Spring naar bijdragen

Maandag 17 november


Rudy

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 220
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hey Ferry,

wat ben je toch al ver op weg. Dat geeft mij moed. Zo wil ik het ook graag. Ik ben sinds kort op het form. Ik ga het ook hier niet alleen mee doen. Aa is mij een brug te ver. Ik kan net verwoorden waarom. Maar ik ga wel in verslavingstherapie. Nee geen opname, maar een gerichte behandeling. Ik denk namelijk dat voor mij ook de enige weg stoppen is en dat e-programmas voor mij te vrijblijvend zijn.

Heb vandaag gewerkt. is best goed gegaan. Nu komen de lastige momenten. Want na werktijd begon ik met drinken. Stiekem. Maar so far so good. Ik moet zeggen dat ik best getwijfeld heb. Want tsja het gesprek van straks met mijn vriend, daar zie erg tegenop. Maar goed, ik heb nog vandaag nog steeds alles laten staan, behalve de glaasjes water :-)))

Pem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben zo blij dat ik dit forum gevonden heb .ik heb daarnet mijn vriendin aan de lijn gehad en heb haar alles verteld .ze schrok erg want ze had echt niet in de gaten dat ik zo van de drank aanhankelijk was .ze heeft me wel goede moed ingesproken en heeft me blooft me te steunen .ze zei ook dat mijn vriend zo reageerd omdat hij bang is en dat kan ik wel geloven .allee ik ga aan het eten beginnen eten en dan in bad en dan kan mijn stijd terug beginnen .ik ben vastbesloten om vanavond niet te drinken !!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina, wat heb je mooi geschreven!
Het ontroerde me zo, toen ik het las.
Vaak komen we tot belangrijke zaken
als we de tijd loslaten en opgaan in de natuur.
Ik kan me het gevoel wat je had heel goed voorstellen.
Het niet terugwillen. Loslaten is moeilijk.
Maar jij bent erop je eigen manier achter gekomen,
op een moment dat voor jou de tijd daar rijp voor was!
Goed joh!
:heart:

Tapas, meestal vind ik het niet zo moeilijk om me een
mening te vormen over iets. Wél om die te behouden.
Door andere invloeden en anders denken wil ik
nog wel eens van mening veranderen.
Dat botst soms met mensen die dat anders zien.
Mijn beste vriendin bijvoorbeeld vind het ook vreselijk
als ik blijkbaar weer eens anders over zaken denk.
Voor haar is een mening veel belangrijker om ergens voor te staan.
En op die manier haar persoonlijkheid uit te dragen.
Ik kom steeds dichterbij...
De C lijkt wel op Common sence die ik gisteren gebruikte.
De wijze raad..

Ferry, wat je zegt. Vééél makkelijker :D

Soothe, Bijna opgebrand? :P

Woman, tsja wat een onzin! :D
Daarom laat ik dat eerste glas tnt staan.
Nou hop! Bek op het stuur en trappen!

Anjo, je bestijgt bergen om tot een goede zingeving te komen.
Kinderen loslaten... Als ze zo met je omgaan, zou je zeggen dat het je
wat makkelijker wordt gemaakt. Helaas. Geef niet op om voor jezelf te kiezen.
In mijn ogen doe je het nog steeds hartstikke goed.
Ik ben het met je standpunt eens dat je zelf in balans moet zijn als je
voor de klas staat met jongeren voor wie je een voorbeeld bent....

Wing, rustig blijven en niet drinken. Goed idee!
Ik heb wat afgesnaaid de eerste tijd. Trouwens nu nog wel...

Pem, alleen vandaag niet.
Ik zou zeggen, probeer het eens!
Je klinkt iig vastbesloten het gesprek nuchter aan te gaan.
Daarna ook niet vieren of vergeten met een glas.
Een kopje thee misschien. En denk aan je rust.

Tijn, reuze knap van jou!!! Hou vol hoor, je doet het voor Tijn!

Scholeke, ik ben blij dat je je vriendin hebt gebeld.
Hartstikke mooi dat zij ervan weet, en je bij haar terecht kan.
Geef je vriend wat tijd om aan de nieuwe Scholeke te wennen.
Hou vol hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond adb,ers ,
wat is er weer veel geschreven
opkomen voor mijn eigen .......... blacky is er volop aan bezig .
aan alle nieuwe mensen welkom :present:
albertina je bericht van 17 uur raakt mij enorm waarom ik vermoed omdat het soms lijkt dat loslaten het enige is wat ik doe sinds 2003 .
tapas eindelijk eens iemand die de A, B en C begrijpt :present:
anjo fijn je te mogen lezen en bedankt om je schrijven ivm slaapmedicatie , heb hier vijf recepten liggen om te gaan halen maar ik ga ze niet mee nemen , vorige week heeft mij geleerd dat mijn geest een gevaarlijke plaats is om te vertoeven als ik ben zoals vorige week
en nu eerst deze mail posten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky, het is een beetje de gangbare opvatting hier, dat men niet in benevelde toestand schrijft.
Iemand waar al drank in zit, is slecht voor rede vatbaar.

Mocht het niet zwart op wit in de regels staan, dan is het hier een regel geworden.

Altijd schrijven vóór je de eerste wil nemen, dan is er nog een zekere logica aanwezig!!

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoe is blacky,s dagje geweest goed , heel veel en hard gewerkt op een ander en nadien ook hier thuis .
men zo nieuwe deueren met glas in komen plaatsen tijdens mijn verblijf in spanje , men is alleen vergeten te zeggen welk jaar ;)
op mijn werk vandaag twee grote ramen mee gekregen en een raam heb ik al opgehangen . klinkt hier wel makkelijker als wat het was hoor luitjes , en ik heb momenteel letterlijk en figuurlijk een hangend raam , nu ja mañana en sotro dia en dan bedenk ik wel iets voor de onderkant (onderdoor kruipen misschien )
voor de rest gaat het geestelijk weer heel goed met mij alsof er niets gebeurd is , ik weet dat dit een gevaarlijke gedachte is , maar mijn tweede gedachten mij ophangen omdat ik gedronken heb ga ik ook niet doen , het enige wat ik wel doe is gewoon weg niet drinken en het rare is dat er ook absoluut geen zin in is , dus ieder nadeel heeft zijn voordeel .
iedere niet gedronken dag is een gewonnen dag
zo ik verlaat jullie voordat het spoken uur begint ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal,

nou weer veel geschreven duurde even voor ik bij was.
Wing: veel succes en geniet van je lekkers, het helpt mij ook goed moet ik zeggen.
Stolli: het is gewoon een beetje bijzonder denk ik dat je met zo'n instelling toch hier komt
Marjo: top dat je naar de fysio kan woensdag
Tijn: volgens mij ga je hartstikke goed, zet 'm op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede avond allemaal

Ik zal voor de meeste welonbekend zijn maar lees geregeld nog Wie is Wie en ditjes en datjes
Ben 18 maanden geleden geheelgestopt met drinken ( fles wodka per dag jaren lang) nadat ik in het ziekenhuis wakker werd ze dachten dat ik een beroerte had gehad , schaamde me dood tegen over iedereen ik was een stiekeme drinker niemand geloofde dit. Het is een moeilijke strijd geweest maar het is mogelijk, heb nu een gelukkig leven met mijn gezin af en toe nog wel trek bij feestjes waar ik vroeger altijd zoop staat nu een spa'tje want iedereen weet van mijn probleem.
Ik wens iedereen sterkte met de strijd tegen alcohol ik blijf alles volgen op dit forum want het helpt nog steeds tegen de trek.

Yazz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stollie, er is meer! Jij geeft aan niet in positieve zin aan het drinken te willen werken!!
Alleen wat chatten. Dit is niet de bedoeling!
Dat kan je op legio chat sites doen! Maar niet hier!

Wij zitten niet op een ervaringsdeskundige te wachten, die niets met z'n probleem wil doen.
Ervaring hebben we zelf in ruime mate!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...