Spring naar bijdragen

Vrijdag 31 oktober


BamBam

Aanbevolen berichten

Goedemorgen deze morgen,

het was nog geen tijd om op te staan maar een lelijke rothond bleef maar blaffen in de verte. Ach ja, over een half uur was de wekker toch gegaan.
In mn warme bedje lag ik te denken aan mn komende reis en bedacht me dat het stoppen met drinken eigenlijk ook een reis is. Alleen weet ik daarvan niet de precieze bestemming. In het begin dacht ik dat het stoppen tevens de eindbestemming zou zijn. How little did I know! Toen begon de ellende pas:D
Tot nu toe vind ik het een spannende en boeiende reis. Er gebeuren veel dingen en ik ben bezig te leren hoe ik mn leven in kan richten zonder drank. Dat valt soms niet mee. Ik heb moeilijke perioden gekend, heel erg moeilijk en wist soms niet waar ik het zoeken moest. Gelukkig was er altijd steun, oa van het forum. Het niet drinken vond ik, meestal, niet zo moeilijk. Wel moeilijk was en is het omgaan met emoties, keuzes, eerlijk durven zijn, echt eerlijk bedoel ik dan en alles wat dat met zich meebrengt. Toch ben ik zo blij dat ik aan deze reis begonnen ben. Ondanks de twijfel, de wanhoop die ik soms voelde, het verdriet van mn scheiding, ik heb zelden getwijfeld aan het nut van deze reis. Ik wilde niet meer drinken. Niet dat ik geen moeilijke momenten heb gekend; jazeker wel. Maar ik wil niet meer drinken, dat voelt elke vezel in mn lijf. En dat sterkt me in lastige situaties. Momenteel heb ik totaal geen moeite met niet drinken, mn obsessie in deze is weg en dat is een heerlijk gevoel!
Ik groei, ik ontwikkel me en dat was niet mogelijk geweest als ik niet gestopt was. Na enige maanden ben ik naar de AA gegaan en nog een half jaar later heb ik een sponsor gevonden en ben me actief met de Stappen gaan bezig houden. Dat geeft mij richting en houvast. Ik heb ook hulp gezocht van een goeie therapeut én heb me over mn tegenzin voor medicatie heengezet. Al deze stappen hebben me gebracht tot waar ik nu ben. En meestal ben ik redelijk blij. Ik vind het leven soms best ingewikkeld maar ik merk dat het beter wordt. Ik kon me altijd heel veel zorgen maken en dat doe ik een stuk minder. Das fijn. Vorige week lukte dit minder goed maar ook daar leer ik weer van. Ik MAG niet teveel hooi op mn vork nemen anders overvraag ik mezelf. En die vermoeidheid waar Marjo het over had; die herken ik. Jarenlang jezelf 'mishandelen' vraagt ook lang herstel.
Zo langzamerhand ben ik me gaan beseffen dat deze reis wel es de rest van mn leven kan duren. Zo ver kijk ik echter niet vooruit. Eén dag is te overzien, en daar probeer ik het bij te houden. En die reis beangstigd me niet meer zo(ik weet nu dat veel alkies net zo gek zijn als ik:-). Met steun van veel mensen, mn vriendin, mn sponsor, vriendinnen, de mensen van mn AAgroep, mensen van het forum kom ik een heel eind.

Ik wens jullie een goede reis. Ik heb ondervonden dat niets, maar dan ook niets de moeite waard is om te gaan drinken. Die kracht en dat gevoel wens ik jullie allemaal. It's a wunderfull feeling:moon:

sorry, ben mn Engels ff aan het oefenen. Vooruit met de geit, k'zal de koffie aanzetten, de rest komt ook zo z'n bedje uitvallen. Tegen 5.00 uur in de auto naar Schiphol.
Take care and beware:o BB is watching u!

TettereteteretettttttttttB):):P;):sun::heart::musicnote::D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 148
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ay ay ay , ik ben te laat , BB goede reis
mensen ik was gisteren stik kapot , wezen werken nadien wagen gevuld , poesjes in de wagen en nog vlug mijn huizeke gepoetst en dan vroem vroem hier naar spud .
alle poesje zijn op hun logeer adres en ik weet dat ze een hemel gaan hebben
gisteren had ik de fut niet meer om te komen lezen en ben om iets na 22 uur al slapend mijn bed ingedoken en heerlijk geslapen , deze morgen al wakker om 04:30 maar lig daar niet van wakker ;)
vandaag vertrekken we naar spanje en ja ik/we gaan een fijne tijd hebben , ik geloof daarin en waar men in geloofd is al heel veel waard
ik heb de eer aan spud de mooie plaatsen van mijn geliefde spanje te tonen , de plaatsen waar ik als kind zijnde geweest ben , spaanse dorpjes in de bergen waar het paard van ....... nog niet voorbij geweest is en noem maar op , ook mindere zaken zoals het j\huis van mijn ouders , maar wie beter neem ik mee als iemand die mijn angst voor vuur weg genomen heeft
zo en nu ga ik het draadhje van gisteren lezen
beloof jullie niet dat ik in spanje zal kunnen inloggen maar in mijn hart zijn jullie allemaal mee
stel het wel en doe zoa;s ik ga doen .............laat de eerste staan want anders is het met de rust in je hoofd gedaan
voor een keer een knuffel aan alle adb,ers :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bambam: je schrijven van deze morgen heeft me enorm geraakt. Je beschrijft je reis als een reis die niet vanzelf gaat. Niet onvoorbereid en bij obstakels onderweg heb je actie ondernomen.
Een reis waar je de moed niet hebt laten zakken en waar je mee doorgaat.
Bambam is iemand met persoonlijkheid, een stevig karakter.

Bij mij overheerst nu en dan de angst dat het me niet gaat lukken. Het lukt dan ook niet.
Deze ochtend maak ik opnieuw de balans op en wil opnieuw besluiten mijn reis voort te zetten.
Juist jouw ervaringen sterken me nu weer. Ik weet ook vanuit iedere vezel van mijn lichaam dat ik niet meer wil drinken. Dat er momenten zijn dat ik dat toch wil komt voort uit onzekerheid, niet de moed hebben om door te gaan. Opzien tegen moeilijkheden en de reis willen onderbreken. 'ik ga maar terug naar af...'
Ik voel me ergens ook wel een Bambam, iemand die niet opgeeft, die een doel voor ogen heeft.
Iemand die door wilt gaan.

Mijn voorlopige doel is om de maanden november en december droog door te komen, verder durf ik niet te kijken. Maar dit is te overzien. En ik sluit een deal met mezelf:
Ik verdien het om de komende maanden geen alcohol te drinken en ik zal mezelf op een betere manier belonen in vreugdevolle, maar ook in moeilijke tijden.

Bambam bedankt!

p.s. ik daag iedereen uit om de komende maanden mee te doen, wie doet er mee?

... het november - december pact....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zijn niet de dingen die de mens ongelukkig maken, maar zijn voorstellingen bij die dingen.'
An past eigenlijk bij jou schrijven bovenstaande zin , eigenlijk past het ook bij mij , ik noem het scenarios schrijven van mogelijke dingen die toch niet gaan gebeuren .
pipke alles oke daar , ben enorm verschoten van je schrijven ivm pietje
zo ik ga eens een eochtend wandeling maken , want gans de tijd aan de pc zitten is vandaag niet dat voor mij
An om15:15 gaan we de lucht in dus ik heb nog even tijd om hier te komen piepen
en inderdaad wijs geschreven van bb ook ik noem het mijn pad dat stoppen met drinken en dat pad is redelijk zolang er geen keitjes of andere bultjes liggen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky: oh, je gaat vanmiddag, ik dacht dat je al in de lucht hing of zo.

Mieke: wat zit je in een moeilijke situatie. Hier zal je toch echt goede hulp bij moeten halen.
Ik heb hier totaal geen verstand van.
Wat ik wel weet is dat wanneer je NU gaat drinken omdat de spanning te zeer oploopt je wel zeker weet dat het allemaal niet gaat lukken. Alleen met een nuchter brein heb je goede hoop dat het allemaal goed komt. Ik wilde dat ik je kon helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:moon: Goedenmorgen altezaam! :rose:

Alle reislustigen, een hele veilige en fijne en zinvolle reis toegewenst!
Geniet vooral van het gevoel dat je op weg bent... :)

An, ik doe met je mee hoor. Ook vandaag. ;)

Nou, nog èèn dagje werken hierzoot en dan mag ik weer twee dagen slapen. Heerlijk.
Ik wens voor iedereen een hele heel fijne dag enneh... volhouden hoor! :rose:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen samen!

Ben ik te laat?
Nu ja, wilde Bammetje, Fran en ook Blacky een hele goede reis en tijd wensen.
Bammetje redelijk blij, meis nu effe samen heel erg blij hé. En mee terug nemen
die blijheid.
Blacky, ook al zal je moeilijke momenten kennen besef dat je sinds de laatste
keer zo enorm gegroeid bent. Houd de goede momenten vast, geniet en neem
een fijn gevoel mee terug.
Dames, als er moeilijke momenten zijn dan niet vergeten even te mediteren en vooral aan
ons allen hier even terug denken. Dan tover die glimlach terug op jullie snoeten en
bedenk hoe ver jullie allen al zijn gekomen!
Plezier!

Laat die eerste staan anders is het met je nuchterheid gedaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal!

Op reis! Heel goed omschreven en een mooie dagopening van BB!
Aan de prachtige reacties hierboven heb ik niets meer toe te voegen.
Herstel kost tijd en moed om te veranderen, dat mag je jezelf gunnen.
Andersom denken, de vermoeidheid accepteren door regelmaat in te
bouwen, emoties die opeens nuchter doorkomen mee om leren gaan.
We zijn op reis. Ik vind het een leerzame en mooie reis!

Bij de huisarts verliep het goed. Ik krijg een anti-schimmelpil die ik tijdens
de ovulatie moet slikken (ben de naam ff kwijt).
Verder ga ik gewoon door op de ingeslagen weg en probeer ik straks
een uur op de bank te gaan zitten met een boek (tnx Corinne).
Verder vond ze het heel knap dat ik nu des avonds een kwartje slik (mijn dank gaat uit
naar Pip).

De elektrische tandenborstel is voor mij een subliem cadeau. Ben altijd nogal piet-
precies op mijn gebit. Wat zeker beter is geworden nu ik niet meer drink!
De borstel maakt alles perfect glad, zelfs in de moeilijkste hoekjes.

Pip, hoop dat je nog lekker hebt kunnen slapen. Het drama kan in ons hoofd zulke
ernstige vormen aannemen. Mooi dat je je dochter gisteravond kon halen omdat je
nuchter was! Goed gevoel toch!

Mensen een goede dag en keep it bloody dry!

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal een hele goede morgen.

BamBam,
Hier nog zo iemand die begint te beseffen dat het leven een reis is. Ik kan me daarbij focussen op de leuke en mooie dingen, maar heb helaas de neiging mij op de hindernissen en problemen te richten. En nog erger op mogelijke hindernissen en problemen die zich waarschijnlijk niet eens zullen voordoen.
Ervaring op doen = leren van fouten. Dat betekent dus dat ik fouten mág maken, anders kan ik er toch niet van leren :wacko: .
En ja, met stoppen alleen ben ik er niet. Integendeel, dan begint het pas weer. Ik ga vooruit en dat wil ik ook. En als een rechtgeaarde alcoholist ben ik ongeduldig en moet regelmatig mijn teugels aantrekken.
Misschien zijn jij en Francesca inmiddels bijna op jullie vakantiebestemming. Veel plezier dus!

Haddock,
:)

Blacky,
Nog een keer een goeie reis voor jou en Spud.

An,
Ik wil mee doen met je november-decemberpact.

Pippi,
Alles goed met Pietje? Moeders kunnen wel eens overbezorgd zijn. Ligt Pietje lekker te pitten, is mam zo ongerust dat ze niet kan slapen. Als moeder zijnde weet ik dat het niet veel zin heeft om je te zeggen dat het allemaal wel los loopt en dat je je geen zorgen hoeft te maken. Dus Pippi, als Pietje straks naar school is, mag jij voor jezelf lekker een bak koffie doen met een gebakje er bij. En na het schilderen en de lunch met kind(eren) ga jij lekker een dut doen. {{{{{{{knuffel}}}}}}} .

Water,
Werkze!

Carolien,
Geniet van je drukke dag.

Stien,
Ik geniet van de rust die je boek me geeft voor het slapen.

Wingchun,
Lekker droog vandaag.

Marjo,
Ik gebruik de elektrische tandenborstel maar een keer per week, voor een extra lange, grondige poetsbeurt. Ik kan nl. niet flossen. Ik ben dan echt wel een minuut of 20 bezig. Ook ik heb een stralend gebit sinds ik niet meer drink. En nog beter: geen periodes van bloedend tandvlees meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een misverstandje uit de weg ruimen: Bammie stapt nu bijna in het vliegtuig, en ik ben gewoon thuis. Mijn liefie gaat op familiebezoek in het heel hoge noorden en ik blijf in het zuiden. :(:) Over twee weekjes haal ik haar weer op op Schiphol...

Iedereen een fijne en vooral droge dag gewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fran, wat naar nou voor jou. Ik denk dat ik het óf hier ergens gelezen heb óf
het vanzelfsprekend heb aangenomen dat jij ook ging vliegen.
Jammer voor je, maar je kijkt nu vast uit naar Bammetjes terug vlucht.
Even goed een hele fijne dag! ;)

Corinne, ik ben nu met boek nr. 4 bezig en leer nog elke dag :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha Corinne, ik heb haar ook niet weggebracht naar Schiphol. We hebben woensdag afscheid genomen hier in België. Maar ik ga haar wel ophalen (als 't God belieft, zou ons moeder gezegd hebben). Tja, dingen invullen, daar ben ik zelf ook goed in, hoor... ;)

Hoi Stientje! Ja, ik zit hier helemaal sielug en alleen. :( Snifsnif. Ik ga haar missen.
Komt wel goed. En ik ga in ieder geval niet zuipen! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Francesca,
Ik zal eens een deksel op de pot 'invullingen' doen. Ik sla de plank wel erg mis. En dat terwijl ik een paar dagen geleden nog heb gezegd dat het beter is om na te vragen dan in te vullen :wacko: .
Onverbeterlijk ben ik.
Weet jij toevallig waar ik zo een deksel kan bemachtigen? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geer, het zal wel goed bedoelt zijn je advies. De vriend met tips en trucs!!! Maar het staat helaas los van de realiteit. bovendien is jouw vriend ook iets in de incasso- richting. Hun enige doel is geld binnen zien te halen. Tips en trucs, hoe mooi het ook mag klinken, werken niet.

Ik heb er zelf een vol jaar over gedaan, om het voor elkaar te krijgen. Zonder het forum ermee plat te bombarderen.
We hebben met organisaties te maken, die vrij ongevoelig zijn. Hun doel is geld binnen slepen.
Er is maar één weg te volgen en dat is de wettelijke weg. Ik als ervaringsdeskundige zeg je dat tips en trucs in deze wereld niet bestaan.

Geer, je ideeën getuigen niet van werkelijkheidszin!
Mieke oppert dat de postorderberdrijven weing kunnen!! Was dat maar waar. Spijkerhard zijn ze!
Als je koopt willen ze geld zien. Ze zijn niet van de pot getrokken. Ook de auto moet de deur uit, alles wat niet essentieel is om te leven moet weg! Daar doet je vriend niets aan!!!

Dan is het zo dat als er, laten we zeggen vijf eisers zijn, ze alle vijf mee moeten werken.
Als er èen dwars ligt gaat het niet door, dan komt het later voor de rechter, met bewindvoering!

Het hele traject doorgelopen te hebben, kan ik zeggen dat er maar een "truc" is, en dat is doen wat men van je vraagt. Deze mensen zijn door de wol geverfd en dealen hier al wat langer mee!!

En nu met de huidige krediet krisis wordt het alleen moeilijker.

Wat wel klopt is, dat het niet lukt als je dagelijks zat bent.

Mieke, ga naar een bureau schuldhulpverlening en volg hun raad op. Waarbij je zelf de handen uit de mouwen moet steken.Zelfredzaamheid willen ze zien. Dat betekend veel schrijven etc etc
Met alles moet je op de proppen komen.


Carolien, ik lees iets vreemds. Hoe kan je ex opnieuw beginnen. Ten eerste is het onverstandig om weer te beginnen, nadat je geholpen bent. Maar alles van CBKR in Tiel moet je bij een bank opvragen, tegen betaling.Als de sarnering rond is, krijg je geen cent meer los. Logisch toch! Ik dacht acht jaar lang.
En dat is maar goed ook.

Dus geen Tips en Trucs, doe wat men adviseert.
Het lijkt me dat alles nu duidelijk is. Groet.


P:S een ieder kan aanvullingen geven!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve mensen,

ik ben gewoon een beetje moe, zo vreselijk moe
dat ik niet kan slapen.
Vannacht maar eens mijn vakantie foto"s bekeken.
Zijn erg mooi geworden.
Al met al voelt het erg raar dat ik gisteren toch voor mezelf heb gekozen.
Achteraf ben ik blij dat ik goed ben thuisgekomen.
In een paniek toestand auto rijden is niet echt je van het.
Eerlijk gezegd had ik wel verwacht dat mijn werk zou bellen, niet dus.
Tjee ik realiseer mij nu pas hoe vreselijk beroerd ik er aan toe ben.
Ik heb maanden en maanden op een soort automatische piloot geleefd.
Alles maar gedaan wat er van mij werd verwacht, zowel op zakelijk als prive gebied.
Mijn HA is op vakantie, maandag is zij er weer, dan ga ik een afspraak maken.
Ik ben zelfs te moe om me aan te kleden, dus blijf ik maar in mijn badjas lopen vandaag.
Probeer ik een beetje te genieten van het feit dat ik niet om 3 uur in de nacht hoef op te staan.
Lieve mensen ik laat het hierbij vandaag.
Mijn vakantie vriend komt naar mij toe vandaag.
Vreselijk lief natuurlijk, we kennen elkaar pas zo kort en dan meteen
toch de moeite nemen om te komen, ik zit slecht in mijn velletje, dat accepteerd hij.
Tjee, zal ik dan toch Mr. Right onmoet hebben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi.. Het is gelukt! Heb lekker een uurtje gelezen!
Zou nog wel langer willen, maar hee! Er mot ook nog wat gebeuren...
Nou weer op gang komen, de kou in. Terwijl ik er zo van hou.
Nah.. ff doorzetten. Ik ga vanmiddag wel even slapen. Ben écht moe.

Geer, dank je voor de lieve woordjes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...