Spring naar bijdragen

Vrijdag 31 oktober


BamBam

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 148
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja Carolien, er zullen slinkse wegen zijn! Die postorderbedrijven deugen ook voor geen meter.
Ze maken je gek en als je vastloopt spijkerhard. Vaak op TV geweest.
Carolien voor mij geen slinkse wegen. In twee jaar ben ik schoon. Nooit leen ik meer een dubbeltje!
En koop niets op krediet. Dat geeft een goed gevoel. Over twee jaar is al m'n geld van mij!!
Ik had vijf schuldeisers!
Mocht ik een voordeeltje hebben, dan mag ik het restant, bij de Gemeente kredietbank Amsterdam ook ineens aflossen!
Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke,
Het klinkt wat makkelijk om te zeggen dat jer er op een gegeven moment niet meer onderuit kunt. Klopt ook, maar dat je moet je dan wel kunnen en durven. Mijn broer zat ook op zo'n punt en ondanks allerlei hulp redde hij het niet en heeft zich min of meer dood gedronken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vogel,

wat ik nu meemaak.... maakt het voor mij erg makkelijk om met alles te stoppen en door te gaan tot mijn dood.

gelukkig ben ik nog redelijk bij mijn positieve en kies ik voor de andere de andere methode namelijk mijn leven over een andere boeg te gooien.
ik wil totaal niet oordelen over ander mensen en zeker niet omdat ik zelf over die dunne scheidslein loop.
ik heb gelukkig dan ook de zorg over een kind en heb ik lieve en bezorgde ouders die mij wel het goede pad opsturen maar het is hoe dan ook verdomd moeilijk en ooooh zo gemakkelijk om op te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kocht niets bij de postorderbedrijven. Ik gebruikte hun money at home service, om steeds oplopende tekorten op te vangen.
Ik had m'n schuld wel in dertig jaar opgebouwd. Ik had gewone bankkredieten, ik verdiende goed!
Dan kom je in de WAO en ga je over de jaren steeds verder naar beneden. Ik dacht nog steeds alles wat ik wilde te kunnen kopen. Ik was nog niet ingesteld op een lager niveau!!

Zo ging het dus de verkeerde kant op!! Ik was een overspender en met drank in je mik. Who Care's!!
In de kroeg met het vingertje rond, leven de "lol"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Tasseke, ik heb gelukkig kachels, en die hebben geen geiser nodig.....
Zelfs de wasmachien verwarmt zichzelf, dus het is alleen vervelend met douchen en afwassen. Er staat nu een grote pan op mn fornuis. Wil eigenlijk eens kijken voor een megaketel. bij de kringloop ofzo, want die blijft lekker lang warm.
Gekke is dat ik me nu veel schoner voel, het badderen is nu echt een soort ritueel. Ik was me met een gastendoekje, lekker groot, en in de warme keuken... teiltje water met een douchecreme en een lekker olietje, ik ben veel zorgvuldiger en grondiger, onder de douche deed ik altijd even snel flatsj flatsj en klaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok Geer !! Staat genoteerd !!
Voor mensen die geld nodig hebben:
Ruim je huis op, zet elke dag 10 advertenties op marktplaat van je oude spullen, boeken, cedees, een oude lamp etc.
Als je dat consequent doet verdien je snel een tientje per dag = 300 euro in de maand. KLeine moeite en je hebt een extraatje om te besteden of af te lossen, en je huis wordt opgeruimd !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles wordt voor mij betaald, geen zorgen!! De aflossing (want niet alles is kwijtgescholden) gaat van de uitkering. Ik krijg 50 euro per week.
Geld voor internet telefoon digitenne wordt op de bank gestort. Het geld wat overblijft is van mij.

Dus het gaat goed. Van 50 euro kan ik leven!! Anna knipt m'n haar! Het loopt op rolletjes!

Ik ga eten. Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Kirky geen keyboard!! Een digitale piano!!! 88 toetsen. Zelfde aanslagsterkte, beter dan een goedkope piano. Alle tonen zijn gesampeld. je hoort de snaren, die er niet zijn resoneren. je hoort een geluid van terugvallende hamertjes. Het einde!!!! Alles wat je hier op leert kan je ook op een Bechstein spelen. Of een Bösendorfer!!

Einde technische uiteenzetting! Eet smakelijk allen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow wat een verhalen allemaal... en wat een vechtlust om het allemaal weer voor elkaar te krijgen!
Een jaar of vijfentwintig geleden zat ik ook verder dan ver onder de rode streep, door eigen schuld.
Ik heb toen zelf alles kunnen regelen met de schuldeisers en in een jaar of zes alles af kunnen betalen.
Werkenwerkenwerken, er leek soms geen einde aan te komen, maar dat gevoel van die laatste afbetaling vergeet ik nooit meer.
En inderdaad, nooit meer iets lenen of op afbetaling, als ik het niet bij elkaar kan sparen dan koop ik het niet.
Ook een kennis van mij heeft nu net een half jaar een schuldsanering van drie jaar achter de rug.
Die was ook zo gelukkig dat het allemaal achter de rug was, en die zal ook nooit meer lenen.

Dus ik weet waar het over gaat en ik weet hoe het voelt en ik heb groot respect voor iedereen die zich hier uit weet te knokken.
En ja, dat lukt inderdaad beter als je nuchter bent... dan hou je nog wel eens wat over! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!

Vanmiddag dwars door de wekker heen geslapen! :D
Dus toen dochter thuiskwam, schrok ik beroerd wakker!

Zoon snel naar de winkel gestuurd voor toiletpapier en dochter liet
de hond uit. Zelf de stofzuiger er snel over gehaald. En toen stonden mijn
ouders voor de deur.
Ondertussen had de ketel het andersom begeven, hij hield niet meer op.
De vloerverwarming was lekker heet aan de blote voetjes.
Terwijl wij aan een patatje zaten kwam de monteur het euvel verhelpen...

Klaas is nog niet thuis... Druk,druk,druk!
Dochter ligt in het zwembad en zoon en ik hebben even een
computeruurtje...

Mijn moeder was ook zo vreselijk vermoeid, COPD, de chronische bronchitisch-vorm...
Dus Pip, kan het daar ook "gewoon" aan liggen?

Hier verder alles okay, hondsmoe, dat nog wel...

Volgens mij had, ik geloof Vie (toen nog Benthe), hier ooit eens vermeld
dat spoelen met kamillethe ook helpt voor witte tanden...
(wat een lange-termijn-geheugen... Als ik het goed heb ;))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch wordt het beroerd wakker, na overdag geslapen..
Maar goed, ik had het dus nodig!

oeh, willen jullie ophouden over houtkachels!
Da's mijn grootste wens nog. En dan in de kou houthakken...

Droomde vanmiddag ook al over schaatsen...
Ik moest weer op de meest aftandse dingen! :wacko:
Maar ging wel hard geloof ik!

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi: ik sla momenteel zo ontzettend veel feestjes en weet ik veel wat over.
Ik heb een doel voor ogen. Het moet voor mezelf. Ik wil weer de oude worden.
Tegenwoordig heb ik ook rare ontstekingen. Geen ernstige, maar het valt me wel op.
Ons lichaam roept gewoon halt. We kunnen het niet deelnemen aan deze leuke activiteiten zien om ons plan op langer termijn tot succes te brengen. Er komt een dag dat de energie er wel weer is.
Dat de depressie niet meer onze dagen beheersen.
Ik moet ook iets eerlijk bekennen. Telkens draait het door mijn hoofd dat ik toch wel een paar feestjes de komende maanden kan meedoen. Alles te moeten missen.
Tegelijkertijd besef ik dat dit niet helpende gedachten zijn. Wanneer ik daar toch aan meedoe, dan is mijn doel op langer termijn helemaal geen doel meer.
Ik blijf dan naar iets na streven, wat ik niet realiseer.
Ik wil er ook weer goed gaan uitzien. De vermoeidheid uit mijn gezicht en lijf.
En daar moet ik gewoon offers voor brengen.
Een geluk is dat mijn man dat nu kan accepteren.
Hier in het dorp zijn mega activiteiten aan de gang. "iedereen' is van de partij lijkt het,
behalve ik. De saaie muts?
Laat ons niet teveel treuren hierom, onze tijd komt heus wel weer.
Ik praat mezelf moed in en weet dat wanneer ik deze maanden ga volhouden me in januari een ander mens zal voelen. Maar dat is dan weer zo ver weg.

Pippi: kom op, ik zit hier ook wat te hangen en hoor de muziek op de achtergrond. Maar wat heb je eraan om je een avond in het feestgedruis te storten en vervolgens weer helemaal opnieuw te moeten beginnen. Elke keer als ik weer heb gedronken merk ik dat ik meer zucht ga krijgen.

Mijn besluit moet vaster in mijn hoofd komen.
Ik wil dit ZO ontzettend graag.

Misschien moeten we een plan opstellen waarmee we ons op een andere manier belonen.
B.v. een dagje thermbad in Valkenburg.
Een dagje laten verwennen b.v.
Ik denk dat ik daar maar eens werk van ga maken.

Zomaar wat overwegingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om het simpel te houden;
Het is het één of het ander...
Zo werkt het voor mij, daar ben ik al uit!
Weet je, ik hoef ook ff niet meer.
Dan maar een muts. Maar wel een droge muts!
Mutsiger kan het niet..
Lang leve de mutsen! :D

An, je hebt gelijk! Mooi gezegd!

Pip, ik lach me rot over die tour-droom...
Hij hangt boven de kachel zeker, onder dat zelf geschoten herten-gewei :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...