Spring naar bijdragen

donderdag 30 oktober 2008


blacky

Aanbevolen berichten

Er zijn van die berichten waar je lang op zit te kauwen. Zal ik nu wel of zal ik nu niet antwoorden.
Ik tel tegenwoordig tot tien, dat houdt de sfeer aangenaam!

Echter wanneer Pippi, ondanks alle tragiek, haar gevoel voor humor tentoonspreidt, kan ik niet nalaten te reageren.
De vraag was of ik (zelf) kinderen heb gebaard. Nee Pippi dat lukte niet, hoe spijtig ook!
En nu ik door de menopauze ben, kan het niet meer! :huh: Verder lig ik er niet zo wakker van.
Ben nu van een hoop verlost. Eerst dat PMS gedoe, dan de opvliegers en zweetaanvallen.
Dat alles is voorbij!
Wat niet uitsluit dat er één rondloopt, die niet door mij gebaard is. Maar dat vind ik voor het functioneren hier niet van belang.

Pippi, het ga je goed!! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 161
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Adam: of je gek bent? vandaag een overprikkeling van kleuren zeker. Ja die vistent 'Naatje' ken ik ook. en wat een rare mensen er op de wereld zijn en waarom goudvissen niet goudkleurig zijn.
Je drinkt niet en daar gaat het dus om.

Zo, ik ga eens naar mijn braadworsten kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, hieronder volgt het recept voor oliebollen, maar dan echt van die hele lekkere.

500 gr. bloem, 25 gram gist (echt gist dus)
3,5 dl lauwe melk, 250 krenten en rozijnen samen, 50 gram sukade in snippers, 2 appelen en wat zout.

Slaolie (arachide of zonnebloem)

De de bloem in een kom, maak in het midden een kuiltje en giet hierin de gist, die met een beetje lauwe melk is opgelost. Voeg de overige melk toe en maak vanuit het midden van de bloem en de melk een glad beslag.
Roer er dan de gewaste krenten, sukade, rozijnen en in stukjes gesneden appels door.
Sla alles met een houten lepel tot een luchtig beslag en laat de hele boel, afgedekt met een schone theedoek, een uurtje rijzen op een warme plaats.

De slaolie moet goed op temperatuur zijn, probeer het met een broodkorstje. In principe moeten de bollen van zichzelf omdraaien. Je moet zorgen dat er zo weinig mogelijk peuken zijn.
Is de olie niet warm genoeg, dan nemen de bollen veel te veel olie op en dan heb jemeer olie dan bol.

Deze wijsheden heb ik van mijn moeder die mij en haar andere kinderen + kleinkinderen geleerd heeft hoe je oliebollen moet bakken.

Ik heb nog nooit een oliebol gekocht, maar ik eet ze alleen op 31 december en op 1 januari 'smorgens bij het Nieuwjaarsconcert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo lekker achter de naaimachien gezeten vanmiddag, twee spijkerbroeken gepimpt. Zeer tevreden over het resultaat !! Nu even opfrissen en naar buiten met doggy. Ik heb mn eskimojas maar weer te voorschijn gehaald, want koud koud koud brrrrrr.
doeg !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, zo'n 30 oliebollen dus.
Ja bier doe je volgens mij in appelbeignets.

Het beslag wordt er wel luchtiger door. Spannend allemaal. Ik moet nu ook denken aan balkebrei en dat soort dingen.

An, blijf aan die cola of probeer ook eens de Rivella Light. Ik vind het lekker.

Woman, je bent ook creatief. Jeans pimpen, wat heb je gedaan?

Kirky, wasteilen. BIj ons thuis ook! Het was toch wel heel gezellig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oliebollen laat je maar een maal rijzen. Het is geen brood. Daar voeg je later natuurlijk de krenten aan toe.

Ik heb ook nog een super Zwitsers oeroud recept voor notenbrood.

4 koppen meel, 1 kop suiker (ik neem rietsuiker), 1 kop gemalen walnoten, 1 dessertlepel zout, 2 dessertlepels bakmee, 1 ei en melk.
Het is dus een recept zonder wegen, maar alleen met maten. Je moet wel dezelfde kop gebruiken dus.
1/2 uur laten rusten in een ingevet broodblik en daarna ongeveer 1 uur de oven in.
Maak er lekkere sneetjes van en besmeer die met (room)boter.
Het is heerlijk als je lang buiten bent geweest in de kou met koffie of chocolademelk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tina,

ik lees je nu pas, absoluut absurd dat je toch moest komen! Zo zie je maar hoeveel ze je vertrrouwen, en hoeveel waarde ze hechten om hun personeel te houden!
Ik vind het zo belachelijk, dat ik er in ieder geval mijn vakbond (als je daar lid van bent) op de hoogte zou stellen, want wie weet hoe dit nog een staartje krijgt!

Blacky, ik hoop dat ik nog op tijd ben om je een fijne tijd te wensen!
Neem wat spaanse zon mee terug, en sterkte met het huis van je ouders!:heart:

Har, fijn dat je weer terug bent, als jezelf, zeg maar!

Adam, dit was het leukste bericht wat ik ooit van je gelezen heb! Maar man, wat zal jíj ouweh*eren als je onder invloed bent!.............als je d't er al zo uitgooit!:D

Pip, wat rot! Gelukkig (bijna) alleen maar materiëele schade! Je moet er niet aan denken hoe het ook had kunnen aflopen!
Toch weer een beschermengeltje aan 't werk, hè!

Plusjamais, (meid, laat je omdopen naar Pluis!), :moon: & :present: hou vol, hè? Je krijgt je glimlachjes niet cadeau op 't moment!
Heb je een paar dagen geleden gelezen dat Blacky schreef "dat ze je wel wou adopteren als moeder"...
Natuurlijk kan dat allemaal niet, maar het blijft wel triest, twee mensen die zo'n behoefte hebben aan wat de ander te bieden heeft, en dan net de pech hebben dat wel van elkaar te lezen, maar helaas niet de goede bloedverwantschap hebben!

Plusjamais: (QUOTE): Vanavond in ieder geval balletles en daar houd ik van. (UNQUOTE)
Haha, ik las: balletjes, en ik dacht:...mmm...lekker!

Lekker, Corinne, weekend! Doe je pyjama aan, en niet meer uitdoen tot maandagochtend! Nou ja, wel ff wassen tussendoor, hè?
Geniet ervan!

Kirky, en dan zeker 6 liter bier, waarvan 1 flesje voor door het beslag? Of denk ik nu teveel met mijn eigen alcoholistenhersens?

Mensen, allemaal een fijne avond!
Hier gaat het goed, vandaag dan toch, hè? Eén dag tegelijk!

An, stopmaatje vandaag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Adam :D Wat een verhaal zeg...kostelijk B)

Pip, sterkte met Pietje (en jou) :present:

Plus, ja, het is wel eens verwarrend als je beide eigenschappen in je hebt (kluizenaar en entertainer) maar ik hou de vinger wel aan de pols ;) Wil niet weer :huh: worden; ben in beide hoedanigheden iig wel mezelf. Voel veel meer rust van binnen.

Ha, goed gesprek gehad vanmorgen. Nu moet het CZI nog goedkeuring geven of ik voor 'de Boei' in aanmerking kom, m.a.w. er een budget voor mij wordt verstrekt. Dat is afhankelijk van psychiatrisch verleden en de indicatie die toen, of nu gegeven wordt in mijn huidige situatie. Heb trouwens vandaag bericht gekregen dat het vervolggesprek bij Novadic op 10 november zal zijn. Mijn behandelaar moet dan de vragenlijst invullen die ik bij de Boei heb meegekregen. Kan daar wel in afwachting van definitieve goedkeuring verblijven en vw. werk gaan doen. Afwachten dus, maar N. zei dat het vast wel gaat lukken. Genoeg afwijkingen aanwezig dus :D

Vanmiddag voor de hele club 2 cakes gebakken, samen met J. een begeleidster. Ben geslaagd! Alleen moeten ze die cake wat eerder voorbereiden en in de oven zetten....het zijn van die slappe warme plakken tegen koffietijd.
Fijne dag gehad. Je komt iedere dag weer iemand anders tegen daar, zal niet gauw saai worden en we doen veel spelletjes. Gemoedelijk sfeertje :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, ik vind het forum met de dag interessanter worden. Alles wat je maar wilt weten 'vraag het ''t forum'. Ik ben wel gek op oliebollen hoor. Dit jaar i.v.m. een aparte bijeenkomst als traktatie.
Ik ga ze dus zelf maken, gist bij de bakker halen.
Overigens heb ik gehoord dat zout niet met het gist in aanraking mag komen. Dus later het zout erbij?

Tjee, dat was gezellig als ik ze jullie kon laten proeven.

Ik weet voldoende. 500 gram bloem etc = 30 bollen. Moet ik dus zeker vier porties bakken.

Mijn moeder bakte altijd appelbeignets. Dus oliebollen beslag en daar de schijf appel doorheen draaien. Je weet niet wat je eet hoor, gewoon verrukkelijk.

Trees: ha wat ben je gezellig !
Het gevaar is hier weer geweken. Veilig thuis en lekker voor de tv en een beetje rommelen.
Nee geen JWW.

Haha, ja ik zou direct een krat bier halen voor die ene halve liter.... minstens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ow, en ik had al zo'n trek vandaag, we hadden veel te lekkere gebakjes op het werk en ik heb er stiekem wel 3 van opgegeten en toen ook nog de dropjespot geplunderd.. en nou weer die heerlijke oliebollenverhalen en dat op mijn donderdag-zonderdag-vandaag-even-vreetdag! Maar.... ik drink niet vanavond!
Morgenavond viert mijn collega zijn verjaardag, vorig jaar was ik daar voor de laatste keer straalbezopen. Kan ik dus morgenavond gaan vieren dat dat een jaar geleden is!

Adam, wat een gedoe, sissende slakken die borrelen, gele kranen, viskramen met rare namen, vrouwen in roze leggings waar die naam beter bij zou passen en goudvissen met haaievinnen. En ik maar denken dat ik de enige was die op dat soort dingen let!
Gewoon je heerlijk verwonderen over deez aardkloot! das gezonder dan je ergeren! Je bent toch een rijk man als je zulke dingen kunt zien!!

ondertussen een boterham met salami klaargemaakt en opgepeuzeld en zit me nu te bedenken of ik nog naar de supermarkt zal gaan om dat er anders niks meer te 'vreten' in huis is.
of zouden het gewoon weer die stomme hormonen zijn?? nouja ik drink in ieder geval niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina, wat ben ik blij dat je vanmorgen toch naar huis bent gegaan. Het is nu wel duidelijk dat je je niet voor niks ziek meldt. Schiphol is een behoorlijk commercieel bedrijf wat weinig rekening houd met de mensen die er werken, ik vond het er keihard en was er veel te soft voor. (Haha, woman, ik een harde vrouw? ik ben een watje, een trillende bambi maar wel lief hoor)
Neem nu echt de tijd om wat anders te gaan zoeken, dit gaat niet meer. Het is meer dan alleen vermoeidheid, de lol is er af, het kost meer dan het oplevert. Vind het sterk van je dat je vandaag wel naar jezelf geluisterd hebt!

Pip, hoe is het met Pietje? is hij erg geschrokken? geen ernstige blessures? pfft, je had er toch niet aan moeten denken dat dat joch in het ziekenhuis zou zijn beland. Geluk bij een ongeluk dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...