Spring naar bijdragen

donderdag 6 november 2008


Mai

Aanbevolen berichten

Adam, even rustig ademen. Ga maar een beeje in de natuur wandelen en laat het vandaag los.
Het zit niet op een dag!
Enne, ik zou er niet op gaan drinken, dan zit je zeker onder je niveau!
Waarom heb ik geen niveau? Ik blink in niets echt uit!

Jammer is dat!

Take Care Adam!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 129
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Soothe, als je iemand in de lach laat schieten moet je dag goed zijn. Dankjewel.

Nee, ik ben nog steeds in studie voor domina. Wel kom ik veel tegenstrijdigheden tegen in het geloof en de werkelijkheid. Voor God is er altijd wel een uitweg. Voor iedereen die kapot gaat, staat er: ach ja, het was God's wil. Hij heeft het zo met je bedoeld.
Maar verder is het wel een mooie studie, omdat het veel met geschiedenis te maken heeft, en dat interesseert me.

Je hebt gelijk, ga wat doen. Feit is dat ik werkelijk denk: wat nu? Waar zal ik nu weer mijn tanden in zetten? Maar de raad die ik gisteren kreeg was goed: misschien moet ik niks doen.

Hoop dat alles met jou goed gaat. (En dat geldt natuurlijk voor een ieder.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Adam,

ik zou bijna zeggen, ik heb met je te doen.
Tjaa de maatschappij is wat reintegratieprocessen, ziektewet en dies meer zei,
nogal wat veranderd.
Je hebt gelukkig te tijd gehad om maanden lang "bij te komen" van het stoppen met drinken.
En toch klopt dan weer het echte leven aan de deur.
Zoals ik al eerder heb geschreven zijn de mensen die buiten dit nieuwe systeem
tijdelijk of geheel arbeidsongeschikt zijn geworden, beter af.
Dan bedoel ik niet dat het fijn of goed is dat ze ziek zijn of tijdelijk niet kunnen werken.
Dat is natuurlijk een zware straf, lijkt mij.
Maar nu is het toch echt zo dat mensen, ziek of niet ziek, lichamelijk of geestelijk aan
de bak moeten.
Ja en dan komt er ook nog een niveau om de hoek kijken, wonder dat daar rekening mee
wordt gehouden.
Good for you!!!
Ik gun je van harte dat je de ondersteuning zult krijgen die je nodig hebt.
En nee mijn schrijven is niet verbitterd, het is zoals het is.
Het systeem is verknipt, zo zie ik het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Groet mensen, ik ga wat doen. Ik heb zoveel achterstand in alles. Het lijkt of ik doordraai.
Heel de dag achter het scherm gekluisterd zitten, is voor MIJ niet de oplossing.
Vaar allen wel.
Een droge dag is een gewonnen dag! Hier ook "redenen" genoeg om en fles open te rukken, maar ik doe het vandaag niet!
Wie doet er mee! Allemaal!! Een strak plan.

Groet. B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Caro,

dat ben ik roerend met je eens.
Ik ben zelf ook blij dat ik werk heb en normaliter gesproken ook
heel erg goed in staat ben om te werken.
Heb dat ook mijn hele leven gedaan.
Maar nu ben ik even buiten gebruik en ik moet /@$&^dorie een hele strijd leveren
om dat te bewijzen.
Daar word ik boos en verdrietig van.
Ik heb nu tot op mijn 51e jaar nog nooit van mijn leven een uitkering gehad.
Altijd en altijd gewerkt ook ver onder mijn niveau, dat was na mijn echtscheiding.
Op mijn eigen houtje heb ik alles weer opgebouwd, zowel maatschappelijk en sociaal.
Ach boosheid is misschien wel eens een goed gevoel voor mij.
Ik tik hier bijna de toetsen door mij compu heen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En gelukkig weet ik dat af en toe een uitglijder qua drinken absoluut niets oplost.
Ik heb het gedaan dat uitglijden, helaas een paar keer dit jaar.
Ziek zijn, geen baan hebben, geen geld hebben, ongelukkig zijn, eenzaam zijn,
depressief zijn, niets is een reden om te drinken.
Het is mij gebeurd, gedane zaken nemen geen keer, wat ik wel kan doen
is mij elke dag weer voornemen niet te drinken.
Dankbaar zijn dat ik niets heb verloren, dat ik alles nog heb zowel materieel als
emotioneel.
Gelukkig daar ben ik echt ziels dankbaar voor.
Maar toch vind ik dat ik ook het recht heb om beter te worden.
En niet, zoals bijna het hele afgelopen jaar, al mijn energie alleen maar in mijn werk
te steken.
Niets meer kunnen als ik vrij was, echt niets meer.
Die tijd wil ik niet meer terug, zal ook niet gebeuren, maar één ding weet ik zeker.
Als ik niet zo mijn verdomde best zou moeten doen om te bewijzen dat ik echt even niet meer
kan, zou dat een heel stuk makkelijker zijn.
Het zou een groot stuk onrust wegnemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi!!

Weer knoeperhard gewerkt. Het achterhuis schoongemaakt.
Ragebollen, vegen, soppen... Wat een heerlijk werk!
Verstand op nul en raggen maar.. Én heen en weer gefietst!
Moet nu thuis nog wat, maar had mezelf ook ten doel gesteld
om te gaan hardlopen. Nou dat moet dan maar. Even mijn sportBH
in de droger gooien....
Ik ga gewoon, kan mij het schelen! Vanavond weer lekker uitgeteld!
ën tralala geen tijd om negatief te denken :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Geer, je neemt nu de tijd om te groeien!
Da's de moeite waard!
Aan de ene kant "nee" leren zeggen...
En "ja" tegen jezelf!

Tina, zet 'm op meisje!
En maak een keus!
Succes! :present:

Pip, Pip eerst!
Yep! Moeilijk, maar kijk waar je al bent!
Een blik over de schouder...

Ik ga wat doen, stofzuigen... Blèèh! :P
Dan móet ik hardlopen... Blèè`h! :o
Kom ik straks melden hoe het is bevallen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo hier Jozef.

Ik doe een zo kort mogelijk verhaal, maar wil graag aan jullie vragen om (wie zich erin herkent ) mij
een persoonlijke mail te sturen. En als dat niet kan, via de dagdraad te antwoorden, dan lees ik het morgen of in het weekend na, want ik ben al weer wat meer thuis en kan dus mijn mail checken.

Ik ben door omstandigheden ( te lang verhaal) twee weken terug in een psychose geraakt en heb drie dagen op de isoleercel gezeten (gelegen) en ben nu op de PAAZ-afdeling. Ik was toen, die dag (vrijdag 24 oktober) al 6 a 7 weken aan de refusal en dus ook van de alcohol af.
Tegelijkertijd slik ik al sinds de zomer efexor (ipv daarvoor paroxetine) tegen angst en paniekstoornissen. Doordat ik van de alcohol af ben (is nog steeds mijn verhaal) kon de efexor pas gaan werken en dat deed het dus ook voor ongeveer drie tot 5 weken. Ik begon dat ongeveer begin oktober te merken dat ik me steeds beter ging voelen. Door andere omstandigheden enz. enz. ben ik dus in een psychose belandt. De medicatie is daar sterk mede de oorzaak van.

Nu hoor ik meerdere verhalen:
1. ben ik nou mede door de (bij)werking van de refusal in die pscychose gekomen enz. enz.....
of

2. ben ik nou mede door de (bij)werking van de efexor in die psychose gekomen.

Wie van jullie heeft hier ervaring mee, zodat ik dat mee kan nemen in de behandeling die met mij gestart is. Overigens was ik voor die tijd al een tijd op het forum en de dagdraad en ik heb nog nooit iets gelezen over dat iemand in een psychose is beland door deze middelen dus ik ben erg benieuwd naar specifieke ervaringen hiermee. Graag reakties en de groeten aan allen en ik hoop snel reacties te lezen

groet Jozef.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Vanochtend weer eens lekker gewerkt. Ik heb excuses aanvaard (ja, haar zenuwen zorgden voor een negatieve toonzetting) en 't is allemaal weer goed.
Wel heel veel stof op het werk. Mijn collega heeft de schoonmaakploeg voor maandag afgebeld en afgesproken om daarna een extra beurt te geven. Het stof dringt werkelijk overal tussen. Overal ligt een laagje rode terracotta lijkt wel.
Op de weg naar huis heb ik maar meteen boodschappen gedaan voor maandag, want maandag moet ik wat vroeger op mijn werk zijn.
Zover mijn werkdag en ook werkweek, want voor mij is het weekeinde weer begonnen.

Zo dadelijk ga ik nog even brood enzo kopen en daarna stofzuigen en vegen. Dan is de dag weer voorbij.

De nieuwe forumleden heet ik hartelijk welkom.
Wees geduldig (heel moeilijk voor alkies), lees goed hoe mensen hun dagen nu besteden nu ze niet meer (veel) drinken. Je vindt hier de ervaringen van dagelijkse alcoholisten, van tijdstipgebonden alcoholisten en van bingedrinkers (die drinken zich eens in de zoveel tijd lam).
Er zijn mensen die in hun prille puberteit zijn gaan drinken en er zijn er die door problemen zijn gaan drinken, er zijn er die rond hun overgang de mist zijn ingegaan (ikke) en even een sprintje hebben getrokken van normaal drankgebruik naar excessief drankgebruik.
Lees mee en kijk hoe wij (ik) ons leven een nuchtere draai kunnen geven.
Niemand kan zeggen hoe je moet stoppen met drinken, want dat is iets wat je zelf moet doen, maar je kunt hier wel veel ervaringen lezen en daaruit dingen plukken die je kunnen helpen daarbij.
Ook is het nuttig bij het stoppen om professionele hulp te zoeken en te aanvaarden.
Ik ben iig blij dat ik niet meer dag en nacht bezig ben met drank zorgvuldig verspreid over de verschillende winkels te halen, lege flessen te verbergen en naar de diverse glasbakken te brengen (je kunt toch niet voor je goed fatsoen elke dag drie lege flessen in dezelfde container kiepen). Ook blij dat ik niet meer hoef te vrezen of ik wel genoeg voorraad in huis heb enz.... Mijn leven is een stuk rustiger nu ik niet meer drink. En wat nog mooier is, is dat ik nu kan werken aan wat er werkelijk schort in mijn leven. Met drank verdoof je dat alleen maar, maakt het dikwijls nog erger, je zuipt je geld op, je relatie loopt ernstige schade op, je vergalt de jeugd van je kinderen die enerzijds walgen en zich voor je schamen van je en anderzijds heel bezorgd zijn.
Drank maakt echt meer kapot dan je lief is. En daar kun je ook nog aan toevoegen dat je juist met de drank de mensen schaadt/kwetst waarvan je het meeste houdt.

Genoeg gepreekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen,

Het is niet mijn bedoeling om te klagen.
Ik heb het goed en het onbreekt mij aan niets.
Wat ik enkel heb geprobeerd is duidelijk te maken wat er in
mij omgaat.
Ik heb steeds geprobeerd niet op te geven en gedacht het wel
te kunnen redden.
Helaas is mij dat niet gelukt.
ik zal verder niet meer schrijven over uitkeringen enz.
Daar is het mij ook helemaal niet om te doen.
Jammer dat ik dat misschien zo heb doen voorkomen.
Helaas lukt mij niet duidelijk te maken wat ik bedoel.
Geeft nix, ik ben blij dat jullie nog steeds regaeren,
ondanks al mijn epistels.

Zo ik heb net een wandeling gemaakt boodschappen gedaan en
krijg vanavond iemand te eten.
Wordt hutspot met speklapjes.
Nu ga ik de keuken in.

Liefs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het beviel goed! :)
Waarom? Omdat het écht iets van míj is..
Werken ook en fietsen ook, maar van hardlopen
krijg ik een kick! :D

Tina! Je zeurt niet!!!!
Waarom zou je ophouden met dat te schrijven?
Blijkbaar moet je het kwijt.
Wat voor sh$t ik hier wel niet heb gedropt!
Nou én! Daardoor kan ik zned wel andersom denken nu.
En dat was het streven... ;)
Ik snap het best dat je je zo voelt.

Nou An, dan doe je nu maar weer even rustig an.. :present:

BTW Klaas heeft gezogen hoor.
Het is z'n "vrije" dag...
Nog een paar maanden, dan istie van die dubbele baan af!
Heb er zó'n zin in ;)

Nou toedeloe! Douchen hier... snif snif!

Oja, Jozef!
Helaas kan ik je niet helpen.
Ik heb ook wel eens paroxetine en refusal gelijktijdig geslikt...
Nix aan de hand. Nu alleen nog efexor.
Sterkte en succes! Ik hoop dat je ergens een antwoord vind!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jozef, ik ben helemaal geen medicijndeskundige dus daarin kan ik je niet helpen. Dat kun je toch ook aan je arts vragen? Wel lijkt het me een vreselijke toestand waar je in bent beland. Een psychose lijkt me nogal niet niks. Ik wens je uit alle macht veel sterkte en hoop voor jou, dat je snel weer "losgelaten" wordt. Mag je op een PAAZ-afdeling niet zo vaak aan de pc?
Mijn vraag is, waarom je denkt dat je psychose van de medicijnen komt. Misschien was je wel gewoon over je toeren en draaide je door. Een interne oorzaak dus, kortsluiting!


Tina, niemand zegt dat jij zeurt. Je hebt het gewoon moeilijk. En voor jou hoop ik ook dat je een oplossing vindt. Mij lijkt: als de bliksem gaan solliciteren op een andere baan. Misschien ben je wel geschapen voor chauffeur op een dierenambulance, of ruimtepilote, of glazenwasser op hoge gebouwen. Ik maak er een grapje van, maar je begrijpt me vast wel. Doe eens een interessetest op internet, ga naar het plaatselijke CWI, verzet je hoofd!
Mijn moeder behaalde op haar 65ste onder andere haar vliegbrevet. Iedereen zei dat ze knettergek was, en dat was ze ook, maar ze was wel gelukkig toen ze eindelijk begreep dat je moet doen wat je wil. En als je iets wil ligt er veel meer in je vermogen dan je eerst dacht.

Als we maar nuchter blijven. Nuchter gaat het beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi jozef,
van refusal kan je in het begin een beetje moe zijn, maar niet in een psychose raken.
succes ermee.... knap dat je het doorzet.

Ik net terug van lunch met moeder en tante, komt niet vaak voor, wel heel gezellig.
zij allebei 2 wijntjes en ik niets.
heb het niet gemist.
ben nu ook blij dat ik het niet heb gedaan (kon ook niet door refusal) want nu heb ik nog energie om van alles te doen, dochter zo van tennis halen etc.
stom he, hoe blij je kan zijn als je er mee stopt.
en hoe groot de valkuil als je weer begint..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb eens ergens iets gelezen. Ik beschrijf het even in mn eigen woorden:
Als je maag gewend is aan drie flessen wijn per avond, komt dat doordat de maagsappen zich 'schrap' zetten om die enorme aanval van alcohol te kunnen verwerken. (zodat je niet gaat kotsen enzo)
Als je dan een keer 1 glas wil drinken ipv 3 flessen, gaan na dat ene glas alle maagsappen al in de 'schrappe' houding staan om de rest van de aanval op te vangen. Als de rest dus niet komt, hebben je maagsappen zoiets van Oi waar blijft de rest, we zijn er klaar voor. En daar komt het door dat je remblokjes stuk zijn !!!! En de eerste laat staan !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

echt serieus woman?
ik heb dat doggydance nog nooit in het echt gezien.
lijkt me zo geestig!

ik hou het op het boek van allen car.
alcohol ontpant je niet, maar verdooft je.
na een drukke dag neem ik vaak een glas wijn om even te ontspannen.
maar dat is feitelijk gewoon nep.
en ik ga 's avonds lopen snaaien, dingen die ik normaal nooit zou nemen.
dus beter zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jozef, fijn dat je fijn gaat. Behalve de psychose dan.
Ik herinner me je nog!!! :)

Jozef, ik slik geen AD, ook geen Refusal, maar ga eens Googelen! Ik klik efexor (spatie) psychose in, en krijg een schat aan info!! Alles over psychoses!! Doe er je deugd mee!

Groet, en niet meer "gek" doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ziet er vrolijk uit Woman.
Goed jou ook weer eens te lezen lianne.

Zo gekookt, wellicht voor een weeshuis,
het houdt me van de straat.

Na maanden de klassieke muziek weer eens opgezet.
Voor de liefhebber,
Inessa Calante, "Encore"
Mijn mooiste nummer:
Rachmaninov Vocalise op 34.
Prachtig!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...