Spring naar bijdragen

zondag 21 september 2008


blacky

Aanbevolen berichten

goeden morgen adb'ers ,
zo ik heb heerlijk geslapen , maar was zoals altijd om 6 uur wakker , en ja dan moet ik opstaan
al drie heerlijke kopjes koffie binnen .
pipke ik las gisteren ergens dat je het moeilijk had maar mijn eigen sores deden mij jou even vergeten alles ok meid ??
vandaag ga ik heerlijk verder in mijn tuin werken mogelijk ook eindelijk weer eens tot aan een rommelmarkt hierin de buurt en strijken want dat is al een maand niet meer gebeurt , nou ja voordeel van kringloop is dat ik kledij genoeg heb , nadeel is dat ik zodanig vermagert ben dat de broeken van mijn gat vallen ;)
ik dank jullie hartelijk voor de steun gisteren en eigenlijk iedere dag , delen is helen
mijn open haardje brand al heerlijk en mijn zware arbeid van gisteren houdt de warmte binnen .
ying en yang zijn al naar buiten , was gisteren yang kwijt dat was wel balen , nou ja mijnheer zit altijd bij mevrouw schaap mijn buurvrouw =een echt schaap he
wens jullie allemaal een fijne nuchtere dag toe en samen lukt het wel die eerste te laten staan :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 242
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

pipke de pip hartelijk dank voor je tip :present:
schaap van hier naast komt mij ook al groeten :heart:
zo lieve mensen ik ben weg naar de kermis rommelmarkt van vlekkem , heb al veel in mijn tuin gewerkt deze morgen maar nu is het tijd voor ontspanning ,
wens jullie een fijne dag toe
minke welkom :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiesmorgens, alweer een zonnige dag! Zonder croissantjes en hardlopen laat ik er ook bij inschieten. Vanmiddag ga ik eens kijken bij de autoluwe binnenstad en de bakfietsenrace, mijn collega gaat meerijden in de race en er zit een fotowedstrijd aan vast. Dus waarom niet, camera mee. Daarna is er nog een Freudiaanse picknick ergens in de stad waar ik misschien heen ga om ook foto's van te maken en misschien een hapje mee te eten. Ik mag van alles vandaag maar moet niks. Ik voel me nog niet top maar dat is meestal smorgens. In ieder geval houd ik het droog vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moggûh!

Blacky, have a nice day, neem maar wat leuks mee van de bazaar voor in je casita! :)

Minke, welkom, gewoon meedoen, het zal steeds beter gaan... ;)

Pippi, Miep is dus geen shoarma geworden?
Had ik gisteren ook, die mist, het ene moment heb je honderden meters zicht en de volgende seconde rij je een dikke wolk binnen.
Heel vervelend, vermoeiend en ja ook wel eng. Mensen die ineens boven op de rem gaan staan en zo...
Maar goed, ik heb de 500+ kilometers weer overleefd en het was een korte, maar leuke visite.

Droomde vannacht dat ik per ongeluk èèn of ander obscuur merkje bier had gedronken, werd zowaar met een kater wakker... :huh:
The mind can play some very strange tricks on you. Nou ja, gelukkig was 't niet echt, nanananananaaaaa!

Vandaag huishouden, getver bah shit bwurk blek gatsie yuk maar ja een ander doet het niet voor me.
En er komen nog steeds geen schoonmaaksmurfen uit de kraan hier... Dus vandaag ben ik Sjaak.

Besteluiden, maak er een genoeglijk dagje van en ik kom af en toe wel even langs wieberen hier.
En niet drinken he, no matter what. Hou vol!:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Water, is nou net mijn lievelingsliedje, hahaha.
In de ochtend is het altijd het ergst, later op de dag trekt het wel bij.
Eerlijk gezegd durf ik niet meer zo goed te schrijven dat het zo lang aanhoud.
"Albertina, met haar dagelijkse gezeur over depressies"
Ik kan er niets aan doen, het legt de lat wat hoog voor mij momenteel.
Nee, ik zwelg niet in zelfmedelijden.
Adam mag het met het allergrootse plezier van mij overnemen.
AAnvankelijk kon ik er nog wel om lachen.
Maar hoe meer ik er over nadenk.
Hoe respectlozer ik het vind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina volgens mij hebben we een beetje hetzelfde gevoel, deze week weer werken! en er tegenaan hikken.
Maar laten we proberen deze zonnige dag niet door dat gevoel te laten verpesten!

Water, heerlijk liedje om mee wakker te worden, ik ga mijn zegeningen tellen ipv me te concentreren op de dingen die ik niet wil doen en waar ik tegenop zie!
Zonde om daar nu al mijn dag mee te vullen. nog minstens 3 dagen vrij en nog 1 avondafspraak, dan zitten de buurtzaken er ook op en werken overleef ik ook wel weer als het regelmaat gaat worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou hier ook plaatselijke zware mist :(.

Het was vannacht na 2-en geworden een drama. Ik ging om 12 uur naar bed, best in goeden doen. Opeens schiet me te binnen HET FEEST !!!!!

Dochter is dit weekend niet naar haar vader want ..... ze had gisteravond een klassefeest. Ik heb moeite het op te schrijven zo'n pijn doet het.

Dat hele feest ben ik dus STRAAL vergeten ja dochter natuurlijk ook, niet meer aan gedacht. Ik denk ook hoe kan ze het vergeten, waarom stond het niet in de agenda, de grote, op het whiteboard, waarom hebben we er niet over gepraat gisteren.

Dochter om 12 uur (discutabel) bij me in bed gehaald, en het verteld. Ik dacht beter een verdrietige nacht, dan heeft ze een dag om er over heen te komen, dan een hele dag huilen, dan heeft ze een rot nacht voor ze weer naar school moet. Het was nog erger dan ik dacht. Ze wilde dóód, er kwamen allerlei rotverhalen uit over school ze heeft geen vrienden. Maar vooral dat ze dóód wil, ik schrok me rot. Ik schiet gelijk in de paniek: heeft ze een depressie, ik herken het zo, dat ze dood wil. Voor ik de huidige psychiater had dacht ik het niet alleen maar ik wilde het ook, alleen nog maar dood gaan. Wat moet ik nu? Naar de meester stappen? Het is moeilijk het laatste jaar, méér kinderen willen niet meer naar school, ze is eigenlijk toe aan de volgende stap.

Is dit alleen hormonaal en normaal verder? Voelt ze zich een normaal buitenbeentje van 11? Ik voelde me toen ook vreselijk, en op de middelbare ook nog, maar dat is overgegaan op de middelbare en later toen ik ging leren en werken.

Het is zo vreselijk je kind van 11 dat naast je ligt te huilen dat ze alleen maar dood wil en nooit meer naar school. Nu ligt ze te lezen, haar vlucht van de buitenwereld. Ook niet normaal ze leest Harry Potter, steeds opnieuw, de hele serie.

Ik was goed op weg maar deze klap komt hard aan. Ik ben ook zo bang dat ze net wordt zoals ik. Dan ben ik dus in de opvoeding en alles volslagen mislust. Het verdriet schiet bij mij naar binnen.

Weten jullie raad?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allbertina je reactie naar Adam is erg overdreven!! Een beetje satire, overleven we allen.
Het is erg triest, dat men zou moeten uitleggen, wat Adam bedoelt! Een beetje spot is niets ernstigs!
Mensen , die de spot niet kunnen waarderen, missen vaak ook de nodige zelfspot. En het is de zelfspot, die een soms lastig bestaan kan veraangenamen.

Soms een tikje gechargeerd, maar dat is juist de grap!!

Dus Albetina, bezie het leven eens met een beetje zelfspot en er is al veel gewonnen!!

Dan komt Geer, die nog nauwelijks aanwezig is.verdachtmakingen over Adams gesteldheid maken.
Hij zou gedronken hebben.
Adam ondergaat zijn soberheid op een juiste wijze, en in tegenstelling met Geer, zonder jammeren!!!

Als een beetje dollen niet meer kan houd ik het voor gezien!!

Ook ben ik het met Vie eens(hoe bestaat het), dat het forum een historisch dieptepunt heeft bereikt.
Eindeloze lappen tekst, die vaak nergens meer over gaan.

Groet!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje Hout... ik ben geen vader, maar heb wel het een en ander met kinderen meegemaakt, en ja ook zulke gesprekken gehad.
Zo apart is het volgens mij dus niet voor een 11-jarige om over die dingen na te denken.
Meer is het volgens mij ook niet, nadenken, ze hebben nog geen echte perceptie over wat "dood" is.

Ik vraag me af: heeft ze het niet expres vergeten? Onbewust bewust dit niet op de grote agenda gezet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee bedankt ik moet me ook als oudere gedragen en haar gedrag niet laten exploderen.

Ik had de keuze gemaakt Pip over beter een verloren nacht dan heeft ze nog een dag om bij te komen.

Ik heb haar nu verplicht op de Wii gezet om even te bewegen dan komen de endorfinen vrij.
Goed, ik ben me ook aan het "herpakken" met helpende gedachten, ik ben er wél voor haar, ik was altijd alleen. En zo probeer ik mezelf ook weer energie te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,

gelukkig ontbreekt het mij niet aan zelfspot.
Ook kritiek kan ik prima hanteren.
Toch wil ik een kleine kanttekening plaatsen bij je bericht.
De hele lappen tekst die niets inhouden in jouw beleving,
daar denk ik toch vaak iets anders over.
Dat het forum een absoluut dieptepunt heeft bereikt,
ook die mening deel ik niet.
Wel wil ik toch even opmerken dat jij ook niet bepaald
schroomt om nutteloze berichten te schrijven.
Mag hoor, maar val dan niet over mij heen dat ik geen zelfspot zou hebben.
Ik neem aan dat je zelf maar al te goed weet hoe een depressie voelt.
Jammer dat je mij op zo'n manier je mening duidelijk maakt.
Had iets anders geformuleerd kunnen worden.
Maar goed, ieder zijn ding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee redding 1 is binnen over dochter. Dank jullie zeer hartelijk. Ik probeer ook altijd anderen te helpen dus probeer nu ook jullie goede hulp te absorberen.

2: mijn verhaal over de Wii enz. is misschien voor een ander onzin maar voor mij positief en net zoals mijn verhaal dat ik de vrijdagmiddag heb overwonnen en uiteindelijk de hele middag heb staan koken en een huis vol vrolijke eters had. Dat pakt niemand me af. Ik vraag me natuurlijk ook af of Soothe dat bedoelt, maar als dat zo is, dan moet hij mij maar een pb sturen. Ik ga het me niet aantrekken. O zo.

3: jullie zeggen allemaal mooie waarheden die mij en dochter helpen. Ik besteedsd 1000% meer aandacht aan haar en liefde dan ik vroeger ooit kreeg, hoorde ook bij de tijd, en mijn moeder was nou eenmaal geen persoon met liefde en warmte, helaas. Ik probeer dat wel te zijn.

4. ik vond Adam's posting een knap schilderij, maar met een dun randje. En dat wist hij toen hij het postte. En het is niet aan Soothe om de intenties van Adam te verwoorden :D. Dat kan Adam uitstekend zelf, als hij uitgezwommen is met de herniaatjes.

5. dat het Albertina zo'n pijn doet, wil zeggen dat tina daar een blauwe plek heeft, daar mogen we voorzichtig en met respect mee omgaan, het is een hardwerkend mens, die heel wat heeft meegemaakt en zich nu zo vrij voelt om zich te uiten, het is aan ons om daar respect voor te hebben ipv het te bekritiseren.

zo. Houtje is terug. En Hoe. En hoesnel. En dankzij jullie !!!!!!!!!! Dank jullie allemaal wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Houtje,

Wat dacht je ik zal al de hersencelletjes van Anjo eens wakker schudden?:D

Je dochter is een kind van jou dus ze zal misschien wat gevoeliger zijn voor depressies. Maar mijn ervaring is dat meisjes van die leeftijd toch wat depressievig zijn. Oppassen dat je niet jouw probleem op je kind projecteerd. Harry Potter drieduizend keer lezen is vrij normaal. Je bent gezegend met een kind dat nog de concentratie op kan brengen om te lezen. Als dat haar manier van vluchten is, is dat toch prima?

Ik denk dat je dochter wat onzeker is op het moment. De meisjes in haar klas zijn aan het veranderen en er gaan kliekjes gevormd worden. Helaas is het dan erg belangrijk om de juiste kleding, make-up etc., te dragen. Dat was in mijn tijd, 30 jaar geleden en zal altijd zo blijven. Het slaat nergens op
maar het is de code.
Net als Water denk ik ook dat het vreemd is dat zij dat feest vergeten is. Ik lees zo tussen de lijntjes door dat ze onzeker is net als 98% van de meisjes van elf. Sommige zijn er gevoeliger voor dan andere.

Je hebt dus een tiener in je huis. Een een van het vrouwelijke soort. Ik wens je heel veel succes:D
Bereid je voor op tijdelijke ontoerekeningsvatbaarheid tot ze een jaar of 18 is. gelukkig vallen ze zo nu en dan uit hun rol en dan laten ze je zijn dat dat hele lieve meisje er nog onder zit.
En dat dramatische hoort er gewoon bij. Ik denk dat ze zich buiten een groepje voelt staan.

Gewoon je lieve zelf blijven, bereikbaar zijn en luisteren en niet gaan projecteren.

knuffel,
anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben het ook niet helemaal met je eens , vriend Soothe. Waar is jòuw zelfspot? ;)

Nou Tina, voor iemand in een depri-bui kom je nog best lekker assertief over hoor... :P

En Trees, ik ga dat liedje niet opzoeken, leer jij eerst maar eens hoe je hier een link moet plaatsen.
Lukt je best, het staat ergens bij Tips & Tricks ofzo.

*en hij stofzuigde vrolijk verder*

Aangepast, Trees en Tina door elkaar gehaald, excuses!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie is toch die veneijnige wind, die hier zo plots door het forum raast?
Het was toch een frisse.... Zei Loesje.

Houtje, oef!
Had ik met die bruiloft.
Heb mezelf voorgehouden dat niet leuke dingen ook bij het leven horen.
Zowel voor mezelf als de op dat moment ontroostbare dochter.
Vandaag weer gewoon doorgaan, het leven hobbelt verder.
Mijn dochter was de volgende dag alweer in haar dagelijkse doen.
Niet telkens opnieuw oprakelen, laat maar even...
Het ebt wel weer weg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...