Otje Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 Morgen een koppelstukje halen. Het past natuurlijk niet in 1 x. Dat heb je met waterleidingen. dat past nooit in 1 x. Daar heb je dan koppelstukjes voor nodig.Ben nu een leuke film aan het kijken, Big Fish, een fantasyfilm. Ooit al eens gezien, maar altijd leuk om nog eens te zien !!x Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 Oh Kirky is alweer weg.WAAAT ga je al naar bed Marjo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 Okay, waardeloze mededeling..Maar ik ben zoóó moe!Ik hoop dat iedereen vanddag de eerste weer heeft laten staan.Of nog zal laten staan.Want dat is wel belangrijk om dichterbij jezelf te kunnen komen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 Spud: dat is een goeie vraag 'wanneer leer je te vertrouwen op jezelf?' Een ding weet ik wel, drank zorgt ervoor dat je losgekoppeld wordt van je eigen identiteit.Je bent a.hw. jezelf niet meer, je raakt los van je ware gevoelens. Ik heb een tijd gehad dat dit heel eng, heel leeg aanvoelde. Ik ervaarde mezelf los van m'n lijf b.v. Wist niet meer wat ik wilde, alles was een grote angst. Alsof je los komt van de realiteit en niet meer weet wat echt of niet echt is.Dus heb ik opnieuw moeten leren leven, voelen. Je voelt dat iets niet klopt. Je intuitie, je innerlijkste gevoel liegt niet. Daarin durven te geloven. Dan durf je dus in jezelf te geloven wanneer je dit gevoel voor jezelf of hardop gaat uitspreken. Opnieuw oefenen hierin, met kleine dingen.Daarom vind ik dit forum ook zo goed. Hier kan je je daarin oefenen.Trouwens, eet smakelijk! Twee pizza's, krijg je die in je eentje weggewerkt dan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 Marjo: ha daar ben je nog. Zit ik een heel verhaal te schrijven, zeg jij het in EEN zin, haha. Dat bedoel ik dus.Ja ik heb vandaag de eerste laten staan en dat blijft ook wel zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 Heb ik eigenlijk iedereen al bedankt voor de felies naar mij toe? Zo niet, bij deze: HARTELIJK DANK.BamBam,Plusjamais,Toujours ballet! En ik heb ook even stilgestaan bij het einde van de Grote Oorlog. Het leven van mijn overgrootvader werd door het monsterdgas verwoest, hij was de rest van zijn leven arbeidsongeschikt. Mijn overgrootmoeder (1891-1977) heeft hard moeten werken om hem en de kinderen te onderhouden. Een jaar na WOII is hij overleden.Albertina,Om mijn hoofd leeg te krijgen zijn de koren ideaal. Luisteren naar en concentreren op de muziek en de tekst. Geen tijd om te malen. Met de yoga was ik gestopt, omdat ik daarvoor te veel maalde. Ik denk dat ik na de kerstvakantie weer begin. Ik denk er nog over na. Een mens wordt idd wiebelig en labiel door slaapgebrek. Breek me de bek niet open daarover. Ik hoop dat je snel weer kunt slapen.Water,Jij bent een voorbeeld voor mij. Per slot was jij een paar weekjes voor mij gestopt. Pippi,Wingchun,Carolien,Blacky had aangegeven even het forum niet aan te kunnen, omdat ze het zwaar genoeg heeft met haar eigen emoties en de reactie op dat gedwongen stoppen met AD. Ik vind dat je dan zeker geen insinuaties moet gaan maken. Dat valt me eerlijk gezegd erg tegen van je.Tasseke,Veroordeel jezelf niet. Je hebt een flinke smak gemaakt en dat is al erg genoeg. Wat goed is, is dat je hulp gezocht hebt en aanvaard hebt. Je gaat nu intensief aan jezelf werken en dat zal geen pretje zijn (ik spreek uit eigen ondervinding), maar er gaan dingen op hun plaats vallen. Ik vond het altijd zo gek dat mijn SPVster steeds zei dat ik vol met boosheid en haat zit. Onlangs ben ik erachter gekomen dat dat idd het geval is. Heel confronterend, want ik ben zo beheerst en vriendelijk. Neem er de tijd voor die JIJ nodig hebt en doe je niet beter voor dan je echt bent bij je psych.Ik ben ook heel sociaal opgevoed. Vooral zorgen voor de ander en niet mopperen. Als een ander op zijn tong bijt, leg je die in de watten, maar als je zelf je nek breekt, dan ga je niet zeuren, maar doorgaan. Verdriet laat je niet blijken, boos zijn laat je evenmin blijken. Kortom: je emoties toon je niet, je moet sterk zijn - altijd. Het is moeilijker om eerlijk te zijn naar jezelf toe dan naar een ander. Ik vraag soms ook wel eens af waarom ik mezelf zonodig heb bedrogen en nog steeds bedrieg.Vogel,Hoe gaat het jou? Nog steeds op de ingeslagen weg?Francesca,Nog een paar dagen en je lief is weer wat dichterbij.Marjo,Stoppen met drinken is één, nu is het werken aan jezelf (mezelf). Op en af gaan we, maar net als bij jou wordt het steeds een beetje meer op. 't Kost tijd, maar ja, wat je in 48 jaar opbouwt, breek je niet af in een paar maanden. We komen er wel al is het geregeld met de lieslaarzen door de modder baggeren. Het mooie is dat door de zoektocht naar mijn eigen ik, ik de drank steeds verder achter me laat.Geer,Wanneer was nou dat etentje bij jou voor Woman en Wingchun?Tapas,Antonia,Houtje,quote Als het niet gaat zoals het moet Dan moet het maar zoals het gaat.... unquoteJa. Moet ik onthouden. Hierbij gaat het natuurlijk weer om Acceptatie.Ferry,Je bootje veilig in de haven voor de winter? Verder alles goed met jou en je gevleugelde vriendjes?Spud,Je bent lief. Het zou heel prettig kunnen zijn als je jezelf ook lief zou vinden. Je bent een uniek en waardevol mens, dat het volste recht heeft op zelfliefde en liefde van anderen.Woman,An,Brrr carnaval. Ik heb nog niets van een serpent in jou kunnen ontdekken. Maar ja, misschien ben je alleen serpenterig naar jezelf toe. En gelukkig ben je daar nu volop verandering in aan aan het brengen. Doorgaan daarmee! An komt op de eerste plaats! Daar heeft An recht op!Marieke,'t Is duidelijk dat je weer aan het ontgiften bent en dat je lichaam en geest zich weer mogen aanpassen aan een gezonde levenstijl. Het gaat over, dat weet je, dus geef niet op. Het komt allemaal wel weer op zijn pootjes terecht.Gem,Leuke slingers.Kirky,Sandman,En diegenen die ik overgeslagen heb en die vandaag niet geschreven hebben, krijgen ook veel en Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 Zo, hier weer een droge dag!Ga zo nog maar even met de hond uit, en niet te laat naar bed!Droge avond allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 potverzesdubbele carolien,je samenvatting ramde even recht op mijn kop! dank je wel.het angstigste is dat mijn ogen nu open zijn gegaan maar moet nog even de moed en eerlijkheid in mijzelf vinden om ook daadwerkelijk iets te doen, leren, openstaan, leren begrijpen, ontvangen etc etcik moet heel eerlijk bekennen dat ik giga bang ben, bang voor mijzelf, alle leugens, verandering, het harde werken,en verder alles wat een normaal iemand kan bedenken.er is maar één ding wat ik zeker weet, ik wil niet zo door gaan, ik wil mijn eigen ik ontmoeten.ben wel erg zenuwachtig voor die date, het is tenslotte de date waarmee ik mijn leven moet delen.maar ik ga nu stoppen..... met serieus zijn.ik moet me morgenochtend om 9.00 melden en als ik blijf doordenken en piekeren... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 Tasseke: precies, zet die radartjes ff stop. Je hebt hele goede stappen ondernomen dat is gewoon moedig, dapper en nog veel meer. Een dikke pluim voor jou.Trees een dikke zoen voor jou.Spud: ja geef mij maar een stevig punt van die pizza, het water loopt me in de mond.Ik eet hier zowiezo tegen de klippen op, niet te geloven. Dus gooi maar deze kant op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 Corinne: ha, mooi voor iedereen weer een woordje, maakt het lezen op dit forum vaak zo overzichtelijk.Thanx. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 Hoi Trees,Een droge dag is altijd een gewonnen dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 An,'t Geeft even een overzicht van de dag, he.Ik vind het moeilijk om alles eerst te lezen en dan mijn visie op alles wat me aanspreekt te geven.Dus ik werk bericht per bericht af, middels het tekstscherm en dan lezen en gelijk schrijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 Probeer de negatieve last van boze kritiek op je (die jezelf nog het meest op jezelf levert (doe ik ook, helaas, teveel)) overboord te gooien, al dan niet met hulp, en accepteer dan alle :heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart: die ik je schenk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 En dan vergeet ik het belangrijkste nog te zeggen: OVERLAAD JEZELF MET LIEFDE. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 Erewoord. Ik heb er al wat afgekiept. Hulp helpt echt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 Corinne hoe doe je dat in hemelsnaam. Langzaam kom ik wel tot de kern van mijn denken.Ik ben dus heel de dag, dat is mijn beleving, mijn grenzen aan het trekken. Waardoor ik me dus de hele dag een soort boeman voel, snappie? Want het wordt me niet in dankbaarheid afgenomen.Ik kan dan wel denken 'jullie zoeken het maar uit, maar zo gaat het wel mooi gebeuren', maar mijn gevoel gaat dan toch niet echt mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 Spud, voor ik in dagbehandeling ging kon ik dat onderscheid helemaal niet maken, vertrouwde mijn gevoel eigenlijk nooit, en was wat ik eigenlijk niet was, haha, ook lekker vaag. Ik moest alles kunnen van mezelf en als ik het niet kon of het ging fout dan was ik zo boos op mezelf. Hele hoge eisen dus. Ik wist niet eens het verschil tussen mijn gevoel en mijn gedachten, dat was 1 grote balkenbrij. Dat wat ik was was niet goed en diegene die ik wilde zijn was niet haalbaar. In mijn therapie heb ik echt moeten leren accepteren dat ik dus diegene was die ik niet goed vond en die ik zo haatte, die niks durfde, een scheiterd was, supergevoelig en emotioneel, die helemaal niet zoveel kon als ik wel zou willen, de trillende bambi dus. driekwart tijd van de therapie is daaraan op gegaan, om dat te accepteren. Ik ben gewoon een overgevoelige muts die de helft aan kan van hoe ik het eigenlijk zou willen, die 2x zo lang doet over dingen dan de meeste mensen, makkelijk beïnvloedbaar, iemand die heel veel tijd en ruimte nodig heeft om bij zichzelf te kunnen blijven. Toen ik dat eenmaal durfde te accepteren kon ik eindelijk voelen waar mijn grenzen lagen, wat ik wel en niet wil, hoe ik ervoor kan zorgen dat ik in balans blijfMijn leven is veel saaier geworden dan ik ooit gewild of gedacht had. Rust, reinheid en regelmaat, steeds weer de tijd en de ruimte nemen om te voelen of iets goed is of niet. Paniek en angst niet meer wegredeneren maar zien als signalen dat ik niet bij mezelf blijf en dat ik daarnaar moet luisteren. Het is lastig als je altijd gewend bent om impulsief te reageren om dat nu niet meer zo te doen. Eerst nadenken, of eigenlijk, eerst voelen, en dan pas reageren. naar mijn wijze geest luisteren.Al is mijn leven saaier geworden en voel ik me af en toe erg braaf en bedaard toch vind ik dit uiteindelijk fijner dan steeds maar die enorme heftigheid. Ik vind het prettig dat ik door alles rustiger te doen de regie in eigen handen kan houden, zolang er maar niemand echt aan me gaat lopen trekken want dan kost het me wel veel moeite. Dus veel alleen zijn, veel tijd voor mezelf inplannen, rust creeren en proberen de voetjes op de vloer te houden. Kan je daar wat mee? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
antonia Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 tapas je hebt het heel goed verwoord ik kan mij er dus zekers in vinden. En mensen ik heb een hulpverlener toegewezen gekregen jippie. Ben echt blij want nu kan ik echt aan de gang met de grote strijd tegen alcohol.Ik heb een hele vragenlijst ontvangen die ik net even snel bekeken heb maar het gezin loopt hier rond dus kan ik mij daar nu toch niet op concentreren. Morgenochtend ga ik aan de gang en proberen alle vragen zo eerlijk mogelijk te beantwoorden want als ik jok of iets verzwijg waar ik mij bijvoorbeeld te veel voor schaam neem ik alleen mezelf maar in de maling toch en kom ik geen stap verder op het pad wat ik een week geleden ben ingeslagen.An carnaval is stom, dat is alleen maar zuipen net als de kermissen in west friesland. Nuchter is daar helemaal niets aan. Mij zie je daar al jaren niet meer. (zelfbescherming)Tasseke heel veel succes morgen.Mensen allemaal lekker slapen zonder boze dromen.knuf antonia Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 Spud: ja zo is het wel. En Tapas, fijn dat je dat schrijft, want zo voel ik dat momenteel ook. Dat het leven zo saai aan het worden is. Het idee dat alle 'leuké ' dingen aan me voorbij gaan. Tegelijkertijd de behoefte hebben aan die rust en regelmaat. Heel dubbel.Waarschijnlijk zitten we in een overgangsfase. Van het ene naar het andere.Dat heeft wel veel tijd nodig. En ergens zit het toch in me, het is net alsof ik die rare uitschieters nodig heb om weer te weten dat ik DAT niet wil. VOlg mezelf dus af en toe weer niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 Antonia: ja dat klopt met heel dat carnaval gedoe. Maar weet je, ik woon in een gebied dat dus IEDEREEN drie dagen maf is. De winkels zijn zelfs dicht. Je ziet niet EEN mens met normale kleren rondlopen. Van s'morgens vroeg tot s'morgens vroeg carnaval. Overal en iedereen. De enige manier om me daarvan los te maken is om helemaal te vertrekken hier.Heb ik een keer gedaan. Maar dat was NOG ellendiger. Dus dat doe ik ook niet meer.Voorlopig is het nog heel ver weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
antonia Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 ja dat is lastig, ik woon in in een klein dorpje. En er is hier 1 keer per jaar kermis, nou ja er staat een patatkraam en draaimolen en voor de rest een grote feesttent met heel veel muziek en drank.Het hele dorp gaat erheen ook al onze vrienden. Ik woon hier nu 4 jaar, het eerste jaar hebben wij leuk meegedaan. pfffff wat een ellende nu proberen wij bewust iets anders te plannen zodat we niet in de verleiding kunnen komen erheen te gaan. Ik vind het perfect om dan lekker niet hier te zijn terwijl ze allemaal feesten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
antonia Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 gewoon zelfbescherming van mij, maar wat voor mij werkt werkt misschien niet voor jou. Het duurt nog ff zeg je dan heb je nog tijd genoeg om iets te verzinnen. Februari toch.Ga nu nog ff bank hangen. Trusten voor strakkies Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 welterusten allen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 An,Wat ik doe in hemelsnaam? Niets, ik spreek voor mezelf. En nee, ik begrijp dat ze je dat niet in dank afnemen wat je nu allemaal doet.'t Is natuurlijk een grandioze en onaangename verrassing voor hun dat ze rekening moeten houden met jou. Jij was, om het lelijk te zeggen, hun voetveeg, assepoester, enz. Je gooit het juk van de slavernij af (slaaf van alcohol en daardoor hun slaaf). Dat is slikken voor ze. Bovendien hou je ze een spiegel voor. Misschien gaan ze nu ook naar zichzelf kijken zoals een ander ze ziet. Confronterend voor hun. En jij hebt daar last van, maar het is wel hun probleem.Hou je sterk en hou voet bij stuk. Van mijn een vol sterkte.Tapas,Wat versta jij onder saai? Nu ik lerende ben om mijn grenzen te respecteren, ontdek ik toch veel dingen in mijzelf. Niet altijd leuk, maar er zitten wel mooie dingen tussen. Ik mag meer van mezelf en dan bedoel ik niet actief bezig zijn, maar ik mag er meer zijn van mezelf. Maar de leerweg is moeilijk en pijnlijk, maar voor wat hoort wat. Ik heb het er voor over. Antonia,Blij voor je dat je kunt beginnen. Ga ervoor!He, nou krijg ik trek in patat.Carnaval valt in het skiseizoen. Is dat een idee, An?OK, voor diegenen die netjes hun bed opzoeken: welterusten en slaap prins(es)heerlijk (maar dan niet op een erwt ). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 Blacky, ik log speciaal in om jou nog even te feliciteren. Net als anderen hier weet ik dat je, op die uitglijder vorig jaar na, al meer dan twee jaar niet drinkt. Een enorme prestatie, zeker omdat je het niet gemakkelijk hebt. Ik hoop je hier spoedig weer te lezen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden