Trees Geplaatst 3 november 2008 Rapport Share Geplaatst 3 november 2008 Pip Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 3 november 2008 Rapport Share Geplaatst 3 november 2008 An, heel veel sterkte!Je kan het, je doet het hartstikke goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 3 november 2008 Rapport Share Geplaatst 3 november 2008 An: jee dat dit jou nou net moet overkomen, hoe zoekt het leven het uit he?! Ik denk zeker dat verslavingsgevoeligheid in de genen kan zitten, hier nog 1 die het van geen vreemde heeft, maar dan nog is het niet jouw schuld dat jouw kind drinkt! Ik ben blij dat de kinderarts jou belt, in die zin dat er dus verdere begeleiding komt, het is in de kindergeneeskunde een zeer hot item. Ja wat moet je met zo'n kind als er al psychische hulp is, lijkt me een zeer machteloos gevoel, hoe kan je hem bereiken en wat dringt er in zo'n puber door? Ik weet wel dat er speciale 'drankpoliklinieken' voor kinderen bestaan...Hopelijk kan je dit met je man delen, een manier vinden om samen aan de kant te staan die jullie zoon helpt. Heel veel sterkte meid, konden we maar wat meer voor je doen dan virtueel wat meeleven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 3 november 2008 Rapport Share Geplaatst 3 november 2008 Dat van die wortel heb je mooi gezegd Carolien; sommige hartjes en zieltjes hebben nu eenmaal een materiaal waar die wortel wat moeilijker doorheen dringt lijkt het wel, dat komt misschien ook door het eelt erop, of omdat iemand op een moment even niet in staat is om die wortel goed aan te slijpen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Juicy Geplaatst 3 november 2008 Rapport Share Geplaatst 3 november 2008 Goedemorgen allemaal,Even melden dat het nog steeds goed gaat hier. De internetbehandeling is begonnen en ik moet zeggen, dat ik het redelijk makkelijk vind om droog te staan. Ik lees veel mee hier en pik heel veel goede tips van jullie op. Ik vind het alleen wat moeilijk om op het juiste moment te reageren op wat hier geschreven wordt. Soms zie ik iets waarvan ik denk, ja, zo denk ik er over, maar dan is die discussie al lang weer voorbij. Denk alsjeblieft niet, dat als ik niets laat horen, dat ik het forum niet meer nodig heb of dat ik terugval, dat is absoluut niet zo. De verhalen hier houden me goed bij de les. Ik ben ook een lijstje aan het maken van allerlei kwaaltjes die zonder drank verdwenen zijn. Het is me wel duidelijk dat je de narigheid gauw vergeet als het weer goed gaat en ik wil dat lijstje bij de hand houden, om er regelmatig naar te kijken, zodat ik weet hoeveel goeds niet drinken brengt.Veel sterkte aan allen die nu met heftige problemen zitten en ik hoop dat de zon weer gauw gaat schijnen voor jullie. Vandaag drink ik in ieder geval niet.Liefs, Juicy. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 3 november 2008 Rapport Share Geplaatst 3 november 2008 Juicy, dat klinkt goed!Dingen waarvan je denkt: 'ja zo denk ik erover', en waar je ook wat van wil zeggen, blijven geldig hoor, ook als er al tig onderwerpen achteraan komen, in die gevallen mag ergens op terugkomen heel zinvol en mosterd na de maaltijd heel erg welkom zijn, dus voel je ook in het delen van je gedachten net zo vrij als je nu van de drank bent Maar ook in perioden dat je het even bij lezen laat, blijft het fijn om van jou te kunnen lezen dat het goed gaat, en dat al ruim een maand zo te zien, super en ook een :rose:netje voor jou! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Juicy Geplaatst 3 november 2008 Rapport Share Geplaatst 3 november 2008 Kaia,Dank je voor je berichtje. Ik merk aan mezelf dat ik net als anderen die dat al eerder hier schreven, dat ik me nog erg de 'nieuweling' voel. Dat ligt aan mij, weet ik. Ik ben van nature vrij gereserveerd. Maar als ik dan zo'n berichtje van jou krijg, dan voel ik me weer zekerder om toch gewoon in te haken.En om dan maar meteen een van mijn gedachten hier neer te zetten: ik denk bij een heleboel conflicten, ja, mensen maken fouten en niet omdat ze nou zo nodig iemand willen kwetsen, of dat iemand in een conflict ergens schuld aan is. Het is zoals het is, wat gebeurd is, is gebeurd. Accepteer het maar en ga verder met je leven. Zo denk ik nu over mijn jeugd, de drama's waarbij ik weinig steun ondervond, dat was moeilijk, maar het maakt het leven voor mij veel lichter. Daar heb ik lang over gedaan, ben nou eenmaal erg hardleers, maar nu pas voel ik me helemaal opbloeien. Beter laat dan nooit!Voor de duidelijkheid, ik val niemand aan of zeg hoe ze moeten leven, ik beschrijf wat voor mij werkt. Liefs, Juicy. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 3 november 2008 Rapport Share Geplaatst 3 november 2008 Juicy: dikke pluim voor jou. (je kan ook altijd op een later moment reageren op een bepaalde uitspraak. Want we zitten nu eenmaal niet heel de dag op het forum. Dus gewoon doen.)Pippi: je leeft mee, maar je kan ook heel erg goed inleven. Dat is voor mij een voordeel, maar voor jezelf te zwaar op een gegeven moment. Je hebt me in ieder geval weer een inzicht gegeven waar ik wat mee kan. Dus je hebt wel iemand geholpen, en nu hoop ik dat je wat rust kan vinden, want je hebt zelf ook een druk gezin. Bedankt.Iedereen bedankt voor het meedenken en meeleven. Langzaam ben ik aan het kalmeren.(heb trouwens nog steeds die stank van die drank gisteravond in mijn neus!!! walg walg).Heb net een gesprekje met mijn zoon gehad. Heel die club vrienden was niet op school vandaag!!!!!!!En iedereen is boos op mij en mijn zoon omdat ik die ouders gisteravond heb gebeld. Al die kinderen hebben nu op hun sodemieter gehad.Mijn zoon 'zegt' dat dit de eerste keer was en dat hij het niet meer gaat doen. Het klonk oprecht en is wel geschrokken van de eerste hulp vannacht.Mijn november december pact, waar ik zo enthousiast over begon gaat nu wel op een vervelende manier waarheid worden. Ik heb met mijn man afgesproken dat hier heeeeeeeel lang geen drank in huis komt. In ieder geval de komende maanden. Dus feestmaanden zonder drank, zalig. Ik vind het dus geweldig.Vandaag kan ik niet werken en dat is niet best want ik moet zoveel.Toch wil ik mezelf even pauze gunnen.Ik wens van harte dat het jullie ook allemaal gaat lukken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 3 november 2008 Rapport Share Geplaatst 3 november 2008 Juicy, dat is mooi, dat je het verleden kan laten waar is het en in het nu kan zijn, en kijk jou eens bloeien An fijn dat je met je man een deal hebt kunnen sluiten en je jezelf vandaag die pauze gunt, het is nu even zo, op naar betere tijden :light: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 3 november 2008 Rapport Share Geplaatst 3 november 2008 Zéér herkenbaar Geer! Behalve dan dat ik niet om 12 uur mijn bed nog eens uitkwam.Men heeft mij wel veelvuldig laten liggen tijdens het ontbijt. Omdat ik niet wakker was te krijgen Ik schaam me dood als ik daaraan terug denk!An, ik ben hartstikke blij dat jullie nu eÃndelijk de drank het huis uitwerken!Goed dat je zoon zo is geschrokken...Sterkte meid!Ik zat te twijfelen tussen harlopen en slapen.Voel me niet fit genoeg. Ga even een middagdut doen.Vanavond wil ik fit zijn, dan hebben we 10-minutengesprekkenop school.Gooi dus even mijn schema in de war Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 3 november 2008 Rapport Share Geplaatst 3 november 2008 Nee Geer ik heb niet in beschonken toestand gebeld.Dat zou ik nooit doen.De 1e stap is weer gezet, naar de HA gweest, ik word doorverwezen voor hulp. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 3 november 2008 Rapport Share Geplaatst 3 november 2008 quote: Originally posted by: marjoIk zat te twijfelen tussen harlopen en slapen. Het 1 geeft energie en het andere wél Nou bezige bijtjes, ik ga ook wat anders doen, zit helemaal te genieten van de meesjes hier die binnen een kwartier nadat ik ze had opgehangen de zaden op mijn balkon 10 hoog ontdekten! Daar word ik nou gelukkig van Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 3 november 2008 Rapport Share Geplaatst 3 november 2008 Heel goed ende mooi zo Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 3 november 2008 Rapport Share Geplaatst 3 november 2008 Dat laat ik me geen 2 x zeggen, buig maar vast voorover, hier komt ie: @@@@@@@@@@! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vogel Geplaatst 3 november 2008 Rapport Share Geplaatst 3 november 2008 Albertina,Wat goed dat je doorgezet hebt en hulp krijgt. Hoe voelt dat nu? Geeft het wat rust? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vogel Geplaatst 3 november 2008 Rapport Share Geplaatst 3 november 2008 oeps Kaia, zulke vragen dus maar niet stellen................... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 3 november 2008 Rapport Share Geplaatst 3 november 2008 Ja ik ben blij dat ik stappen heb ondernomen.Of het rust geeft dat weet ik nog niet.Het is wel prettig om je hart te luchten.Ook de reacties hier doen me echt goed.De posting van Carolien vanmorgen is heel erg waar.Soms komt men pas tot inzicht als men helemaalop zichzelf is aangewezen.Gelukig kan ik nog een beroep doen op wat mensen.Maar het feit je het zelf moet doen blijft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 3 november 2008 Rapport Share Geplaatst 3 november 2008 Geeft niets Geer.Vragen staat vrij.Waarschijnlijk deze week al.Als het iets langer duurt heb ik eerst nog een gesprek met de HA.Om de vinger aan de pols te houden zeg maar.was een erg raar typefoutje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 3 november 2008 Rapport Share Geplaatst 3 november 2008 Goed zo Tina, ik ben blij voor je !!!Soms heb je gewoon hulp nodig, en die ga je nu krijgen, gelukkig maar !!Een mens kan niet altijd alles maar alleen !!An goed zeg dat je voet bij stuk houdt de komende maanden !! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 3 november 2008 Rapport Share Geplaatst 3 november 2008 Morgen komt er iemand langs van het forum, ik kijk er erg naar uit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 3 november 2008 Rapport Share Geplaatst 3 november 2008 Ik wil jullie allemaal bedanken voor de support.Het heeft mij goed gedaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 3 november 2008 Rapport Share Geplaatst 3 november 2008 Albertina: We blijven ook maar aansukkelen he. Ik heb vanmiddag ff geslapen maar voel me echt brak, brrrr... Terug naar af. Nul. Even niet teveel nadenken en ik ga maar wat doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plusjamais Geplaatst 3 november 2008 Rapport Share Geplaatst 3 november 2008 GIng ik vanmiddag naar de tandarts (voor de eerste keer naar een nieuwe) hebben ze een heel verkeerde planning gemaakt. De goede man was er niet eens, maar ze hadden toch naar iedereen een briefje gestuurd zeiden ze. Naar mij niet dus, maar ik stond toch gepland op aanstaande woensdag. Nee dus, want woensdag is en blijft de dag van mijn kleinkind.Afijn, ik heb nu een afspraak voor later, maar voor mij is dit toch altijd weer pijnlijk. Mijn man was namelijk kaakchirurg en tandarts en ik krijg er toch altijd nog een triest gevoel bij. Ik heb gisteren niet meer gelezen wat er allemaal is gebeurd, maar An ik heb het wel min of meer begrepen. Ik vind wel dat de media op dit moment wel heel veel aandacht besteden aan kinderen en jongeren met alcohol. Verboden waar trekt altijd natuurlijk.Ik weet nog wel dat wij als kinderen tijdens grote bruiloften en partijen onder de tafel de restjes advocaat, jenever en weet ik allemaal opdronken. De jongens vooral probeerden buiten gestolen sigaren en sigaretten uit. Ik denk dat je dat allemaal als kind moet doormaken.Ik begrijp wel dat jij je heel erg ongerust daarover maakt. Je hebt groot gelijk gehad de ouders ook op te bellen. Har, ga zo verder en begeef je onder de mensen. Je analyseert het goed wat er allemaal is gebeurd.Juicy, fijn dat je met de internetbehandeling bent begonnen. Ik reageer ook vaak later of niet, omdat ik ook niet altijd de discussies helemaal kan volgen.Trees, ik weet wanneer je bent ingelogd en dat vind ik ook heel sympathiek. Ik wens je heel fijne dagen toe in Center Parks.Albertina, ik begrijp het wel dat je vader niet erg enthousiast reageerde, maar dat was inderdaad schrik en verdriet. Ouders reageren niet altijd handig, maar ik weet zeker dat hij blij is dat je hem hebt gebeld.Ouders voelen het toch als er ergens iets mis is. Caro heeft gelijk als ze zegt dat je het toch zelf moet doen, maar ik vind wel dat wij hier veel steun vinden om verder te gaan en volgens mij mag dat. Een mens mag hulp vragen en aannemen en nodig hebben denk ik. Natuurlijk moet je op een gegeven moment zelf weten hoe je de problemen op gaat lossen, maar dan heb je wel even op de kruk mogen en kunnen leunen.Dank je Tapas. Zo wil ik het eigenlijk ook, eindelijk die oude koeien laten rusten. Ik heb het net als sommige tennisers wel eens doen een spiekbriefje gemaakt wat ik morgenochtend nog eens door ga lezen. Ik moest vanmiddag nog een training gaan geven tot tegen 7 uur, maar ik heb deze afgezegd omdat ik me zo moe voel en hoofdpijn heb. De spanning denk ik. Ik wil me 100% geven als ik les geef en dat kan ik vanmiddag echt niet. Meestal kan ik privé wel van zakelijk scheiden, maar ik heb er vanmiddag moeite mee. Het begint hier al heel donker te worden. Kaarsjes aan. Een extra kaarsje voor iedereen die het vandaag moeilijk heeft en nog wat werken.Liefs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 3 november 2008 Rapport Share Geplaatst 3 november 2008 Zo toch nog een beetje in huis gerommeld.Zit nu al in mijn warmste badjas op de bank.Net nog even mijn vakantie foto"s bekeken,ik realiseer mij wel dat ik toch een prachtige reis heb gemaakt.Oei tandarts ook niet mijn hobby,doet me herinneren dat ik een afspraak moet maken.Gaat het gesprek nu definitief door morgen Plus? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vogel Geplaatst 3 november 2008 Rapport Share Geplaatst 3 november 2008 Ik vind het altijd moeilijk zomaar iets over mezelf te vertellen. Vooruit: een poging.Ik heb een heel goed weekend gehad. Het feit dat ik ben gaan minderen met drinken hebben we gevierd door nog een schilderij aan te schaffen van Gert Jan Scholte Albers. We hebben nu drie schilderijen van hem. Heerlijk om naar te kijken. Het verveelt ons niet. Verder bezig geweest een fotoalbum in elkaar te zetten van onze vakantie in Lapland. Leuk om te doen.Kortom, ik verveel me geen moment en voel me goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden