Spring naar bijdragen

Zondag 30 november

BamBam

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

klaarwakker tegen 06.30, tsja, na half uurtje woelen toch maar opgestaan. Geen kater, elke x weer fijn.
Ook wel weer gezellig, muziekje aan, de honden liggen alweer te ronken. Het is koud buiten, misschien vandaag een beetje:rose:? Dat zou ik fijn vinden. Ik word wel strontverkouden, ben ik al. Nou ja, snot is lekker, haal op die wekker:-)
Ik heb rare dagen achter de rug, het leven heeft soms rare verrassingen in petto. Ik zie er tegenop maar ga het aan. Er zit ook niets anders op maar het is ook een uitdaging, tenminste zo zie ik het.
Ook dat is verandert nu ik niet meer drink. Ik zag altijd overal vreselijk tegenop, nu gelukkig een stuk minder.
Het gaat zoals het gaat, daar oefen ik geen invloed op uit. Waar ik invloed op heb is hoe ik handel.

Ik wens jullie een goede dag en KM&W.

Alleen vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 177
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

een goeden morgen BB en adb,ers,
ewel sie ben ik eens kontent dat een ander het draadje opent;)
de zaken des levens ik denk dat ze ons sterker maken , allee zo bekijk ik het toch .
vandaag beetje aan mijn veranda deur werken , want het lijkt wel een 5 jaren plan , dan tegen 14 uur naar het concertje , de bedoeling is dat we mee zingen , hum hum hoop dat het hierdoor niet gaat regenen.
wens alle adb,ers een fijne mooie nuchtere zondag toe
BB soigneer die pijnlijke schouder en een goedendag aan je halve appelsientje
en ook ik laat vandaag de eerste staan , want anders is het met mijn veranda deur gedaan
wat mij bij stien brengt , stien ik mis je , en nog vele andere :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bambam en Blacky, goedemorgen vroege vogels. Ik denk dat we niet veel zon te zien krijgen. Het zou kouder worden en vanuit het zuiden vriesweer. Dus glad op de weg. Hier regent het, maar dat doet me niet zo veel. Misschien net zoals de dingen in het leven, maak er niet meer zo'n punt van.
Typisch ja ik heb dat ook dat ik minder zwaar tegen dingen aan hik.
Of trekt die loodzware depressie weg. Een dieptepunt die als een lode mantel om me heen hing. Nog steeds dringt het verdriet door mijn dromen heen en wordt dan vreemd wakker. Maar zonder kater wakker worden, zonder het weer moeten drinken geeft zo ontzettend veel vrijheid.

Dus.. conclusie, ik doe mee en drink vandaag niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Adb'ers, BamBam, Blacky en An,

Wat zijn lullie er lekker vroeg bij. Ik heb eigenlijk niet zoveel te melden. Maar ik ga vandaag weer met jullie mee. Ik laat ook de eerste staan.

Ik ga vandaag naar een feestje van een vriendin. Daar zal wel wat gedronken worden. Daar zie ik wel tegenop. Ben ik dan wel sterk genoeg om nee te zeggen? Dat zijn vaak toch mijn zwakke momenten. Maar goed ik ga voor de 1e laten staan.

Fijne en droge dag allemaal.

xxx Pem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PEM: belangrijk is dat je een goed plan voor jezelf hebt.
De situatie voor zijn. Weet je b.v. wat je gaat zeggen als ze zeggen 'ach eentje kan toch wel?
Wat ga je daar drinken? Richt je aandacht eens op degene die drinken, zie je wat met hen gebeurt?
Tapas, Kaia en Marjo hebben me dat geleerd.
Maak er een soort studie van. Zie het als een spiegel. En zie er de lol van in dat jij niet drinkt en die ander wel. Jij komt nuchter thuis. Wat doe je thuis? Heb je zucht? wat doe je dan? ETC.
Als we willen stoppen met drinken dan moeten we een goed plan hebben.
En vooral helpende gedachtes formuleren.
En op lange termijn denken. Hoe zou je je voelen als je vandaag zou drinken en morgenvroeg wakker wordt met spijt?
Niet drinken wordt in eerste instantie pas op langer termijn interessant.
Je lichaam krijgt kans om te genezen.
Je geest, je hersens kunnen weer groeien.
Je wordt meer gewaardeerd door je omgeving.
Een wereld gaat open.

Zo dat was ff een peptolk, voor iedereen die het vandaag kan gebruiken.
Veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal, ben vandaag voor het eerst sinds tijden met een joepie gevoel opgestaan toen de wekker ging.
Toen ik nog zoveel zoop dronk ik ook als ik iets ontzettend leuks ging doen de volgende dag toch wel minstens ene hele liter wijn......voorál op de zaterdagavond. Dat zijn dan toch momenten dat ik denk, potdorie ik zit hartstikke op de goede weg !!! En ik pluk er alleen maar vruchten van !!!!
Ik dus enorm genieten vandaag DOEG !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiesmorgens, ik heb een 'kater'.. tenminste zo voelt het, kop knalt uit elkaar, maar gelukkig is het niet van de drank, we zaten gisteren ook met 8 rokers in 1 ruimte, tja en waar komt zo iets tegenwoordig nog voor.

Pem, gisteren heb ik ook geobserveerd, wie drinkt wat en hoe. Gisteren waren er van de 5 mensen rond etenstijd 3 niet drinkers, 1 met een drankprobleem dus die was om 6 uur al lam, 1 die gewoon voor de lol wat drinkt maar niet tot het gaatje gaat en tussendoor ook fris neemt.. later kwamen er nog 2 mensen bij die ieder hun eigen drank meehadden en dus echt van plan waren om dronken te worden want dat ging in hoog tempo naar binnen. Daarom ben ik ook bijtijds naar huis gegaan want als mensen willen zuipen wil ik er niet als een belerende schooljuf bij gaan zitten. Ik ga me dan kapot ergeren aan het harde praten en het harde lachen enzo.... Dus dat waren mijn observaties van gisteren. In plaats van mee te zuipen is het best leuk om gewoon eens te kijken hoe mensen met drank omgaan en jezelf in te beelden hoe ze er morgen bij zullen zitten. Reken maar dat er vandaag 3 mensen een fikse kater hebben!

vandaag ga ik gewoon eens proberen om stil te zitten en te voelen wat er nou eigenlijk speelt van binnen.... niks moeten en alles mogen.. oef moeilijk! als het niet lukt is het ook goed (jaja, geloof er niks van) en verder mogen jullie alle wijze raad die ik normaal altijd geef aan mij gaan geven, wie weet helpt dat me om mijn voeten weer op de grond te krijgen en wat rust te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen allemaal,

Tapas, probeer niet te krampachtig te voelen. Geef het een uurtje ofzo en ga dan leuke dingen voor jezelf doen. Het "inzicht" komt vanzelf al is het niet op het moment dat jij dat wilt.
Je bent geweldig goed bezig vind ik. Sterkte.

Woman, veel plezier vandaag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vogel, dank je, dat is een goed idee, ik was echt al van plan om de hele dag krampachtig op de bank gaan zitten, dat is ook het vervelende, je kan het inderdaad niet afdwingen.
Nu nog leuke dingen verzinnen... afleiding zoeken inderdaad!

normaal weet ik zo goed voor een ander en ook wel voor mezelf hoe het moet maar op dit moment voel ik me net een stuurloos schip en zie ik het zelf niet meer.
controle kwijt dus en daar houd ik niet van ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas

quote:

normaal weet ik zo goed voor een ander en ook wel voor mezelf hoe het moet maar op dit moment voel ik me net een stuurloos schip en zie ik het zelf niet meer. controle kwijt dus en daar houd ik niet van

Misschien van af vandaag wel leren houden van de tapas die soms een stuurlos schip is en dat mag zijn??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
safidepafi

Tapas

quote:

normaal weet ik zo goed voor een ander en ook wel voor mezelf hoe het moet maar op dit moment voel ik me net een stuurloos schip en zie ik het zelf niet meer. controle kwijt dus en daar houd ik niet van

Misschien van af vandaag wel leren houden van de tapas die soms een stuurlos schip is en dat mag zijn??

en accepteren dat ik brokstukken achterlaat en fouten maak omdat ik geen stuurloos schip mag zijn en mensen teleurstel door dingen toe te zeggen die ik niet na kan komen.... grmpfff, daar zit hem dus de kneep, ik voel me schuldig geloof ik....

Poeh Carolien, wat een gedoe met je dochter, en wat fijn dat je een zeikende mamma bent gebleven en de oorzaak hebt kunnen achterhalen. Jullie hebben samen veel meegemaakt en gelukkig is het ten goede gedraaid
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen,

Tapas, een extra goeiemorgen voor jou, want ik las dat je gisteren dacht dat je voor de kat haar k@t zat te schrijven. Niks is voor niks hoor.
Wel ben ik zelf zo'n verstokte ex-roker geworden dat ik mensen verbied om hier in huis te roken, erg hè?
Max en Jack zeggen haaaai tegen Tapas.

Soms denk ik dat ik op het verkeerde forum aan het schrijven ben. De drang naar drank is er eigenlijk nauwelijks meer. Het verlangen naar "iets" blijft wel. Maar naar wat dan? Hoe nu verder?
Drinken was een dagtaak, stoppen met drinken was dat ook. Er is nu een leegte: wat moet ik er mee?
Maar dat past hier eigenlijk niet.

Voor iedereen een goede dag toegewenst. Hier is het 0 graden, maar wel droog en geen wind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas: ik denk ook dat rustig aan voor jou nu het belangrijkste is. Laatst zei je dat je vakantie had, maar ik heb alleen maar gelezen hoe actief je aan de gang was. Teveel moeten, niet doen joh. Bedenk wat nu ECHT moet en moet dat dan?
Ik las bij gister dat je wat reakties mist. Het is moeilijk reageren op iemand die ZO ontzettend actief is.
Ik denk dan wel eens 'doe eens rustig aan'. Maarja wie ben ik dan he? Ik ben ook in de leer.
Toevallig heb ik al veel van jou geleerd. En aan schuldgevoelens heb je geen bal. Daar kom je geen meter verder mee. Misschien is het handig om het eens concreet op te schrijven. Wat doe je nu eigenlijk verkeerd en is dat reeel?

Woman: joepieeeeee

Vogel: ook een goedemorgen.

Carolien en Safi: goodmorning fijn dat jullie er zijn.

Vandaag heb ik een gezellig druk daggie met een paar kleine kneuters om me heen. Heerlijk om dat stabiel, zonder bibbers mee te maken hoor. Ik zie het als een geschenk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie: HOI, ik zeg toch even hallo, anders lijkt het alsof ik je negeer, maar ik was net een berichtje aan het schrijven. Ja waarom schrijf je hier nog. Waarom schrijf ik hier nog? Als ik voor mezelf spreek: ik drink niet, maar ik moet nog leren hoe dit te stabiliseren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Vie, misschien is dat wel waar ik nu ook mee loop te worstelen. Het niet drinken is niet meer echt het probleem, maar wel het gevoel van.. ja en nu? Okee, ik drink niet meer maar is dit het dan? nee dit is het niet. Ik snak naar nieuwe uitdagingen maar weet niet goed welke. Inspiratie, andere inzichten, ergens razend enthousiast over worden, maar zo werkt het dus niet. Ik stort me ergens helemaal in om dan te merken dat ik onderweg mezelf verloren heb. Alles om die leegte niet te voelen, want dat zit er bij mij momenteel ook onder. De leegte! en niet weten wat daarmee te doen. En wat is het moeilijk om juist dat de tijd te geven.

groetjes aan Max en Jack terug, Tapas is nog kapot van gisteren en ligt heerlijk bij de verwarming te slapen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morguh luitjes :) Kom ook weer eens effe kijken en heb eerlijk gezegd behoefte om een beetje te zeuren...dus, scrollen maar!
Ik loop er nogal tegenop de laatste dagen dat ik geen cent te verteren heb. Heb die discussie gevolgd over het wel of niet drinken met de feestdagen..uh, dat is niet iets waar ik mee stoei, wel dat ik niet de mogelijkheid heb financieel om iets bijzonders te doen met die dagen en dat is pfff...al een aantal jaren zo.
Het is een maand waarin veel wordt uitgegeven en daar wordt je mee overspoeld zo gauw je de TV aanzet :angry: kadootjes interesseren me niet zo maar een uitstapje zou ik prettig vinden en daar heb ik dus de middelen niet voor.
Ga het toch wel vieren met anderen, daar niet van. Heeft ook zijn waarde maar de onvrede zit dieper want ik ben al jaren op anderen aangewezen deze feestdagen...kan het zelf niet betalen om mensen te ontvangen.
Ik ben die financiële afhankelijkheid beu en dat valt me nu extra rauw op mijn dak omdat ik zo'n beetje de hele week met vw. werk bezig ben. Ik mis de vrijheid die wat meer geld me nu eenmaal geeft, moet verdorie elke euro tellen en kan buiten mijn vaste lasten om niets maar dan ook niets doen.
Klaag, klaag dus :wacko: Kom eigenlijk maandelijks tekort en dat geeft stress; wil daar vanaf. Kijk, als drank nou de oorzaak van mijn financiële ellende zou zijn geweest had ik geen recht om te klagen maar dat is dus niet zo dus ik mopper d'r maar effe op los!
Afentoe komt het zelfs in mijn gedachten om een rijke stinkerd een klap op zijn kop te geven :devil: gni...gni, een lichtelijke frustratie zou je het dus kunnen noemen :D

Och ja, ik kan het allemaal wel relativeren want er zijn altijd mensen die het slechter hebben bla,bla..maar ik wil nu effe zeuren, past perfect bij deze druilerige dag. Ga trouwens vanmiddag wel op pad ben uitgenodigd bij A. ze gaat voor me koken zelfs, dus er wordt toch wel een mouw aan gepast..want vandaag hoef ik niets te spenderen :P en ik heb ongetwijfeld een gezellige middag.

Pfff...goed. Moest ik effe kwijt :$ Ik hoop dat het mij oplucht en jullie niet neerslachtig maakt :D Komt tijd komt raad....een ding weet ik wel zeker, ooit wil ik van die uitkering af! Aan de ene kant geeft het me de vrijheid om aan mijn herstel te werken aan de andere kant is het beperkend...tsja, nèt te weinig wordt als een stok achter de deur gezien. Is allemaal wel terecht en ik mag blij zijn dat ik mijn eten kan betalen en de verwarming op 20 kan zetten én niet in de schuldsanering zit..ooh, verdomd..heb ik het toch nog niet zo slecht!

Nu zal ik jullie eens effe gaan lezen na mijn egoistische gedoe ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas
en dan misschien ook leren houden van de Tapas die schuldgevoelens heeft omdat ze dingen niet kon nakomen en er een keertje brokstukken van maakte.

Het mooiste van wat mijn beste vriendin laatst op Schiermonnikoog antwoordde, op mijn relaas dat ik me zo'n nutteloos, profiterend iemand vind, die nu al een paar jaar thuis hangt, samen met een man die ook niks meer voor elkaar krijgt dan wat Nederlandse les volgen, was:

Ik vind dat juist zo bijzonder moedig en krachtig van jullie,
dat je dat durft...voor jezelf kiezen en je grenzen aangeven.
Teveel mensen laten zich door schuldgevoelens dwingen om mee te draaien in de 'ratrace'
gaan over hun eigen grenzen om te voldoen aan verwachtingen van anderen
om aan normen te voldoen die er heersen
Jullie huisje staat vol met dingen van de straat, tweede hands en toch is er sfeer
Jullie hebben niet veel geld om buitenhuise aktiviteiten te doen en toch zijn jullie net zo gelukkig met een mooie wandeling met de hond of een fijn gesprek met vrienden.
Jullie voelen dat jullie grens bereikt is en dat je geestelijk nog niet klaar bent
en jullie luisteren daarnaar
ondanks dat jullie voelen dat familie loopt te pushen om vooruitgang
en de maatschappij vind dat iedereen aktief moet zijn
blijven jullie luisteren naar die innerlijke stem die zegt:
ik ben nog niet klaar met mijn verslaving.

Ik heb toen echt wel even een potje zitten janken omdat ze zo'n fijne vriendin is die me laat zijn wie ik ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, die Safi! Je bent ons weer rijkelijk van wijsheden en wetenswaardigheden aan het voorzien..fijn dat je weer eens komt kijken :present:

Tapas, knuffel van mij. Je bent een wijze vrouw en ik lees je graag. Vaak in overdrive; geen wonder dat (even) niets doen moeilijk voor je is. Daarin ligt jouw opdracht...niets hoeven doen. Ik raad je een vakantie aan.. :D:o:P;) maar dan wel buitenshuis want daar ligt zo ontzettend veel op je te wachten :o
Uh...aanvulling, ik bedoel niet in jouw huis maar op een andere plek er eens helemaal echt uit zijn :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen allemaal en Tapas in het bijzonder.
Ik zit nog niet zo lang op het forum en het kost me nog moeite om iedereen uit elkaar te houden. Ik ben nog bezig een referentiekader van personen te vormen. Ik lees alle berichten met belangstelling, maar om zinvol te reageren is soms nog moeilijk. Er zijn ook mensen die heel diep in hun geest aan het graven zijn (vooral degenen die al langer gestopt zijn volgens mij) en als ik niks zinnigs weet houd ook ik liever mijn mond. Maar dat is dus geen kwestie van geen belangstelling hebben!
@ Carolien: ik herken veel van jouw verhaal! Mijn dochter sneed zichzelf ook en was volslagen onbereikbaar voor mij. het gevoel van machteloosheid als ouder is onbeschrijflijk. Toch is het met haar ook weer goed gekomen. Fijn dat je dochter weer op de rails staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Adam en Har:

Har: nou jij kan zeuren zeg, haha. Om tot de conclusie te komen dat je het eigenlijk zo slecht nog niet hebt. Hee wat denk je van een amerikaanse instuif. Je nodigt mensen uit en iedereen neemt wat te eten en te drinken mee. Kost je geen cent, maar is harstikke leuk hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo herkenbaar dat gat in ons hart .
har misschien anders denken , jij kan dan op financiel gebied mogelijk niemand ontvangen maar je kan wel ergens terecht , je zussen en noem maar op , mogelijk kan ik het aan iemand financiel te ontvangen maar zou niet weten wie ......... nadenkertje .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har

ik voel met je mee want ik zit in hetzelfde schuitje.
maar gisteren las ik in een artikel iets wat me toch weer kon laten relativeren.

Het consumentisme is zo erg geworden dat, luxegoederen een belangrijke culturele en symbolische betekenis hebben gekregen en het bezit ervan wordt gezien als de kortste route naar individueel geluk, status en succes.

Zo wil ik niet zijn, dus dan accepteer ik maar de consequenties van mijn keuze om te zijn wie ik ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...