Spring naar bijdragen

maandag 22 september 2008

water

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 115
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vanavond eten we hutspot!

Het lijkt alsof ik zomaar wat zit te klagen, maar het zijn drankgerelateerde gedachtenspinsels.
Voor mij is het een van de redenen om te gaan drinken.
Dingen die ik niet kan veranderen, leren accepteren.
Ik heb graag de dingen onder controle.
Alsof je leven maakbaar is, dat zie je ook in die programma's.
Dat laat de enorme aanbod aan hulpverlening je geloven.
Maar dat is dus echt niet waar.
Er komt een tijd dat ik het wel kan veranderen, maar nu niet.

Dingen die ik kan veranderen die verander ik. B.v. door niet te drinken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien: ik snap het echt niet, ik heb alle blz terug gelezen, maar ik zie geen filmpje. Wel over die pillen, maar dat bedoel je toch niet? Over dat programma van AD gister.
Ik ga nu eten, lees zo wel, maar ik kan het niet volgen.

Ook de reactie van Sammy volg ik niet dat die tegen Caro zegt, dat is lachen....

Sammy; joh ik heb me een bult gelachen om dat filmpje. Soort galgenhumor.
Tja en dan kijk je naar die vrouw en dan zie je ook hoe triest het eigenlijk is.

Heb nog twee keer alles nagekeken Carolien, het spijt me, maar ik snap het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Carolien,

Bedankt voor de link naar het programma van Zembla. Ik had het nog niet gezien. En heb nu gekeken.
Gebruik al jaren Efexor en schrik nu toch wel, over de negatieve weergaven van Zembla.
Maar is weer geen rede om te gaan drinken.

Mensen hou het allemaal droog.

Groet, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien, ik snap dat je dit niet leuk vind maar in het grote geheel bekeken is het dan belangrijk?
Ik lees graag je berichten met of zonder fimpjes. Gewoon langs je rug laten glijden.

Nee pippi, ik kan niet zeggen dat het vandaag overloopt. Ik heb gepoetst en gewassen en geschreven en wederom bij het CWI geweest, ze kennen mij daar al bij naam!!!!! Mijn vader kwam even binnenlopen.
Zo pap, effe checken of je dochter niet laveloos op de bank ligt? Is wel lief ,hoor.

Het is gewoon te veel, en de papierenhandel, en het huis dat zo verwaarloosd is, dat het blijkbaar nodig is dat een bijstand aanvraag voor broodnood 4 weken duurt. :wacko: Vandaag ben ik boos op mijzelf en de wereld. Ik wil een fles Jan en ook weer niet want dan is morgen de ellende niet te overzien.
Trouwens ik heb niets te willen. Doe het gewoon niet.

En no worries ben nog steeds rustig en kalm( bijna dan) maar gewoon even bloedlink op het leven.

Houtje, niet alles draait om verslavingen. Pijn vreet energie, pijn lijden als het niet nodig is, is mijn inziens dom. Koffie is ook verslavend maar daar geniet je toch ook van? Je bent trouwens niet een, twee, drie, verslaafd en morphine kan je nog steeds niet bij de C1000 kopen. Even rustig, meissie.

AD werken, ik had niet geweten wat ik zonder die dingen had gedaan. Ik weet ook dat als ik niet afbouw, ik een hoopje ellende ben.Dus er zit iets in dat "iets" doet. Mijn leven werd ondragelijk door paniekaanvallen en al klop ik het nu gelijk af, ik heb ze zelden meer. Feit is dat ze nog niet weten waarom ze werken. Vind ik ook niet belangrijk. Als ik suikerziekte had slikte of spoot ik ook isuline.

Minke, Tiger, tiger. Van BLake? Weet het even niet meer. Trouwens van harte welkom op het forum.

Goed, ben weer rustig. Het zal er gewoon bijhoren dat je ook zo nu en dan heel boos wordt.
Sleep mijzelf nu naar de keuken om eten te maken voor dochter2, wie weet doet zij de vloer dan even want morgenochtend staat een der bemoeizuchtige weer vroeg voor de deur.

Stien en Corinne, heel veel sterkte. Corinne, je krijgt echt een pbtje terug. Je bent in mijn gedachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

soothie buena suerte met je piano :moon:
margo amaai musicale familie , den sax dat zegt mij wel iets zou het graag leren maar ben te graag thuis , en daarbij ken geen noot muziek .
stien het was prachtig weer om in de tuin te werken op zeker ogenblik zelf in mijn t schirt gewerkt , enig minpuntje 6 keren met mijn blote hand in een kattendrol gezeten , nou brengt geluk naar het schijnt en is ook zo
wat de drankdromen betreft gelukkig ben ik het niet wie in die dromen drinkt , klinkt raar niewaar ??
vandaag een rare mail gehad van een of andere opsporings site , engels vrouwke uit mijn internationale AA groep in spanje , terug gemaild al ben ik blijkbaar mijn engels kwijt wat schrijven betreft :wacko:
nou ja komt wel terug als ik het terug beoefen
zo en nu verder lezen
ach ja heerlijke soiesta gedaan , haal ik een beetje de nachten in .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo: het is toch van de zotte dat het vier weken duurt voor zo'n uitkering. Ergens klopt de wereld niet. Prima al die regelingen, maar waar is de menselijkheid gebleven??? Hier een knuffel voor jou (())
Kom op , geen jan, heb je geen bal an.

Blacky: goed zo, af en toe siesta, doet een mens goed.

Carolien: ik snapte er al niks van. Als ik het zelf had kunnen doen had ik dat filmpje hierin geplakt. Zie niet zo goed waarom dat niet mag? Toch niet omdat het forum te zwaar belast wordt of zo? Heb je nog een rede op gekregen of wordt het gewoon weggehaald.
Maak je niet boos joh!!!!!!! Vond het al heerlijk dat ik ff kon luchten hier. En nou niet wegblijven he Caro, ik kan je vrolijke noot niet missen. Ook de andere 'noten' niet hoor.
Zat te bedenken dat je zo goed die gremlins hebt getekend, maar eigenlijk zouden we ook een naam moeten verzinnen voor ons helpende vriendje, die op de andere schouder zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,
ben een tijdje niet hier geweest en heb denk ik heel wat gemist. Denk niet dat ik de tijd heb en neem om werkelijk alles door te nemen.
Inmiddels sta ik 8 weken droog en verlang nog steeds niet naar de drank. Afgelopen zaterdag een feestje gehad, denk dat ik zo'n beetje de enige was die helemaal geen alcohol gehad heeft, maar had het prima naar mijn zin. En als je dan om je heen kijkt en ziet wat er allemaal naar binnen gegoten wordt. Een vrouw was zelfs twee keer op weg naar huis van de fiets gevallen, zodat haar vriend toen maar snel naar huis was gefietst om de auto op te halen en haar op te halen. Pffff, blij dat ik niet meer in gevaar loop voor een dergelijke afgang!

Helaas heb ik nog steeds geen zicht om een echte woning, ik zit dus voorlopig mijn 3 kids in deze veredelde caravan. De woning die ik van de woningbouwvereniging op het oog had, ging helaas net aan mijn neus voorbij, ik werd tweede op de lijst. Een urgentie krijg ik niet, want er is mij letterlijk gezegd dat als ik uit deze vakantiewoning zou moeten, ik dan altijd nog in de crisisopvang kan met de kids. Een andere woning hier in het dorp is uit de verhuur gehaald, ik weet nog steeds niet precies waarom.

Ben druk op andere manieren aan het zoeken geweest naar een woning, maar daar ben ik mee gestopt. Werd helemaal depressief om telkens maar weer 'nee' te horen en het idee dat ik na een paar maand al weer uit een woning zou moeten, daar kreeg ik het ook al spaans benauwd van. Waar zou ik dan weer naar toe moeten? Kortom, ik wacht geduldig tot er weer iets geschiktst via de woningbouwvereniging in aanbod komt, al is er grote kan dat dat nog minimaal een halfjaar duurt. Na die beslissing viel er dus wel weer een enorme last van mijn schouders.

Ondertussen ben ik begonnen met schilderen. Op dinsdagavond. En ik vind het super!!! Heerlijk, helemaal iets doen voor jezelf, helemaal iets anders. Ben bezig met een schilderij van een roos en al lijkt het nog niet helemaal op het plaatje dat ik naschilder, ik ga gewoon lekker door en zie vanzelf wel hoe het uiteindelijke resultaat gaat worden.
Heel leuk is om ook al die andere vrouwen (het is een echte vrouwenaangelegenheid daar) bezig zijn, ieder op haar eigen manier. Echt heel erg leuk allemaal!

Ga nu eerst maar weer eens lekker sporten. Hoewel lekker.... Eerlijk gezegd ben ik geloof ik liever lui dan moe op dat gebied, maar men zegt dat het goed voor je is, dus.... En ach, de stap naar de sportschool toe is het grootst. Als ik eenmaal binnen ben, vind ik het wel weer goed. En na die tijd ben ik toch altijd weer blij dat ik weer even in beweging ben geweest.
Dus, misschien tot later!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky: moet je het landnr ervoor draaien. 0032 toch?

Edflobe: wat een geweldig goed nieuws dat je al zo lang niet drinkt. En wat ben je verder ook goed aan de gang. Maar ook bij jou het probleem met instanties. Geduld is belangrijk. Een systeem kan je toch niet veranderen. Accepteren en evengoed blijven vechten voor je eigen huis. Ik gun het je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

For Today -

We think a lot of people get into trouble with Step Two because they

confuse belief and faith. They want or expect to have faith before they

can start. But you can't get faith before you start. You can only start

with belief. Faith has to come later. First you believe; then you make

decisions and take actions; then if your decisions and actions work,

you can begin to develop faith - then and only then. Belief is the cause

of your actions; faith is their result.

-- A Program for You, page 68

Belief is a truth held in the mind; faith is a fire in the heart.

-- Joseph Fort Newton

Hoi allemaal,

Ik heb de laatste tijd niet veel geschreven op het forum vanwege de drukte de afgelopen weken.
Veel familie-uitjes/dingen , werk en sponsees die bij mij thuis komen.
Straks komt er weer eentje om 20:00... 26 dagen clean en on fire... deze jongen werd de laatste keer dat hij terugval had s'ochtends wakker in zijn auto omdat ie niet naar zijn kamer durfde omdat ie al weken geen huur had betaald...mmmm.. klinkt mij bekend in de oren !!

Voor de rest heb ik weinig te melden... ach en al die programma's over alcohol en depressies kunnen mij niet boeien en ik kijk er ook niet naar... ik kijk liever naar comedy central als ik tv kijk of naar discovery channel...

Wat mij het beste heeft geholpen en nog steeds helpt is om in de oplossing te leven i.p.v. in het probleem
maar dan ook met alles wat ik in mij heb...

Praktisch voorbeeld daarvan is meditatie als ik boos en of bang ben... keer op keer op keer...
Of ik nu zin heb of geen zin heb de dingen doen die ik heb afgesproken... afspraken nakomen...
Een strakke agenda hanteren werkt ook goed voor mij...plannen is essentieel voor iemand die zo chaotisch is als ik... hahahaha....

O ja en continue klagen is enorm goed om het probleem nog groter te maken dan het al is...
Als ik mijn sponser bel (en tegen hem kan ik klagen wat ik wil want zijn standaardantwoord is "I dont care about your problems i care for the solution for your problems"') dan vraagt ie ook steevast wat ik van plan ben er aan te doen... en vaak krijg ik ook als ik om raad vraag hetzelfde antwoord... lees dit , doe dat , mediteer zus of zo etctec... en het werkt altijd als ik er maar tijd en aktie instop...

Mijn hoofd werkt op een slechte dag als een vastgelopen grammafoonplaat of als een cd met een krasje er op.. continue worden de zelfde gedachten afgespeeld en dat is ten eerste pijnlijk en ten tweede verergerd het probleem alleen maar en het is nog eens uitermate saai !!

Dus hoe kan ik de cyclus breken ? hoe kan ik uit de circel komen ? en dat werkt voor mij hetzelfde als uit de circel van verslaving komen... toegeven (stap1) , geloven dat er iets is wat mij beter kan maken (stap2) , mijn akties en denken overdragen aan mijn Hogere Bewustzijn(stap3) ,schrijven stap 4 en delen met sponser(stap5) , bidden (stap 6 en 7) , goedmaken waar mogelijk (stap8 en9) en stap 10,11 en 12 dagelijks toepassen... als het moet per uur...

En zo leef ik zo goed als ik kan in de oplossing ... ene dag beter dan de andere dag... maar ik heb geen reden tot klagen vandaag... en ik ben er ook achter dat ik een hoop energie bespaar die ik vroeger verspeelde aan negativeit... want net als geld kun je je energie ook maar een keer uitgeven...
Niet dat ik nooit negatief ben of geirriteerd maar zeker 70 tot 80% minder dan voorheen... en dan bedoel ik in vergelijking met 3 jaar geleden...

Welnu ik wens iedereen een fijne avond en misschien tot later...

Groetjes

Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Ziza

For Today -

We think a lot of people get into trouble with Step Two because they

confuse belief and faith. They want or expect to have faith before they

can start. But you can't get faith before you start. You can only start

with belief. Faith has to come later. First you believe; then you make

decisions and take actions; then if your decisions and actions work,

you can begin to develop faith - then and only then. Belief is the cause

of your actions; faith is their result.

-- A Program for You, page 68

Belief is a truth held in the mind; faith is a fire in the heart.

Dus hoe kan ik de cyclus breken ? hoe kan ik uit de circel komen ? en dat werkt voor mij hetzelfde als uit de circel van verslaving komen... toegeven (stap1) , geloven dat er iets is wat mij beter kan maken (stap2) , mijn akties en denken overdragen aan mijn Hogere Bewustzijn(stap3) ,schrijven stap 4 en delen met sponser(stap5) , bidden (stap 6 en 7) , goedmaken waar mogelijk (stap8 en9) en stap 10,11 en 12 dagelijks toepassen... als het moet per uur...

Ziza

zoasl de meeste hier weten ben ik niet bepaald gelovig , en toch ben ik gisteren in een klein kapelleke in vlekkem twee kaarsjes wezen aansteken
in het naar buiten gaan zag ik dat het kapelleke was van een of andere heilige ivm de hopeloze gevallen
:huh:
ziza thanks voor het delen van die 12 stappen voor mij enorm van toepassing hoe ik alles en ook mijn drank verslaving bekijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza: nog steeds jammer dat je die dingen in het engels schrijft.
Maar het zal wel niet anders gaan. Lijkt me een goed stuk wat je geplaatst hebt.

Aan klagen heb je inderdaad niks. Klagen lijkt op zeuren en zaniken. Wat een geluk dat je een sponsor hebt die jouw klagen aanhoort en er vervolgens een goed antwoord op heeft.

Ik heb me altijd een sponsor gewenst. Iemand die je geregeld spreekt, die je kent en je een spiegel voorzet. Het forum werkt voor mij als een sponsor. Zoveel mensen, zoveel inzichten en zoveel ervaring. Om van de drank af te blijven heb je blijvende ondersteuning nodig. Als je het in je eentje wilt gaan doen dan zouden we het niet redden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!

Ik heb eigenlijk niet zoveel te vertellen.
Behalve dat ik me rustiger voel de laatste tijd.
En ik geloof dat dat vooral is gekomen door dingen de tijd te gunnen.
En te accepteren dat dingen soms lopen zoals ze lopen, of niet.
Op tijd te rusten. Mezelf te zijn zonder me schuldig te voelen.
Ik heb er nog wel last van dat dat gevoel steeds weer naar boven wil komen.
Maar dan ga ik wat doen. Al is het maar één klusje waar ik desnoods de hele dag over mag doen.
meestal komt er dan nog meer uit mijn handen, maar vandaag dus niet!

En aan het eind van de dag, voel ik me vaak tevreden.
En denk ik niet aan drinken! Het is al zovaak gezegd, dat is mijn belangrijkste zaak.
Wat er ook gebeurd, niet gaan drinken!
En het helpt, want zelfs dat te denken wordt op een gegeven moment saai.
Dan denk je er niet meer aan. Enkel eens een gevoel dat je overvalt.
En als je dan weer bovenstaande denkt. Kun je denken, vandaar al die aktie.
Omdat het niet meer hoeft, komen er andere dingen voor in de plaats.
Niet snel, soms térgend langzaam...
Maar zonuendan even te beseffen dat je op de weg omhoog zit, nog steeds..

En dat deed ik even, daaraan denken. Gek hè!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jooh, ik ben er weer, laatste verplichting zit er op en mijn hele lijstje vandaag afgewerkt, hardgelopen, die plantenbak in elkaar gebloemschikt, waar ik niet goed in ben en waar ik nog steeds zere handen van heb (brandnetels) daarna naar mijn expositie gegaan, de kaarten voor de verkoop geordend (er waren al 2 ansichtkaarten verkocht ;( )
en vanavond dus de gemeentelijke bbq, ben net thuis en zit tjokvol met eten en ben bekaf!! poeh!

Voorlopig geen avonden meer weg voor mij, het is niet echt mijn ding, savonds hoor ik gewoon lekker thuis te ontstressen van de dag, dat voelt veel beter en geeft veel meer rust! Wel heerlijk toegekeken hoeveel ladingen drank er doorheen gaan op zo'n avond en me keurig bij de spa-rood gehouden. Er wordt wat af gedronken bij al die ambtenaren en bobo's maar niemand ladderzat gezien gelukkig.

morgen ben ik ontzettend vrij!! niks hoeft alles mag!! uitslapen, huis opruimen en bankhangen!!
heb er nu al zin in!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...