Spring naar bijdragen

Vrijdag 14 november

Har

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 241
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja ik heb ook juist op mijn verjaardag een sms gekregen van mijn coke 'vriendin" Zo dan is alles weer goed met woman, en dan kunnen we wel weer gaan stappen. Yeah Right
Btw ik heb coke nooit zo gesnapt dus hoezo vriendin- als mens dan ?? Zij gebruikt(e) coke, ikke nie,
Dus leuk stappen met Woman zit er niet meer in......ze krijgt toch een hekel aan mij als we allebei drinken, en zij coke neemt, zodat ik in mn uppie ernstig dronken ben en zij niet meer door de coke....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Blacky...
je hebt mij in januari tijdens een meeting het boekje Nuchte Leven kado gedaan.. mens, lief vrouwtje..jij en Ziza op dit forum hebben mij een levenswijze aangerijktt waar ik in eerste instantie erg behoudend tegenover stond... mede door mijn zelfhulpgroep waar ik wekelijks kwam en ook de meetings van dit forum..was dat niet makkelijk... Maar nu ik de stappen meetings heb gevonden ben ik helemaal los van het wereldse... en meisje, ik hoop jij ook... Tuurlijk heb je je ervaringen, je hebt je gevoelens.. maar die allen zijn gebaseerd op wat eens was..... waar moet je nu je energie op richten??? niet op het verleden.. Lief Blackytje.....Kijk wat je nu hebt. Je hebt vele directe vrienden, begrijp ik van het vluchtige meelezen hier...Ik begrijp ook dat je niet schroomt om contact te zoeken... Ik hoop alleen ook dat je contact met je Hogere Macht zoals jij hem begrijpt, puur blijft of wordt... Mij heeft het contact met mijn Hogere Macht me gered tot ik Hem losliet... toen viel ik terug--- Gelukkig was er wel de ge nade van het feit dat ik even helemaal de fout in ging... ik vond mezelf binnen twee dagen )ondanks een ongecontroleerde terugval) Ik wist mezelf zelfs in een terugval geborgen in het 12/stappen programma...
en jij, als persoon dat mij samen met Ziza op het goede pad heeft gezet, je zal toch moeten weten hoe je moet leven... en dat weet je ook best wel donders goed... maar je bent en blijft een verslaafde in herstel.. lieve Blacky, meis...wees zo snel mogelijk weer jezelf.. je bent een goed mens en die slaafsheid heb je niet nodig... het leven is soms al moeilijk genoeg zonder die verslaving.. je kunt het leven alleen beter zonder dan met alcohol aan.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kothje je bericht brengt mij tot huilen dank je wel :present:
mag ik hier even mijn hart luchten aub , ik heb het er moeilijk mee dat mijn naam in prive berichten gebruikt wordt en dat die prive berichten op het forum komen , het is precies alsof er over mij gejoderd wordt terwijl ik niet aanwezig ben , no hard feelings
ik heb geleerd niet over derde te praten hoe lief jullie woman en carolien het ook bedoelen maar gebruik mij niet om een gelijk of ongelijk te halen
hoop dat jullie dit begrijpen ??
woman proficiaat met je huis kan mij goed voorstellen wat een gevoel jou dit heeft
mieke van harte met je werk
bambam fijn je terug te lezen
en ik mensen duik lekker nuchter mijn bed in en de volgende keer bezin ik voor ik begin
thanks ondanks alles voor de support vandaag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, slaap lekker, je zit weer op de goede weg.. noooooit meer zomaar even stoppen met de AD!!!!!!
kohtje, bedoel je dat je kortgeleden weer een terugval hebt gehad? oei, ook weer gauw terug op het goede spoor!!!
Carolien, Ik zie niet zo goed in waarom je je laat wegjagen door bepaalde uitlatingen maar als dat jouw keuze is dan wens ik je succes

De trek staat trouwens niet in evenwicht met de voordelen die niet drinken met zich meebrengen. Trek wordt echt hanteerbaar, je stapt er steeds makkelijker overheen. Dat ik nu even trek had is niet raar omdat ik voorheen dagelijks in het patroon zat van over mijn grenzen gaan en daarna drinken om rust te krijgen. Ik viel even terug in het oude patroon.

Ik kan nooit garanderen dat ik nooit meer drink maar ik kan wel garanderen dat ik morgen niet zal drinken. Verder kan ik alleen maar heel goed voor mezelf zorgen want dat is precies wat de trek voor mij weghaalt. Ik ben het waard!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien, ik meen het echt en ik heb nu een slok op, ja zo gaat dat weleens als je bij de notaris geweest bent...
Jij bent de enige geweest die écht altijd aardig is....
En nu ga ik even bitchen, want ik vind het niet tof dat Antonia tegen jou loopt te bokken terwijl ze hier pas een week is
Ja Antonia jij kan wel zeggen dat je een felle bent, pfuhhuh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Tapas, ruim twee weken geleden een terugval, uitggijder noemen jullie dat hier.. Ik zie het als terugval.. ik wilde niet meer drinken/gebruiken en heb dat toch gedaan... ik ga in dat geval terug naar af, maar dat vind ik niet zo bezwaarlijk, ik kijk naar de dag van vandaag.. heb ik het nu gered.. Ja... nu wel.. en eerlijk gezegd hou ik de datum alleen op papier bij voor eventuele sleutelhangers.. en zelf daarbij krijg ik het gevoel dat het niet zozeer hoeft, dat anderen blijer zijn dan ikzelf..en ik heb eigenlijk het tellen opgegeven.. ik vindt nu elke dag gewonnen een gewonnen dag.. en het is niet belangrijk of dat er nou twee zijn of honderd vieren nogwat......Vandaag was een mooie dag.. die ga ik nu afsluiten.. Welterusten mensen.. slaap goed en rustig.. adem in en uit, concentreer je daarop als je onrustig bent.. slaap fijn, en tot later, zal ik maar zeggen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, dochter is weer veilig thuisgebracht op het honk.

Trap, schop, schop, trap. Wat voor nut heeft het aanbieden van excuses, vraag ik me wel eens af.
Maar, OK, vluchtgedrag is eigen aan alcoholisten.

Ik mag naar mijn bed na een dag waarvan ik toch wel genoten heb. Iedereen wens ik een goede nachtrust die leidt tot volwassenheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...