Spring naar bijdragen

zondag 21 september 2008


blacky

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 242
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mooi dat je steun aan het forum ondervindt Pip. Wat ik al zei, ik baal van de neiging die ik heb af te haken als het minder gaat, dan kan ik de woorden blijkbaar niet meer vinden.
Mijn grootste valkuil hoor....als ik het écht niet meer zie zitten, komt de drank en drankjank pas echt naar boven. Gevolg: ik schaam me....zou misschien dán juist hier moeten posten om uit die cirkel te komen en me juist niet groot proberen te houden met blabla..over hoe ik het zou kunnen doen.
Bij mij ontbreekt wel eens de schakel tussen doen en denken. Ik weet verdorie te bedenken dat ik het weet en daardoor denk ik, de inspanning geleverd te hebben...zo dubbel :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neemt niet weg, dat ik wel degelijk stappen zet. Maar als ik me daarbij op een bepaald moment niet goed meer bij kan voelen is de "feeling" weg en dat leidt dan weer tot het ongenadige gevoel dat ik niet deug m.a.w. nooit aansluiting tot een productief leven kan vinden; nee, ik bedoel en ambieer daar niet een carriere mee, kan me best schikken naar mijn mogelijkheden...voor mijn part putjesschepper dus ;)...maar niet heus, wil zeggen dat status voor mij geen enkele betekenis heeft, als je maar tevreden bent met wat je doet...kan aardappels schillen zijn.
Mijn leven lang, bestaan ervaringen al uit pieken en dalen, idioot genoeg zit er een addertje in mij wat voor de pieken kiest als het effe niet lukt, alcohol geeft me die illusie.

Ben het zo moe te moeten vechten, maar ben me ook bewust dat ik nooit heb leren vechten op een simpele manier. Discipline bijvoorbeeld...gewoon die boterham vreten 's ochtends enz.
De reden waarom ik ontspoor telkens weer, heeft toch echt te maken met gebrek aan discipline en daar zit dan weer een emotionele blokkade onder.
Simpel gezegd, ik begrijp het maar ben het gevecht beu.
Dan maar aan de medicijnen, ik moet eens gaan accepteren dat er chemisch iets niet klopt waardoor ik al mijn hele leven op mijn kop sta, niet kan definieren wat er nou aan schort.
Overgave is voor mij een behoorlijke opgave, want hoe kan nou een ander weten waar mijn (persoonlijke) blokkades zijn ontstaan?
Misschien ga ik die psych na het intakegesprek wel omarmen, ik hoop het.
In ieder geval wel duidelijk dat ik het alleen niet kan...knars! :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu al VIJF! pagina's vol!!

Net mijn bed uit. Lekker uitgeslapen. Ga ook niet alles bijlezen. Straks naar de tuin. Witte kool en aardappelen oogsten. Tja, het is maar wat je lekker vindt.

Wel leuk wakker geworden met Water zijn liedje "Always look on the bright side of life". Tja, daar kunnen we wat mee.

Verder voor iedereen een fleurige en vooral droge dag toegewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
albertina

Zo mensen even een hh mededeling,


gestofzuigd, gedweild, alles van de kant gehaald dus echt


schoon nu!


Ha, ik zat er al een week naar te kijken maar kwam er niet toe.


Ik dacht, kom laat ik eens samen met water gaan schoonmaken.


En voila!


Ach simpel, maar toch weer een beetje winst.



:)
Ga zo eens de rest van mijn afwas doen...haha, moet denken aan een oom van mij (1970-1980), die zijn schort aan deed om het vuile kopje en bordje van het ontbijt dagelijks af te wassen. De beste man was compro(mies)loos :D Djeezz, had natuurlijk na zijn Aow niets meer te doen....en daar moet je natuurlijk zelfs heden ten dage voor oppassen.
Hum...misschien zijn wij herstellende alkies ook wel een soort van ouden van dagen. Yep, we hebben iig genoeg meegemaakt :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn vader heeft een nieuwe hh hulp, hij is er erg over te spreken.
Ik ga vragen of zij ook bij mij wil komen.
Het grappige is dat wij haar nog kennen van vroeger.
Dus je weet wie je in huis haalt.
OOk wel belangrijk toch?
En ik meen dat ze 12 fleuris per uur vraagt.
Valt nog mee, het lijkt mij heerlijk als ik het voorlopig
even niet zelf hoef te doen.
Dus we zullen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is een algemene overdenking. Ik denk altijd zo lekker na in de auto.

Ik wil de discussie over "het forum" niet onterecht voeden (wat is dat?) maar het forum IS zoals het is. Gisteren of eergisteren? de mooie en sterke discussie en conclusie dat het schrijven over de dagelijkse dingen juist van belang is, omdat daarin de emoties verscholen zitten die ons triggeren (Rudy delen = helen).

We máken samen het forum, elke dag opnieuw.

Wat? Als niet iemand de dag opent, dan is er NIETS. Een leeg scherm. Geen input, geen output.

Als je vindt dat het forum onvoldoende aan je "wensen" beantwoordt, moet je m.i. ook bij jezelf kijken, wat zijn mijn wensen, wat wil ik KWIJT en wat wil ik VINDEN, dat laatste kun je niet over oordelen, want je VINDT alleen wat een ander KWIJT wil.

Ik kan alleen voor mezelf praten. Ik zie vanmorgen na mijn noodkreet zoveel lieve en helpende reakties dat ik gelijk kan omschakelen naar de helpende gedachten.

Ik vertel over de gisteren over het koken en de courgettesoep, misschien heeft een andere er wat aan, dat koken, wat doen met je handen, helpt, om de trek te verslaan, de bekende vrijdagmiddag.

Maar ik krijg ook complimenten, omdat ik hier mijn zwakke kant, mijn pijn durf te laten zien, d.w.z. hulp en steun. En achter de schermen en op de schermen ontstaan warme vriendschappen, soms ook IRL.

Kortom, je krijgt wat je geeft. Zo simpel is het. Eigenlijk in het hele leven.

En voor mij geldt dat zeker ook op het forum. Ik probeer mensen ook te helpen (ook al is dat meestal per pb of mail omdat het persoonlijke problemen zijn) en die mensen helpen mij weer. Kortom, ik krijg wat ik geef.

Krijg je niet voldoende? Vraag je af wat je gééft.

Dat wilde ik van de week ook al tegen Vie zeggen, maar ik had de juiste woorden niet, nu springen ze in mijn hoofd en uit mijn toetsenbord.

En denk eraan, er bestáán geen normen voor het forum, alleen jouw en mijn eigen normen. Die maken we zelf. Net zoals we de set normen en waarden die we in het leven hanteren ook zelf ontwikkelen. Die kunnen we ook bijstellen, aan de hand van impulsen van buiten, of kiezen om dat niet te doen.

En (zoals bij Gem) misschien is er een dag dat het niet meer biedt wat je zoekt. Dan is de juiste aktie en de passende aktie omdat voor jezelf te concluderen en niet te zeggen dat het FORUM niet meer bij je past, nee, JIJ PAST NIET MEER bij het forum. En dan neem je afstand.
Dat kan soms een rouwproces oproepen, maar je kan kijken of je je zonder forum gelukkiger voelt, en je minder irriteert (bij voorbeeld) je gaat sporten, meer naar buiten, en hebt de steun hier niet zo meer nodig. Prachtig.
Maar neem dat de mensen die er wel nog schrijven niet kwalijk, dat ze niet meer aan JOUW behoeften voldoen.

Allé, doe er wat mee of niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...