An Geplaatst 10 november 2008 Rapport Share Geplaatst 10 november 2008 Tja, Vandaag was ik ook niet zo in topvorm was behoorlijk misselijk, had gisteravond een liter ijs op volgens mij wat teveel. Hopelijk vallen de bonbons beter.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
salty Geplaatst 10 november 2008 Rapport Share Geplaatst 10 november 2008 Samenvatting: Salty is gestopt met roken en kijkt naar de snor van Soothe en in de baard van Kirky hangt drop. Slof d'r stem was niet verdraaid en Vie krijgt de zenuwen. Anna lijkt op geen meter op haar zus, maar heeft wel wat anders te doen. Pippi zet de boel op stelten en Plus is aan het breien. Marjo krijgt geen kans om te janken en Wingchum zorgt voor goede uitleg. Kirky vindt het heerlijk om 18 km te fietsen en Anna kan haar buskaart nauwelijks betalen. Water eet zich een bult aan koekjes. Zoiets Marjo aanpassing: Blacky ligt te snurken en Tina zit te proosten Jeetje zeg........Denk dat ik me hier wel thuis ga volen al moet ik zeggen niet iedere avond zoveel tijd op het forom kan gaan besteden!!Goeie tips en een dosis humor, moet kunnen!!En idd al 4 maanden rookvrij dus stoppen met alcohol zal ook wel lukken!!Groetjes Salty. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 10 november 2008 Rapport Share Geplaatst 10 november 2008 ik kan al dat lachen nog niet aan:DGa mijn bed opzoeken.Slaap lekker voor straks allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 10 november 2008 Rapport Share Geplaatst 10 november 2008 Tina: ja, shockeffect, moet je ff van bij komen... slaap lekker, als je je bed kan vinden tenminste. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 10 november 2008 Rapport Share Geplaatst 10 november 2008 Zo! Nog na grinnikend de hond uitgelaten...Nou heb ik wel de clou van bonnie's lever gemist..jammer!An, ik vond je samenvatting meesterlijk en zeer waardevol voor het forum! Wat een avond! Uniek! lekker veel positieve energie opgedaan.Dan bewaar ik nog een stukje voor morgen..Lagn tijdens het hardlopen En... de chocola is niet eens opgekomen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 10 november 2008 Rapport Share Geplaatst 10 november 2008 ....en dat allemaal in 'nuchtere' toestand...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 10 november 2008 Rapport Share Geplaatst 10 november 2008 Truste Kirky: ik ga met je mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 10 november 2008 Rapport Share Geplaatst 10 november 2008 Ik ook!welterusten allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 10 november 2008 Rapport Share Geplaatst 10 november 2008 Morgen is't weer feest!Dan hebben we weer een paar belangrijke mijlpalers! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 10 november 2008 Rapport Share Geplaatst 10 november 2008 BamBam,Ben je al terug in NL of zit je nog in het hoge, donkere, koude noorden?Blacky,Ik hoop dat je vandaag bij je psych en/of arts terecht kon i.v.m. je AD. Of dat je een afspraak hebt voor morgen.De neveneffecten van plotseling stoppen met AD zijn niet voor de poes.Veel sterkte Houtje,Ik heb het niet alleen binnen, maar ook buiten droog gehouden. Mag wel een wonder heten dat het iedere keer dat ik naar buiten stopte met regenen.Weegschaal,Heel goed de eerste week! Ja, de eerste weken krijg je allerlei afkickverschijnselen. De een heeft er meer last van dan de ander.Wat veel voorkomt, zijn griepachtige symptomen, slecht slapen of juist veel slapen, moeheid, zware benen, drankdromen. Voordeel is dat dit allemaal van voorbijgaande aard is. Voor je herstel is het ook goed om Thiamine 50mg te gaan slikken, 1 tot 3 tabletten per dag, al naargelang van hoeveel je dronk en hoe lang je dat al deed. Alle alcoholisten hebben nl. een nijpend gebrek aan vitamine B1. Ga voor een recept langs bij je huisarts of verslavingsarts. Meestal dien je ze te slikken tot een jaar nadat je helemaal gestopt bent met drinken. Je hersenen hebben grote behoefte aan vitamine B1.Har,Heel goed om te gaan werken aan de oorzaak van je depressiviteit. Het is wel heel hard werken en het doet soms verrekte veel pijn, maar dan gaan er weer stukjes op hun plaats vallen. Ik ben nu al 9 maanden bezig met gesprekstherapie en sta op de wachtlijst voor schematische psychotherapie.Marjo,Energie over: rust inbouwen. Energie tekort: verplicht jezelf tot een paar activiteiten.Albertina,Stien,Sorry, ik heb het niet bij sapjes gehouden. Ik heb koffie gedronken en tonic.En verstand zegt mij niks meer. Ik wil eerst leren met gevoel en gedachten om te gaan.En aangezien dat verstand vanzelf komt met de jaren........... ?Pippi,Jij was nog niet goed wakker vanochtend Goeie morgen Tapas,Te laat komen op je werk moet je ook goed doen. 't Heeft toch niet zoveel zoveel zin om je te haasten om te laat te komen.Mensen,Ik was dit bericht aan het typen en ben tot 9.47 uur gekomen. Toen werd ik gebeld en heb een uur gekwekt.Ik ga nu maar eerst het recentere lezen.Groetjes aan iedereen die ik niet heb genoemd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 10 november 2008 Rapport Share Geplaatst 10 november 2008 Wat een water... 't lijkt haast wel of het gratis uit de lucht valt zeg.Maar goed, we zijn weer binnen, koffie staat klaar, ik duik d'r ook in, morgen weer een dag.Een droge dag!Trutse! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
antonia Geplaatst 10 november 2008 Rapport Share Geplaatst 10 november 2008 slaap lekker iedereen, jullie hebben mij niet gelezen maar ik jullie wel. Ik heb de hele dag ff doorgenomen en genoten van alle verhalen. Toppie, ben blij dat ik deze site ontdekt heb en hoop heel veel steun hier uit te halen.Knuf Antonia Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
antonia Geplaatst 10 november 2008 Rapport Share Geplaatst 10 november 2008 ik heb ook niet echt wat geschreven vanaaf pippi dat bedoel ik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
antonia Geplaatst 10 november 2008 Rapport Share Geplaatst 10 november 2008 ik heb gewerkt tot 9 uur en toen ik thuis kwam heb ik lekker de hele dag doorgenomen en jullie verhalen gelezen en heb eigenlijk niets gezegd, voel me ook een ietsie pietsie buitenbeentje omdat jullie allemaal zo dapper gestopt zijn met de alcohol en ik dus nog niet en nu eerst eens even wil proberen te minderen, vind je dat stom Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
antonia Geplaatst 10 november 2008 Rapport Share Geplaatst 10 november 2008 ik ben altijd heel dom bezig geweest met alcohol en zo vaak mijn grens over gegaan, heel veel stuk gemaakt in mijn leven, spullen (jaja ik ga gooien) maar vooral relaties. Ik ben dus hier om te leren bewust met A om te gaan en het de baas te zijn. Ik wil nooit en te nimmer meer dronken worden. En weet je wat het maffe is ik wacht nog steeds op een hulpverlener maar het is druk en toch gaat het deze week al een stuk beter met mij omdat ik jullie verhalen lees en daar haal ik heel veel herkenning, kracht en steun uit. Jullie zijn echt kanjers en je weet het zelf niet maar jullie betekenen voor mij veel een super ondersteuning die ik in mijn dagelijks leven bij niemand echt kan vinden omdat niemand mijn probleem begrijpt. Mensen Bedankt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
antonia Geplaatst 10 november 2008 Rapport Share Geplaatst 10 november 2008 ja pippi ik ben ook nog maar een beginneling. Wat zegt een week nu. Ik wil mijn leven niet meer laten beheersen door die stomme alcohol en er verstandig mee omgaan. Misschien lukt het mij, wie weet, misschien is het te hoog gegrepen. Het is mijn eerste keer dat ik daadwerkelijk iets aan mijn probleem wil doen, dus het is afwachten. De toekomst zal het leren wat de beste oplossing is maar ik ga mijn uiterste best doen om NOOIT meer dronken te worden.Knuf voor ieder die nog wakker is want moi gaat pitten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 10 november 2008 Rapport Share Geplaatst 10 november 2008 Hallo laat maar nog wel wakker.Heb mo een sollicitatiegesprek maar niet de bevestiging gekregen.Baal daarvan want ik heb geen idee hoe ik er moet komen. Heb geen adresgegevens.Mo maar ff bellen of afhaken...............thats the question Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 10 november 2008 Rapport Share Geplaatst 10 november 2008 Ben al druk aan het zoeken maar kan geen plattegrond vinden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 10 november 2008 Rapport Share Geplaatst 10 november 2008 Salty,Welkom hier en ik hoop ook dat het je net zo goed afgaat als het stoppen met roken.Dat laatste heb ik nu maar voor me uitgeschoven, maar dat moet ook.Anna,Ik hoop dat je je snel weer beter voelt, maar neem er de tijd voor. Bergen, als ze er niet zijn, creëer ik ze zelf op de een of andere manier. Slofje,Erg dat dat TV-gebeuren hier dan weer de cameraman in herinnering brengt.Het geeft wel aan dat het nodig is van elke dag zoveel mogelijk te genieten.Er kan zo maar een kink in de kabel komen. Zie maar die brand vanmiddag in de Voorstraat.Morgen loop ik daar voorbij en zal de schade zien. 5 gewonden is veel en nog 3 panden waarvan winkeliers en bewoners voorlopig niet in kunnen.Dank zij mijn therapiegesprekken ben ik bezig te leren leven, echt leven en niet overleven.Vandaag is dat trouwens goed gelukt. Een hele goeie dag achter de rug. Eentje die navolging verdiend.Spud,Marjo,Het gaat op en af. Vandaag en gisteren was het op. En dat is heerlijk om te voelen. Gesprekstherapie, relatietherapie, AD en AP, ze beginnen vruchten af te werpen. Ik denk dat ik binnen afzienbare tijd mijn uitzwaaier kan aanpassen. Als ik was blijven doordrinken in hetzelfde tempo en met dezelfde hoeveelheden, had ik vandaag niet meegemaakt; dan lag ik het gras van de onderkant te bekijken.En ja, mijn ouders zijn ook trots op mijn niet drinken.Salty,Dag per dag en soms uur per uur. Op die manier rijg je de dagen aan mekaar. Ik vind het nog steeds heerlijk om 's avonds nuchter in bed te duiken.Kirky,Ik heb geen zwemdiploma's, maar kan wel heel goed zwemmen. Alleen mijn conditie is maar zo zo en dat komt omdat ik helemaal niet van zwemmen hou.17 km fietsen en tot 18 km vindt het uwv het normaal dat je fietst? Tja, wat zal ik daarop zeggen . Ik zal de volgende keer dat ik daar ben eens vragen hoe zij naar hun werk gaan en of ze daar een reiskostenvergoeding voor krijgen. Als werknemer heb je toch recht op reiskostenvergoeding vanaf 4 of 5 km? (Ik zie dat Wingchun zich hetzelfde afvraagt).Ik zie nog meer mensen over de reiskosten praten. Ik kreeg bij mijn vorige werkgever +/- 3/4 van mijn kosten vergoed, conform de CAO. Maar als je maar weinig krijgt van de werkgever, bedenk dan dat je via de belastingaftrek ook reiskosten kunt aftrekken.Tapas,Wel hoog, die sopranen. Ik ben nl. een alt en kan wel mee met sopranen als het niet te gek hoog wordt en met de tenoren als het niet te gek laag wordt. An,Antonia,Dat er niet een rechtstreeks antwoord komt of per omgaande wil niet zeggen dat je bericht ongelezen blijft. Oef, wat is er veel geschreven.Die naar bed zijn of gaan: welterusten. Ik ga ook maar e.e.a. klaarzetten voor morgen en kom dan nog even piepen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 10 november 2008 Rapport Share Geplaatst 10 november 2008 Ik kan het niet vinden. Moet met openbaar vervoer. 2uur reistijd voor 15 uur werken vanuit huis.Er was me beloofd dat er een bevestiging zou komen met route beschrijving.Vind het al niet leuk meer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 10 november 2008 Rapport Share Geplaatst 10 november 2008 kom ik ook nog even laat op de avond binnenvallen... was ik toch nog een afspraak vergeten vandaag, moet je maar geen 4 afspraken plannen op 1 middag, dat gaat niet heen nu ben ik zeiknat omdat kat zich ergens in de straat onder een auto verstopt had voor de regen en door mij opgehaald wenste te worden, dus verzopen katje is nu ook thuis en nu al het beestenspul weer binnen is kan ik rustig gaan slapen Antonia, ik hoop dat het je lukt maar mij lukte het niet, minderen want na het 2e glas is mijn rem stuk en na het 3e glas kan het me niks meer schelen en de volgende dag ben ik buiten dat ik ziek ben van een kater ook nog ziek van mezelf dat het weer gebeurd is. Niet drinken geeft echt meer rust alleen moet je niet tegen jezelf zeggen dat je noooooit meer mag drinken want dat lijkt onmogelijk. Ik beslis gewoon elke dag weer dat ik die dag niet drink. Morgen drink ik bv niet, overmorgen neem ik weer een nieuwe beslissing over of ik wel of niet zal drinken.per dag dus en dan is het best te doen en geef je jezelf de kans om het leven zonder drank te leren kennen, enne, dat is best wel een leuk leven eigenlijk, leuker als met drank! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 10 november 2008 Rapport Share Geplaatst 10 november 2008 Is ook niet leuk Mieke, daar word je onzeker van!morgen dus maar bellen!2 uur reizen is wel erg ver ook! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 10 november 2008 Rapport Share Geplaatst 10 november 2008 Ik ga mo niet maar bel wel waarom ik geen bevestiging heb gekregen. Ben niet van plan om er voor JL naar toe te gaan. Misschien kan ik komende week komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 10 november 2008 Rapport Share Geplaatst 10 november 2008 Ik ga naar bed.Welterusten allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 10 november 2008 Rapport Share Geplaatst 10 november 2008 Zo scheit chagarijnig ben ik. Baal zo van niet nagekomen beloftes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden