Spring naar bijdragen

je bent niet mislukt als iets niet lukt maar een winnaar omdat je het probeert


Vie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 336
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nee hoor, ligt niet aan het weer en niet aan het drinken. De eeuwige zelfde dingen hier. Eigenlijk het verdriet dat het gewoon niet lukt. Je sterk houden bij je kinderen en dan zijn ze weg en dan denk ik sh@t, wat zou het allemaal anders kunnen zijn.
Accepteren is het sleutelwoord. Wat kunnen we het elkaar toch (onnodig) moeilijk maken.
Mensen die van elkaar houden maar niet kunnen praten. pfffff....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ferry kmw , ik heb dit al zoveel keren meegemaakt in de tijd dat ik bij AA geweest ben , mensen waar ik naar opkeek eentje 10 jaar nuchter andere 15 jaar nuchter , 2 a 3 vergaderingen per week en dan ineens oeps daar liggen ze , heb daarvan geleerd dat hoe lang men ook nuchter is altijd oplettend moet blijven dus kmw .
en ik zelf ben heel oplettend geweest maar ik denk dat er meerdere onderuit zouden gegaan zijn moesten ze in mijn schoenen gestaan hebben , zijn de woorden van mijn psygologe gisteren .
vandaag drink ik niet en daarmee basta
an kom je u hartje uitstorten dan blijf ik nog even zitten
pipke wie heeft een intieme vraag gesteld , soms denk ik toch dat ik dingen mis :devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An. het is ook moeilijk, je had je vroeger ook vast wat anders voorgesteld van je huwelijk en je gezin en dan is het pijnlijk om te merken dat het niet zo is als je had gehoopt.

je kan accepteren dat het is zoals het is maar je kan misschien ook met behulp van anderen proberen iets aan de relatie te veranderen, of had je dat al geprobeerd? jij verandert door het niet drinken en de rest verandert niet automatisch mee en dat is lastig.
Het is denk ik het lastigste van niet drinken, je gaat beter voor jezelf zorgen, je grenzen aangeven en pikt niet meer alles en anderen pikken dat weer niet.

Heb je niet iemand, een vriendin ofzo waar je zo af en toe even heen kunt gaan? even weg uit de situatie? soms kan afstand nemen helpen om te zien wat jij nou wilt en hoe je dat zou kunnen aanpakken.

Sterkte An!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bemoedigende woorden. En in zekere zin maken we het allemaal mee.
Dat is het leven. En ja natuurlijk heb ik me een voorstelling gemaakt van gewoon, gewoon, gezellig.
Leren om meer bij mezelf te blijven en niet te proberen dat een ander zich gedraagt zoals je wilt dat die zich gedraagt. Onder 'normale' mensen is het al moeilijk communiceren, dus wat verwacht ik wanneer ik met mensen leef die een psychische ziekte of stoornis hebben.
Bezoek komt hier nauwelijk want ik schaam me kapot van de rare emotionele onverwachte uitvallen.
Waar iedereen bijzit krijg ik de gekste dingen te horen. En dan een voor een....
Tja, dan voel ik me wel de pispaal hier. Alles wat mis gaat ligt vanzelfsprekend aan mij.
Ik heb er rustig op gereageerd hoor. Dat me dat nu niet meer boos maakt of zo.
Jammer als ze het niet snappen. Ik zei op een gegeven moment 'ga eens een boek lezen over dit soort aandoeningen' , misschien is het dan beter te volgen.


Ach ik kan het toch wel loslaten. Fijn dat ik even mijn hart kon luchten.
Ik duik zo maar met mijn kop onder de dekens.
Drinken is werkelijk geen optie, slaat nergens op.

Zit ik hier met mijn mooie kapsel en geen mens die het was opgevallen, nou ja! haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Blacky, mijn therapeute was ook steeds verbaasd dat ik niet drink. Gelukkig hoef ik niet te drinken. Drinken is geen plicht meer :) . Ik slik dan geen Refusal meer om te ondersteunen, maar de mix aan medicijnen die ik dagelijks slik zijn voldoende reden om als er trek opkomt deze meteen opzij te zetten. Deze medicijnen mogen niet met alcohol gebruikt worden en los daarvan moet ik al vanwege die medicijnen maagbeschermers slikken. Die maag van me is al zwaar genoeg belast.

Ferry, ik heb ook nog mijn trekmomenten, maar die gaan meestal snel over en hebben meer zoiets als met honger langs een frietkraam lopen. Die zie ik niet als storend. Er zijn echter van die momenten (eigenlijk geen momenten eerder langdurige periodes) dat de trek maar niet over wil gaan. Daar zit meestal een eerdere situatie achter waardoor sluimerende gedachten wakker werden. Dat zijn de momenten van craving. Gelukkig gaan die ook over en daarna voel je je een stuk beter en sterker.

Pippi, als jij nog 10 kg afvalt, zie ik je niet meer staan. Jij bent goed zoals je bent - tenminste zoals ik je gezien heb bij de meeting.

An, november-december-pact. Ik heb een luisterend oor indien nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne: ik hou het nog even bij november is nog te overzien.

december gaat een wel zeer ingewikkelde maand worden. De enige manier waarop ik dit nog aankan is het dag per dag te beleven. Er komen na vanavond ineens zoveel dingen op me af dat ik echt bij de dag ga leven. Deed ik zoveel mogelijk. Maar nu wordt het een streng regime met strakke plannen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moeilijk voor je An!
Hou je taai, meis! :heart:

Word op één of 't andere manier helemaal shaky van
Ferry's bericht. Hij had het laatst over afbouwen van zijn AD.
Hoop niet dat het daarmee te maken heeft..

Alles verder wel gelezen, maar er is niet veel blijven hangen..
Ja.. drop. Alweer een pond bijna op :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi: dat heb ik ook gezegd. Ik wens niet als pispaal gebruikt te worden al jullie frustraties reageren jullie op mij af, dit is ongehoord en totaal respectloos. Gaan jullie daar maar eens over nadenken.
Goed is goed he. Ik hoef echt geen dankjewel of wat dan ook, maar ze moeten niet alles op mij schuiven.
Kreeg ik een tijdje geleden te horen dat het niet meer wenselijk was dat ik vertelde wat hier loos was.
Heb ik toen gewoon niet meer gedaan. Vragen ze wat dan zeg ik 'oh alles prima hoor', om nu te horen met tranen en al 'dat ik dan ook moet zeggen wat er aan de hand is'. Ja hallo, geen mens wilt het meer horen, wat ik heel goed begrijp. Speel het spel dan maar gewoon mee zou ik zeggen.
Ook niet goed. Wellicht maak ik hier een denkfout.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb daarnet tijdens het eten gezegt dat ik geen zin heb om morgen naar dat feestje te gaan en dat is ook op ruzie uitgedraaid .hij begrijpt dus echt niet dat ik het moeilijk zal hebben he .hij zei ook nu heb ook al geen goesting meer om te gaan want jij gaat daar een hele avond met een lang gezicht zitten .ik was echt stomverbaast toen hij dat zei .heb hem het voorstel gedaan om morgen dan ook niets te drinken he maar daar wou hij niets van weten .ik weet zeker als hij niets drinkt dat hij zich niet gaat amuzeren .pfffff het kan me allemaal gestolen worden .ik heb met moeite een hap door mijn keel gekregen en mijn dochter die had dat natuurlijk gezien .ze vroeg me wat er aan de hand was en toen ik alles uitlegde bgreep zij mij wel .raar een kind van 10j verstaat me beter dan mijn vriend van 43 .ik ben nu bezig weer eens de zak cocolade van mijn zoontje aant opeten .dus morgen weer naar de winkel om een andere te kopen .ik vind dus heel veel troost in cocolade en laat het me dan ook smaken .momenteel is het witte cocolade dat ik eet maar dat zal wel veranderen want normaal ben ik daar niet zo gek van .mijn vriend ligt nu in bed tv te kijken terwijl ik hier weer alleen beneden zit .hij zei me nog zie dat je niet te laat in je bed gaat zodat je uitgerust bent voor morgen .denkt die nu echt dat ik uitgeslapen naar daar wil ? wel het antwoord is nee .en ik ga hem ook niet laten zeggen om hoelaat ik moet gaan slapen ik ben een vrouw van 36en geen kind meer he .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand stelt een geïnteresseerde vraag, krijgt vervolgens haar huis'IT-er op bezoek, wat ze trouwens al aangekondigd had, met de vrolijke melding dat de telefoon het nu doet, en komt vervolgens even naar de antwoorden kijken.
Pippi, wat ben jij toch altijd druk bezig om andere mensen te controleren. Richt je gewoon direct op mij als je wat hebt, is wel zo duidelijk. Laatst ook al, zat je te hakken van: moet je zelf eerst maar een kind krijgen. Dat is heel aardig tegenover iemand die geen kinderen kan krijgen. Tact is niet echt je fort. Maar gelukkig zit ik daar niet meer zo mee.

Dank voor de antwoorden. Ja, het interesseert me wat zo'n kliniek al of niet voor je kan doen.
Van coke-verslaving weet ik niets, maar het lijkt me wel gek als allerlei verslavingen met elkaar "opgesloten" zitten. Kan me bijvoorbeeld niet voorstellen dat ik met eetverslaafden in een kliniek zou zitten, dat is toch niet echt compatible.
Al kan je ook zeggen: verslaving is verslaving, een pot nat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slaapwel allemaal.
Ik vertrek naar mijn bed.
Lekker slapen.
Misschien nog even tv kijken.
Meestal slaap ik binnen tien minuten.
Of wordt twee uur later zittend wakker met de afstandbediener in mijn hand.

Mijn grote zorgen zijn zo klein geworden dat ik er niet meer van wakker lig.

Goedenacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moeilijke situatie An,
is het geen idee om naar maatschappelijk werk te gaan? niet voor je gezin maar puur voor jezelf, hoe kan jij zorgen staande te blijven in zo'n ingewikkeld gezin!

Scholleke, je vriend is duidelijk niet gewend dat jij je grenzen aan geeft. Ik vind hem erg manipuleren op dit moment, hij heeft totaal geen respect voor wat jij vind en wat jij wilt.
Nu sta je voor het blok, doen wat hij wil en dan ben jij ongelukkig, of doen wat jij wilt en dan is hij ongelukkig. Jij hebt de keuze om ongelukkig te zijn op dat feest of thuis te blijven en je schuldig te voelen. Maar dat is niet eerlijk, je vriend is verantwoordelijk voor zijn eigen leven en zijn geluk mag niet van jouw keuzes afhangen.
Hij heeft dus net zo goed de keuze om zijn eigen ding te doen en het naar zijn zin te hebben of lekker te gaan zitten mokken en thuis blijven en jou een schuldgevoel opdringen.
rotsituatie hoor! Als hij van je houd zou hij jouw keuzes ook wel mogen respecteren!

Ik heb net een heftige film zitten kijken op ned 2, jeetje wat was die goed zeg. In de serie one night stand.

Verder heb ik 26 advertenties op marktplaats gezet hihi, met foto's, dus wie weet komt er zo weer wat geld in het laatje en raak ik van mijn troep af!!!!
zo is opruimen toch ook nog leuk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...