Soothe Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Anna Kalmpjes aan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Anna, hoe lang zijn jouw berichten dan als je wél veel te melden hebt??Nee ff serieus: Ik vind het een heel goed bericht van je! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Daarnet lekker afgewassen (deed ik vroegen te weinig) en ik moet straks nog douchen en haren wassen en dan wil ik nog even zonnebanken!! Hoop dat ik daar weer wat beter van uit ga zien, want ik dacht dat ik mooier zou worden zonder drank, maar ik zit nu onder de pukkels in mijn gezicht! Ik lijk wel weer jong....Zo weer met de honden naar buiten, er zit er al eentje te zeuren.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 19 november 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 dit hondje duikelt haar nestje in was deze morgen 05:30 dus mag wel he slaap ze zacht alemaal en ik ik ga dromen van dingen die toch nooit gaan gebeuren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Fish: de afvalstoffen willen het lijf uit en benutten alle uitgangen. Extra verzorging en frisse lucht doen wonderen. Even geduld en je kent jezelf niet meer terug.De beloning is groot. Niet meer op korte termijn denken, het nu, maar meer op lange termijn, wat gaat het me opleveren, spannend hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Ik duik ook maar mijn bed in. Zit nog ff aan de chocolade, mjammie, lekker hoor.Lekker veel kunnen doen vanavond, de vaart zat erin.Ik heb zin in morgen.Dusssss slaap wel allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Fisherman's Friend, mijn berichten zijn in de tijd dat ik hier schrijf wel eens enorm geweest. :$ Tegenwoordig val ik niet meer zo op, want er zijn nu meer mensen die immense lappen tekst schrijven. De gave der beperking tot enkele korte zinnen is mij helaas niet gegeven.Eigenlijk klopte mijn opmerking dat ik niets te melden heb gewoon niet. Ik meende het, toen ik het schreef, maar al schrijvende had ik toch behoefte datgene wat me vanavond bezighield te schrijven. Soms helpt het opschrijven mij om duidelijker te zien wat me dwars zit. Ik denk dat ik daarin niet de enige ben, en ook daarin kan dit forum helpen.Het punt is dat ik jarenlang gewend ben geweest alles wat me dwars zat te onderdrukken met wijn. Vermoeidheid, angst (voor iets waar ik tegenop zie), onzekerheid, verdriet, woede, etc.. En na 2 jaar lezen op dit forum weet ik wel zeker dat ik daarin niet de enige was.Als je stopt met drinken moet je voor al die gevoelens - die ook nog eens extra hard binnenkomen - andere 'oplossingen' zoeken. Dat kan voor iedereen verschillend zijn. In het begin was vooral afleiding belangrijk, om de gedachte aan drank uit te bannen. Een warme douche, hardlopen, breien, strijken (dat is trouwens een hele goede).Maar later vond ik het tijd te gaan onderzoeken waaróm ik me zo voel, wat het met me doet, en wat ik daaraan kan doen. En daar ben ik eigenlijk nog steeds mee bezig. Er zijn al een hele hoop situaties geweest die ik nu beter aan kan dan toen ik nog dronk, en ook daarvóór. En na verloop van tijd loop ik dan weer tegen iets nieuws aan, zoals nu te weinig tijd en energie om bijvoorbeeld mijn huis eens goed op te ruimen. En dan ontdek ik dat ik moeite heb om hulp te vragen, en ik weet eigenlijk niet goed waarom. Dus is het zaak daarachter te komen, en te leren wél om hulp te vragen als ik dat nodig heb.Voor een ander kan dit heel stom lijken, maar voor mij is het een behoorlijke drempel. En iedere drempel of hobbel kan uiteindelijk een valkuil worden, is mijn ervaring, dus kan ik er maar beter iets aan doen. Bovendien wordt het leven een stuk prettiger zonder al die drempels en hobbels. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Welterusten, Blacky en An en anderen die gaan slapen. Voor mij is het ook alweer tijd voor het laatste rondje met het hondje, en dan lekker tussen de lakens. Allemaal nog een goede avond, en een goede nacht. En morgen fris weer op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Ik kom nog maar even welterusten zeggen...Welterusten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Welterusten Marjo en anderen die gaan slapen, ik ga vast even mn hondje een rondje doen, en dan mn avond rustig afbouwen. Pc uit, pyama aan, nog even zitten. en dan relaxed naar bed. (Verse oordopjes mee)Ik kom zo nog wel even lezen doeg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Woman, doe je eerst je pc uit en kom je dan nog even lezen??ja ik merk dat het al laat is, ik was zelfs nog aan het stofzuigen net (het moet niet gekker worden!!)Ik kan dus nu slechter tegen rommel (ik was er eerst immuun voor geworden, dus een vooruitgang).Ik ga nog even wat hee drinken enzo en dan naar bed...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Aangezien ik behoorlijk melig en moe ben zeg ik alleen maar Hallo en weltrusten allemaal Pfff... is me teveel werk hoor om alles te lezen; las wel even iets over 'volblaffen' tsss... wat het FokForum al niet teweeg brengt. Moeten we 'm ook nog opvoeden....die Stolli Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Heej Winchi !!!! Alles goed en fijn ????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Aah..Wing, blijf nog effe hangen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Wauw Winchi !!! Dat is echt knap !!! Was het moeilijk ??? Of juist makkelijk ??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Mooi Wing, fopriciat! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Yep Wing, lekker daggie gehad en geen gremlin gezien....ook nog eens niet zelf hoeven koken, maar met 15 man aan tafel gezeten. Goh, is toch gezellig! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Van mij ook filecegiteerd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Tsja, kind aan huis hè Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Kom ik ook nog even binnenvallen, om te melden dat ik ga slapen daar heb je wat aan hihiAls je stopt met drinken moet de drank inderdaad je lijf uit, bij mij staken alle stressklachten tegelijk de kop op en liep ik krom van de rugpijn omdat ik me niet meer kon ontspannen met drank.... hoofdpijn, spastische darm, misselijk, poeh! Maar nu komen dat soort klachten niet meer zo vaak voor.Als je drinkt omdat je depressief bent lijkt het alsof drank de depressie doet afnemen maar in werkelijkheid word je juist depressiever. Drank maakt depressief. Uiteindelijk zal je merken dat als je stopt met drinken de depressieve gevoelens ook gaan afnemen, net als angst en paniekklachten. Eigenlijk wel raar, de redenen waarom we zijn gaan drinken zijn verergerd door de drank.Het is ook niet alleen het stoppen met drinken wat je tot een stopper maakt maar ook je levensstijl moet je gaan veranderen, beter op je grenzen gaan letten, op tijd rust nemen. Het totaalplaatje gaat er dan echt op de langere termijn voor zorgen dat je je beter gaat voelen, er beter uit gaat zien en vooral milder naar jezelf gaat worden.Het lastige is eigenlijk dat de korte termijn voordelen van drinken lijken op te wegen tegen de lange termijn voordelen van niet drinkenen de lange termijn nadelen van drinken weer sneller vergeten zijn dan de korte termijn nadelen van niet drinkenzou het nog kloppen?? ook ik ga mijn hondje uitlaten, mijn kat mag meelopen en dan mag het beestenspul weer fijn binnen blijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Een puinhoop van je leven maken is wel heel erg bekend als je drinkt, en dat uit zich het eerste in je huis. De afwas niet doen enzovoort.Op zeker moment ging ik alleen nog maar in de douche als ik echt ergens heen moest.Drinken is een lieg-leven en een vies leven en een puinhoop-leven.Ik mag na een dik jaar drankvrij leven nog steeds de puinhopen opruimen van 20 jaar drank.Geen pretje, maar beter dan stom in een roes zitten.Vandaag weer meegedaan: geen alcohol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Mn dag begon geweldig, voor het eerst sinds maanden op tijd wakker au naturél, dwz zonder wekker en uitgeslapen....als kadootje zijn ze weer begonnen met hijen hier om de hoek dus ik heb me precies 4 uur lang goed gevoeld ....grmblgrmbl. Verder ruzie gehad met een boze buurman omdat ik netjes vroeg of zijn kliko iets verderop kan staan ipv precies voor mijn voordeur.Morgen wil ik aan het werk hier, voor het eerst weer wat verkopen. Waarschijnlijk word ik toch gewekt door die rottige hijpalen, dus als ik me dan opsluit in mn winkelruimte met harde muziek ga ik gewoon wat werken.Verder wordt morgenmiddag een grote boiler geinstalleerd (60liter) dus kan dat ook worden afgerond. Als ie het goed doet tenminste.....duim duim.Dus het was me weer een dagje wel.x Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Tjee Anna, wat een goed stukje.Ik durfde het forum niet op had gedroomd dat ik de hele boel op stelten had gezet. In het geval dat dat echt zo is mijn excuses. Volgens mij heb ik er een ander probleem bij, slaaptabletten kunnen ontzettend helpen vooral als je in het bezit bent van een druk koppie. Nadeel is dat ik ze nu op tijden neem die niet echt geschikt zijn om te slapen. Weer vluchtgedrag dus.Dat is al niet fraai maar het is ook link omdat je daarna een heel stuk mist, een soort black out.Ik werd woest wakker, echt heel boos, weet alleen niet meer waarom. Misschien is boosheid ook een fase van rouw. Zou logish zijn maar niet echt nuttig.In ieder geval, ik schrok een beetje van Pippi's berichtje. Ik snap het wel maar ik weet ook dat die twee dingen niet samen gaan. Het heeft mij ooit in een situatie gebracht die ik geen mens toewens namelijk wakker worden in een politiecel niet wetende of ik een mens had verwond of erger. Ik kan mij nog steeds niet herinneren dat ik in de auto ben gestapt. Gelukkig was er niemand gewond maar het is een onacceptable risico. Het is een extreem voorbeeld maar ik ben vaak bont en blauw omdat ik ze dan niet in bed in neem maar nog even wat wil doen en dan komt de man met de hamer.Dus meisje, gebruik ze goed en niet in combinatie met alcohol, het is geen goede combinatie.Dank je wel voor het goede advies, ik zal een kaartje doen bij het Sinterklaas pakket. Ik zag dat Jip en Janneke vertaald is in het Engels, ze is peuterleidster en ze leert ze over Nederland en Sinterklaas etc.Vandaar dat het dus een groot pakket is, ze moet genoeg peppernoten hebben voor al haar kindjes en Jip en Janneke is zo oer Nederlands. Blacky, je hebt gelijk het is erg duur om iets te versturen naar het buitenland. Normaal gesproken zit ik daar niet zo mee. Mijn moeder stuurde mij ook zo nu en dan pakketjes met de roddelkrantjes en drop en currysaus. Mijn vriendin is fan van kipsatay. Als iets moeilijk te krijgen is en je bent geen ster in de keuken zoals mijn vriendin dan vind ik het zelfs leuk om te doen. Maar mijn vriendin belt zo nu en dan of stuurt een mailtje dat ze er blij mee is. Dochter1 bedankt nooit en moet ik zelf bellen om te vragen of het aangekomen is. Ik heb ook niets meer van haar gehoord de laatste 3 maanden. Dus ik vind dit ook niet leuk om te doen, het voelt als een verplichting. En laten we wel zijn als ik haar bel en het hele gesprek duurt 1 minuut en ik zelfs poppedeintje niet mag spreken wordt ik alleen maar bozer/verdrietiger. Met het verlies van X is het hele gezin uit elkaar gevallen, de meiden zijn hun eigen weg gegaan en daar heb ik het moeilijk mee. Ik was geen perfecte moeder en ik moest het alleen doen omdat X maanden van huis was. Dochter1 vind dat zij het moeilijk heeft maar ze is wel 29 en heeft een schoonfamilie die van haar houd en haar helpt. Je zou toch denken dat ze nu de leeftijd heeft om zich te realiseren dat ik 17 was toen ik haar kreeg, alleen want X moest werken die dag;) en dat niemand daar Engels spreekt behalve de doctoren. 20 toen ik alleen terug ging naar nederland en 22 met twee kleine meiden moest redden in een niet zo leuke buurt in London. Volgens mij is het woord asociaal in Engeland uitgevonden. Als je bijna 30 bent dan bestaat er toch iets als inlevingsvermogen? Ik ben pas heel laat gaan drinken dus helaas dat excuus bestaat er niet, niet in die tijd. Mijn vriendinnen snappen het niet en hen kinderen snappen het helemaal niet. Misschien is niet alles gegaan zoals ik het graag had gezien maar nu wordt mij het al kwalijk genomen dat ik gewerkt heb nadat X een belabberde zakelijke beslissing had genomen. Ik houd van mijn dochters maar vind ze niet aardig. Natuurlijk hebben ze verdriet maar om mij daar nu de schuld van te geven. Natuurlijk, ik heb de macht om iemand ziek te maken. Misschien is het wel het geringe leeftijdverschil, het is niet leuk als je moeder je uit de kroeg haalt en ze roepen je zus is er. Maar het gaat verder, ze nemen het mij kwalijk dat ze als kind goed gekleed waren en goed aten en dat we leuke dingen deden. Volgens hen zette ik ze in een buitenstaanderspositie. Ik heb niet intelligentie omdat te begrijpen.Meiden zijn zo anders dan jongens. Wat zo vreemd is want hij is opgegroeid met een moeder die dronk en die zo angstig was dat ze bijna niet meer functioneerde. Ik snap dat niet.Ze zijn allemaal verwend maar de meiden hadden een sterke moeder. T niet.Waar ik het booste over ben dat er geen respect is voor mijn verdriet. Jij hebt onze vader doodgemaakt.Kinderen vergeef je alles maar kinderen van 26 en 29?Helaas ben ik in de eerste plaats moeder en oma en kies ik hier niet voor maar ik ben ook niet malle pietje. Daarom zit het mij zo dwars. Ik weet eigenlijk niet goed wat te doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Sjezus Schrik me rot...ineens allemaal lappen tekst! Ik zeg houdoe en weltrusten..anders val ik nog om! Lees jullie morgen wel Truste...dus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Ja Har jij bent er van af maar ze waren blijkbaar besmettelijk, weltrust Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden