Mai Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Hoi pip! Wat leuk voor je! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Dacht ik ook, Kirky.Niks geen getest.Ik ga m'n bed maar weer eens testen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Har, mocht je nog meelezen..Ik ben best wel benieuwd naar je ervaringen.Maar ik duik er eerst in. Heb gewoon mijn dag niet zo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Marjo: ja een cursus voor alcoholisten. Die cursus heb ik uiteindelijk hier op het forum gevonden. Wanneer je naar jezelf durft te kijken dan kan je er ook wat van leren. Wanneer ik weg blijf van het forum dan gaat er bij mij een belletje rinkelen. Waarom blijf ik weg. Ik kom telkens weer, omdat ik ontdek dat ik iets niet wil weten of horen. Dat ik dingen lees die ik niet wil weten. Me verstoppen, want dat is wat ik doe met drank.Mijn grootste reden waarom ik destijds met die zooi ben gestopt waren ook de kinderen. Ik wilde het absoluut niet op mijn geweten hebben dat ze met een alcohoistische moeder moesten opgroeien. Er zijn toch wel tijden geweest dat ze me zo meegemaakt hebben en dat vind ik al erg genoeg. Maar ik weet dat ze me het hebben vergeven omdat ik mijn leven compleet heb omgegooid. Samen hebben we er een levensles van gemaakt. Je kan donderen in het leven, fouten maken etc. etc. wat het ook is. Maar blijf er niet in hangen, ga met je leven aan de slag. Het leven wil je wat vertellen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Carolien: nog bedankt voor de info. Ik heb er dubbele gevoelens over. Mijn zus is gestorven door een tumor die ontstaat door de hormonen die in de overgang een grote rol spelen. Ik word hier erg mee geconfronteerd. En alle doktersonderzoeken kunnen dan ook geen uitslag geven wat te doen.Ook dat is het leven te durven leven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Marjo: oh, je ligt alweer in je bed, joh ik ben jaloers, ik wil ook het bed weer in, ben doodmoe. Niet normaal meer. Ik pak me toch maar op. Fijn even hier geweest te zijn.Safi: ik ben te, ... hoe zal ik het zeggen.. lui... voel weerstand... om naar de HA te gaan. Meestal verzamel ik een hele waslijst en ga dan maar een keer. Zucht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Stien,'t Is hier wel weer om nat van te worden, maar wel beter dan bij jou.Karinneke,Sterkte met de buikpijn, hopelijk is ze snel weer over.En de zorgen, laat die maar voor morgen.An,Sterkte met je hormonen. 'k Weet dat drank er niet bij helpt, hoewel ik wel meer dronk als het weer zover was. Pure zelfpijniging: de migraine werd erger, de onderbuik pijnlijker, mijn rug zeerder en mijn benen zwaar, over mijn hoofd zwijg ik maar.Carolien,Plusjamais,Intuïtief schilderen. Ik stel mij daarbij zo voor dat je gewoon begint. De kleuren en vormen gebruiken die je op dat moment aanspreken. Jezelf laten gaan in verf op een doek. Misschien wel vergelijkbaar met improviseren in de muziek, naarmate je verder gaat ontstaat vanzelf een melodie.Houtje,Marjo,Je sterkt me weer door het vertellen over de 14-jarige. Ik heb op mijn geweten dat ik de puberteit van mijn kinderen heb verzopen. Ik was met de fles en niet met hen. Voornamelijk van mijn dochter heb ik steun gehad bij het stoppen. Een kind van bijna 17 dat haar moeder helpt. Nina,11 dagen en het gevoel dat de knop om is. Ik hoop mee voor jou dat de knop vastroest! Geer,Je gaat fantastisch.Tapas,Wat dapper dat je eerst nog een rondje ging lopen vanochtend.Anjo,Een boekenverkoop. Dat is gevaarlijk terrein voor mij. Ben vandaag naar de bieb geweest om het boek van Harry Mulisch, de 2 vrouwen, te halen. Meer voor mijn man en zoon, want ik ben niet dol op schrijverijen die onder de noemer literatuur vallen. Ik hou namelijk van vlot lezende zinnen en verhalen en die vind je zelden onder het kopje literatuur. Ik ben altijd een boekenwurm geweest vanaf het moment dat ik kon lezen. De literatuurlijsten van school hadden bijna geresulteerd in boekenhaat.Kirky,Gem,Kies desnoods voor een volledige ommezwaai in je carriere. Word zij-instromer, ga je totaal omscholen. In ieder geval hoop ik dat je straks weet wat je wilt met je verdere loopbaan.Safi,Pippi,Laat achteraf een foto van je maken. Ik blijf vandaag lekker vrij in mijn doen en laten, al moet ik straks voor dochter nog even een boodschap doen. Maar dat is dan weer een lekker wandelingetje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Even snel, de cameraploeg is net weg en het was erg intensief, later vertel ik verderik ga nu even lunchen met Marielle van Tactus ... lekker!!!!!!tot later! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
postmodernisme Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 ik blijf de dagen toch maar doortellen. dag 10 gaat nu in.ik ben zeker niet fit en dat is mijn eigen schuld. Was al bijna vergeten hoe brak je je kunt voelen na alcohol. pomo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Pomo,Ik zou niet doortellen, maar wel proberen mijn vorige record grandioos te verbeteren.Je kunt natuurlijk wel zeggen dat je nu 10 dagen bezig bent om je drankgedrag onder controle te krijgen. Wat natuurlijk alleen maar te prijzen is.Kun je koppig zijn? Dan is nu het moment om die koppigheid te gebruiken. Wie koppig is wil doorgaans iets bereiken. Meestal heeft koppigheid een negatieve klank, maar ik heb anderhalf jaar geleden mijn koppigheid gebruikt omdat ik zo graag wilde stoppen met dat als maar MOETEN drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Tapas, geniet van de lunch, niet teveel hapjes, haha. (Gezien je bericht van gisteren.) Echt knap van je, dat je het weer hebt aangedurfd.Anjo, voor mij is het boek ook gesloten hoor. Lief van je dat je nog even schrijft dat je me eigenlijk wel een warm hart toedraagt. Insgelijks. Maar ik noem je nu nog even omdat je berichtje over de stadswandelingen me er aan deed denken, dat ik nog steeds "De Brandgrenswandeling" bij VVV wilde ophalen. En omdat ik vandaag toch in R'dam moest zijn... Dus dankjewel voor de reminder. Die wandelgids gaat trouwens over de grens van het bombardement in WOII in Rotterdam, en ziet er heel goed uit, met veel wetenswaardigs. Ik weet, er zijn niet zoveel Rotterdammers hier, en sinds eind vorig jaar ben ik ook uit de stad weg, maar die wandeling is zeker de moeite waard. Voor mij ook weer een reden om uit mijn veilige kringetje te komen en eens iets anders te doen.Verder wens ik iedereen een alcoholvrije dag, of het nou goedschiks of kwaadschiks is: je lijf en je zelfvertrouwen zijn je dankbaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Carolien: nee joh, het is goed dat ik het eens schrijf. Het hakt er dieper in dan je wil geloven. Mijn zus heeft volgens mij nooit geen hormonen genomen. Dus de een zegt, neem ze wel en de ander zegt neem ze niet. Ik denk dat het gewoon zo heeft moeten zijn. Als ik zo ontzettend belang stel aan mijn gezondheid zou ik eerst eens moeten beginnen met het stoppen van roken. Corinne: ja ik voel me zonder drank ook beter en heb minder last van opvliegers e.d. Minder tot geen hoofdpijn etc. Kortom, zonder drank heb ik veel minder last van alles.Pomo: gewoon weer opnieuw beginnen, en ervan leren. Ik ben ook zoooooooo lang bezig geweest, de aanhouder wint!!Tapas: ik ben heel benieuwd hoe het is gegaan!!!!!! maar dat lezen we nog wel denk ik he? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Dank je wel An. Wat kun jij goed luisteren tussen de regels door!Hier is de ovulatie begonnen. Vanaf dan is het pet, en moet ik veel slapen heb ik gemerkt. Wegdrinken was hier op zulke momenten ook altijd erger. Ik probeer nu weer wat beter naarmijn lichaam te luisteren. Maar soms ben ik vergeten hoe de signalen klonken.Er is meer aan de hand. Dat moet ik toch eens met mijn huisarts bespreken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Zo, we hebben gelunched in het ziekenhuis waar mijn foto's hangen en Mariëlle is nu net weg richting Enschede. Was gezellig.Het viel me toch weer flink tegen. Kijk, beelden vullen kan ik wel, fake tikken, achter de computer zitten, vragenlijst invullen, maar dat antwoorden van vragen... met een cameraman, interviewer, geluidsman tegenover je... pffft, dat kostte wat meer tijd omdat ik steeds voortvarend begon en daarna in mijn hoofd de kluts kwijt raakte, maarja het gaat maar om maximaal 20 a 30 seconden beeldmateriaal dus er zal toch weinig van overblijven. Het viel dus best weer tegen maar gelukkig is dat meer van binnen bij mij dan dat het ook echt zichtbaar is. Ik ben blij dat het er weer op zit. zo 1x per 2 jaar is dit wel te doen maar zou het me morgen weer gevraagd worden dan zeg ik NEE.Ik heb iets verteld over het forum, het lotgenotenkontakt, hier steun kunnen zoeken voordat je wil gaan drinken. Dat er altijd wel iemand is om even te kunnen kletsen.Over internetbehandeling en de voordelen, geen wachtkamers, geen hulpverleners waarmee je ook moet dealen, lekker thuis kunnen doen in je eigen tijd op je eigen tempo en dat ik veel gehad heb aan het voordelen en nadelen lijstje. Daarna zijn opnames gemaakt waarop ik aan het tikken ben op de computer en opnames dat ik de voor en nadelen lijst invul. Dat is het wel, duurde alles bij elkaar een uur.Ach ik heb het weer gedaan, en ben blij dat het ook weer voorbij is... pfffffft... Het was fijn dat iemand van Tactus hier was om me daarbij te steunen en nu is het fijn dat iedereen weer weg is, ik alleen thuis ben en zometeen lekker met de hond naar het bos kan en dat ga ik nu ook doen dus!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Tapas: bedankt namens alle mensen die straks door jouw moed ook hulp vinden! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Dank je wel An, Bij dit programma weet ik het niet zo hoor, het gaat wel gebruikt worden voor educatie maar de opdrachtgever is volgens mij Microsoft, dus dat is wel even een heel andere insteek. Het geeft in ieder geval weer bekendheid aan Alcoholdebaas en dat is goed. Heftig verhaal trouwens over je zus. Poeh.. veel sterkte met de gevoelens die dat weer oproept!en nu ga ik echt naar het bos!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Goed gedaan Tapas! Hartstikke knap van je!An, zo lees ik het bericht van Tapas..En Boem, oef! Ik vergeet gewoon helemaal op jou schrijven over je zus te reageren.Terwijl ik nog dacht, wat moedig van je om dat zo te zeggen. En wat vreselijk om op die manier je zus kwijt te raken. Dapper van je An, het zal wel moeilijk voor je zijn dat het naar boven komt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pico Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Kom een klein half uurtje meebabbelen.Safidepafi en Joann,What's in the name? Maar jullie hebben wel gelijk. Op het moment dat je zo'n naam moet bedenken, denk je er goed aan te doen iets op het gebied van de alcohol te kiezen, maar ja dan zit je zelfs als het lukt om droog te komen staan, toch aan die fles vast, zelfs al is het een fles Spa. Ik drink overigens best heel veel spa, zogenaamd omdat anderen zeggen dat het goed is, maar voor mij is de reden de alcohol te verdunnen. Joann, ook bedankt voor je goede raad en het advies om een contactpersoon te zoeken. Ik moet daar wel een dijk van een drempel over om dat te gaan bespreken, maar ik heb een goede vriend (al meer dan 40 jaar) waar ik dit zeker bij kan doen. Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat hij zich vereerd zal voelen als ik hem om hulp en steun vraag. Bij mijn kinderen durf ik dat echt nog niet, al zijn ze volwassen, want ik heb nu het zweet al op mijn voorhoofd staan van schaamte.Vie en Houtje, dank voor het succes wensen en de tip van de thema's.Zo nu voldoende bedankt. Ik heb me sterk voorgenomen om vandaag niet te drinken, ik heb wel wat alternatieven gezocht: ben maar 3 nieuwe planten voor in de kamer gaan kopen met nieuwe potten erom. Is ook nog eens goed voor de recessie. Wellicht dat deze positieve beloningen mijn negatieve gedrag mee kunnen veranderen. Ik moet dadelijk koken, en dat is een gevaarlijk moment, want juist dan begin ik te drinken. Ik heb nu een pak jus klaargezet met glas en ga de uitdaging aan.Ik heb het gisteren al gezegd, maar het stimuleert wel enorm als je met lotgenoten dit allemaal kunt delen, dus mensen let op, ik kom nog wel vaker buurten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pico Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Marieke,Mijn grootste wens is dat ik dat in de toekomst ook zal kunnen, voor de gezelligheid een glaasje meedrinken, maar thuis de fles te laten staan. Ik heb nu het idee dat me dat absoluut niet gaat lukken, dus dat ik echt moet stoppen, maar knap als het je wel lukt. Je hebt trouwens nu nog een reden om niet meer te drinken, je bent met autorijles bezig. Succes met beide zaken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 17 oktober 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Hoi Marieke,Ik ben errrug blij dat het jou goed gaat!Hoe kom je er zo ineens bij om je rijbewijs te gaan halen?Geloof niet dat ik je daar eerder over hoorde/las.Ieder mens heeft inderdaad een vrije keus Marieke, dus zo ook jij.Ik hoop dat jij je les geleerd hebt en weloverwogen aan deze keuzebent begonnen. Mét rijbewijs, hoe moet ik dat nou zeggen.Ik vind het eng, moedig en knap tegelijk. (ik ben ook geen auto liefhebster)Kun je dat begrijpen Marieke dat ik het heel eng vind, de keuzes dieje op dit moment maakt?Maar zegt misschien ook wel heel veel over mijn eigen angst hoor.Denk alleen wel dat je moet beseffen altijd op je keuze terug te kunnenkomen. We leren tenslotte nog alle dagen. Wel errug knap dat je stappen neemt en onderneemt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Pippi,Je bent wel tevreden over je nieuwe look?Marieke,Ik wens je heel veel succes met je matigheid.Wat je daar schrijft, echter, doet mij wel aan eerdere keren denken dat je iets dergelijks schreef. Ik hoop voor jou dat het dit keer niet tot een complete terugval leidt.DeFles,Heel goed van je om je vriend in te seinen. Je moet trachten over die schaamte heen te stappen. Niets is zo negatief voor een mens als schaamte. Je kunt er niks mee, dat is net zo veel als wat je met schuldgevoel kunt doen. Het zijn geen echte emoties, maar gedachtenpatronen. Je hoeft je niet te schamen. Minstens 600.000 Nederlanders zijn zwaar verslaafd aan alcohol en dat is maar het topje van de ijsberg. Jij onderneemt nu iets tegen de verslaving. En natuurlijk kom je hier als het even moeilijk is. Schreeuw maar dan, er is bijna altijd wel iemand aan het lezen.Tapas,Ook mijn vraag is: wanneer wordt het uitgezonden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Hoi Stien,Ik ben ook geen autoliefhebber. Wij hebben er niet eens een tuuttuut en ook zijn we een rijbewijsloos paar. En toch geen zeldzaamheid, want ik ken meer paren zonder rijbewijs. Oh, wat een vrijheid. Moet wel zeggen dat de ANWB dat soort dingen beter in de gaten moet houden. Vanmiddag viel er een folder van ze op de mat met de mededeling dat ze alles van onze auto afweten. De dommerds. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pico Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 CPAS,Verstandelijk zeg ik direct, je hebt gelijk, maar gevoelsmatig ga ik nog even in de wachtstand. Aan de andere kant merk ik wel dat ik door hier van de week in te schrijven een heel positieve wending heb gemaakt. Ik heb allereerst mezelf bekend dat ik een drankprobleem heb, en dat is eigenlijk voor het eerst zo bewust gegaan. Ik had wel vaker een idee dat het niet goed was, maar ja dan kwam de uitsteltechniek van volgende week is het rustiger en dan doe ik wel minder. Mooi niet dus. Ik voel me positief, ik heb me steevast voorgenomen om hier een overwinning te halen. Ik weet ook wel dat het probleem na 3 dagen niet over is, dat ik best nog wel eens plat op m'n gezicht zal gaan door toch weer fiks te drinken, maar deze contacten zijn voor mij nu goud waard.Ik ga hutspot met speklappen koken en bakken. Eet ze voor wie ook nog moet eten. Vanavond ben ik niet op de lijn, ik ga naar het koor, heerlijk 2 1/2 uur zingen. -------------------Ik dronk niet, ik zoop; ik drink nu, ik sap. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Wat leuk dat je haar danst, Pip!Marieke, je brengt me bijna op een gevaarlijk idee.Maar daar ben ik zelf dan weer bij, gelukkig. Ik zou je graag succes willen wensen, maar weet niet zo goed hoe!Pas je goed op jezelf dan, Marieke?!!Fles, je komt sterk over. Ik wens je succes!Vandaag niet. Nog niet denken aan morgen...!Ik ken ze niet Corinne. Maar vind het altijd zo leuk als je het weer eens noemt.Het is wel handig dat je in een stad woont dan. Ook al regel ik nu ook door de week alles per fiets.Het voelt wel lekker om in het weekend de vrijheid van een auto te hebben.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Marieke,Ik stel je eerlijkheid natuurlijk ook echt op prijs. Je was per slot toch een van de mensen die al 4 maanden droogstonden toen ik kwam koekeloeren.Succes met het rijbewijs.DeFles,Het is zeer zeker de grote eerste stap geweest om naar jezelf toe te erkennen dat je een probleem met drank hebt. Dat heeft bij mij ook de nodige tijd geduurd. Je hebt inmiddels besloten te stoppen en dat besluit ten uitvoer gebracht. Ook weer een dik compliment waard. En hier inschrijven en je innerlijke kracht gebruiken. Man, doorzetten.Eet smakelijk zo meteen. Gaan wij ook doen.En ik zit ook op koor. Een prima gelegenheid waarbij je niet aan drank hoeft te denken. Voor mij was het een van de hulpmiddelen om af te kicken.Welke stem zing je? Ik ben een alt en kan makkelijker aanpassen naar tenor dan sopraan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden