Houtje Geplaatst 16 november 2008 Rapport Share Geplaatst 16 november 2008 Marieke,Go for it !!!!!!!!! Je gaat weer helemaal goed. Fijn om te lezen. We kennen elkaar al zo lang ten slotte.Go go go go girl. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 16 november 2008 Rapport Share Geplaatst 16 november 2008 Ik had gezegd er bestaat niet een beetje droogstaan. Je drinkt, dat moet je zeker niet laten, maar dan kan je toch niet zeggen, ik drink niet.Ik ben geen randdebiel, die de zaken niet snapt. Drinken is drinken!!!!Dit forum leeft bij de gratie van hoor en wederhoor. Kan jij daar niet tegen, dan is dat niet mijn probleem!Groet, ik ga eten!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 16 november 2008 Rapport Share Geplaatst 16 november 2008 Om bij mezelf te blijven,ook ik heb hier wel eens geschreven weg te zullen blijven.Nu het de laatste weken best wel weer aan de orde is dat mensenzeggen afscheid te willen nemen op het forum, heb ik daar voor mezelfover nagedacht.Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken als ik zeg dat ik nooit daad bij woordheb gevoegd.Wat ik wel heb geleerd de afgelopen tijd is dat ik juist als er zaken waren die mijraakten of triggerden, schreef dat ik weg zou blijven.Het is voor mij een leerproces geweest niet meer weg te lopen.Niet voor de mening of posting van een ander, niet voor een persoon diehet mij op dat moment wat te lastig maakt.Het zegt mij dat ik er over na kan denken, vaak kan ik er dan wat mee.Eigenlijk is het dan zo dat het meer over mij zegt dan over het geschrevene.Ja zo heb ik het ervaren, ik ben blij dat ik tot deze conclusie ben gekomen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 16 november 2008 Rapport Share Geplaatst 16 november 2008 Soothe, hoe kan je iemand voor leugenaar uitmaken als je hem of haar niet persoonlijk kent?Lijkt me geen manier van met elkaar omgaan hier.Laten we er vanuit gaan dat iedereen de waarheid spreekt. En doordrinken, minderen, bijna niet drinken of stoppen, ieder moet het voor zich weten, dat staat natuurlijk buiten kijf. Je kan niet zeggen dat het één beter is dan het ander, het ligt aan de persoon.Laten we elkaar steunen door dik en dun, zonder elkaar af te vallen, want daar wordt niemand beter van... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 16 november 2008 Rapport Share Geplaatst 16 november 2008 Marieke: ik vind het juist moedig als iemand de hulp van medicijnen of wat dan ook inschakelt.Mensen hebben daar zo hun ideeen over. Moeten ze allemaal zelf weten. Voor mij ben je een kanjer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plusjamais Geplaatst 16 november 2008 Rapport Share Geplaatst 16 november 2008 Houtje, Hier ben ik dan toch weer. Ik wil er niet zijn, omdat toch de 100% tolerance er is en ik daar op afgerkend wordt. Eigenlijk gaat het niemand ook wat aan gisteren heb ik met een vriendin heel veel kilometers gewandeld. Zij heeft dezelfde problemen als ik, zelfs nog vele maten erger. Wij zijn op een gegeven moment gaan lunchen. Wij hebben goed onze problemen op de tafel gelegd en deze met elkaar besproken en o ja ik met een glas witte wijn en zij met twee.. Vandaag niets.Sorry , maar het voelde goed. Misschien volgend jaar zij met een glas en ik met spa!!Albertina,dank je flow is er ook voor jou.Houtje, Teken je mandala's.. Je weet hou je me kunt bereikenTreed idem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 16 november 2008 Rapport Share Geplaatst 16 november 2008 Albertina: ja zo ervaar ik dat ook hier. Wat een leerproces hebben we doorgemaakt he? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 16 november 2008 Rapport Share Geplaatst 16 november 2008 Plusjamais, wat bedoel je met dat de 100% tolerance er is?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 16 november 2008 Rapport Share Geplaatst 16 november 2008 Ja, in alle branches wordt gedronken denk ik..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 16 november 2008 Rapport Share Geplaatst 16 november 2008 quote: Originally posted by: plusjamaisHier ben ik dan toch weer. Ik wil er niet zijn, omdat toch de 100% tolerance er is en ik daar op afgerkend wordt. Plus: herhaling, herhaling, je wordt nergens op afgerekend. Je zit duidelijk niet goed in je vel en je bent boos. Misschien kan je tot je werkelijke gevoelens komen en zeggen wat er aan de hand is, want nu ben je je boosheid op ons aan het afreageren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 16 november 2008 Rapport Share Geplaatst 16 november 2008 Kirky: wat voor een taaltje is dat onderschrift van je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 16 november 2008 Rapport Share Geplaatst 16 november 2008 bericht verwijderd door moderator Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 16 november 2008 Rapport Share Geplaatst 16 november 2008 Ik schrijf hier nu bijna één jaar.In dat jaar heb ik helaas een paar keer een uitglijder gehad.Na zoals de meesten hier wel weten na 10 jaar niet te hebben gedronken.Voor mij gaat het niet op één glas drinken, ik sla door.Kan het niet bij één laten, ja de 1e paar weken misschienmaar van lieverlee wordt het steeds meer.Dus voor mij geldt, 0 is de beste optie.Daar heb ik het afgelopen jaar genoeg lering uit kunnen trekken.Wat echter niet wegneemt dat ieder het recht heeft op zijn of haarmanier de Alcohol de Baas te worden.Voor de één is dat 0 voor de ander is dat drastisch minderenof afbouwen.Voor mij geldt dat niet, ik kan niet drinken.Het is echter niet voor niets dat er bij allerlei therapien de mogelijkheid wordtgeboden je gebruik aan te passen of te minderenAlleen bij de AA is het not done te minderen of te drinken.Ik kan mij in deze stelling van de AA vinden.Dat wil echter niet zeggen dat een ander dat ook moet doen.Een ieder heeft de vrije keus te stoppen of te minderenEn dit is een openbaar Forum, iedereen mag hier schrijven,0 lijn,minderend, nog drinkend, stoppend.Dat het niet altijd makkelijk is om te lezen dat iemand uitglijd, nog drinktof het helemaal niet redt, zie ik als een leerproces.En dat is volgens mij toch echt de bedoeling van dit forum Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 16 november 2008 Rapport Share Geplaatst 16 november 2008 Soothe, mag ik even? Plus, het is gewoon een kwestie van semantiek.Er zijn hier veel mensen die er kei en keihard voor geknokt hebben om te stoppen met drinken.Die gaan inderdaad voor nul, niets, nada, noppes, geen glas en geen slok alcohol. Die drinken niet.Als jij dan schrijft "ik drink niet" en in je volgende posting staat "o ja, toch een lekker glaasje wijn" dan klopt dat niet.Dan drink je wel, ook al is het maar een paar glazen per week. Moet je helemaal zelf weten hoor...Maar het lijkt me vrij logisch dat de 0%-ers een dergelijke devaluatie van de term "niet drinken" niet kunnen waarderen.Enig begrip hiervoor, en enig rekening houden met, zou niet onwelkom zijn. Duidelijkheid dus.Zeg dan dat je je doelen hebt gesteld en dat je die gehaald hebt, dan kunnen we daar samen blij over zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plusjamais Geplaatst 16 november 2008 Rapport Share Geplaatst 16 november 2008 Ja fish, er is hie een groot verschil tussen nooit drinken en af toe drinken of drinken als de omstandigheden zo zijn.Ik wist dit ook niet. Ik behoor tot de categoerie - niet geacpteerd trouwens - van personen die niet willen dat anderen weten dat zij niet weer willen drinken en daarom af en toe meedrinken, maar verder niet drinken.Daarnsast bestaat de categorie personen die absolut niet meer drinken en dat ook tegen iedereen en ook heel duidelijk aangeven -meer blauwe knoop en vegetariier of zo. Ik heb op een gegeven moment begrepen dat er onder óns'heel veel mensen medicijnen slikten of tegen alcoholisme of tegen psychisme problemen. Ik niet en vandaar mijn grote probleem.Albertine, misschien ga ik me Blacky wel het draadje openen ? Wat Blacky?Verder,ieder zijnprobleem Soothe, blijf op de rug van de monnik zitten. Station passée pour moi, dommage n''est-ce pas? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 16 november 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 november 2008 plusjamais heerlijk je te mogen lezen en dit komt recht iuit mijn hart persoonlijk denk ik dat ieder voor zich moet uitmaken of hij/zij wel of niet kunnen drinken , ik van mijn eigen weet dat ik het niet kan zeker niet als ik het vluchten zoek in een roes , op die meer als drie jaar heb ik al letterlijk en figuurlijk alles uit geprobeert plusjamais ik ben nooit een pillen slikster geweest evenmin een mens dat bij artsen loopt maar vorig jaar ben ik serieuz geestelijk onderuit gegaan door het verwerken van de dood van mijn ma en heb toen al mijn steenbokken eigenwijsheid opzij moeten zetten en slik nu dagelijks een ad pil (als ik ze niet vergeet )en ja eigenlijk zoals geer schrijft brengt het een beetje zonneke in mijn hoofd want het niet nemen heeft mij dit jaar weer onderuit gehaald met bijna heel nare gevolgen .ik respecteer jou keuze plusjamais maar ik zou je missen zoals ik eigenlijk ieder die weg gaat mis maar den eene al meer als den andere Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 16 november 2008 Rapport Share Geplaatst 16 november 2008 Ooooh, mijn vingers gaan jeuken, hou me tegen, laat ik nou niet antwoorden Plus, je kondigt aan niet meer mee te willen schrijven omdat je je op de een of andere manier er niet lekker bij voelt. Dat kan, dan moet je dat doen. En vervolgens sluit je af met een mededeling over wat je de komende weken allemaal gaat doen. Dan voel je het al aan je water hè: oh, die komt wel weer terug, die wil alleen maar wat ergernis kwijt.Ben het trouwens met Soothe eens hoor. Als je nog drinkt, hoe matig ook, moet je niet zeggen dat je niet meer drinkt.En over schofferen gesproken, wat interesseert het jou of iemand stopt of mindert met drinken met de hulp van tabletten? Dat moeten zij toch lekker zelf weten? Daar heb jij toch geen oordeel over uit te spreken?Is er nog wat leuks op tv vanavond? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 16 november 2008 Rapport Share Geplaatst 16 november 2008 wat is 'n dos? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plusjamais Geplaatst 16 november 2008 Rapport Share Geplaatst 16 november 2008 Er is op dit forum echt geen tolerantie. Hier is geen drinken de tolerantie. Laten we dat dan meer eens vastelllen, zodat niemand zich hier in kan vergisen. Mensen die niet willendrinken, zoweinig willen drinken, en zo weinig mogelijk drinken hebben hier echt geen plaarts. Dit blijkt dus uit de voorgaande discussies.Ik accepteer dit hoor. Geen drank, nooit, geen jamais plus,want zij moet hier toch nog even anders mee omgaan.\\ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 16 november 2008 Rapport Share Geplaatst 16 november 2008 Plus: ik heb heel de tijd geprobeerd begrip voor je op te brengen, maar nu ga je echt te ver hoor.Wat zoek je hier eigenlijk als je zo perfect en volmaakt, zonder hulp en steun door het leven gaat ??Dat vraag ik me nu werkelijk af. Wil je jezelf groter maken door o.a. mij te kleineren???Blauwe knoop, medicijngebruik etc. etc. Je weet echt niet waar je het over hebt Plus en erg verstandig kom je vanavond niet tevoorschijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 16 november 2008 Rapport Share Geplaatst 16 november 2008 En nog heel even: dat vind ik nou zo'n ontzettende bullshitreden: ik moet af en toe nog wel drinken want ik behoor tot de categorie van mensen die niet wil dat andere mensen... en blahblahdeblah. Echt, complete blubber. Het slaat totaal helemaal nergens op. Het is trouwens reuze chic om aan tafel te vragen om water.En nou schei ik er verder mee uit, want vandaag nog zat ik te vertellen dat ik niet meer overal op hoefde te reageren. Kan je nagaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 16 november 2008 Rapport Share Geplaatst 16 november 2008 quote: Originally posted by: VieHet is trouwens reuze chic om aan tafel te vragen om water. Wow, dank je, Vie... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 16 november 2008 Rapport Share Geplaatst 16 november 2008 Vie: haha. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 16 november 2008 Rapport Share Geplaatst 16 november 2008 Water: hahahaha, niet alles zo persoonlijk opvatten he! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 16 november 2008 Rapport Share Geplaatst 16 november 2008 Niet om me er inhoudelijk mee te bemoeien, maar misschien moeten we dit even laten rusten voor vandaag?Voor mij persoonlijk moet iedereen zelf weten hoeveel hij drinkt, als dit forum maar gebruikt wordt om elkaar te helpen de alcohol de baas te worden. (en je kan dus ook de baas zijn over je eigen alcoholgebruik...) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden