Spring naar bijdragen

woensdag 22 oktober

Mai

Aanbevolen berichten

Goedemorgen!!!

Deze had mijn moeder vroegguh altijd op het prikbord.
Hij is nog veel langer, maar dat weet ik niet meer.
De strekking was dat je van je leven moet genieten
en daarvoor de tijd moet nemen..
(wel erg veel moetjes in één zin, verander maar in mag ofzo)

Ik ga weer eens werken, vandaar zo vroeg...

Have a nice day:)

En ik drink niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 126
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedenmorgen Marjo!

Tegenstrijdig hoor... èèn van de dingen waar ik enorm van kan genieten is 's nachts een lege snelweg pakken, zoeven in het donker.
Maar ja, zo is't altijd wat natuurlijk. :D

Ik ga ook maar eens wat doen. En ik drink ook niet, joechei hoezee!
Hou vol! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik mag zo weer heerlijk werken, maar heb eerst mijn huisarts gebeld voor een recept paracodeine...sinds gisteren zit mijn rug in een kramp. Ken-u-dat? zo lekker onderin? en dan ook nog aan 1 kant zodat je scheef loopt? in een bochtje? auw dus! Was dan ook al rond 6 uur mijn bed uit. Gelukkig kan ik zo naar de apotheek en daarna mag ik op bedrijfsbezoek bij een copy-center. Mijn ochtend werken is dan ook wat rommelig.

Water, toeren op binnenwegen is toch ook best wel leuk? ;) alleen maar snelweg zou ook weer saai zijn want dan zie je niet wat er langs die snelweg allemaal gebeurd.
Ik ging vaak op fietsvakantie of wandelvakantie. Ideaal om te onthaasten! Net zoals fietsen huren op een ver weg vakantie. Fietsen in Portugal, in Hongarije, in Budapest... leuke herinneringen en ontmoetingen.

Iedereen een fijne en droge dag gewenst vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve mensen!

Na een paar weken afwezigheid meld ik mij weer.
Ik heb een fantastische vakantie gehad.
De beste vakantie die ik in jaren heb gehad.
Erg veel gezien veel gereisd en boeiende mensen ontmoet.
En erg belangrijk, de weken zijn droog verlopen.
Eerlijk gezegd heeft de drank mij geen minuut bezig gehouden.
Er waren in het gezelschap wel mensen die dronken, maar met mate.
Niet storend, gewoon mensen die op een normale manier een glas jww kunnen drinken.
Geen enkele keer heeft iemand aan mij gevraagd waarom ik niet drink, het was normaal
niet te drinken.
Kortom ik heb het geweldig gehad.
Vanmorgen om 6.30 geland op Schiphol na een terug reis van 32 uur.
Daarna nog koffie gedronken met de groep en afscheid genomen van iedereen.
Van één persoon in het bijzonder, wat ik nooit had verwacht is mij toch overkomen.
Ik ben verliefd geworden op een man die ook met de groep mee reisde.
Wij hebben het zo leuk gehad met elkaar dat we hebben besloten het contact voort te zetten
hier thuis.
Allemaal erg spannend natuurlijk maar wel erg leuk.
Nu ga ik toch even mij bed op zoeken ik ben moe maar voldaan.
In het vliegtuig niet geslapen omdat ik met de man die ik in de vakantie heb ontmoet de hele nacht
heb zitten babbelen.
Een nieuwe ervaring maar een geweldige!!!!

Lieve mensen ik meld mij snel weer maar eerst een beetje bijkomen van de jetlag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,
Het begint een beetje eentonig te worden, maar hier gaat het nog steeds goed. Ik heb de laatste nachten ook prima geslapen en ben echt weer in een normaal ritme terechtgekomen.
Ik merk nu zelfs, dat als ik drank zie, op de tv o.i.d. ik helemaal niet meer denk, ik mag dat niet!
Nee, of ik merk het niet eens meer op, of ik denk: ik hoef niet meer.
Klinkt dat bekend? Of gaat dit richting een valkuil?
Verder heb ik de vragenlijst ingevuld om met de internet behandeling te beginnen, maar heb nog niets gehoord. Ik merkte aan bepaalde reacties, positieve, dat ik snel aan die behandeling mag beginnen, maar ik heb me maanden geleden al meerdere keren opgegeven. En dat kwam dan weer, omdat ik met jullie meelas en begreep dat die behandeling heel goed had geholpen.
Enfin, ik hoop dat het met jullie ook goed blijft gaan en dat we het allen hier droog kunnen houden, ik ga er voor!
Groetjes,
Juicy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen allemaal,

Ja, het jachten en jagen heeft mij genekt. Ik ben bezig om te leren leven.
Ik maak de cruise van mijn leven. Het gaat me niet meer om het einddoel, maar om te genieten.
Best moeilijk om dat aan te leren. Ook best moeilijk voor de mensen om mij heen.
Ik verander, maar hopelijk wel ten goede. Iig is de wil om te leven weer aanwezig.

Dit bericht was ik vergeten te plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juicy,
Het klinkt bekend en is geen valkuil. Het vervelend vinden, het is dit alles- gevoel, daar moet je wel voorzichtig mee zijn. Maar het denken en voelen dat je blij bent niet meer te hoeven drinken is juist heel goed. Er is je niks afgenomen, je wilt iets niet meer. Prachtig.
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je antwoord CPAS, nee hoor, ik heb geen gevoel van is dit alles, ik vind het heerlijk. Ik voel me zo veel lekkerder nu. Ik ben nu al veel ondernemender geworden en zie dat er nog een hele (leuke) wereld is die ik kan verkennen.
Daar komt bij dat ik in nuchtere toestand veel makkelijker nee durf te zeggen tegen mensen die een beroep op me doen, als dat mij helemaal niet uitkomt. En weet je wat het mooie resultaat daarvan is? Dat ze zomaar ongevraagd iets voor mij doen of een aardigheidje meebrengen, terwijl ik altijd gedacht heb, dat ik voor iedereen moest zorgen.
Misschien had ik het ietwat hoog in de bol, met het idee, dat ik alles voor iedereen zou kunnen en moeten regelen en doen....:$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ow wat lekker zeg Albertina, om verliefd te zijn !!!! Ik ben jaloers !!!!!
Volgens mij is het prachtig weer vandaag, dus ga ik lekker naar het bos.
Snel mn koffie naar binnen slobberen en ik heb zo'n eierkoek met boter erop, jammie !
Wel slecht geslapen, bah, werd om half 5 wakker met schrik uit een nachtmerrie, weer ingeslapen en verder ook weer naar gedroomd, jakkes.
x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!

Lekker geschrobt en geboend...
Het is hier prachtig weer,
dus ik ga straks het terras maar eens een beetje opruimen,
denk ik.

Albertina, wat goed dat je het zo naar je zin hebt gehad!
Geweldig dat je verliefd bent! Ben blij voor je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,
Sterkte met je rug. Rust is nu het devies én een goede lichaamshouding.

Leuk je weer eens te zien Francesca. Alles goed?

Hier is het nog steeds hard werken. Tiens, ik had toch vakantie.
Ik heb al drie tegels gedaan vandaag. Nu gaat de vaart eruit, het zijn allemaal moeilijke plekken.
Ter afwisseling heb ik onze 4 balkonstoelen geschrobd. Straks, als ze droog zijn, zet ik ze in de woonkamer op een krant. Zondag krijgen we veel visite en dan is het toch wel prettig dat de tuinstoelen schoon zijn. Ik ga zo, na mijn boterhammetje, maar eens eerst een uurtjes strijk. Genoeg is genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net even het draadje van gisteren gelezen.

Ik ben blij dat nog een paar mensen dezelfde gevoelens als ik hebben.
CPAS het niet uiten van gevoelens en het niet uiten van het niet tevreden zijn met hetgeen onze medemensen tegen ons zeggen is dus niet goed. Hoe komt het dat wij dat niet doen. Is het omdat wij bang zijn voor de reacties. Zijn wij bang om mensen op hun tenen te trappen ( in mijn geval ben ik daar zeker van). Zijn wij bang voor ruzie, maar daar zijn technieken tegenwoordig voor. Ik weet het niet, maar uiteindelijk uiten wij onze gevoelens op een manier die niet goed is, maar dan kunnen wij niet anders meer. Ik weet dat deze woedeuitbarstingen niets te maken hebben met alcohol, maar er wel door versterkt kunnen worden. Daarom zie ik ook uit naar die woedetherapie.

Zelfmoord willen plegen wordt gezien als het hebben van een depressie. Ik weet niet of dat waar is. Op dit moment zou ik weer alles moeten doen om het leven zo leuk te vinden, positief te zijn etc. Als ik zeg dat ik daar moeite mee heb, pleeg ik chantage, als ik niets zeg dan verzwijg ik dingen. Ik voel me niet in een depressie zitten. Ik denk zelfs dat ik op dit moment uiterst scherp en juist ben en ik weet dan ook niet wat ik moet doen om te zeggen dat ik het leven fantastisch vind, ondanks de moeite die ik ervoor doe om het te vinden.
Er wordt ook gezegd dat alcoholisten depressief zijn. Ik heb deze gevoelens al vaker gehad en hardnekkig ook, voordat ik ooit in mijn leven ook maar een glas van iets gedronken had. Ja dat waren nog tijden. Ik dronk niet, ik rookte niet en ik spoot niet. Heb ik me altijd aan gehouden, behalve dat drinken dan en dat is veel later gekomen.

Om toch nog even op dat 12 stappen plan terug te komen, ondanks alles. Ik heb geprobeerd al deze stappen te doorlopen, zonder dat ik wist dat het zo heette hoor, maar het lukt me niet helemaal.

Gisteren tegen 18.00 uur kreeg ik een SMS van mijn dochter dat ze een mail had gestuurd. Niets geen telefoontje dus. Het was vrij negatief. Ik moet aan mezelf denken, blabla. Het feit dat ik haar altijd gesteund heb natuurlijk was niet belangrijk maar ik weet nu dat kinderen zo zijn. Ik heb teruggebeld en zowaar ze wilde praten. Er werden heel veel oude koeien uit de sloot gehaald. Dingen die ik naar ik dacht, allang had uitgelegd, voor zover dat ook belangrijk kon zijn etc. etc.
Ik moest nu dan toch maar gelukkig worden voor mijzelf en ik ben het daar wel mee eens, maar hoe.

Ze weet nu dat ik echt serieus bezig ben om te proberen dat te doen, vandaar ook mijn zoeken naar mogelijkheden om dit te bewerkstelligen.

Het contact is gelukkig niet verbroken, maar het is moeilijk.

Daarna moest ik snel rennen naar mijn intuitieve tekenen. Wij waren maar met zijn drieen. De prof, degene die het centrum leidt, een andere vrouw en ik.
Wij hebben eerst wat gepraat en toen gemediteerd. Eerst moesten wij met krijt (ja Houtje krijt) gewoon krassen en onze agressie of verdriet uitenen. Ik had helemaal niets meer over. Ik heb met paars krijt het blad bekrast. Daarna moesten wij er iets over zeggen. Ik had dus niets om over te praten. Daarna moesten wij een blad helemaal nat maken en met hele natte acrylverf beschilderen, bedruppelen, bevegen etc. Ik had drie kleuren: paars, groen en okergeel. Ook die gingen wij bespreken. Uiteindelijk zagen wij drie groene vegen (mijn lievelingskleur en belichaming van mijn dochter, kleindochter en ik) naar de dichtbijzijnde toekomst gaan, naar het geel (positief en licht). Er was nog een klein paars figuurtje onderaan het blad. Dat is waarschijnlijk het kind van mijn oudste dochter dat ik nog nooit heb gezien, maar dat toch ook op langere termijn in mijn leven zal komen. Er waren ook nog grote druppels paars, die misschien wel mijn vrienden zouden zijn.
Het laatste probeersel was weer groen, geel en paars. Twee grote groene natte vlekken (ze drogen nu nog op, dus ik weet nog niet precies wat er allemaal nog uitkomt) dat zouden mijn man en ik kunnen zijn met een paarse onderbroken lijn. Mijn vrolijke en onbezonnen kant, die ergens ophoudt en binnenkort weer tevoorschijn kan komen. Onvoorstelbaar, maar dit kwam er allemaal wel uit. De teacher is wel een expert in dit soort dingen, maar zij heeft mij wel naar de dingen gewezen die ik moest zien en ze wist niets van me.

Het was positief en ik ga over 2 weken dit nog een keer herhalen.

Vandaag heb ik besloten om niet veel te doen en min of meer in mijzelf bezig te zijn.
Het is heel zwaar op dit moment.
Ik ga vandaag een mail schrijven aan mijn dochter en proberen om die oude lijken die steeds maar weer terugkomen voor eens en altijd op te ruimen. Ik maak een bijlage, zodat ik niet alles in een keer hoef te doen en de mail misschien pas over een paar dagen hoef te verzenden. In de tussentijd een SMS om een prettige dag te wensen.

Heel veel sterkte iedereen. Gisterenavond trouwens een glas gedronken. De rest meteen weggekieperd.
Het was even te heftig. Geen excuus, maar ik ben nu weer bij de les.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oja, ik las net ook weer ergens dat iemand heel positief dacht over de internetbehandeling en die dacht dat hij nu wel opeens mee kon doen. Ben je er zeker van? Ik dacht dat namelijk ook. Ik heb een half uur lang op vragen geantwoord, omdat uit een e-mail bleek dat ik in aanmerking kwam voor die behandeling en wel meteen. Uiteindelijk kreeg ik daarna weer een mailtje om te zeggen dat het niet zo was, maar dat ik was uitgeloot en pas over drie maanden kon beginnen.

Ik heb opgebeld en gezegd dat hun mailtje subjectief geschreven was. Zij zouden er wat aan doen. Ik weet wel waar ik het over heb, want lezen, vertalen en interpreteren is een groot gedeelte van mijn vak.
Als ik dit nu weer zo lees, weet ik niet of het inderdaad zo is dat desze forumdeelnemer ook inderdaad meteen kan starten en zo niet of zij dan de tekst hebben aangepast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, sterkte met je rug. Spierverslappers helpen tijdelijk. Wel goed om ze in te nemen en in ieder geval te rusten. Al zijn rugproblemen vaak een fysische afwijkingn, kunnen rugproblemen vaak toch teruggebracht worden tot ik heb teveel op me genomen. Mijn dochter heeft dezelfde verschijnselen.

Sinds ze met haar problemen aan de slag is gegaan en ik nu daar min of meer indirect het slachtoffer van geworden ben, heeft ze veel minder last. Ik vind dat heel erg fijn voor haar, want pijn is gewoon zo ontzettend vervelend en negatief.
De problemen kwamen trouwens door haar ex, niet door mij gelukkig.

Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...