Spring naar bijdragen

Maandag 3 november 2008

tasseke

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 124
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Albertina,

Positief. Je hebt een mooie reis gemaakt! Die reis kan niemand je afnemen en je hebt genoten. Ben je op dit moment en alleen op dit moment gelukkig. Denk daaraan.

Ja de afspraak gaat morgen door. Ze schreef vanmorgen zelf een sms om deze te bevestigen en de plaats af te spreken.

Ik ben nog nooit bang voor de tandarts geweest en heb zelfs nog al mijn verstandskiezen. Ik zou heel verstandig moeten zijn. Het is de associatie nu die ik vervelend vind.

Vogel: Heb je een website van die schilder. Ik ken hem niet. Wat schildert hij.
Mooie reis Lapland lijkt me. Hadden jullie veel muggen of viel dat mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo beste mensen,

Wat een rommelige dag vandaag, nog rommeliger dan ik had voorzien.
Vanochtend bij mijn therapeute geweest en goed gesprek gehad.
Dan door naar mijn werk. Vanuit de verte zag ik al de steigers.
Ja, ja, we zijn nu helemaal ingepakt in de steigers, met een vaal blauw/grijze gaasdoek er om heen.
'k Moest even aan de steigerbouwers vragen hoe ik nu bij de deur kon komen.
We zitten nu dus aardig donker en hoe lang dat gaat duren? Ik denk een maand, misschien twee.
Gevelreining en renovatie, de herrie zal niet van de poes zijn.
Na het werk nog de apotheek gebeld. Recept was nog niet aangekomen. Thuis eerst geluncht.
En maar weer gaan bellen. Nee, het was er nog niet. Dan maar de GR bellen.
Heeft wat geduurd, maar uiteindelijk werd ik gebeld dat het recept gefaxt was.
Dan eindelijk naar de apotheek kunnen gaan en nu zit ik eventjes hier, want moet zo gaan eten en me dan opfrissen, omkleden en klaarmaken om naar koor te gaan.
Middagrust is er ingeschoten. Ik hoop maar dat ik het trek, want bij een optreden kunnen we het niet maken om te gaan zitten tussen de bedrijven door (al mag het wel, hoor).

Ik heb niks gelezen.

An, ik hoop dat alles goed gaat.

Albertina, ik hoop dat je nu wel jezelf op de eerste plaats gaat zetten.

Marieke, ik hoop dat je het nu wel gaat redden.

Alle anderen, jullie groet ik ook.

Mensen, wat is nuchterheid belangrijk en wat maakt de drank toch veel kapot.

Hou het lekker droog vandaag, buiten is het al nat genoeg.

Misschien kom ik vanavond nog lezen. Dat hangt mede van jullie productie af. Soms is het gewoon te veel om te gaan lezen.

:heart: :heart: :heart::sun: :sun: :sun::rose: :rose: :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

website van Gertjan: http://www.scholte-albers.nl/
Je moet er van houden. Ben benieuwd wat je van zijn wijze van schilderen vindt Plus.

Lapland was erg mooi. We zaten overigens in Fins Lapland boven de poolgrens. Het verwonderde ons dat itt Noorwegen hier nog steeds bomen stonden. Ze werden wel kleiner, maar toch. Af en toe erg veel last van muggen, maar als je je daarop instelt, valt het wel mee. Ze hadden daar goede antimugcreme.

Kirky: Geweldig joh. Dag 1 zit erop. Viel het mee?

Plus: succes met het gesprek met je dochter morgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plus: ja zo ging dat vroeger en DAARom loopt de halve wereld verslaafd rond en DAARom ben ik nu aan het vechten tegen die rotzooi. Ik was dertien en ik kreeg van mijn ouders een sigbaret aangeboden op een receptie b.v. Belachelijk gewoon. Heb nu twee ouders gesproken, maar ik ben er gewoon kapot van.
Wij zitten hier te schrijven, maar er wordt gezopen, zoveel dat we het niet eens weten.
Ik ben ook in strijd met mijn man. Ik moet niet overdrijven bla bla bla.
Straks nog een ouder bezoeken en dan stop ik ermee. Ze zoeken het allemaal maar uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo
Ik heb een stap gezet, ik heb er helemaal kriebels van in mn buik.
Ik heb me opgegeven voor een proefles buikdansen !!! Ik hoop snel te horen wanneer dat is........Ik wil echt al zooooo lang leren buikdansen, is echt een wens wat ik al jaren koester. Dus een verjaardagskadootje voor mezelf.
Goed voor mn lijf ook !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even gevochten met Office 2007. Bouwstenen maken. Ik weet niet of ik het ooit nodig zal hebben. Afijn het zit erop, dus als ik het nodig heb kan ik het zoeken.

Kirky, hoeveel kilometer is dat heen en weer?

Buikdansen Woman, wat leuk. Ik zou zo graag de Argentijnse tango leren dansen, maar dan moet je een partner hebben en dank ik laat maar. Flamenco, tapdansen etc. Je hoeft het woord dansen maar te zeggen en mijn lichaam reageert al.
Het blijkt dat buikdansen heel goed is voor het zelfvertrouwen van de vrouw. Ik heb ooit eens moeten doen alsof ik dat kon. Door de muziek, die heel goed was bewoog ik wel aardig, maar de essentie van het buikdansen ontbrak natuurlijk. Het is ook je innerlijk dat buik moet dansen.

An, ik weet niet of het komt doordat wij dat deden. Ik heb daarna tot ver na mijn 20e nooit meer alcohol tot me genomen en gerookt zo al niet. Ik denk juist dat het niet zo slecht was. De volwassenen wisten het niet en als je het eenmaal 2 of 3 feesten had gedaan, dan was de lol er ook af.

Maak je niet helemaal overstuur. It is just a moment, maar je voelt je hardstikke rot op dit moment en ook nog verantwoordelijk en dat ben je natuurlijk in wezen niet echt. In ieder geval niet voor de andere kinderen. Ik zou er na vanavond een punt achter zetten en verder proberen te gaan met waar je was gekomen.
Ik denk aan je
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat jammer Marieke, maar je voelde het zelf al aan dat het niet zuiver was. Je kunt het beter weten als valse hoop hebben. Nou de 'love is in the air'op dit forum is weer even geluwd.

Zo gaat het en je gaat er inderdaad niet dood aan.

Ik ben al zo lang niet verliefd geweest. Het lijkt wel alsof dat uit mijn systeem is gebrand. Misschien wel beter zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat heb ik begrepen. Ik heb mijn visie daarop gegeven Pippi al een paar uur geleden.

Ik vind het heel erg, maar ik denk ook dat je niet moet dramatiseren.

Ik ben van mening dat de ouders die niet gezien hebben waar hun zoon en vrienden mee bezig waren eens goed met hun neus in hun caca geduwd moeten worden.

Ik vind ook dat An goed heeft gereageerd, maar waarschijnlijk ook heel heftig omdat ze zelf weet wat er kan gebeuren.

Het is voor iedereen een goede waarschuwing om goed op te letten waar de kinderen mee bezig zijn, of het nu met alcohol is of met rare spelletjes op MSN of wat dan ook.

De ouders van nu hebben een heel zware taak, zwaarder dan ik heb gehad en ik had het al zwaarder dan mij ouders.

Kleine kinderen kleine problemen. Grote kinderen grote problemen. Het vervelende soms is ook dat je er nooit meer vanaf komt. Een kind heb je voor altijd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, mijn man is nu naar zijn vrienden om te vertellen dat ons huis alcoholvrij gaat worden !!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hij is dus ook geschrokken en ziet nu toch wel in dat het allemaal niet meer zo grappig is.
De tijden zijn echt veranderd. Nee, ik laat niet los Plus. Ik ben verantwoordelijk voor mijn kind.
Zijn vriendjes zijn me net zo dierbaar. De een na de ander is al langs gekomen. Eentje zei net (15 jaar!!) ik ga niet meer zo veel bier drinken want dan groei ik niet goed verder. VIJFTIEN!! Zijn moeder vertelde me dat het joch de wijn van zijn moeder opdrinkt, stiekem. 'maarja' zegt ze 'wat doe je eraan?' 'tja', zeg ik 'die zooi het huis uit'.........

Al met al, hier geen drank in huis en dat komt er ook niet meer. Heel lang niet tenminste.

Woman, buikdansen, wauwwwwwwwwwww...............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, daar ben ik weer eens.

Het leven is geen breiwerk dat je uit kan halen, je kunt alleen verder breien en hopen dat je op een gegeven moment het rommelige stuk niet meer ziet.

Ik heb téveel leuke en lieve mensen hier ontmoet om het forum helemaal los te laten, en niemand heeft ook gezegd dat ik op moet hoepelen. Dat heb ik er zelf van gemaakt, maar ik voelde me gekrenkt en overbodig en nutteloos. Nee nee dit is niet bedoeld om andere meningen uit te lokken en tegengas te vragen, ik wil het bij me zelf houden.

Maar ik wil expliciet Carolien en Tapas bedanken, die op me in zijn blijven praten, en me zijn blijven vertellen, dat wat er ook gebeurd is in het verleden, je altijd een nieuwe start kan maken, als je hart daarvoor openstaat. En als je de stap durft te maken.

En ik lees zoveel mensen die het moeilijk hebben, en die wil ik zo graag een stukje steunen op hun moeilijke weg.

:heart: albertina, die het zo moeilijk heeft en weer helemaal moet terugvechten na dit weekend....

:heart: marieke, die eerlijk is naar zich zelf en nu ook de achterdeurtjes op slot aan het doen is....

:heart: trees, die op vakantie gaat een paar dagen en ook al weken aan het tobben is....

:heart: an, met de enorme schrik van haar zoon die zo ziek was van het gore gif dat alcohol heet ...

mensen ik steek voor jullie speciaal nu een kaarsje aan hier bij mij thuis.

:heart: voor iedereen die het nodig heeft maar nu even niet in mijn gedachten schiet...

en last but not least (ja ik heb héél veel kaarsjes)... voor Pippi met wie ik géén ruzie wil hebben, we zijn collega-moeders en hebben het soms allebei op onze eigen manier moeilijk.

En in het bijzonder Tapas en Caroline die me geholpen hebben met het weer helpen zien van deze inzichten, en de durf te hebben om deze stap te zetten .

Ik ga nu eerst de kaarsjes aansteken voor iedereen die ze nodig heeft..... en voor allen hier die me zo dierbaar zijn geworden in de afgelopen drie jaar :heart:.

Voor wie het nodig heeft, wil ik graag een Pactgenoot zijn voor november-december. Ik ben vastbesloten voor de vierde keer op rij de feestdagen alcoholvrij door te brengen, ook al is het niet altijd makkelijk, dat geef ik eerlijk toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plus: wist je dat er al 9 alcohol polies in Nederland zijn geopend voor kinderen vanaf 13 jaar die met ernstige alcoholvergiftigingen worden opgenomen? dramatiseren???
Ik erger me groen aan blauw aan heel deze onverschillige maatschappij.
Ik dramatiseer niet hoor. Een vriendinnetje van mijn dochter is destijds gestorven, pilletje in de disco.
15 jaar en dood.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees het net nog An. Het is ernstig en ik begrijp je woede en bezorgdheid, maar zelfs 50 poli's gaan dit niet veranderen.

Ik wil hier niet verder op ingaan, omdat wij niet op dezelfde golflengte zitten over dit onderwerp.

Ik denk aan je aan alle kinderen die met dit soort problemen te kampen hebben en morgen kan dat ons kind of kleinkind zijn.

Ik minimiseer het niet, maar heb andere gedachten over de aanpak.

Fijne avond iedereen.

Liefs:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje: hieperdepiep HOERAAA !!!!!!!! Je bent er weer, gelukkig!!! Dit is een enorme stap en ik vond het leuk dat je schreef over het november december pact. Ik heb inmiddels ook al heel wat feestdagen zonder drank doorgebracht, het waren de beste jaren en dit jaar wil ik dat weer meemaken, ik verheug me erop. Samen gaan we ervoor!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ola allemaal, heftige dingen m,et kimderen en alcohol, terugvallen en de moed weer bijeen rapen. Sterkte voor een ieder die dat nodig heeft.

Haha, 1x raden hoe het hondje van mn zus heet...
Latersssss.

Marieke goed dat je steun zoekt. Las Gem haar stukje over dagstructuur. Voor mij erg belangrijk en herkenbaar. Ik denk voor velen van ons. En de nodige rust nemen, moeilijk maar oh zo waar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je An, ik voel me sterk genoeg om de trap op te klimmen weer. Onderaan blijven liggen is ook zowat hè?
Wat een vreselijke toestand met je zoon, ik heb erg met jou maar ook met hem te doen. Mijn zoon is ook 13, dus ik kan me er wel iets bij voorstellen, de schrik, de angst, de woede, de ongerustheid.

Belde de kinderarts vanavond nog dat hij zich zo zorgen maakte? Want dan schrik je je wéér te pletter.

Enne, ik ben je stopmaatje hoor voor november en december.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!

Ik vind het mooi dat je er weer bent Houtje!
Het heeft vaak door mijn hoofd gespeeld.

An, ik vind dat je het heel goed doet. Het heeft te maken met bewustwording,
dat drank (en pillen etc.) niet alleen maar leuk en voor de fun is.
Maar er idd bij misbruik dramatische dingen kunnen gebeuren!
Super dat je man ook eindelijk zover is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...