Spring naar bijdragen

zondag 16 november 2008


blacky

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 212
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vie,

ik weet dat je er niet graag over praat,
kan toch niet nalaten even te vragen hoe het met je gezondheid gaat.
En ik ben blij dat ik het sleuteltje weer even van je mocht lenen.
Ik heb het hard nodig deze dagen.
Nu realiseer ik mij dat het alweer bijna een jaar geleden is dat
ik je het sleuteltje stuurde.
De tijd vliegt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja de tijd vliegt Bientje. Laat het niet zonder dat je elk moment hebt gevoeld, uit je handen glippen.
Heb bewondering voor jou. Je stelt je vaak timide op, en zo vertel je het ook. Dat je denkt, hoe kunnen die anderen zich nou zo uiten. Maar wat je zegt is altijd duidelijk. Niet iedereen hoeft toch een grote mond te hebben? Jij bent jij.
Lief dat je naar de gezondheid vraagt. Daar stuur ik je nog wel even wat over, maar dan per pb, goed?

En nou ben ik er vandoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heej Fish, ik moest er even over nadenken, maar heb besloten dat niet te vertellen. Ik zou het wel willen, maar ik denk dat het nogal relatief is, vooral in vergelijking met de hoeveelheid die ik vorig jaar dronk. Ik ben een beetje bang om een "maatstaf" te geven, vooral omdat je nieuw bent hier. Het lijkt me niet goed om je met mij te vergelijken.
Snappie ??? :)

quote:


Originally posted by:
FishermansFriend

Woman, zou je kunnen vertellen hoeveel dat nu is?


Of wil je dat liever niet?


Ik probeer nu (minimaal) 3 maanden niet te drinken, om mijn lichaam en brein te laten herstellen.


Zal over dat brein nog een stukje insturen....




Ik ga nu naar het bos met de hondjes, misschien tot vanavond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Adam: onbegrijpelijk waarom het zo'n 'schande' is om te zeggen dat we aan ons alcoholprobleem werken terwijl er zoveel 'niet werkenden' gewoon 'vrij' rondlopen. Ik ben al jaren bezig om het uit te spreken. Eerst maar in mijn gezin. Dat heeft lang geduurd, maar nu weet hier iedereen dat ik aan alcohol verslaafd ben, maar dat ik niet drink. Een enkele keer dat het toch gebeurd zie ik ze kijken en Ik weet nog beter dat ik ervan af moet blijven.
Op het journaal zie je agenten op speurtocht naar drugs, 'echte drugs', dat zijn niet de mensen die in het openbaar aan het zuipen zijn. Kinderen lopen rond ze, het is gewoon, niks mis mee. Krom is de wereld.

Marjo: zit er nou niet zo mee in joh. Nu klaar! Je trekt jezelf zover weg en dat is absoluut niet nodig.
Ik ben tegen roddelen, maar helaas roddel ik af en toe ook. Niet iets om trots op te zijn, volgende keer beter. Soms worden we ook uitgelokt om mee te roddelen. Gewoon volgende keer beter.
En nu dit onderwerp uit je hoofd , OK? Het is n.l. niet goed voor je en ik maak me zorgen over je.

Verder heb ik lopen denken wat het verschil is tussen mijn nicotine en alcoholverslaving.
Als ik wil stoppen met roken dan moet ik dat plannen. Ik maak een heel goed plan. Heb dat eens eerder gedaan. Nadenken, want als ik stop dan kan ik niet EEN peuk meer roken. Aan dat idee moet ik wennen en heeeeeeel lang over nadenken.
Hoe anders is dat dit keer met stoppen van drank gegaan. Ik stop in een keer, bam, niet over nagedacht. Gewoon stoppen. En toen kwamen al die achterdeurtjes en DAAROM val ik telkens terug.
Denk ik.
Vandaag weet ik in ieder geval dat ik niet drink. Blijf het toch maar per dag bekijken. Nooit meer drinken klinkt voor mij nog steeds heel griezelig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk opeens, wat heb ik het koud.
Logisch, de kachel niet aan gezet.
Ben zo aan het Braintrainen dat ik alles om me heen vergeet.

Lang leve de computer, hihihi.
Nee alle gekheid op een stokje, ik ben zo blij dat ik dat ding heb.
Ik had hem aan mijn vader cadeau gedaan voor zijn verjaardag.
Hij vindt het niets dus ik dacht ach laat ik het eens proberen.
Nou ik vind het hardstikke leuk.
En eventjes opscheppen:Pmijn hersen leeftijd is 31.......
Wie had dat ooit gedacht hahahaha.

An als ik jou zo lees over het roken dan ben ik me ervan bewust
dat ik héél veel rook momenteel.
Pakje per dag.
:wacko:
Maar ik moet er niet aan denken om nu te stoppen.
Alles op zijn tijd..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo
lekker de woonkeuken helemaal uitgesopt en opnieuw ingericht :)
Straks nog even naar de deka voor wat vitamientjessapjes, en voor vanavond heb ik grote pitabroodjes met kaas en paprikasalamie en ananas en dan onder het tostiapparaat jammie !!
Gister ook gegeten, en dat was zo lekker, vanavond weer !!
Vanavond verder rustig aan, heb zin in een goeie zondagavondfilm en ik heb mn breiwerk nog steeds liggen :)
Misschien dat ik mezelf eens verbaas en morgen eindelijk eens wat durf te verkopen uit mn winkeltje.....we'll see !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo ik stop ermee voor vandaag
badkamer een ander uitzicht gegeven , en dadelijk een heerlijk badje nemen .
al denk ik dat ik ga mogen opletten dat Gipsy niet bij in bad springt :heart:
ik voel mij goed heb verscheidenne zaken los gelaten de laatse 2 dagen en ik maak mij nog zo weinig mogelijk druk ,
heb juist heerlijk stokje doen branden met een geurtje en na mijn badje eet ik een heerlijk potje snert
over snert geschreven mijn ouders hun zaak in spanje trok in de jaren 1970 heel veel nederlanders door de snert die er opgedient werdt op dinsdag (marktdag in fuengirola )
straks nog enkele paperassen in orde maken en enkele zakelijke mails ppff wat haat ik zakelijke mails ;-((
als ik mail denk ik niet na schrijf wat ik denk maar als het zakelijk is dan moet ik nadenken en ik doe dat niet graag
allez mijn bad roept

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een rustig draadje vandaag. Ik moet nog steeds gaan lezen, maar als het zo rustig blijft, kan ik wel alles lezen. Mijn dag is gevuld op een rustige manier. Wassen, koffie drinken, lezen, nadenken over een mail die ik vandaag nog wil sturen. Heb manlief nog even verrast door alvast de sperzieboontjes af te toppen en dan heb ik hem maar in de keuken achtergelaten om te gaan douchen. Ik zit hier nu fris gewassen in een schone nacht-outfit te wachten tot ik aan tafel mag komen. Ik heb best wel honger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gemijmerd heb ik veel, gescholden nog meer op mezelf en op iedereen.

Ik heb niets teruggelezen, maar ben blij dat ik daar onze Blacky weer zie. Meid ik voel me vaak met jou verbonden.

De afgelopen dagen heb ik bewust niet ingelogd. Ik was het een beetje zat en waarom?

Op de eerste plaats, omdat ik me niet herken in al die pillen en dingen die er hier genomen worden om min of meer normaal te kunnen functioneren. Nu ben ik altijd dan wel degene die dat probeert, maar op een gegeven moment stoorde het me wel.

Ik doe verdorie mijn uiterste best om zonder deze hulpmiddelen nuchter te blijven, grote problemen in mijn leven op te lossen, misschien ook nog mijn draadje bij te dragen en dan ben ik toch vaak behoorlijk in de grond geboord.


Ik zit hiervoor niet op dit forum. Ik ziet hier om te delen en dat delen heb ik de afgelopen weken soms best niet gezien.

Er wordt hier vaak met twee maten gemeten. Er gaat hier vaak uit van een 100% niet drinken. Ik kan me voorstellen dat dit vaak ook beter is, maar er zijn ook situaties dat het misschien iets anders ligt.

Ik heb in de afgelopen weken alleen gedronken (en dan het strict minimum) als er vrienden waren. Ik wil gewoon niet dat andere mensen op ditmomentweten waar ik mee bezig ben. Ik ben heel erg hiervoor op mijn plaats gezet. Ten onrechte naar mijn idee.

Ik vecht zonder wapens en op dit moment vecht ik goed.

Ik ben heel erg blij dat Houtje weer wat durft te zeggen. Houtje je bent een kei.

Carolien ons zonnetje heeft haar vleugeltjes verloren. Ik vind dat niet juist. Carolien, ik vind dat jij dit forum gewoon iedere dag moet openen.

Ik vind dat dit forum een algemeen forum en openbaar forum moet zijn. Sommige mensen zeggen dat ze niets willen horen over de naam van een drank. Anderen kunnen dat hebben over de AA of over het aantal sigaretten of peuken dat hier op de site worden gerookt.

Ik heb vandaag niets gelezen, alleen dat Blacky geopend heeft met mijmeren en dat doe ik ook en dat heb ik vanmiddag 15 km met mijn baggerlaarzen gedaan.

Ik denk niet dat ik nog vaak hier zal komen.

Ik ben een luipaard en probeer mijn eigen koers te varen. Teveel turbulentie doet me geen goed.

Ik zal af en toe meelezen en misschien een antwoord of idee spuien, altijd ingelogd zodat jullie zien dat ik er ben, maar ik zie af van te intense postings, die dan toch vaak voor mij negatief zijn.

Liefs
:heart:

Volgende week weer een rebalancing. Op 2 december intuitief schilderen, in januari misschien dan toch de internetbehandeling en de woedetherapie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, ik weet dat jij ook opeens vond dat je boos mocht worden. Jij vecht ook als een held, maar vechtvooral voor jezelf (daarna voor je kids en daarna voor je man).


An, ik heb mijn strategie voor drinken en die is: nooit alleen, en alleen het strict minimum als het niet anders kan. Ik zie Ziza, Soothe en anderen nu al op scherp staan, maar ik ga daar al niet meer op in.
Dit werkt voor mij goed, zonder Camprai, Antibus, AD en dergelijke hulpmiddelen en daar ben ik best trots op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky, jouw postings ging vooruit op mijn antwoord.

Ik vind het fantastisch dat je bijna 40 km rijdt om te gaan werken. gelukkig ben ik mijn rijbewijs nooit kwijtgeraakt.

Het verhaal over mensen die gewoon maar schoenen bij elkaar pakken zonder verder te kijken is heel herkenbaar hoor.

Ik heb mijn auto naar de garage gebracht en gevraagd mijn winterbanden erop te zetten, mijn ruitenwissers te vervangen, mijn klokje aan te passen en de klassieke zender in te stellen.
Denk je dat deze klunzen eventueel gekeken zouden hebben of mijn oliepijl eventueel goed was?
Nee toch. Een dag daarna moest ik olie kopen en dit weer aanvullen. Ja ik heb een zeer moderne en pratende auto. Zij zei mij olie aanvullen. Jammer dat een garage aan de hand van hun gegevens dat dan niet even zien. Ik ga dan ookniet meer terug. Ik ga weer terug naar mijn eigen kleine garage.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plus: ja ik was laatst ENORM boos, gelijktijdig met een dosis onverschilligheid zet me zomaar aan het drinken. Ik heb toen hier geschreven en heel veel steun ontvangen op allerlei manieren.
Het heeft me helemaal boven Jan gebracht.

Plus: dit forum is voor iedereen die alcohol de baas wilt worden. Er zijn er meer hier op het forum die af en toe drinken en dat in de hand kunnen houden. Dat is toch prima, daar hoef je je niet voor te verdedigen hoor. Alleen vraag ik of men niet in geuren en kleuren over dat ene glaasje wil gaan vertellen. Is te zeer lustopwekkend zullen we maar zeggen.
Hoe is het trouwens met je dochter en heb je je kleindochter alweer gezien. Ze was laatst toch jarig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plus,

Ben blij dat je toch nog even schrijft.
Ik heb de afgelopen dagen aan je gedacht en je postings gemist.

Ik begrijp je keuze, wel erg jammer.
Jouw manier van schrijven en je visie op bepaalde zaken in het
leven hebben mij geraakt.
Ik hoef alleen maar aan "Flow" te denken.

Natuurlijk respecteer ik je keuze,
voor mij persoonlijk is het zo dat er weer iemand afscheid
neemt die voor mij virtueel belangrijk is geworden.
Je bent een persoon die mij heeft geraakt.
Dat wilde ik even tegen je zeggen.

Ik wens je het allerbeste en hoop dat je wellicht nog op je beslissing terukomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geer, Dora is fantastisch. Dora is super. Dora is voor meisjes de bevestiging dat zij net zo goed zijn als jongens en misschien zelfs wel slimmer.

Ook jongens leren hier veel van. Heb respect voor de persoon, of het nu een meisje of een jongen is

Ik weet niet hoe oud je bent Geer, maar je bent misschien toch eerder mijn zoon als je oma!! Ik heb er overigens niets tegen oma te zijnho
Een oma die een spagaat maakt komt niet serieus over toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky :sun: ... vanavond ben ik nogal zoenerig, en deze is dus voor jou. Joh ik had hier vanavond weer de bibbers want vriendje van man vond het nu wel genoeg geweest met dat gedoe geen drank in huis.
Mijn man verschool zich heel schijnheilig achter hem en ik heb om duidelijkheid gevraagd en... ook gekregen. Hier komt dus niet zomaar doordeweeks drank in huis. Toch te idioot voor woorden om je eigen huis veilig te houden of te krijgen. Maar Kirky.... we zullen doorgaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plusjamais, begin je weer te zeuren en ouwe koeien uit de sloot te rukken!!!
Ik heb jou nooit je drankje ontzegd, je wilt wat te zeuren hebben!!

Ik heb gezegd! ALS JE DRINKT, MOET JE NIET ZEGGEN; IK DRINK NIET.

Niets meer en niets minder, als je slecht in je vel zit, reageer dat niet op mij af!!

Ik denk dat jouw probleem met het glaasje veel groter is dan je toegeeft.
Van mij mag je drinken! Maar niet jokken!!!


Er zijn er meer die drinken, ze zeggen echter niet, ik drink niet. Dat is waar de schoen wringt!!!

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky: vanavond gaat hij ook weer op stap. En ik zei daarnet nog tegen hem dat hier een stuk rust in huis is gekomen, dat hij dat zelf ook moet merken. Ik heb hier pubers rondlopen en die gaat hij dan controleren op drank b.v. Zo harstikke dubbel. Die man snapt het gewoon niet.
Maar hij doet maar, ik drink niet, klaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O nee Soothe. Je kent me niet. Gelukkig misschien maar, want dit jachtluipaard zegt alleen maar de waarheid. Voor mij wisselen wij hier onze gevoelens uit en ik zeg hier wanneer ik een glas heb gedronken en waarom.

Dit is dus de reden waarom ik hier geloof ik tegen de bierkaai vecht.

Ik begrijp en respecteer wanneer iemand een 0 % tolerance aanhoudt. Voor mij is dit op dit moment niet de issue. Voor mij is het dat ik weet wanneer ik een glas drink met iemand. Ik ga deze discussie dan ook echt niet meer aan.
Nu ook weer schoffeer je mij. Ik denk echter dat jouw probleem groter is dan het mijne. Ik weet wanneer en waarom. Voor de rest drink ik niet en ga ik per seconde, minuut, uur etc.

Vanavond hoef ik niet, wil ik niet en zal ik ook niet. Ik voel me Tinkerbell!.. Geert let op dit wordt de nieuwste hype voor je nichtjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plus,

Ik ben blij je te lezen, dat allereerst :heart:.

Ja, het heeft me moeite gekocht om me te realiseren dat mensen, en dus ook meningen over mensen, gewoon verschillen, maar dat die hier, digitaal, extra zwart-wit naar voren komen.

Het zal je wel aanspreken als ik zeg "ç'est le ton qui fait la musique" en die nuance, dat glimlachje, die knipoog, dat bemoedigende kneepje in je arm, dat mis je hier.

Het is natuurlijk jouw eigen keus, als je kiest om niet meer te willen schrijven omdat sommigen hier commentaar hebben op jouw noemen van de naam van een drankje. Ik vind dat echt crazy als je daarom weg zou blijven. Bij de internetbehandeling van alcoholdebaas.nl gaat men ervan uit, dat minder drinken al goed is. Alcohol de Baas zijn bestaat in vele varianten. Maar het is een discussie die hier vaak de kop op steekt. Nou, soit? Nou heb jij die therapie (nog) niet gedaan, maar er is nuance mogelijk over drinken. Ik vind het reuze knap je het bij één glas champagne hebt gehouden, en één half glas saké. Laat ik maar iedereen over me heen krijgen, het dondert me niet meer.

Daarom moet je toch niet wegblijven? Ik heb in de tijd dat ik hier niet schreef en mijn mandala's zat te kleuren (wat ik overigens ook vandaag een groot deel van de dag gedaan heb) veel nagedacht. De kleuren zetten je gedachten aan het werk. Het is helend.

Zo ben jij jezelf en de relatie met je dochter en kleinkind ook aan het helen, en wij mogen daar getuige van zijn. Je schrijft mooi, en dat heb ik al eerder gezegd. Je hebt mooie overdenkingen en beziet het leven op een interessante manier. Ik vind het fijn om je verhaal te lezen over dat schilderij dat je had gemaakt bij intuïtief schilderen, en wat zoiets blijkbaar onbeduidends kan betekenen als een deskundige het beziet. Dat zet mezelf ook aan het denken. Over hoe ik met mijn kleuren aan het werk ben.

Het is prettig en versterkend om dat soort verhalen te lezen. Ik zal Carolien ook erg missen, met haar ochtendopeningen voorzien van beeldspraak en voorbeelden en vrolijkheid.

Maar uiteindelijk kies je zelf natuurlijk.

Wat had je eraan om hier te schrijven en wat bracht het je? Want je zou het niet zonder meer doen, omdat het alleen energie kost en niets oplevert.

Ik heb gekozen voor mezelf, omdat ik gehecht ben aan veel mensen hier. Voor mezelf kies ik voor die mensen. Maar ik had even tijd nodig. Dat kan.

Het klinkt zo kinderachterachtig om te zeggen: "toe, ga nou niet weg". Maar ik meen het wel. Denk er nog eens over (hoewel ik weet dat je dat al gedaan hebt).

Ik hoop van harte dat je van mening verandert en misschien wat regelmatiger, precies zoals het bij je past, hier komt schrijven. En ik ben niet de enige, dat weet ik zeker. Hoewel ik 100% voor mezelf spreek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...