Spring naar bijdragen

zondag 21 september 2008


blacky

Aanbevolen berichten

Pippi,

Wat is mijn bijdrage? Laat ik eerst zeggen wat de bijdragen van de anderen geweest zijn!
Deze bijdragen hebben er toe bijgedragen, dat ik niet meer drink. En dat heb ik het over mijn beginperiode. Ook toen waren er grappen en grollen, zelfs fikse ruzie's! Maar er was ook veel input, hoe met drank om te gaan en zonder alcohol een nieuw bestaan op te bouwen.

Dat men zo nu en dan een melding maakt, van iets wat men op dat moment bezighoudt, daar is niet mis mee!
Er wordt momenteel-alsof het een soort logboek betreft- van ieder moment op de dag verslag gedaan.
Het spijt me, maar ik heb daar weinig mee!

Pippi, als je wilt weten, wat mijn bijdrage is, dan zou ik zeggen, kieper de drank eens voorgoed weg!!
Mochten er dan momenten zijn, dat je overvallen wordt door vreemde gevoelens, dan zal ik vanuit mijn "ervaring" proberen een positieve input te geven!!

Ik irriteer me nergens aan. Anders was ik al eerder weg!! Ik word héél moe van jammeren en klagen, zeker als er nog steeds drank in gaat!!!

Adam trekt zIjn trucendoos open, daar kan en mag ik om lachen!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 242
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gisteren koffie gedronken bij mijn lagere school vriendje. Dat was heel vreemd. Wat krijgen sommige mensen toch een ellende over zich heen in hun leven.

En was ik de enige die het zo koud had gisteren? Het leek wel winter! Ik was zo moe dat ik een hele mok koffie over mijn schone hagelwitte lakens liet vallen. Zucht.

Net als Blacky wil ik de achtertuin fatsoeneren, mijn keuken spic en span en wat wassen draaien.
Vanmiddag naar een vriendin voor wat vlekkenverwijderaar, mits ik de fietssleutel kan vinden.:$
Ik ben nog steeds van alles kwijt, word daar zo moe van.
Met al mijn activiteiten heb ik nog steeds het gevoel of ik nog geen deuk in een pakje boter heb geslagen.

Ik ben een beetje "bozig" vandaag wat "narrig", heb eigenlijk nergens geen zin in. Herken je het, Albertina? Ik herken mijzelf altijd zo in jou.
Enfin, eerst nog een brief schrijven aan X zijn moeder en dan zal ik toch in actie moeten komen.
Ik kan wel gaan nukken op de bank maar beter nukkig wat dingen doen. Ook deze dag moet geleeft worden.

Morgen weer de papierenhandel in. Fijn. Maar ik ben van de straat, denk ik dan maar.

Iedereen een prettige zondag.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad Anjo, vandaag moet ook geleefd worden.
Volgens mij zit er toch wel een klein deukje in het pakje boter
als ik je zo lees de afgelopen dagen.
Alleen zijn het geen zichtbare zaken, papierwinkels :o,
maar wel een voldaan en opgelucht gevoel als het klaar is.
Elke dag een klusje hetzij met frisse tegenzin.
Jij ook een fijne dag.
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water, niets mis mee.;) Ik moet voeling met het Forum houden. Als het in mijn ogen zijn doel voorbij schiet, dan heb ik net als ieder ander, het recht om daar op een gepaste wijze melding van te maken.

Water, ook ik heb lichamelijk schade door het drinken. Help ik mezelf en stem ik jou vrolijk dat hier alles breed uit te meten!!

Water, ik heb een vreemd gevoel bij jou. Je mag me verbeteren, maar mijn intuîtie zegt me, dat jij de laatste tijd door een iets moeilijkere fase gaat, dan toen ik hier pas was!!
Ik zeg niet dat je door Gremlins wordt bezogd, maar er klinkt een beetje meer zorgelijkheid in je postings door. Een soort ondertoon, ik kan het slecht benoemen. Laat het maar bij mij!!

Beetje de menopauze? De "ouwe" geit, die een jong blaadje lust?

Laat maar water, het is goed.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,

Ik las je nadat ik mijn berichtje had geplaatst. Het lijkt inderdaad wat op een logboek.

Mijn manier van niet drinken hangt er veel samen met dingen doen in plaats van stil te blijven zitten en denken dat Jan mij zo van al de gevoelens zou verlossen. De post in een doos, gordijnen dicht, kop in het zand en Jan aan mijn lippen. Het heeft mij niets gebracht behalve ellende.
Ik kan nu op de bank gaan zitten en gaan huilen en drinken en dat jaren volhouden maar uiteindelijk
veranderd er niets, X blijft overleden en de moeilijkheden zouden zich opstapelen.

Voor mij is logboeken elke keer een bevestiging naar mijzelf, een bewijs dat ik iets gedaan heb die dag
om te leven in plaats van te overleven. Niet gevlucht maar recht in de ogen gekeken.
Ik ben ervan overtuigt dat je drank alleen maar uit je leven kunt houden als je goed voor jezelf zorgt en niet gaat vluchten voor dingen die je liever niet doet of wilt voelen.
Voor mij is het vluchtgedrag nog heel erg sterk, ik doe al jaren niets anders dan vluchten. Het voelt soms letterlijk als een gevecht.

Feitelijk is mijn logboek niets aan dan kralen aan een ketting rijgen of dagen nuchter op de kalender schrijven. Wie weet herkent iemand zich erin, dat zou fijn zijn maar het helpt mij al door het te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Soothe

Har er staat niets op z'n kop.
:)
Argumenteren, dat is alles!
;)

Wat mot je?! Nog zo een....:D
Pfff....A'dammers en argumenteren, ik noem het maar hoogmoed, immers de beste commentaren komen altijd nog uit de rest van het land. Neem nou bijvoorbeeld een Har :D...tssss, die komt uit Eindhovuh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo,

ik heb bewondering voor de manier waarop jij je zonder Jan door dit alles heenslaat.
Voor mij is dit zeker een manier om mij aan op te trekken.
Zoals bijvoorbeeld afgelopen vrijdag, toen had ik echt sterk de behoefte om
even van de wereld te verdwijnen.
Dat heb ik niet gedaan, ik heb o.a. aan jou gedacht.
Het was voor mij een helpende gedacht en ik ben blij dat ik deze
gedachte had!
Zo komen we steeds een stukje verder.
Zo zie je maar waar een logboek al dan niet goed voor is.
Dank je wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina ik wil even heel graag iets tegen jou zeggen: noemde Adam jou gisteren nog gekscherend zoiets van iemand die chronisch depressief is, ik noem jou vandaag iemand die een heel mooi kwetsbaar hartje kan laten zien, iemand die het emotioneel vaak heel zwaar met zichzelf heeft maar zichzelf daarmee recht in de ogen kijkt en last but zeker not least iemand die altijd warmte en aandacht voor de ander heeft! Lieverd aan jou de keus wat je gaat onthouden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen, nou doen we het weer, 1 iemand geeft aan dat ie het lastig vind dat het forum soms een logboek lijkt, en iedereen gaat zich gelijk verdedigen. Hou daarmee op. Schrijf wat je wilt schrijven en laat een ander zich daar weer aan ergeren maar laat het ook bij die ander. Wat voor de een ergerlijk kan zijn kan voor een ander helpend zijn. En als je je ergert aan iets, probeer dan er zelf iets aan te doen waardoor het 'nivo' van het forum voor jezelf weer goed is. ipv een ander aan te vallen.

Blijf zoals je bent, schrijf wat je wilt schrijven, neem de consequenties daarvoor, blijf bij jezelf en leer er van hoe je in de boze buitenwereld dat ook kan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's lief van je, dat je dat zegt Tina...
En heel knap van jezelf dat je niet hebt gedronken!
Het kan soms idd zo werken, dat je op zulke momenten teruggrijpt naar verhalen van het forum.
Dat heeft mij ook al meerdere keren geholpen om de andere kant op te denken.
Zo ook de posting van Adam van gisteren!

Soms denk ik ook, ik moet zonder kunnen...
Het heeft een verslavende werking voor mij.
Maar ik wíl nog niet zonder, kan het ook niet...
Nou en! Mag ik toch zelluf weten...

Het zou hier ook wel erg stil worden zonder alle verhalen.
En wat minder levendig. Wordt het zo'n klinisch zelfhulp forum, waar je alleen met
Gremlis en ander drank gerelateerd spul mag schrijven...

Schrijven doet ons blijven.
In een wereld zonder roes!

En daar kan ik wel wat ervaringsdeskundigen bij gebruiken, en wie weet ooit helpen...

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jee zeg, sta ik me boven het schompes te poetsen op m'n badkamer, neem ik effe een rookpauze, is het centrale thema hier nog steeds "don't take yourself so g*ddamn serious"...
... en terecht.

Ik ben al op heel wat fora geweest, maar na een maand of drie hooguit kreeg ik altijd zoiets van ja, nu heb ik het wel gezien.
Hier heb ik dat niet. Het is een AdB forum, en deel van het proces van nuchter worden is opnieuw leren dealen met het ongefilterde leven.
Ik heb er dan ook geen enkele moeite mee dat er geschreven wordt over dagelijkse dingetjes, sterker nog, ik ben daar blij mee.
Als een ander iets leert en dat hier schrijft kan ik ook iets leren.
Als een ander een fout maakt en dat hier schrijft kan ik daar ook iets van leren.
Ik lees dan ook vrijwel alles. Overal op reageren is echter ondoenlijk, dus dat streef ik ook niet na.
Discussies en onderwerpen die mij interesseren of raken, daar wil ik me graag in mengen.
Ik heb in de loop der tijd ook een paar denkbeelden ontwikkeld die wellicht niet stroken met de werkelijkheid zoals die algemeen ervaren wordt.
Dus soms vraag ik er impliciet ook om om verbaal op m'n bek te gaan. Hoort er bij, leer ik van.

Zo, dat was een kijkje in de wondere wereld die Water heet.

En Soothe, ik wil er best op antwoorden, maar ik snap niet precies waar je op doelt.
Dus je mag de vraag iets specifieker stellen als je dat wilt.
En nee, gremlins heb ik niet of nauwelijks en ja, ik kan erg goed doen alsof alles primadeluxe gaat hier.
Dat weet ik van mezelf, dus als jij jouw vinger op mijn zere plek weet te leggen dan heb ik daar wat aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
pippi

Die begrijp ik nu niet Har, insinueer je nu dat ik drink als ik hier ben?


Omdat je zegt spraakwater..om deze reden heet een ander forum zo.

Nee. Ooh...chips, dacht daarbij nog eens niet aan dat andere forum. Heb het meer over mezelf, ik weet hoe het werkt als je niet echt de tijd neemt na te denken voordat je iets plaatst. Eerlijk gezegd, herken ik dat in jou ook wel eens.
Jij bent ook behoorlijk onbereikbaar geweest een tijd lang. Het ging alleen maar over je gevecht, niet over je overwinningen.
Ik ervaar nu zelf weer hoe frustrerend dat zowel voor mij als de ander is.
Vandaar ongetwijfeld, dat Ziza hier met regelmaat opduikt om Aktie te roepen...gottogot, ik zal het mezelf toe moeten roepen, anders werkt het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Soothe: iemand die op een piano wacht zal minder gekwetst zijn door Adam's stukje dan iemand die je op z'n werkelijke zieleroerselen 'trapt' (ook al weet ik dat het met een vette knipoog was), wat dat betreft vind ik wel dat Adam er wat selektief mee om is gegaan, hij had jou ook best wat dieper kunnen typeren, dit zeg ik niet om jou af te vallen, maar hij liet iets na om jou niet af te vallen, zo is mijn bescheiden opinie indendeze. Ik heb gesproken. Uch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Harreknar, take it easy man!
Enneh, gun jezelf de tijd....

Pip, je bent bijna een soort dagelijks maatje voor me geworden. Die ik mis als ze niet ingelogd staat..
Blijven schrijven dus, al is het alleen voor mijn gemoedsrust... :D
Bovendien wil ik de schildertherapie van begin tot eind weten...

En, al zou iedereen wegblijven. Dan nog bleef ik schrijven!
Eindelijk dat boek... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...