft even wat rustiger aan? Je hoeft écht niet 24 uur per dag te bewijzen dat je sterk bent en alles aankan. Neem even wat gas terug, dat moet ook met een auto die oververhit is, anders draait die de soep in, en jij ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...