Spring naar bijdragen

Vrijdag 17 oktober


stien

Aanbevolen berichten

@ Joann, dank je voor je warme reactie. Het is een moeilijke bslissing voor me geweest maar ik zal wel moeten omdat ik geen kant meer op kan.
Met de herstart gaat het met vallen en opstaan Het is moeilijk om positief te blijven.
Dat ik oma word dat vind ik ook moeilijk. Laat het kindje eerst maar gezond geboren worden.


@ Saipafi, dat je me niet betreurt kan ook niet want je kent mijn situatie niet en ga ik ook niet vertellen.
Dat jij de keus hebt kunnen maken is fijn voor je.

Ik kan die keus namelijk niet maken en vind je opmerking beroerd overkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 149
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

An,
Je hebt gelijk: genezen kan men niet van alcoholisme. Van geen enkele verslaving kan men genezen trouwens. Wij moeten op dieet en een dieet betekent niet alleen maar dat ene stofje laten staan, maar betekent een nieuwe levenstijl ontwikkelen. Wat alcohol betreft, ben ik ook wel uitgetherapiet, maar ik zit nu aan de oorzaak te werken. Ik zal - ook alweer door een andere leefstijl aan te leren - mijn chronische depressie moeten leren beheersen. De oorzaak van de behoefte aan die alcohol moet weg.
En van mij mag Ziza rustig blijven schrijven, maar dan graag zonder die negatieve opstelling.
En je hebt helemaal gelijk: Stoppen moet je zelf echt willen en daar moet je veel voor over hebben. Voor sommige mensen betekent het ook het einde van vriendschappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'k Zat er even over na te denken, An.

"Ooit ergens heb ik iets kapot gezopen in die hersens van me en dat herstelt dus echt niet.
Dan zou ik na vijf jaar toch wel 'genezen' zijn. Nou mooi niet dus."

Dat herken ik wel. Ik voel dat ook zo. Maar eigenlijk maakt het ook niet uit.
Ik mag dan een niet-drinkende alkie zijn, maar ik ben wel een mens die het goede probeert te doen.
Ik geef niet meer toe aan die ene zwakheid die me echt kapot kan maken.
En dat sterkt me om andere problemen aan te pakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mieke het zal ook niet zo zijn, dat je hier binnen komt vallen en iets beroerd bij je valt.

Zelf kan ik lezen dat ik je aandacht gaf en het feit betreurde dat je omstandigheden zo zijn, dat je bij de schulden sanering aan moet kloppen. Wat daar verder de redenen van zijn is niet voor mij, het was meer een teken van medeleven van mijn kant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb even de dagdraad bijgelezen...nou ja, even...
Wat een heftige avond!

Ik wil iedereen een flinke dosis kracht wensen, dat is hier en daar wel nodig geloof ik!
En tot ziens, hoor jullie snel voor degenen die gaan minder op het forum gaan komen!

Pip, :heart:

An, niet drinken morgen hè? Doe ik ook niet!
Ik heb Corinne d'r spreuk overgenomen: ik mag wel drinken, maar ik hoef niet...kijken of dat beter werkt!
Ik voel me sterk, maar weet ook hoe snel het kan omslaan!

Anjo, knuffel! Lekker slapen, meis!

Wingum, niet doen! De laatste keer dat ik gedronken heb wat een hele goedkope wijn....men, ik heb de hele nacht afschuwelijk maagzuur gehad! Dat probeer ik maar voor de geest te halen als ik trek krijg!
En dan die gore rotkater, zo'n héle zaterdag weg! Brak op de bank!
Vandaag drink ik niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zand erover.

Maar voor ik af ga sluiten wil ik Houtje nog een fijne rustperiode van het forum wensen.
Als het forum te dicht bij je kwetsbaarheid komt dan moet je even af stand nemen.
Toch zou ik graag hier lezen dat je eindelijk je kwetsbaarheid t.o.v je perfectionisme op zou willen geven.
Met al die pijn toch nog steeds er voor anderen willen zijn, toch willen blijven 'dragen', de controle houden, niet het roer over kunnen geven of zeggen ...jongens ik weet dat niemand anders het kan doen...maar ik kan het ook niet.
Geef je pijn de rust waar het om vraagt...leef eens op halve kracht zodat je lichaam herstellen kan.
Zo mijn laatste preek van de avond.

Er is mooi geschreven vandaag.
Pip je bent op de goede weg...take it easy...neem de tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een roerige avond hier,
mijne was nogal druk want ik had ook nog een eter en we moesten ook nog aan de slag met een website, ze ging om 9 uur weg en daarna heb ik eerst maar even tv gehangen. De uitzending is zondag 26 oktober om 10 uur sochtends, maar ik heb alles overleefd en kan bij mezelf blijven... kijk, en dat is dus resultaat van het niet drinken!!!!!! van die eerste niet nemen, van helder in het leven te willen staan. Als je wilt groeien moet je niet drinken, zo simpel is het soms. Ik groei liever!!

Winchun, je kunt ook op een positieve manier met niet drinken bezig zijn, niet alleen met het gevoel van.. ik mag niet drinken en de rest van de wereld wel en dat is niet eerlijk onee (calimero?)
Je kunt ook het niet drinken als een soort onderzoek zien. Wat gebeurt er met me als ik nu eens niet die borrel neem als ik me bang voel, of blij voel, of verdrietig, of boos? Hoe kan ik dingen anders aanpakken en wat gebeurt er dan, Ik zie het als een ontdekkingsreis, want die andere route met drank die ken ik nou wel en daar werd ik niet echt blij van.

An, je bent sterk joh, en weet je, als je niet drinkt op feestjes kan je eigenlijk veel beter leuke gesprekken voeren is mijn ervaring, niet met dronken mensen maar met nuchtere mensen. En verder kun je je op zo'n feest ook lekker richten op het observeren van andermans drinkgedrag.. altijd leuk! Je haalt zo de soorten drinkers eruit, de 1 glaasje voor de lekker-types, de oei-als ik nu maar niet dronken wordt-types, en de doorzuipers, degenen die ergens nog een grens hebben, en degene die elke gelegenheid aanpakken om er flink tegenaan te gaan en totaal grenzeloos zijn dan.

Marjo, er is geen reden om weg te blijven, echt niet. Ik dacht ook altijd dat ik enorme invloed had op anderen met mijn 'negativiteit' maar dat is in de realiteit gewoon niet zo.
Houtje, blijf nou gewoon en ga niet weg omdat 1 iemand kritiek op je heeft, maar kijk ook naar al die mensen die jou steunen, dat zijn er veel meer. Ik heb geen idee wat er speelt tussen jullie maar wat het ook is, het is geen reden om daarom op een voor jou veilige plek weg te gaan. Probeer het naast je neer te leggen en blijf jezelf. Als je dat lukt heb je voor jezelf zoveel gewonnen.

Caro, mijn huis is nu een stuk rustiger dan met die vorige uitzending, toen was alles nog rood en geel, nu is het een zachte koffiemelkbruintint met roomwit. Mijn huis veranderd altijd met mijn gemoedstoestand dus dat is een goed teken hihi

Karinneke, wat zwaar, je merrie laten inslapen, vreselijk! ik wens je heel veel sterkte!

Pip, het kwam misschien iets teveel tussen neus en lippen door wat je vertelde waardoor er geen aandacht voor was. Een miskraam is ook heel ingrijpend. Eerst de schok dat je zwanger blijkt te zijn, dan een beslissing moeten nemen en voor je dat kan doen ben je het weer kwijt op een nare manier. Het is niet niks maar ik weet ook niet goed hoe ik er op moet reageren. Ik heb het zelf nooit meegemaakt maar weet wel van anderen dat het knap ingrijpend kan zijn. Het is toch een soort rouwen om iets wat er geweest had kunnen zijn en een hele berg gevoelens waar je in korte tijd mee moest worstelen. Sterkte ermee!

poeh, een heel verhaal in korte tijd, weer even uitrusten hoor ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mieke, ik heb vanavond niet gereageerd op je omdat ik niet zou weten wat te zeggen. Je info is zo sumier dat ik dan niet weet wat te zeggen, dus blijft het er alleen maar bij dat ik kan zeggen: doe alles als je maar niet gaat drinken. Er is hier vaker geschreven. Problemen en drank zijn twee verschillende zaken. Dat loskoppelen. Dat is een van de grootste lessen die ik geleerd heb.

Trees: lieve meid, ik doe met je mee hoor. Morgen wordt voor mij een hele hele zware dag. Een mooie dag, maar intensief en zal morgenavond zeker hier naartoe komen.

Water: je bent de rots in de branding!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Trees,
Ik kan wel wat kracht gebruiken. Bedankt. Je houdt toch nog wel voldoende voor jezelf over, hoop ik.
En van die spreuk vooral: ik hoef niet. Dat is waar ik me morgen ook aan vast zal houden, want - ja, ja, ook ik - er zat een gremlin op mijn schouders vanmiddag i.v.m. morgen.

An, Trees en misschien anderen die morgen een feestje hebben,
Zullen we nu alvast een pact sluiten dat we morgen niet drinken.
Misschien neem ik morgen wel een Refusal in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ An, ja ik schrijf sumier, ik vind het moeilijk om te schrijven. Ben meer een prater.
Er gaan wel allerlei gedachten, maar die zijn zo warrig dat ik bang ben dat als ik het opschrijf men er niets van begrijpt.
Ik vind dat je erg goed gaat en daar kun je trots op zijn.

Truste

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oow net de katten van de buuf eten gegeven, de kittens zijn inmiddels al een week of.. 11-12 ofzo? en ze zijn mooooi geworden! Morgen ga ik foto's van ze maken!
ik heb echt even een kwartiertje zitten genieten daar op de grond, besnuffeld door 5 katten Nu is mijn beestenboel ook weer uitgelaten, kat wil niet meer naar binnen dus die mag vannacht via het dak binnenklimmen. Ik ga maar eens slapen want het zijn heftige en drukke dagen geweest.

Op zoek naar het kattenvoer in buufs ijskast kwam ik nog een flesje sterke drank tegen en heel even dacht ik.. mmm .. lekker... huh? nee niet lekker!
dus ook vandaag is weer een droge dag geworden en morgen ga ik er ook weer voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...