Spring naar bijdragen

dinsdag 14 oktober 2008


plusjamais

Aanbevolen berichten

Hier:
Koude rillingen en klam zweet, heel vervelend !

Ik moest vanmiddag denken aan mijn drugstijd, long long time ago.
In het weekend uit je bol, maandag ging nog wel maar dinsdag en vooral de woensdag een zwart gat. Donderdag weer beetje lekker in mn vel dus donderdag avond kon het wel weer........echt heel heel erg !

In feite ging het met drank ook zo. 1 avond helemaal kapot zuipen, dag erna een mega kater dus in mn bed voor de buis. Volgende dag weer lekker in mn vel dus kon het wel weer.........echt heel heel erg !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 134
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Toen ik vorig jaar april stopte met drinken brak een warme zonnige periode aan met o.a. hittegolf.
In mei zat ik op het balkon in de zon met een dikke trui en vest aan te blauwbekken en te klappertanden. Het was 40 graden in de zon! Dat was dus van het afkicken en is nadien wel sterk verbeterd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ohja CPAS dat verder drinken thuis deed ik ook hoor..

had vanavond een vriendin over de vloer. zit wel beetje mee met het commentaar wat ze had op mijn stoppen. ik zei dat ik me zo fijn en fit voelde daarop zei zij weer : je bent altijd zo rigoreus met keuzes maken, waarom? dat hoeft toch niet? waarom zo extreem?

m.a.w. je hoeft jezelf toch niet alles meteen te ontzeggen. af en toe een drankje kan heus wel. ( zij drinkt regelmatig)

ik ben er maar niet teveel op ingegaan, dit soort opmerkingen zal ik wel vaker te horen krijgen denk ik...

Wingchun, waardoor raak je euforisch dan wat jou vervolgens naar de drank doet grijpen?
ik heb me sinds mijn stoppen nog niet euforisch gevoeld nl :) dus zou niet weten ja het enige : niet gaan drinken. verder misschien een rondje hardlopen? of een paar rondjes :)

over euforisch gesproken waar is dat schip nou

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Winchung,
Dat was voor mij ook een geweldige trigger: heel blij zijn, euforie.
De eerste gedachte was daarbij: een wijntje.
Die gedachte boog ik om naar: dat hoef ik niet meer, ik mag wat anders.
Uiteraard is het wel handig om niets in huis te hebben.
Ben je elders, dan is het het beste om uit de situatie weg te gaan.
Het is mij gelukt om er niet aan toe te geven nadat ik gestopt ben vorig jaar.
Het zijn handvatten die ik geleerd heb tijdens de therapie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Nina

had vanavond een vriendin over de vloer. zit wel beetje mee met het commentaar wat ze had op mijn stoppen. ik zei dat ik me zo fijn en fit voelde daarop zei zij weer : je bent altijd zo rigoreus met keuzes maken, waarom? dat hoeft toch niet? waarom zo extreem?


m.a.w. je hoeft jezelf toch niet alles meteen te ontzeggen. af en toe een drankje kan heus wel. ( zij drinkt regelmatig)


ik ben er maar niet teveel op ingegaan, dit soort opmerkingen zal ik wel vaker te horen krijgen denk ik...




Het heeft idd niet altijd zin om er dieper op in te gaan. En ik weet niet hoe regelmatig en hoeveel die vriendin drinkt, maar dan kan het ook zitten in het feit dat ze zich min of meer aangesproken voelt.
Hoe dan ook reageren veel mensen er heel benepen op, alsof ze aangesproken worden op hun gedrag.
Trek je dat maar niet teveel aan, hoewel het soms wel kan steken. Mijn oom die zei meteen met een blik van o, wat ben je zielig: oh, dan mag je nooit meer drinken. Dat heb ik gepareerd met: Oh, ik mag wel, maar IK HOEF gelukkig niet meer. (Mijn oom in een flinke innemer.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dan had ik nog een (denk) interessante vraag voor degenen die hier al enige tijd op het forum zitten: behalve het feit dat het ondersteunend is bij het stoppen , hebben jullie niet het idee dat het ook juist de andere kant op kan werken ? dat je je juist er mee bezig blijft, met het onderwerp alcohol.
ik merk dat ik nu na een week hier op het forum deze gedachten ineens door me heen gaan, als ik op dit forum typ denk ik heel sterk aan alcohol. benieuwd hoe jullie dit ervaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Winchun, ik snap je helemaal !!
Daar hebben we het hier al eens meer over gehad. Hoe ga je helemaal uit je dak zonder alcohol ??? En dan hebben we het niet over een alternatief in de zin van afleiding, maar echt uit je bol.
In het begin toen ik gestopt was ging ik nog wel met vriend -nu ex- mee naar de kroeg, aan de red bull. Ik nam net zo veel red bull als normaal bier dus ik kwam een heel eind. Maar levensgevaarlijk want je hoeft maar 1 x ja te zeggen tegen een biertje en in red bull zit zo giga veel suiker mama mia.
Ik ben ook zo iemand die toch wel 1 x in de maand helemaal uit de band wil springen.
Ik zit er nu over te denken om op buikdansen te gaan. Verzin het maar eens, ik ben er nog lang niet uit.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel blij zijn en opgelaten kan je inderdaad weer naar drank doen grijpen. Je denkt dan dat je alles aan kan. Ik loop er niet meer in ik loop trouwens nergens meer in.

Ik drink gewoon niet. Punt. Klaar.

Water,het was gezellig hoor zo,n kletsavondje.

Lieve mensen ik ga ook naar bed,allemaal weterusten en voor diegene die nog blijven,nog een gezellige avond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nina,

Toen ik dronk, was ik continu bezig met alcohol:
- hoe krijg ik genoeg in huis?
- welke winkel is vandaag aan de beurt?
- welke glasbak is aan de beurt vandaag?
- oh, ik moet even doordrinken, dan kan ik een net aangebroken fles op het aanrecht hebben staan.
- oef, eindelijk iedereen even de kamer uit; snel even een fles ontkurken.
- 's nachts wakker worden: even naar beneden plassen en een paar wijntjes en sigaretjes.
- naar een feestje: zorgen dat ik al van te voor genoeg gedronken had, daar ongeduldig zitten en vele uren met maar 2 wijntjes of biertjes doen; goh, en dan nog die reistijd. Thuisgekomen snel inhalen.
- 's middags op mijn werk maar ongeduldig naar de klok kijken: wanneer is het tijd om naar huis te gaan?
enz...

Toen ik hier begon met stoppen, was ik veel hier veel op het forum. Tegen mijn huisarts zei ik een keer dat het wel leek of ik aan het forum verslaafd raakte. Haar repliek was: beter forumverslaafd dan alcoholverslaafd.
En hier op het forum ben je wel bezig met je eigen valkuilen te leren kennen en om te voorkomen dat je weer gaat drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

inderdaad CPAS dat is t m nou net : mensen vinden je sneu terwijl ik bij mezelf denk : ik ben blij dat ik niet meer wil!

die vriendin heeft absoluut een drankprobleem en vecht af en toe ook met zichzelf dat weet ik. ( om niet te drinken) als er drank is dan moet het op tot de laatste druppel. het grappige is dat ik haar man vorige week nog sprak met hem had ik het over mijn stoppen. daarop kwamen we op het drinkgedrag van mijn vriendin. man schoot meteen in de verdediging : zij heeft het wel in de hand hoor, de fles hoeft niet perse leeg bij haar, zoals bij echte alcoholisten. waarop ik zei die fles moet wel altijd leeg, ik ken haar, jij kent haar, laten we elkaar geen bullshit vertellen. dat was tegen het zere been er ontstond meteen spanning en ik ben er ook gelijk over opgehouden.
grappig hoe je dan ontdekt ( met een helder hoofd) hoe die systemen in elkaar zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nina
Ik ben een poosje gestopt met dit forum omdat ik in beslag genomen werd door de verhuizing. Binnen no time had ik weer te vaak een fles voor me staan -ai.
Ik was overdag weer bezig met zal ik halen of zal ik niet halen, en dat werd steeds vaker ach wat ik haal gewoon, heb ik het iig in huis, ik hoef toch niet te drinken ?? En dan uit gewoonte vanzelfsprekend een fles openmaken.....
Ik kom op dit forum om de gedachten aan het halen van drank te reguleren. Vooral de vrijdag en de zaterdag avond zijn voor mij de moeilijkste dagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vanavond was het best lastig, ging met vriend uit eten en had me voorgenomen niks te drinken. Hij weet alles van mij dus ook van deze stoppoging. Ik kon er goed tegen om met mijn spa de avond door te komen. Maar toen.. we gingen nog even naar onze lievelingskroeg. Hij weer aan het bier en in mij gedachte als: 1 wijntje en een portje, dat kan toch geen kwaad? Ondertussen hield ik de klok al in de gaten want tot 10 uur was de AH daar dichtbij nog open. Zag het al voor me: hier wat drinken en dan snel nog even wat voor thuis halen.
Maar deze gremlin ging over toen het al 10 uur geweest was en ik nog steeds alleen fris gedronken had. Pfoeh ik ben er echt nog niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...