Spring naar bijdragen

maandag 22 september 2008


water

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 115
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

morgen water en adb'ers
omdat je het zo mooi vraagt doe ik mee met je/jullie vandaag :present:
weer niet geslapen vannacht , nachtmerries enz , drankdromen maar gelukkig weet ik dat drank meer kapot maakt als me lief is
zo nu douche in en heerlijk in een tuin gaan werken , mijn manier om zinnen te verzetten
toedels tot vanavond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Geloof dat jullie mij een beetje verkeerd begrepen hebben! Ik post niet weinig omdat dit forum mij niet veel meer te bieden zou hebben! Klinkt een beetje als "afdanken"en daar vind ik jullie hier veel te goed voor! Dus dat wilde ik even rechtzetten!

Ook ik mag vandaag weer aan de bak, fris en fruitig helaas niet, maar dat heeft niets met drank te maken, maar met slecht slapen. Die dag kom ik echter wel door!
Blacky en Water ik doe met jullie mee vandaag!

Een goede dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Ik ben hartstikke blij dat ik het gisteravond bij de cola en de koffie heb gehouden.
Toen het eenmaal zover was en de kurk van de fles, hoefde ik al niet meer....
Gelukkig hadden we te maken met bescheiden drinkers, die aan één flesje genoeg hadden. (meer had ik ook niet trouwens).

Mijn rug is kapot van al het gesjouw van televisies, banken, tafels en stoelen... :D
Dus rustig aan vandaag, verplicht. Al staat het hoofd nog wel een beetje in de aktie-stand!
Ik had de hoezen van de bank geverfd, antiekgrijs. Het is erg goed gelukt, en nou hebben we een nieuwe bank voor 35 euro! :)
Plafond en wanden afgenomen en de vloer opnieuw geolied. Knietjes ook maar wat ontzien vandaag!

Waarom laat ik dit weten? omdat ik best wel een beetje trots ben op mijn akties en om met jullie te delen dat het weer de goede kant opgaat. Dat heb ik aan mezelf te danken door tijd te nemen. En op het juiste moment te dóen! Tevens merk ik ook dat de verhoogde medicatie de chaos in mijn hoofd wat hanteerbaarder maakt.. hèhè!

Nou ziet ik hier dat het weer een mooie dag is, dus ik hoop dat ik daar nog een beetje van ga genieten!
Was vanochtend weer opgewekt bij het ontbijt aanwezig, nog zo'n ijkpunt..

Have a nice day :)
keep it bloody dry! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Soothe!

Ik vind het prachtig dat je een piano hebt gekocht!
En hoop dat je hem zo snel mogelijk thuis hebt, om er op te spelen!

We hebben allemaal baat bij muziek! (by D. Lohues).

Mijn dochter speelde gisteren een paar liedjes op de sax voor het bezoek.
Ook zo'n mooi moment, dit deed ze nooit..
Voor mij een teken dat iedereen hier wat lekkerder in zijn velletje zit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marjo, je bent en blijft een droge. Gelukkig maar. ;)

De piano, mijn enige onderwerp,:D maakt me een tikje huiverig. Ik heb al ontdekt, dat ik een schim ben, van wat ik ooit was!
Maar het zal zeker een stukje afleiding zijn. Het forum alleen is niet zaligmakend. De geest op een andere manier aan het werk zetten is ook nuttig!!

Marjo, blijf je best doen!! Een groetje van Soothe!! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pip,

Begin nu pas te waarderen hoe mooi het eigenlijk is, geloof ik..
Ook dat niveau er niet toe doet. Maar juist het plezier hebben in, je prettig erbij voelen!
Heb je een beetje langer kuunen slapen pip?
Ik las gister van de bmx-kreet van je zoon. Mooi en herkenbaar! Is hier een droom...

Soothe, het gaat niet om wie je was of kunt worden. Het gaat om het nu.
Ik hoop dat je je gespannenheid wat kan laten varen en de lat voor jezelf niet te hoog legt..
Probeer er van te genieten, gun het tijd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen deze maandagmorgen,

Wat een boel vroege vogels al weer in de weer hier.

Marjo logisch dat je rug nu gaat opspelen, voorzichtig
voor je niet meer op of om kunt.
Als ik jou zo lees lijk je hyper actief, daar kan je
trots op zijn zeker maar wel oppassen geblazen!
Stiekem ben ik jaloers op jou energie, wilde dat
ik ook wat meer heb.

Soothe, mooi toch je enige onderwerp "piano", je
hebt tenminste een mooi onderwerp gekozen.
Wanneer wordt hij of is het een zij geleverd?

Blacky, ik zou toch denken dat juist de drank dromen
op den duur minder of zelfs weg zouden moeten blijven.
Heel vervelend dat je zo slecht slaapt. Hoop dat het
een beetje goed weer wordt voor je in de tuin.

Gem, doet mij goed je hier te lezen. Ook al slecht geslapen,
zit misschien in het weer?

Gem en Tapas, mijlpalen dag! Gefeliciteerd! :D:present::):present::D:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wilde me vandaag ziek melden, maar onze telefoon doet het niet meer. Zit dus wel weer netjes op werk :(

Ga me maar weer nuttig maken vandaag. Weet ik ook weer dat ik snotverkouden ook nog werken kan.

Klinkt misschien alleen wat zieliger. Moet vandaag ook heel veel bellen. :D





** laatste zin toegevoegd. Positief. Go for it girl!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien hoi!

Gisteren had ik even niet zoveel energie meer..
Maar ik vond dat ik af moest maken waar ik aan was begonnen.
Voor mij heel nuttig, want daar strandde het in het verleden teveel op :D
Kan vandaag niet anders, dan heel rustig aan...
Heb al wel de volgende klus in de week staan... de dampkap reinigen (blèèh)!

Stien, energie komt en gaat. Neem het zoals het is.
Soms kleine stapjes, soms grotere! Wees blij dat je laatst niet hebt gedronken!
Dat is winst, je gaat door... ook al lijkt het soms op stilstaan!

Gem en Tapas van harte met respectievelijk 1 jaar en 4, en 1 jaar en 3 maanden!
Toppertjes! :heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart::heart::musicnote::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Adam, je berichtje, dacht zaterdag. Moet eerlijk bekennen dat
je mij goed raakte. Ik vond het niet echt geslaagd, maar was
dan ook niet in de stemming denk ik.
Veel succes vanmorgen, klinkt of je heel goed weet waar je
staat en wat je wilt.

Pip, jou ben ik een excuus verschuldigd, bij deze.

En bij wie ik nog meer mogelijk niet zo aardig geweest ben,
ik zal op mijn tellen passen.
Wederom ben ik weer als hard betiteld. Nou ik ga er in
geloven. Mogelijk mijn uiting als ik andere gevoelens verborgen
wil houden.
Heb dan ook behoorlijk in een dip gezeten, jawel gezeten.
Ik probeer langzaam maar zeker weer mijn weg te
vervolgen. Maar besef ook dat ik tijdens mijn worsteling
mijzelf dusdanig in de weg zat dat mijn hum dus ook
beneden alle peil gezakt was.

Vandaag weer een nieuwe dag, ik doe mee en maak er een "droge" dag van!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi nurse!!! :D

Ben het aan het regelen Stien. Ik laat het je weten!!

Het zal er wel op neer komen, dat Anna mij romantische winteravonden gaat bezorgen. Wat is er mooier, dan Chopin's geluid, niet slechts te horen, maar ook te zien. Ook daar leer ik van.

Bovendien is Anna haar piano in niet te beste staat. Door een scheurtje in het klankbord, kunnen de snaren niet optimaal gepannen. En het instrument heeft nog wat gebreken!! Restauratie kost een vermogen.

Deze hoeft nooit gestemd wat kosten spaart.

Stien, kalmpjes aan alles komt goed!! Luister naar een"oude" wijze man. Komt tijd komt raad.

Groet, Woef moet uit!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien, ik ben blij te lezen dat je weer uit je dip aan het komen bent, maakte me echt even flinke zorgen! Maar zo te lezen ben je gelukkig niet gevlucht in de drank al was je er dichtbij!! pfffft!! opluchting!

Het is hier mijn spijbelmorgen, nouja, mijn laatste niet werken-dag, wordt nog even een volle dag, ik wil eigenlijk toch wel graag weer gaan hardlopen vandaag, zometeen bedoel ik dan, dan vanmiddag met een buurman een doos in elkaar flansen, die voor onze wijk staat, in het midden rozen en mooie bloemen en daaromheen brandnetels en ander onkruid waaronder de mooie bloemen verstopt zitten, ozo symbolisch voor onze wijk, maar ook trouwens voor veel mensen bedenk ik nu, en dan vanavond dus mijn laatste voorlopig avondverplichting, een bbq met bobo's en buurtbewoners van heel Haarlem.

Weet je, dit keer heb ik dus helemaal niet gedacht aan de mijlpalendag, een jaar en 3 maanden!!!! Dank jullie wel voor de felicitaties,
vanavond ga ik weer observeren hoeveel bobo's er aan de drank zijn hihi en dan houd ik het lekker droog en lach ze uit!!
zo wordt niet drinken ook een leuk spel om te spelen en kan je het gemis omzetten in kracht

Iedereen een fijne en droge maandag toegewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hebben meer mensen gisteren naar Zembla gekeken? over Antidepressiva? ik vond het erg verwarrend en dacht er gisteren zelfs over om ze maar af te gaan bouwen want het werkt toch niet.... Maar besef ook dat dat onzin is. Voor sommige mensen zal het een pil zijn waardoor ze meer aan het 'normale' beeld kunnen voldoen, maar voor anderen is het bittere noodzaak om de antennes die te ver uitsteken een beetje te dempen. Ik vond het gevaarlijke en eenzijdige informatie maar het zet je wel aan het denken.

en nu ga ik in actie komen! tot later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,

ja ik heb het ook gezien en vond het ook wel een beetje beangstigend.
Aan de andere kant vind ik het ook erg tegen de farmaceutische industrie gericht.
Wel logisch want dat is ook een en al commercie.
Maar ik bedenk me dat ik wel een jaar zonder Ad heb gedaan, zonder enge afkickverschijnselen.
Helaas kwam er toch weer een depressie om de hoek kijken.
En ik ben (wat mezelf betreft) niet zomaar aan de AD gegaan er is best een lange tijd
overheen gegaan voor ik wilde accepteren dat het voor mij beter is.
Dus ik leg het maar naast me neer, maar ik was er ook wel een beetje van in de war.
Net als jij.
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps een late goedemorgen, het kan nog niet.

Het is hier ook Jantje lacht, Jantje huilt.

Werd vanmrogen helemaal in de war wakker, droomde dat ik op mijn werk zat, waar ik al 10 jaar niet meer geweest ben, maar kan je nagaan, ik heb daar me echt kapot gelopen en zit nog echt met onverwerkte emoties daarover.

Huilend dus aankleden, wat een verdriet.

Moest naar de huisarts, alles weer besproken, dat ik wel prettig. De tranen waren opgedroogd, had een aardig gesprekje aangeknoopt met iemand in de wachtkamer.

Heb geleerd in de therapie als ik me zo voel, proberen te zoeken naar COMMUNICATIE EN AKTIE die bij MIJ past. Aardig gesprekje gehad met vrouw in de wachtkamer. Dokter was niet ontevreden. Ik ben gisteravond mijn morfine vergeten, merkte ik toen ik aan het tellen was, misschien daarom zo rot geslapen, in ieder geval met veel pijn wakker en ik ben inmiddels OVERGEVOELIG voor pijn. Die morfine mag je ook niet zomaar vergeten, dat is niet goed. Misschien daarom wel zo slecht geslapen en die rare dromen. Ik las van de week een artikel dat morfine een harddrug is je kunt verslaafd raken heel snel, de HA zei dat dat wel meeviel, maar daar geloof ik met mijn verslavingsgenen niets van. Ik ga dus afbouwen, ben zo geschrokken van dat verhaal. Van 140 mg. naar 80 mg. per dag deze week. Dan maar wat pijn. Pijn overdag is niet zo erg, maar pijn 's nachts verstoort je nachtrust vreselijk.

oeps, inmiddels is het middag........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook heel tevreden met de werking van AD en heb de ellende er ook niet voor over om het af te bouwen, heb er wel de lusten van en niet de lasten dus waarom zou ik.
Waar ze wel gelijk in hadden was dat iedere abnormaliteit afgedaan wordt met een pilletje, dus dat je niet meer buiten de norm mag vallen, nou, en ik val met pillen al buiten de norm dus geen zorgen ;)

jaja, ik heb hardgelopen!! niet echt soepel maar mezelf die schop gegeven die even nodig was. Hond mee dus die ligt nu ook voor pampus. Nu snel douchen en samen met buurgenoot die symbolische bak in elkaar fröbelen! Vanmiddag sjees ik nog even langs mijn expositie, ben er al ruim 2 weken niet geweest, durf niet zo goed, stom he!
moet het gastenboek er weer neerleggen. Dan heb ik aan alle opgelegde verplichtingen voldaan en kan ik morgen echt een dag niks doen

eerst maar eens douchen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dochter is dus ziek is, en ik kwam terug van de apotheek (krijg steeds de morfine voor een week, ook wel zo prettig en duidelijk voor iedereen) en kom thuis en wil mijn dekbed eruit gooien ligt A. er nog onder. Die was vannacht blijven slapen. Hij heeft al jaren klachten van paniek-aard en dat sloeg op zijn blaas, het is genant, maar hij kon zijn plas niet meer ophouden. Nooit gedacht aan paniekstoornis. Nu heeft hij Efexor en Oxazepam, in de eerste fase van de behandeling om te bezien als de oxaze helpt IS het wsch. de paniekstoornis die hem helemaal ziekmaakt.

Wel lullig dat niemand in al die jaren er ooit op is gekomen. Dat er iets anders aan de hand zou kunnen zijn dus. Hij heeft een mieterse psych nu, een collega van mijn psych, en daar wordt hij voor het eerst "gehoord en gezien" voor zijn gevoel en serieus genoemen.

Hij heeft overigens 6 jaar in Canada gewoond, daar is Dochter 1 geboren van hem, daar was hij helemaal gelukkig in het land, met de mensen, en had toch die klachten met dat plassen en zo. Nou is het natuurlijk ook een tikkie genant als grote man dat je je plas moeilijk op kan houden, maar zijn huwelijk was toen al slecht, erg hè. En toch een Dochter gekregen, evenoud als mijn Dochter. Allebei 11 en in groep 8. Ik heb dan nog Zoon van 13 en hij heeft in Nl nog een zoon gekregen die is nu net 7 geworden. Wat een verschil, spelen die kinderen voor rol in het gezin, de ene dochter de oudste de andere de jongste.

Euhm.........heb ik nou teveel gezegd? Neu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...