Spring naar bijdragen

zondag 16 november 2008


blacky

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 212
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik kan me deels vinden in wat je schrijft Adam.
Mijn familie en echte vrienden zijn zeker op de hoogte.
Zonder hen zou ik het ook niet redden.

Maar als ik op het maatschappelijke vlak kom,
heb ik toch besloten mij alcohol verleden te verzwijgen.
In het algemeen wordt er in bedrijven c.q. door werkgevers
niet positief gereageerd op mensen met een alcohol verleden.

Ook zou het mij wel degelijk belemmeren bij het vinden
van een eventueel nieuwe baan.
Dat is natuurlijk de keuze die ik heb gemaakt.

Jouw keuze is er open en eerlijk over te zijn.
Dat respecteer ik enorm.
Maar ik zou je toch willen meegeven om te overwegen
bij eventuele sollicitaties hier niet al te open over te zijn.
Het kan je echt belemmeren in het vinden van een
nieuwe baan.


:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar baggeren niet goed voor is.
Men kan in de hoogste bomen klimmen,
maar vangt geen vis.
Daarvoor moet je de diepte in. Baggeren.

Hoi, ik ben Margreeth, 40 jaar en alcoholist.
Ik heb gelogen en bedrogen en werd de judas van het forum.

De eerste 20 jaren van mijn leven, werd mij oa geleerd,
wie A zegt, moet ook B zeggen...

De 20 jaar daarna, heb ik me daar aan gehouden.
Begin je met zuipen... ga dan door.
's Nachts een vrouw, overdag een vrouw.

Vorig jaar kwam ik hier op het forum.
Een feest van herkenning.

Al snel kwam ik in mijn favoriete deel.
Achter de schemerige schermen.
Eenmaal daar, dacht ik, wie A zegt... Moet ook B zeggen.

Ook al voelde het niet altijd goed, zo had ik me voorgesteld,
De Judas was geschapen, ik lulde mee.

Want.. Wie A zegt...

Wie stopt met drinken, zal de diepte in moeten.
Baggeren...

En ik hoop dat ik nu eindelijk bij C uitkom..

Common Sense.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over de anonimiteit bij de AA is best aardig nagedacht.

Als ik mijn anonimiteit zou breken en op tv zou komen en daar eens gaan vertrellen hoe goed AA voor mij werkt en ik ben de man en vervolgens zou terug vallen dan is het goed mogelijk dat ik AA best wel wat schade zou toebrengen. " Zie je wel het werkt niet" .
En durf ik nog wel terug te gaan na zo een " afgang" ?

Komt daarbij dat als ik mijn anonimiteit breek ook mijn kinderen en mijn partner in het geheel betrek.
Ik kan er voor kiezen om stoer op een ouderavond te vertellen dat ik afgekickt ben van cocaine en alcohol en graag mensen wil helpen die een soortgelijk probleem hebben maar ik kan niet ten koste van mijn kids en partner te werk gaan. Zoals Anna al zegt er heerst nog steeds een stigma mbt alcoholisme en kan ik dan maar zeggen dat is dan jammer voor mijn kids en partner en ik ga het stigma proberen te doorbreken? Ik denk van niet. Mijn kids kunnen in de nek aangekeken worden en hoeven misschien maar iets fout te doen en " zie je wel ? pa is een ex-verslaafde blablablab" ... moet er niet aan denken.

Dat zijn zo maar een paar vraagjes die je zelf kunt stellen.

Ben ik wel in staat om de gevolgen te overzien van het verbreken van de anonimiteit ?

Anonimiteit betekent ook dat we allemaal gelijk zijn.

Er zijn 1001 manieren om anderen te helpen zonder cameraploegen.

Peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, je bent aan het leren, Pippi ook, Houtje ook iedereen eigenlijk die hiermee geworsteld heeft de afgelopen tijd.
Stel je voor dat je perfect zou zijn, dat zou zo saai zijn. Door dingen proberen anders te doen dan je gewend bent/was komt er vanzelf verandering. De een veranderd sneller dan de ander en ook dat mag.
Marjo, zie jezelf niet als judas, zie het als groeiproces naar een eigen mening krijgen en een identiteit krijgen.

Pip zie het niet als dat je de pispaal bent, wie harde woorden gebruikt krijgt ze weer terug vroeg of laat. Probeer eens te kijken in hoeverre er bij het zwart wit ook nog een grijstint zit of hoe iets wat zwart was soms ook weer wit kan worden of andersom.

Houtje, je hebt jezelf enorm overwonnen de laatste tijd, maar blijf ook jezelf. Je hoeft niet alleen maar positief te schrijven nu, je mag nog steeds mopperen als je je in een mopperstemming voelt. De een kan daar beter tegen dan de ander, maar het is wie jij ook bent en mag zijn.

Blacky, ik zit ook met kiekenvel dit draadje te lezen. Openheid, zaken uitspreken, en zie, er is duidelijkheid en men kan weer verder. Dat is toch machtig mooi!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vroeg naar bed gaan lukt me niet maar ik heb besloten om het dan maar om te draaien en te zorgen dat ik vroeg opsta. Dus vanmorgen om half 9 ging mijn wekker.
Ha, zo kom ik toch aan mijn rust, reinheid en regelmaat!! Vanmorgen heerlijk hardgelopen, eindelijk weer eens bijna 6 km zonder wandelen tussendoor.
Nu lekker douchen, in huis rommelen en vanavond ga ik bij mijn zus eten, zomaar spontane actie. Ik heb er zin in!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, Tapas, vind jij halfnegen vroeg? Hihi, je bent gewoon een langslaper. Maar je kan toch gewoon naar je ritme luisteren? Blijkbaar ben jij een nachtbraker, so what? Dat zit gewoon in je systeem.

Dat heb ik geleerd het afgelopen jaar: luisteren. Naar anderen, en vooral naar mezelf. Nee ik ben er nog lang niet perfect in en hoop het ook nooit te worden.
Mijn lijf zei een jaar geleden: kappen met die drank. En dan heel letterlijk, ik kotste het gewoon uit. Het kwam me echt de strot uit.
Natuurlijk wist ik dat met mijn hersens allang, maar het is eigenlijk mijn lijf geweest dat zei: stoppen!
Ik ben er eentje van: met de kippen op stok, meestal dan tenminste, en om vijf uur 's morgens loop ik alweer vrolijk rond. Daar luister ik dan ook maar naar. Heel ongezellig voor mijn partner als ik al om tien uur ga slapen, en vervelend voor hem dat ik zo vroeg op ben, maar het is niet anders.

Tasseke, ik snap geloof ik precies wat je bedoelt, over dat liegen. Je komt er nooit helemaal onderuit, denk ik. Je mooier voordoen. Vooral dat van die rekeningen verzwijgen, wat heb ik daar een ervaringen mee. Ben nog steeds maandelijks aan het afbetalen wat ik in mijn dranktijd allemaal bij elkaar heb gekocht, en niet betaald, en daar over gelogen.

Maar er komt gelukkig een tijd dat je de boel bij elkaar pakt en jezelf onder ogen ziet. Dat is niet leuk, maar het schept wel helderheid. En je kan jezelf en anderen dan ook weer in de ogen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag allemaal,

Zondag-was-dag is weer aangebroken. Net als gisteren heb ik de wekker niet gezet. Nu ik sinds donderdag kennelijk weer kán slapen, maak ik er maar gebruik van. D.w.z. dat ik vanavond echt ga proberen vroeg in mijn nest te kruipen. Slapen is heerlijk. Dromen ook, al is het wel bizar dat er drank in voorkwam, al was die drank niet voor mij. Dat is lang geleden. Ook was het best grappig dat veel van jullie ook meespeelden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!
Ja ik ben dus ook nieuw.
En ik begrijp dat er elke dag een nieuw draadje wordt geopend?
En dan wordt het eigenlijk een soort chatten?

Ik vraag me af of ik elke keer dan de heeele draad kan gaan aflezen voordat ik inhaak!
Het zijn vaak al heel veel pagina's!
Nou, ik hoor wel hoe jullie dat doen!

Alvast een fijne zondagmiddag voor iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja FMF - mag ik je naam even afkorten - dan wordt het een soort chatten. Welkom trouwens.
Had jij iets anders voor ogen?
Chatten zou ik het trouwens niet noemen. Soms lijkt het daar een beetje op. Ik zie het meer als een interactie van mensen van allerlei pluimage, die toevallig met elkaar gemeen hebben dat ze een probleem hebben met alcohol. En hoe we daarmee omgaan, de moeilijkheden die we ondervinden en ook vaak een triomf.
Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Ik wilde Carice even complimenteren met haar durf om haar verhaal op de TV te vertellen. Al dan niet anoniem, je moet het toch maar doen!!
Ik hoop dat je met je bijdrage toch weer iemand(en) over de streep getrokken hebt, om wat aan zijn/haar alcoholprobleem te doen!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi forumgenoten!

Anoniem of niet anoniem, that's the question!

Ik ga niet lopen adverteren hoe het mij vergaat. Ook een beetje eigen aan een ietwat introverte natuur!
Ik laat überhaupt weinig los!!

De mensen in mijn buurt valt het wel op dat er een zekere verandering heeft plaatsgevonden.
Dus het zal wel in orde zijn.
Ook ben ik van mening dat het de overwinning is wat telt, en dat schaamte niet nodig is!

Vraagt men iets, dan antwoord ik eerlijk.

Met werkomstandigheden ligt het moeilijker, dat kan de zaken inderdaad gaan bemoelijken!
Stel je meldt je een keer ziek, dan zou men snel kunnen denken zij/hij zal toch niet ..........

En mochten cameramensen mijn pand betreden, dan is er later niet veel fantasie voor nodig wie dat schimmige type in het halfdonker is. Dat hoeft nu ook weer niet.

Groet.

Prettige zondag. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hebben jullie het nu over de uitzending van RTL4?
Waar het over Alcohol de Baas gaat?
Ik heb het gemist, en wel gevonden op de website van RTL4, maar ik heb nog geen geluid op deze pc!!
Kan het dus alleen zien...schiet niet zo op.

Ja, ik dacht: leuke naam, maar inderdaad erg lang, misschien is de afkorting FF iets? Of Fishy?

Dat 'chatten was niet denigrerend bedoeld, lijkt me idd steun kunnen geven aan elkaar.
Ik bedoelde meer dat de antwoorden elkaar snel opvolgend, in plaats van af en toe een bericht.
Maar iemand verteld al dat het soms erg druk, en soms erg rsutig kan zijn.
Ik merk het wel!
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over anonimiteit:
Ik durfde het in het begin aan bijna NIEMAND te vertellen, heb als eerste aan mijn zus en oom verteld dat ik de internetbehandeling doe. Ze waren dus niet geschokt.
Pas later begrepen ze denk ik pas echt dat ik een probleem met alcohol heb.
Ik heb er zelfs kort geleden met mijn vader over gepraat, en ik moet zeggen: het lucht enorm op!
Hij vatte het dan ook best goed op en vond het sterk van mij dat ik het uit mezelf aan ben gaan pakken!

Tja, ik moet wel uitkijken wat ik op mijn werk ga zeggen. Of tegen vrienden die ook klant bij ons zijn. Ik zie mijn collega's ook graag als vrienden, maar het wordt wel erg listig als ze weten dat ik een tijd teveel gedronken heb denk ik. Dus op mijn werk hou ik het privé.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjonge ik heb een forumdag. Ben wel naar buiten geweest hoor, maar niet zo fit vandaag. Een beetje hangerig in het hoofd.

Houtje ik heb genoten van je verhaal over hoe je oudste reageerde.

Marieke, lekker gek is niet verkeerd. Hoe gaat het met je muziek?

Toen ik eenmaal door had dat ik alcoholiste ben, heb ik het meteen overal verteld. Dat kenmerkte mij in die tijd: bommen gooien.
Het was geen goed idee. Niet alleen hebben veel mensen er geen boodschap aan, maar je brengt ook anderen in verlegenheid. In feite gooi je dan een probleem in hun schoot waar ze niets mee kunnen.

Nu weten mijn naasten van mijn alcoholisme. En als ik ergens ben waar wat wordt geschonken, vraag ik om spa, zonder verdere uitleg.

FMF, ik dacht ook niet dat je het denigrerend bedoelde, over dat chatten. Ik vertelde gewoon hoe ik dat zie.
Wat heb je voor honden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb iets heel dappers gedaan. Ik heb die zogenaamde vriendin die wel van een snuifje houdt een mailtje gestuurd dat ik geen behoefte heb om het contact te herstellen.
Zij had me een sms gestuurd dat ze mij zou bellen om iets af te spreken. Net of ik daar al maanden op zit te wachten ofzo. Vervolgens belt ze dus niet.....
precies het onbetrouwbare gedrag waar ik heel slecht tegen kan. (met alle gevolgen van dien, teleurstelling is een foute trigger voor mij, die staat ook bovenaan mn lijstje !!!).
Dus een mailtje gestuurd.....
Ik ga nu eerst lezen, want nog niet gedaan. Ik hoop vurig dat er iets van Carolien tussenstaat !!!!!
xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vie!

Ik heb 2 Labradors, eentje met stamboom en eentje zonder. Die zonder is het mannetje en die is ook het pittigst. Maar wel met een heel klein hartje...:heart:

Woman, dat onbetrouwbare heb ik ook een hekel aan, en ik vind het heel goed dat je geen contact meer wilt! Je moet inderdaad proberen díe contacten over te houden die je steun geven, die je voeden.
(oké, makkelijker gezegd dan gedaan ;) )
Ben ik zelf ook mee bezig....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Fish, welkom, welkom , welkom !!!!
Ik heb ook een hondje, ze heet Zowie en is het allerleukste hondje van de hele wereld :)
Heej Winchi, vanavond dus je laatste slok, wauw, een gedenkwaardige dag dus. Het afscheid is gekomen, een nieuwe wereld wacht op jou !!!
Ik heb zelf ook weer eens goed nagedacht.....
Vorig jaar moest ik voor de Brijdersstichting opgegeven wat voor mij een reeele hoeveelheid was, wat ik wilde drinken per week. Behalve dat ik 2.5 maand helemaal niet gedronken heb, zit ik nu op die hoeveelheid. Alleen het mooie is, dat ik het nu nog steeds veel te veel vind. Vorig jaar vond ik het weinig (erg he) had er heel veel moeite mee.
Ik heb besloten om in januari een nieuw doel te starten, misschien wel weer eerst even een poosje helemaal niet, en weer een reele hoeveelheid bepalen waar ik het dan mee eens ben.
Toppie toch !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

FMF,

welkom hier, ik kort je naam maar even af.
Hoop dat je dat niet erg vindt.
Je hebt de weg hier naar ditjes en datjes al gevonden.
Ik hoop dat je hier er en herkenning zult vinden.
:present:

Nu even een mededeling van hh aard,
ik heb zowaar een paar klusjes in huis gedaan.
Niet echt interessant misschien, voor mij is het een soort
overwinning.
Er zit nog leven in mij,;)en daar ben ik toch erg blij mee.
Het is maar een klein stapje, maar toch.
Ik voel me trots en voldaan dat ik weer iets, hoe klein ook,
heb gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

FMF, labradors zijn heel lieve, loyale honden, is het niet?
Ik zit hier met een soort schotse terriër en een Jack Russell en ze zijn helemaaaal niet loyaal. Nee ze spannen samen tegen me. Nee hoor, grapje, ik heb ook veel liefde en troost van ze.
Als je honden hebt kan je eigenlijk niet teveel drinken, want je moet ze uitlaten en constant opvoeden. Dat is wel grappig: vorig jaar toen ik met de internetbehandeling begon, raadde mijn therapeute me aan, om een hond te nemen. Nou, ik had nog nooit een hond gehad en zag er weinig in, maar toen kwam er ineens een afgedankte hond op mijn pad. Daar kan ik dus niet tegen, afgedankte dieren. En Max was meteen mijn antidrankgeleidehond. En later is daar nog een tweede bij gekomen.

Woman, dat is het beste maar, sommige mensen buiten je leven sluiten. Knap van je dat je dat gedaan hebt. Doet het je pijn dat je die beslissing hebt genomen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...