Spring naar bijdragen

dinsdag 14 oktober 2008


plusjamais

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 134
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Rapilos,
Ik kan er meer doen dan 5 per dag. Vandaag had ik rustdag en zou er geen doen. Dan is 5 veel.
Even serieus per tegel kost het een kwartier intensief schrobben. Doe ik er gelijk 2, dan kom ik er met 25 minuten. Doe ik er drie tegelijk (meer kan niet), dan heb ik een dik half uur nodig. Meer dan 16 tegels doe ik dus niet op een dag. En dan ben ik ook een tikkeltje gesloopt. Fitnestraining is er niks tegen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb tegenover een klooster gewoond. Hi, ik mocht wel binnenkomen. Moest wel heel voorzichtig, want, man, echt waar, die houten vloer was zoooooo glad! Er ging wel eens een bal over hun muur en we brachten er ook kledingzakken. 't Waren schatten van nonnen, maar amaai wat konden die vloeken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een rottegels,ik weet niet eens of ik er dan wel aan zou beginnen. Petje af hoor!
Vroeger ben ik wel eens in een klooster geweest,dat was geloof ik in de zesde klas lagere school. Gingen we op retraite of zo iets. Je voorbereiden op het echte leven ofzoiets.
Ik weet ook niet meer waar dat voor diende,het had in elk geval iets met het katholieke geloof te maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn Water, eindelijk iemand die mij dat uit kan leggen.;) Ik weet hoe Einstein eruit zag maar het heeft te maken met WISKUNDE en hoewel er een deel van mij is dat zegt dat algemene ontwikkeling niets voorstelt als je niet weet wat een van de bekenste gezichten van de mensheid heeft bereikt. Toch blijft het WISKUNDE.

Ik heb de dagdraad nog niet terug gelezen maar wel die van gisteren. Enfin, ik neem aan dat het nu bijna
0.00 is in Alabama, ze lopen toch 8 uur voor? En ik heb nog niets gehoord. Toch vind ik dat sommige mensen best wel fel gereageerd hebben. Ik heb mij er nooit zo in verdiept dus heb ook niet echt een mening. Echter wij sturen ook raketten, mensen en honden de ruimte in dus waarom andere bewoners van een andere planeet niet? Het zou wel heel arrogant zijn om te denken dat wij de enige waren in dit grote universum. Lijkt mij.
Tot het zover is houd ik mij maar bezig met deze aardkloot en daar heb ik mijn handen en hoofd al vol aan. Ik kijk naar het journaal en sta verbaasd. Ben ik de enige? We hebben blijkbaar een crisis, een kredietcrisis. Ik ben niet slim in dit soort dingen, getallen dus WISKUNDE maar het lijkt me dat we het nu niet meer over "echt" geld hebben. Mijn gemeente en vrienden zitten in de S%$^@. Wat zoeken al die mensen toch in Ijsland? Lijkt mij echt heel rot als je daar woont. Ik geloof dat ik er zelf ook last van zal hebben want X had een lijfrentepolis. Maar ach, ik maak mij daar niet zo druk om. What goes up must come down. Had ook een of andere wijsneus bedacht toen een appeltje op zijn neus viel.
Weet je wat mij tegen staat? Het staat mij tegen dat een heel continent in de s%$# zit en wij doen niets.
Nu opeens komen onze regeringen met BILJOENEN Euroes(I) op de proppen waar wij dan uiteindelijk voor mogen betalen maar dat continent mag het zelf uitzoeken. Nu weet ik wel dat dat stukje aarde niet gemakkelijk is. He, ik heb er gewoond maar toch............
Als het aan mij lag dan hadden we dat soort "problemen" niet. Hadden we ook geen crisis. Maar ik ben te
simpel voor deze wereld. Ik denk altijd als er een tekort is dan helpt geld ook niet. Geld is abstract. Stel je voor; er is geen water meer. Echt niet. Dan hebben wij toch echt een probleem en geld helpt dan niet.
Wij zijn best een rijk land en als ik de media moet geloven dan staan wij over 50 jaar onder water. Helpt geld dan? Ja, als je het spelletje speelt. Ik denk dat het tijd wordt om spelletjes eens overboord te zetten. Waarom een firma betalen om ons land te redden? Doe effe normaal. Er leven hier hoeveel miljoen mensen. En dan moeten wij betalen? Natuurlijk kunnen zij naar een hoger gebied verhuizen. Laat ze lekker gaan. Dan missen ze de zuurkool met spek, de boerenkool met worst etc. Doe effe normaal aub. Laten we er gewoon van uitgaan dat geld verzonnen is. En ook niet echt bestaat, niet als je het over Triljoenen hebt. Dat geld bestaat gewoon niet. Jammer voor al die menen die er in hebben ingevesteerd maar je wist toch wel beter? Laten wij overgaan naar de orde van de dag.
We hebben eten nodig, zuurstof en water. Op alles zit al een fractie. Zelfs op zuurstof. Laten we hun nu gewoon negeren. Ik ga gewoon naar mijn marktstal en haal daar gewoon mijn groenten. twee vliegen in een klap. Ik ga echt niet meer rente betalen. Betaal maar uit, slimmerikken. Kan je niet? Dan zou het heel fijn als je naar mij zou luisteren. Wij wonen op deze wereld, niet alleen de ontwikkelingslanden en de rijke landen. Wij zijn echt met elkaar verstrengeld. We hebben dezelfde dingen nodig, water. lucht en voedsel. We hebben nu de kans om dat recht te trekken. Doen we dat, my A$#@.

Houd ik mij dus met geld bezig? So not maar ik weet dat de rest van de wereld dat wel doet.

Ga lekker je gang. Misschien heb je wel gelijk.Ik hoop dat alles weer op zijn poten te recht komt. Ik kan hier niets aan veranderen.

Pipi, blijf gewoon aan mij schrijven. Down on earth is het al moeilijk genoeg maar ik kom er wel.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je voor het petje. Ik draag graag petjes.

Ik ben niet katholiek, hoor. Ik weet er maar weinig van, ook al kom ik uit een overwegend katholiek land, had een klooster met missionaressen van Sint Franciscus annex meisjesschool en -internaat als overburen en links en rechts praktiserende katholieken. Zelf kom ik een een rood nest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo,
Geld is ook maar betrekkelijk,maar je hebt het wel nodig in deze maatschappij om van te kunnen leven.
Geld maakt niet gelukkig maar het is wel gemakkelijk als je het hebt.
Natuurlijk heb je er niet zo veel aan als alles onder water zou lopen,maar dat is dan wel een doemcenario.
Voorlopig is het maar een rotzooi in de wereld met die kridietcrisis.
Vanavond;ned 2; De avond van het geld. Ik kijk maar niet,wordt je ook niet echt vrolijk van .Lees het morgen wel in de krant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

{{{ positive vibes }}} Anjo.
Je ziet nu dat het hele money-making-scheme in elkaar begint te storten en dat het eigenlijk allemaal lucht is.
Je hebt gelijk, het gaat over geld wat niet eens echt bestaat, het zijn enen en nullen in een computer, meer niet.
Dat verliest nu zijn waarde en wat er overblijft zijn de dingen die er wel toe doen.
Er zal altjd geld blijven, om te ruilen tegen je groenten op de markt, maar van de rest zal weinig overblijven.

En je ziet dat er positieve dingen in het nieuws komen, die gaan over hoop, over mensen.
Een verhaal over een ruimteschip vol liefde is in essentie natuurlijk een modern sprookje met "en ze leefden nog lang en gelukkig".
De vorm mag discutabel zijn, maar met de inhoud is natuurlijk helemaal niets mis.

Ik denk dat we over een paar jaar wel wat verder zullen zijn in deze verschuiving van "hebben" naar "zijn".
Ik heb er wel vertrouwen in.
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, het heelal is zo groot, wat stellen wij nu eigenlijk voor. Ik kan me heel goed voorstellen dat er leven elders is. Niet vreemd hoor. We weten niet waar het begint en waar het einde is. Het blijven speculaties.
Leven met de dag is en blijft het beste. Deze dag heeft genoeg aan zichzelf.
Ik heb mijn ergste hormoon toestanden wel weer gehad. Viel mee dit keer.
De opvliegers zijn het afgelopen jaar sterk verminderd dus ik zie het wel degelijk in relatie met alcoholgebruik. Maarja dat is eigenlijk bekend. Koffie en stress zorgen ook voor opvliegers.
Dus niet drinken maakt het leven een stuk gemakkelijker.
Laatste tijd wel moeite met naar bed gaan. Voorheen lag ik er soms al om 20.00 in, maar nu stel ik het maar uit met als resultaat dat ik s'morgens niet bepaald fit ben.


Kortom iedereen die vanavond twijfelt om er toch maar een te nemen, NIET DOEN.
De avond is nog maar kort en morgen begint weer een lange nieuwe dag, die we dan weer vol vertrouwen kunnen beginnen. Zonder ons schuldig of ellendig te voelen.

Marjo: je bent al weer weg, maar als je terugkomt, cheer up Marjo. Het komt wel goed joh. (wat het dan ook mag zijn).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo heeft gesproken.....:heart:
Je hebt volledig gelijk, een mens heeft niet meer nodig dan zuurstof, water en voedsel
(yep in volgorde van noodzakelijkheid).
Tenminste om het lichaam te laten overleven!
Om de geest in dat lichaam te voeden, is denk ik iets meer nodig!
Compassie, liefde.....gevoel kortom voor jezelf en je medemens!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,
Oneindig is een woord wat wij als mens niet kunnen begrijpen. Maar we hoeven ook niet alles te begrijpen denk ik.
Wat die opvliegers betreft,ik schreef vandaag al eerder,de eerste weken dat ik gestopt was met drinken had ik vreselijk last van opvliegers. In de tijd dat ik dronk ook. Nu al bijna 2 maanden nauwelijks last meer dus ik ben er ook van overtuigd dat alcohol een zeer nadelige factor is geweest.
Laat mij maar lekker clean blijven. Voelt zoveeeeeel beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

rapilos: zo zie je maar dat ook heel de hormoonhuishouding in de soep wordt gegooid met al dat gif.
Zeer ongezond dus. maar dat we de directe positieve gevolgen al direct merken is toch iets om goed vast te houden. Ik ben zo iemand die dat heel makkelijk kan vergeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water, je laat nu vaker iets meer van jezelf lezen...
Misschien mag ik van die gelegenheid gebruik maken
om je iets te vragen...
Als je er geen antwoord op wil geven, even goede vrienden,
tis alleen iets wat ik me wel eens heb afgevraagd!
Je bent nu ruim anderhalf jaar geleden gestopt met drinken,
je werkte toen net zoveel als nu...in dezelfde functie voor zover
ik kan inschatten.
Is er op het werk bij jou nooit iemand opgevallen dat er iets anders is?
Het lijkt mij dat als je regelmatig met kater en al op je werk komt,
dat zoiets uiteindelijk opvalt.....?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An en Rapilos, het is eigenlijk heel begrijpelijk dat de hormoonhuishouding in de war raakt door alcoholmisbruik!
Hormonen worden veelal gereguleerd door de alvleesklier en lever....of organen die daar afhankelijk van zijn!
Ga je die organen overbelasten door te veel te drinken, zeker als je dat gedurende langere periode doet, dan kan het bijna niet anders dan dat de hormoonhuishouding ontregeld!
Verder zijn zweetaanvallen, ofwel de bekende opvliegers, afkickverschijnsel nr 1!

Mijn hormoonhuishouding was gelukkig nog niet van slag.
Maar opvliegers had ik velen....vooral als mijn dosis alcohol te lang uitbleef!
Nu na 9 maanden niet drinken zijn ze echter volledig verdwenen!
Als ik nu een zweetaanval heb, heb ik of lichamelijk echt iets inspannends gedaan of de kachel staat te hoog!
(maar veel vaker heb ik het nog vreselijk koud...en zelfs dat hoort na al die tijd nog bij het afkicken!
kun je nagaan....zelfs na al die maanden nog!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, die Joann,

Ik ben een geboren koukleum. Tijdens mijn laatste zuipjaren had ik het al te warm bij 18 graden.

Nu blijkt het ook nog eens logisch te zijn dat ik een koukleum ben. Ik heb de ziekte van Raynaud en die betekent het hebben van nauwe bloedvaten. Met nauwe bloedvaten heb je het koud. Als nu iemand een opmerking maakt van: heb je het niet te warm o.i.d. kan ik rustig antwoorden dat ik mij warm moet houden van de dokter. Vooral mijn handen moet ik warm houden en ervoor zorgen dat de bloedstroom op gang blijft. Dat betekent veel bewegen met mijn handen en vingers. Bij 15 graden moet ik handschoenen aandoen. Dat vind ik wel wat moeilijker, dan loop ik als enige over straat met handschoenen. In jaszakken steken is niet voldoende. Ik moet dus eigenlijk stoppen met roken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

CPAS

als ik plezier heb heb ik inderdaad geen alcohol nodig. pas heb ik een erg gezellige dag gehad met vrienden, terras, savonds doorgaan viste enzov.
ik had het prima naar mijn zin maar normaal gesproken zou ik in die situatie ook een wijntje hebben genomen. niet om plezier te krijgen, maar uit gewoonte. met zijn allen bij elkaar, iedereen aan de wijn enzov. ik dronk vroeger niet alleen maar perse vanuit iets negatiefs, verveling of alleen voelen.
net als roken is drinken ook een gewoonte. nu ik gestopt ben heb ik een patroon doorbroken en dat is soms raar. ( op geijkte tijden maar dus ook situaties gaan drinken)
herkennen jullie dit niet? zelfde als je stopt met roken en je na het eten ineens denkt zo nu een sigaret, oh nee, geen sigaret.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann, sorry, ik was even de hond uitlaten (kan ik zometeen lekker vroeg "op vlokiste"...)

Ik heb een beetje een rare baan hoor, iedere maand gebeurt er wel weer wat waardoor het allemaal anders gaat.
Veel verloop in collega's dus ook. Rare werktijden. Niet echt èèn werkplek.
Ik praatte toch al nooit veel over mezelf op 't werk, en dat doe ik nu nog niet, dus dat telt niet.
Feestjes van 't werk waren ook al niet besteed aan mij want ik moet nog een heel eind rijden naar huis.
In die anderhalf jaar zijn er nog meer dingen gebeurd die een mens kunnen veranderen...
een verhuizing (met verkoop/aankoop huis), een sterfgeval in de familie, een verbroken relatie.

Het zal best eens opgevallen zijn, en wel meer dan eens ook. Ik ben er toendertijd niet echt op aangesproken.
Wat men wel zal merken is dat ik veel minder vaak ziek ben, maar dat kan dus ook aan andere factoren geweten worden.
Wel merk ik dat ik meer waardering ontvang, maar dat kan ook aan mijn veranderde perceptie liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nina,
Ik snap 'm. Alleen bij mij was het zo dat ik dan thuis verder ging drinken. In gezelschap was ik de matigheid zelve :wacko:
Rare gewoonte eigenlijk om altijd maar alcoholische dranken te drinken omdat het zo 'gezellig' is.
Op een verjaardagsfeestjes wordt er standaard koffie of thee geschonken tot een uur of drie, daarna is het eigenlijk heel gewoon dat de wijn en het bier aangeboden worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...