Spring naar bijdragen

Donderdag 9 oktober


plusjamais

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 170
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mannen, mannen, zullen we nog een zinnig onderwerp aansnijden?
Ruzie maken is weinig constructief. Laten we het dan maar over schoonmaken hebben en over onze honden, katten en schilderijen. Daar heb ik tenminste wel wat aan.
Mij brengt het op ideeen en heb dan ook geen tijd om ruzie te maken.

Pippi: vervelend zo'n infectie, pijnlijk ook. Veel drinken zou ik zeggen.
Nee voor mij ben je niet teveel hier en heb ook geen problemen met het zogenaamde herhalen van bezigheden. De een heeft dit en de ander dat. Juist als we veel schrijven komen we er zelf achter dat we in herhaling vallen.

Zo moest ik om mezelf lachen vanavond. Ik schreef dat ik af en toe donder en gisteravond dus niet omdat ik de vloer ging boenen. In feite ook een donderen, maar dan met de borstel in de hand op de grond. Schijnbaar heb ik dat af en toe nodig, mezelf pijnigen. Dat is natuurlijk weer niet om te lachen, maar ik vroeg me af of dat ermee te maken heeft. Voor mij is weer drinken uiteindelijk een mega pijniging. Voel me daarna onmogelijk en vreselijk depressief, gewoon kapot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat er vanavond wat teveel aannames over het beeld rollen, Geer...
Dingen waarvan je misschien denkt dat ze zo zijn. Maar wat nergens op te baseren valt.
Dat heeft volgens mij niet zoveel te maken met respecteren hoe iemand is.

Adam, volgens mij lach jij als een boer met kiespijn :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo: hoe is het? Ik herken me altijd wel in jou, waarom weet ik niet precies. Misschien het wisselvallige. Of misschien zie jij dat niet zo. Maar je hebt tijden dan kom je zo zelfverzekerd over en lijkt de hele wereld aan te kunnen en dat kan zomaar pats boem overslaan.
Mij kan dat wel eens overvallen en weet er voor mezelf moeilijk mee om te gaan. Maar ik zal er wellicht helemaal naast zitten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil iedereen vrede op aarde?

Begin hier!

Als je opgefokt bent, kun je beter even buiten een ommetje gaan maken i.p.v. ruzie uit te lokken en er mensen bij de haren bij te sleuren die niet eens ingelogd zijn.

Het voelt hier net als een kindertuin met oververmoeide kinderen die jengelen en mekaar duwen en zwartmaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo: denk je dat het werken is aan mijn nuchterheid? Ik zag het eerder als een wanhoopsdaad, 'dan de vloer maar'. Vanaf dat ik hier op het forum ben en dat is nu ruim een jaar is er zo ontzettend veel veranderd in mijn leven. In de positieve zin dan. Veel orde en rust. Betere afspraken hier in huis.
Het beter bewaken van ieders grenzen hier in huis. Als je als moeder aan het drinken bent dan laat je toch veel dingen maar gebeuren. Wel zo gemakkelijk. In het begin heb ik veel geklaagd over het niet meewerken van mijn man om mij te ondersteunen. Nu zie ik eindelijk in, dat dit een logisch gevolg was van. Hoe blind kan een mens zijn. Smoesjes en nog eens smoesjes.

Nu mijn laatste smoes. Daar wil ik morgen nog op terug komen, maar die is als volgt:
'gelukkig is er geen drank in huis anders weet ik niet of ik het wel aankan om eraf te blijven'.
Is dat een achterdeur voor mij. Toch de kans waarnemen en mezelf voor de gek houden zodat ik mijn man lekker de schuld kan geven. Oef, moeilijk om dit van mezelf te zeggen hoor. Voel alsof ik een lelijk monster ben op die momenten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je An, het gaat me goed.

Ik zat er hier momenteel wat te diep in.
Het wisselvallige heb ik zeker, maar wordt eigenlijk ook al wat beter...
Vooral 's ochtend heb ik het er wel eens moeilijk mee.
Maar daar heb ik wat op bedacht...
Ik ga eerst mijn eigen dag op orde brengen, voor ik hier kom.
Dan verzand ik er misschien minder in!

En hoe langer ik niet drink, hoe beter het wel gaat.
Zo nu en dan even een heldere kijk, door alles wat meer van een afstand te bekijken!
Hetzelfde heb ik ook met boeken en films, het pakt me meteen.
En ik laat dan niet meer los, beetje alsof het mijn leven is...

Probeer een beetje bij de dag en niet te moeilijk te leven.
Gwoon een beetje happy zijn met wat er is...

We gaan gewoon door!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt me ook moeilijk An, als het er is.
Maar ook dat heeft veel tijd nodig.
Het zou me nu op dit moment niet zoveel doen..
maar mss volgende week wel. Dat weet ik niet...
Wel dat het steeds beter gaat, en de behoefte weg is.
En dat alles heeft gewoon heel simpel met veel tijd te maken.
Accepteren en er geen problemem mee hebben dat je niet drinkt.
Het moet een soort nwe gewoonte worden, dat ervaar ik nu wel!

Laat het gevecht maar gaan. Het is goed zo!
Dat gevoel :light::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed van je Kirky.
Dat ervaar ik ook wel zo!

Al blijf ik tot op zekere hoogte wel alert..

Maar, ik hoef niet meer. dat is een lekker gevoel..
Alleen die gevoelens die in alle nuchterheid soms op me af komen..
Tja, daar moet ik een beetje opnieuw mee leren omgaan!

Maar goed, daar heb ik nog een heel leven voor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Forumgenoten,

Even een vraagje, het knopje aanpassen ontbreekt bij mij. Een beetje Spooky! Het moet naast het knopje -naar beneden staan. Er staat niets!!!


Nog even over dat ontbreken van respect. Het heeft niets met respect te maken. Geer was respectlozer.
Omdat ik nooit lang ergens op zit te kauwen, heb ik de moderator niet van de vulgeire uitlatingen verwittigtd.Er wordt vaak gezegd, staat het niet aan scrollen maar.het kan toch niet de bedoeling zijn, dat ik het hele forum met een rotgang doorscroll, omdat roddel en achterklap hoogtij viert.

Verder zwijg ik er over. En de meeting, zover ben ik nog niet. Ik zit van de vorige te herstellen. ;)
Ik zeg echter nooit ,nooit.

Adam ouwe Amsterdammer leuke dagen gehad? :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...