Spring naar bijdragen

vrijdag 3 oktober 2008

blacky

Aanbevolen berichten

goeden morgen adb'ers,
zo voor vele onder ons laatse werkendag vandaag , ikke blij en jullie ??
ik heb lekker geslapen en deze morgen zelf enkele keren de wekker afgeduwd , ik wordt nog een goeike ;)
ben blij dat ik gisteren de drankjank weer overwonnen heb en ja soms vraag ik mij af hoe lang dat nog duurt , zal wel zijn omdat ik dronk als er iets verkeerd liep , nu ja het haalt niets uit en gelukkig weet ik dat ondertussen al
kattenbakken zijn al gedaan , rakker de electrieker heeft al eten gehad , en ying en yang ook .
zo stillekes aan mij klaarmaken voor de laatse werkendag
wens jullie een fijne nuchtere met zon overgoten dag toe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 159
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Bonjour Blacky.
Een fijne dag voor jou. De laatste werkdag van de week en dan het weekend waarin je meer tijd hebt.
Die katten worden wel verwend door jou. Hoe gaat het met de handjes? Zien ze ar al weer beeldig uit.
Ze hebben bij de Etos (ik weet niet of ze die bij jullie hebben) handmaskers en hadscrub.
In plaats van wijn of zo koop je dat. Ik heb gisteren een heerlijk serumpje voor mijn gezicht gekocht om mijn betraande gezicht een beetje op te peppen.

Ga zo een smoothie maken. Er ligt bij mij fruit genoeg op de schaal. Wat wil je wat voor 3 personen was moet ik nu alleen zien op te maken.

Ga ervoor, je bent het waard.

Bisous

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand ander doet het niet voor je. Je kunt ook het fruit op een gegeven moment in de vuilnis gooien, maar 3 /4 stukken fruit in de blender en hup, je drinkt het zo weg. Een echte booster.

Ik ga nu ook serieus aan de slag.

Balletles gisteren was heerlijk. Het ging weer beter na 6 maanden gedwongen rust.

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Iedereen aan de koffie?

Carolien, ik ben een groot gelover in huilen. Laat maar lopen want het lucht toch op, ook al beweren weterschappers van niet. Dat gezegt huil ik meestal niet zo veel. Ja, kleine kinderen en zielige films, die doen het wel. :)

Blacky, ik hoop dat je vandaag een goede dag hebt:heart:

Ik ben gisteren vroeg naar bed gegaan en ondanks mijn inslapers heb ik tot laat liggen draaien.
De moeder in mij zegt dat ik moet helpen maar ik moet mijzelf en dochter2 ook helpen. Ik wil niet egoistich klinken maar mijn nuchterheid komt eerst. Als ik die niet heb kan ik voor niemand iets betekenen.
Vandaag ga ik beneden opruimen en dan weer met mijn neus in de papieren, ik neem aan dat mijn hersenceletjes toch wel dorgaan met denken, ik neem maar even afstand en tijd om moeilijke beslissingen te maken.
misschien is het wel de moeite waard om dit te bespreken met mensen die meer van de regels weten en misschien ook wat kunnen doen, bijv. de sociale dienst. Maar eerst moet mijn eigen uitkering goed geregeld zijn. Het is vandaag nog niet aan de orde dus eerst maar even afstand nemen.

Albertina, goede reis!!

Goed, ik ga even de dagdraad van gisteren lezen.

Iedereen een goede dag!

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen allemaal,

Fijn jullie weer zo positief aan te treffen vandaag.
Hier gaat het uitstekend: ik slaap als een tierelier. Had me erop ingesteld de eerste week moeilijk te kunnen slapen. Valt dus alleszins mee.

Ik heb het huishouden wat laten sloeren, dus dat ga ik zo oppakken B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Aan het begin van de dag wordt gelijk al duidelijk op welk een verschillende nivo's we proberen om alcohol de baas te worden. Jouw woorden weerspiegelen mijn gedachten, Wingchun.
Je zal hier maar zitten met een gehavend gebit van vele jaren drankmisbruik, een ziel totaal vertrapt en een hoofd waar met geen smeerseltje nog iets voor de buitenwereld van te maken valt.

Maar toch, moeten we daar mss doorheen zien te prikken. Voor sommige mensen zijn twee wijntjes op een dag mss al teveel. Terwijl anderen aan minimaal met 3 flessen per dag nog niet genoeg hadden....

Een ieder vecht op zijn of haar manier tegen alcoholmisbruik. Sommigen zijn al tot op de bodem van de put geweest, terwijl anderen nog met één been in de ontkenningsfase zitten.

Moeilijk soms. Vind ik ook. Niemand hoeft zich stil te houden voor een ander. Maar wellicht kunnen dingen anders overkomen dan ze zijn. Daar kun je rekening meehouden. Maar dat lukt niet altijd.

De ene alcoholist heeft niet meer recht als de ander, om de hoeveelheid drank die werd genuttigd of in welke staat je daarna achter blijft....

Heel veel succes, en knap dat je zover al bent Wingchun. Hou vol, je gaat goed! :present:

Plusjamais, ik hoop dat je kunt zien wat je woorden soms kunnen veroorzaken. Dat betekent niet dat jij een minder groot probleem hebt. Ik wens je veel succes om het te overwinnen. Maar voor vele mensen hier, is het niet van belang om mooie handen te hebben. En zijn ze blij dat ze zned 's ochtend een koude washand over hun gezicht durven halen...

Ik hoop dat we vandaag allemaal willen proberen de ander in zijn waarde te laten, en een beetje rekening met elkaar houden.

We vechten hier met z'n allen voor de goede zaak.
De alcohol de baas worden!

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo,

Ik begrijp wat je wilt zeggen, maar blijf het een lastig issue vinden. Voor de een zal het verhaal van plusjamais misschien onbelangrijk en wellicht kwetsend zijn, een ander kan er wellicht op een andere wijze wat mee. Dit heeft m.i. niets te maken met de hoeveelheid alcoholgebruik die men ooit gebruikt heeft. Ook ieder lichaam reageert anders. Ik heb zelf meer dan 30 dagelijks gedronken. Van heel erg veel tot de laatste jaren 1 a 2 flessen wijn per dag. Het verwondert me daarom hoe goed mijn lichaam op de onthouding reageert. Ik ben dus een enorme bofkont.

Goed, wat ik eigelijk wil zeggen is: laat iedereen in z'n waarde. Ik denk niet dat er mensen op dit forum zijn die opzettelijk een ander willen kwetsen. Dus, laat een ieder zeggen wat hem/haar bezighoudt

liefs, Vogel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat is zo Vogel. Bedankt!
Ik had mezelf al 10 keer voorgenomen om niet te reageren.
Omdat dat vanuit mijn perceptie zou zijn.
Ik dacht dat ik het goed had verwoord, maar had best nog een 11de keer kunnen wachten.
Wat ik bedoel te zeggen is wrs hetzelfde als iedereen hier wil...

Het kwam er nog steeds een tikje beledigd uit.
Tsja. Ik leer hier ook nog elke dag!

En dat is geen excuus voor mijn woorden. Zo voelde ik ze op dat moment.
Ik heb niemand willen beledigen. Ik snap dat ik het bij mezelf moet houden... :D

Het zegt meer over mij dan over een ander!
Zo is het.

De weer wakkere...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!!!!!!!!!

Ik ben stiekum ingelogd op mijn werk, sta voor de klas, ll. hebben pauze, heb me verslapen !!!! Tien voor half 10 wakker, om haf 10 moet ik beginnen.

Gaat goed hoor. Wel veel pijn weer maar het went.

Vanmiddag behangen, gisteren stuuken, dan is het eindelijk klaar !!!!! A. heeft goed gewerkt, ik was meer hulpje hoor. Ik hoop dat Dochter er happy mee is, het kind is zo ongelukkig, vreselijk.

Doei!!!!!!!! gauw uitloggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo mooi de spreuk van vandaag.

Niemand vindt het prettig om bang of boos
te zijn, maar woede en angst zijn niet je
vijanden. Het zijn pijnlijke emoties die om
onderzoek, begrip en zachtheid vragen.

Christina Feldman
(Compassie. Luisteren naar de noden van de wereld, 2006)

Heb een goeie dag vandaag. Alleen vandaag drink ik niet. Verder hoef ik niet te kijken, alleen vandaag. Mijn obsessie om te drinken is weg, en ik kan je haast niet vertellen hoe heerlijk ik dat vind.
Ik verlang niet meer, ik hunker niet meer naar drank. Dat heb ik 24 jaar wel gedaan en dit geeft nu zo'n ongelooflijke rust, dat ik niet meer hoef!
Dat is wat ik een ieder wens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, CHILL. Neem de tijd meid. Leg jezelf toch niet zoveel op. Je gaat goed maar bent herstellende. Dat heeft tijd nodig, VEEL TIJD. Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is dit geduld op te brengen. Stoppen met drinken is Stap 1 en dan moet er nog veel gebeuren. En dat kost tijd en energie, veel energie. Leren om anders om te gaan met emoties, situaties, gebeurtenissen. Ik, jij, wij hebben onszelf zolang genegeerd, zolang onze grenzen overschreden.

Ik was zaterdagavond uit eten. Normaliter zou ik tegen 21.00 uur zo ongeveer bezig zijn met Amsterdammertje 8 of 9 en nog lang niet naar huis willen, terwijl ik wel moe was. Nu dacht ik; tís mooi geweest, ik ga naar huis'. Dat is winst. Klein iets maar toch ook groot. Leren luisteren naar mn lichaam, niet steeds dat stemmetje aanhoren dat ik niet genoeg doe, dat ik lui ben of nog dit moet of dat moet. Ik moet nix, ja, poepen, dat moet. Voor de rest probeer ik te luisteren naar mn lijf en in aktie te komen op de goeie momenten. Niet te blijven hangen in geklaag(soms ook ff lekker hoor) maar te reageren en te doen. Dat gaat me soms goed af, soms wat minder maar dat geeft niet.

Vandaag drink ik niet. Vandaag probeer ik het goede te doen en morgen, ach ja, dat is pas morgen.
Later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, kan nog net.
:D.

Vreselijk lang uitgeslapen, heerlijk.
Niets hoeft alles mag.
Dat is het fijne van vakantie.
Vandaag ga ik eens een beetje mijn huis opruimen.
Vanavond lekker uit eten, jammie.
Verder heb ik niets te vertellen.
Beetje saai, het is even niet anders.
Geen nieuws is goed nieuws.
;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, wat ben ik al actief geweest vandaag zeg! vanmorgen vroeg eerst hardgelopen, ging weer lekker gelukkig, niet zo ver dit keer uit tijdsgebrek, daarna snel naar de plasmaferese, de bloedzuigers (sanquin) en mijn portie plasma weer afgestaan. Prachtige bloeddruk, 110-70. Dat is weer een voordeel, elke 6 weken een check-up qua bloeddruk. Daarna door naar de Aldi, niet mijn favoriete bezigheid maar het was gelukkig niet druk. Nieuw hoofdkussen gescoord, wie weet helpt het tegen de pijn in mijn nek en een stretch spijkerbroek.. yihaaaaa, past ook nog! en een kast vol met eten..
goh, wat zal ik nou eens gaan doen?

Ik denk dat ik eens lekker op de bank ga hangen en silent witness van woensdag ga kijken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

He, ik was vroeg wakker vanochtend. Het heeft vreselijk gehageld en dat geeft een rotherrie op het rolluik. Maar ik heb geslapen en nog goed ook.

Inmiddels zit ik bij Houtje. We hebben net een lekker broodje gegeten. Nu zit ik even aan haar compu.
Straks gaan we aan de slag. Met Hans en Grietje heb ik nu ook kennis gemaakt. Het zijn echt leuke kinderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...