safidepafi Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 Zo en nu ga ik even lopen voor het donker wordt!Beste mensen doe je best.zonder drank is het leven net zo mooi, mooier durf ik zelfs te zgegenanders maar eerlijker, zuiverder en gezonder voor lichaam en geest.en we zij de jongsten niet meerdus vooruitaan het water! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 Oh Tina, had je bericht nog niet gezien.dat is wel een beetje vreemd iddHou je poot stijf!!!!! En pip, dat vergeet ik wel eens in zo'n mismoedige bui...Tnx! :light: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 Sahaf!!! Wacht, ik ga mee........................... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Faith Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 Ja Tijn, het geeft echt een goed gevoel. Ik was zo blij als een klein kind deze morgen toen ik opstond enmijn vriend aan het klagen was over zijn "kater", want ik voelde me zo fris als een hoentje!Albertina, hier in België is er ook een gewoonte om een controlearts direct op uw dak te sturen als jeziek bent, en dat komt soms over alsof je niet geloofwaardig bent. Maar niks van aantrekken, je moetmaar denken: controleartsen zijn meestal mislukte gefrustreerde dokters die ook maar onder een baas werken en verplicht zijn langs te komen. Gewoon effe doorstaan en daar ben je dan ook weer vanaf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 Wat lijkt me dat zaaaaaaaaaalig, niet weten wat PMS is!!!!!!!!!!!! Wat een leven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 Marieke,Ik begrijp je niet meer. En heb me nu maar voorgenomen, niet meer op je te reageren. Want jij weet zelf ook niet meer wat je wilt. Ik wens je veel wijsheid.Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 yoehoeeeee,dit wervelwindje is weer aanwezig!! ga nu even snel de dag doornemen!hahaha, ik wilde even mijn komst niet ongemerkt laten!!!ok, ik zit in mijn enthousiasme en in mijn drukte dit te tikken, overdaad????????maakt niet uit ik ben er dus, tot zo na het lezen!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 Hee, is Safi weer terug? gezellig!!Carolien, ik las wat je schreef aan Orlando. Ik word al 4 jaar bezig gehouden door een schildklier die dwars ligt. Te traag dan weer te snel. Het heeft mijn leven danig in de war gegooid dus Orleando al je ook maar enige twijfel hebt dat je hier last van hebt dan echt bloed laten prikken en een paar keer verdeelt over een paar weken. Soms gaat het ding wiebelen zoals hij bij mij deed en dan krijg je soms een normaal bloedbeeld terug terwijl het niet zo is. Het is een momentopname.Ook zijn er niet alleen lichamelijke klachten, geestelijk krijg je er ook een klap van.Marjo, wat een ellende,meis. Ik probeer altijd wat geduld met mijzelf te hebben als ik "vast" zit. Zoals je lichaam een jaar nodig heeft om te ontzwangeren zo moet je ook jezelf wat tijd geven na het stoppen met drinken. Plus dat de drank zelfmedicatie was. Hopelijk krijg je snel wat meer puf om het basisprobleem aan te pakken.Ik ken die neiging om te vluchten, en ja, slapen is ook een vlucht maar nog steeds een stuj gezonder dan chemische of alcoholgerelateerde vlucht hulpmiddelen. Je bent goed bezig! Wees eens wat liever voor jezelf.Pippi, dikke knuffel,meid. Het komt echt wel goed.Hier gaat het goed. Ik heb echt weken op mijn bed zitten janken om alles en sinds het weekend is er een last van mijn schouders gevallen. Niets gedronken en ben met de slaapmedicatie gestopt. Oke, ik lig tot het ochtendgloren wakker maar gelukkig hoef ik niet al te veel op het moment.Ik verwacht dat december nog best wat moeilijk kan worden met verjaardagen en de herinnering aan vorig jaar toen X met kerst op sterven lag maar er zich door heen heeft gevochten maar ik ben vast van plan om er het beste van te maken. Er zijn zoveel nieuwe mensen! Welkom!En fijn Carolien ook weer te lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 Tina: toch vreemd dat die op bezoek kwam, ik zou ook de zenuwen krijgen. Alsof je een misdadiger bent. Ja ik weet 'regel en gewoon', maar evengoed. Het ligt toch aan het bedrijf hoor. Ik heb hier nog nooit een bedrijf arts gezien. Ik heb me ook wel eens een aantal weken 'ziek' gemeld. Ik was toen overspannen ivm werkstrubbelingen, heel erg. Had niks met drank te maken, want toen dronk ik niet.Ik moest een keer per twee of drie weken naar die arts toekomen. Ik gaf duidelijk aan dat ik onder deze omstandigheden absoluut niet terug kon. Toen alles op mijn werk geregeld was belandde ik in het ziekenhuis!!! Alle spanning kwam er uit denk ik.Waarom ik dit schrijf? Om je te zeggen dat je zelf duidelijk moet blijven 'je gaat werken als jij KAN werken'. Daar zullen ze het mee moeten doen. Ze kunnen hoogstens peuten op je af sturen om dit te onderzoeken etc. , maar ze doen maar zou ik zeggen.Weet je of je nog een bezoekje kan verwachten?Ja ze hebben dat recht gewoon.Sterkte joh, heb het echt met je te doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 Albertina, dikke knuffel. BA kunnen behoorlijk moeilijk doen maar een huisbezoek is echt niet ongewoon.Wacht de bui maar even af en probeer je er niet druk over te maken voordat het nodig is. Je hebt je energie wel voor andere dingen nodig.Gut, advies geven is zo gemakkelijk, je zou gaan denken dat ik de wijsheid in pacht had:$ Maar het komt uit een goed hart. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 oefff, ik wordt al gek van mijzelf laat staan de anderen om mij heen!ok resumé;ik ben vanochtend opgestaan met een giga kater, niet van de drank maar van alle negatieve dingen om mij heen, vervolgens is mijn alterego, emile ratelband, opgestaan en door alles te pushen en voornamelijk alles positief te benaderen heb ik vandaag wel veel bereikt! (ik ben alleen bekaf)ik heb de benodigde gegevens ingeleverd en een afspraak losgepeuterd bij de schuldsanering, en iedereen die mij niet kan helpen afgewezen! voel me wel een giga bitch maar het was nodig.ik ben nu thuis en alles berreikt wat ik vandaag moest bereiken en ik ga zo neer storten, niet erg.....ok, dat was ik....... en nu.........spud, met dank dat je me vanochtend wextra liet hyperen, jammer dat jezelf niet te bereiken was..pino, blij om te lezen dat je weer terug kon naar de time-out met rekening houden van de kattenadam, potverzesdubble.... veel humor? cynisch? alles lachend van je afdoen? herkenbaar!!!marjo,voor jou heb ik iets anders...........ik moet vaak lachen om je en je doet me vaak denken aan.......? oh ja ****........mijzelf........kom op meid, het is een lange weg maar we gaan er wel komen!ik weet van mijzelf dat ik of...hyper ben of... het leven niet meer wil. ik weet van jullie maar ook de mensen om mij heen dat er een tussenweg is....ikzelf zie deze weg al een aantal jaar niet en ben naarstig op zoek naar deze tussenweg. na al die tijd, crisis, extreem geluk, extreem ellende, naar normaal geluk, normaal ellende, heb ik die ***weg nog steeds niet gevonden!! maar ik blijf wel extreem (ok ok ok af en toe tot aan te top) positief op zoek!ik heb ook niet de oplossing en zeker geen zalvende woorden van.. het ligt daar of daar, het enige wat ik weet is dat er meer is........ meer dan je gevoel verzuipen en verdoven. ook ik moet zoeken en draaien...samen dan maar baggeren en kopieeren??? ga nog even verder lezen want ik ben vast heel veel mensen vergeten ( kan ook niet anders want ik zit met een papier en potlood steekwoorden op te schrijven, zodat ik correct kan reageren)knuffel van mij en nu gaat deze wervelwind even achterover alleen maar lezen!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 marieke,dit is geloof ik bericht nummer 26! ik ben maar aan het schrijven en schrijven ..... maar ik kan helaas niet echt mijn gevoelens onder woorden brengen.ik moest lachen om de stofzuiger... ik heb een dyson............ dat kreng stopt er nooit mee!! maar tegelijkertijd.......... wat een rot opmering van je man! (ik doe nooit iets maar voel me toch aangevallen:D)maar waar ik zoveel moeite mee heb om uit te leggen (waarschijnlijk moet het kwartje meer bij mijzelf vallen) is dat ik zwart/ wit leef en iedereen grijs praat. (snap je het nog?)verstandelijk weet ik alles, alle therapieen kan ik je uitleggen, alle cirkels, theorieen, wetenschap..... ik kan je alles uit de doeken doen.maar nu?emotioneel, ik snap er geen *** van (oftewel..ik snap het niet) mijn gevoel en verstand werken apart van elkaar en het enige wat ik nog heb is mijn humor en het vermogen (beetje cynisch af en toe) om de dingen positief te relativeren.ok, rot dingen meegemaakt vandaag.... en ik heb hele verhalen, theorieen, overdenkingen, overpeinzigingen etc etc.ik kom er even niet ui!voordat ik hele lappen tekst eruit flap ga ik er eerst even over nadenken!! (soms ben ik toch wel verstandig hoor ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 amaai wat een lang draadje antonia ik heb vier poezen , een konijn en een landschildpad .en inderdaad ik ben best fier op mijn eigen , enkel ik weet van waar ik kom en enkel ik weet naar waar ik ga , en dat is als het aan mij ligt naar een nuchter leven .wingchun sterkte en je weet wat ze zeggen he de aanhouder wint tasseke ik werk sinds mijn 5 of 6 de levensjaar , ja dat heb je als je ouders een restaurant hebben , ik weet ook niet wat hobby,s zijn al vindt ik het een hobby en geestelijke bezigheid om te klussen , moet er mijn hoofd en mijn handen bij gebruiken en heb dus geen tijd om te piekeren .vandaag bij mijn klant verder behangen en gekookt en gekuist en nadien hier thuis verder aan de veranda deur gewerkt , en ja ik ben dus moe maar het is een prettige vermoeidheid ander hobby is de weekends rondreizen , kringlopen maar dit laatse is een probleem want heb geen plaats meer om iets te plaatsen aan alle zieken veel sterkte margo zo ben ondertussen aan 10:28 nu eerst dit versturen , mij douchen, eten en dan verder lezen hier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 margo vlug voor ik douchen ga , je zit in je tweede jaar indien ik mij niet vergis , het tweede jaar is anders , persoonlijk vondt ik het soms moeilijker , er komen veel zaken bij kijken , men vindt het normaal dat men niet meer drinkt , dus minder schouderklopjes en noem maar op ............... en neen ik heb mijn tweede jaar niet volbracht wens het jou vanuit mijn hart wel toe en nu douchen blacky want ge stinkt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 Zo mensen, Ik ga me eens gereed maken, om naar mijn wekelijkse AA avond te gaan. Een prettige avond allemaal.groet, Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 stinkende black????????voel je je gelukkig bij de dingen die je doet???? je bent altijd bezig, omdat het moet of omdat je het leuk vindt??tja marieke,gevoel en verstand, ik weet dat het te combineren moet zijn maar voor mij zijn het twee compleet verschillende dingen.ik snap ze allebei apart maar ik kan ze niet samenvoegen!!één troost, ik ga er vanuit dat ik dat tijdens therapie wel eens zal leren:D!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 Tasseke, mens, stop met analyseren, stop met denken en ga voelen.(Is ooit tegen mij gezegd toen ik gek dreigde te worden van alle analyses omtrent mijn persoon).Na het obsessief zoeken naar oplossingen bracht een emotionele uitbarsting meestal ruimte.Alsof een licht over mijn problemen scheen.De stukjes van de puzzel schoven ineen en het ontbrekende gevoel werd aan mijn klinisch geschreven stukjes toegevoegd.Daarna voelde ik me vaak een week lang erg kwetsbaar maar had die tijd nodig om te plaatsen waar ik tegen aan was gelopen.Ik vecht niet meer tegen, maar sta open voor mijn gevoelens en emoties.Het is helend en je wordt er een kompleet mens door. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 Ferry een goeie vergadering gewenst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 Hoi!Na de resten van één of twee weken geleden te hebben verwijderd,de oven een kwartier open op heteluchtstand 220 graden...Staat er nu een frisse nieuwe lasagne in te pruttelen Klaar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 rudy shit...mijn eerste reactie is van......... wat weet jij nu???? (lekker terecht, ha ha)mijn tweede reactie is tranen.....en die snap ik nietmijn derde reactie is....... waar blijven die *** gevoelens dan? mijn vierde reactie is............ met dank voor de hamermijn vijfde reactie is...........het wordt tijd om na te denken!!!!later bijgevoegd;ik wilde het bericht aanpassen maar doe het niet.. het is namelijk mijn gevoel wat ik wil verwoorden en poltiek correct zijn? gaat me ven nit lukken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 ben ik nu gewoon een zeikerd of snap ik het echt niet??analyseer ik alles in de rondte dus klets ik punt eraan??dit bedoel ik niet als steek onder water maar ik zit het me echt af te vragen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 Tasseke: mij is dit in het begin ook gezegd en reageerde zoiets zoals jij. Rudy voorspelde je reactie al.Laat het komen en laat het gaan. Al dat analyseren brengt helemaal niks. Ja, je kan er gek van worden.Flink janken kan helpen, de spanning eruit. Het is het krampachtig vasthouden van je gevoelens, ze onder controle willen krijgen. We moeten loslaten en dat is de enige weg tot genezing.Accepteren dat het niet gemakkelijk is en openstellen voor alle goede dingen (werd ook al eerder geschreven vandaag).Stoppen met vechten tegen jezelf. Met drank dachten we de boel te kunnen regelen. Alles wat ik wel of niet wil voelen, drank erin.Nu is dat niet meer en worden we geconfronteerd met onszelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 yoediehoe,ik snap wel dat het etenstijd is en misschien moet er even nagedacht worden over wat er geschreven wordt. maar er barst even een bommetje bij me!!wil ik onbewust niet voelen?makkelijker om alles de schuld te geven behalve jezelf?blaas ik mijzelf op tot ongekende positiviteit om vooral niet...ja wat eigenlijk..rudy, sorry, niets persoonlijks maar er knapt of klikt iets bij me.. en ik weet nog niet welke van beide het is Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 Marieke, wil je je nieuwe tanden graag weer kwijt? Wel drinken, niet drinken, sociaal drinken...iemand die geen problemen heeft met de drank kent de term 'sociaal drinken' niet eens:huh:Hoezo verstand en gevoel. Jij weet precies wat er gaat gebeuren als je gaat drinken. je houdt het een paar x bij een paar wijntjes en gaat dan weer op de hobbel. Honderden euro's pinnen, dagen wegblijven en daarna spijt en schaamte. Maar he, als jij graag nog tig x op je muil wilt vallen; go your gang. Niemand die je tegenhoudt. Maar kom me niet met die bullshit aanzetten dat je het niet weet, jij weet wat je gaat doen. Zeg dan eerlijk dat je nog wilt drinken en ga het dan doen. Misschien heb je de bodem vd put nog niet bereikt, dat kan.Als je echt wat anders wilt overweeg dan een sponsor te zoeken en start met het werken vd stappen en het lezen van het BB. Wie weet heb je er wat aan.KMW. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 Anjo, fijn van je te horen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden